Používáte již kapalnou zástavbu LPG?Kolik stojí?Děkuji za odpověd.Dobšíček
Dobrý den pane Boukal,
Motor Toyota A25A s kombinací přímého a nepřímého vstřikování a řídící jednotkou benzinu Denso 89661-33Y70 umožňuje přestavět na LPG systém BRC Maestro. Nicméně u vozidel s hybridním pohonem bychom si museli prohlédnout i prostorové uspořádání vozu s ohledem na možnosti umístění LPG komponentů.
Přestavba Corolly s MPI motorem by byla technologicky jednodušší, ale opět po prohlídce prostorového uspořádání s ohledem na hybridní pohon.
Tolik ve stručnosti, v případě dalších dotazů mne můžete kontaktovat mejlem, telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den, zvažuji koupi zánovního auta Toyota Camry kde je motor A25A tedy 2.5LHybrid s kombinací nepřímého a přímého vstřikování. Viděl jsem od pana Vaculíka(svět motorů) test kde tento motor byl přestavěn na LPG jen to byla RAV4. Uměli by jste tedy tento motor také přestavět na LPG? Případně je ještě možnost Corolla sedan s 1.8L hybrid což je motor s nepřímím vstřikováním..
Dobrý den tazateli 4756,
Nevím o žádném hodnověrném seznamu ideálních motorů. Pro provoz na LPG jsou jednodušší motory, které nemají přímé vstřikování (FSI, TSI, Ecoboost atd). Přeplňování (turbomotory) není pro přestavbu na LPG překážkou. To znamená, že motory Volvo je možné přestavět bez problémů. Pouze u některých modelů Volvo (např. šestiválec 3,2) je elektronické snímání tlaku benzinu. To přestavbu komplikuje.
Ale vypisovat motory nejsem schopen. Jednodušší bude, když si vyberete Vašeho favorita a pošlete mi mejlem konkrétní údaje o voze. Obratem bych ověřil možnosti přestavby a mohli bychom se domlouvat konkrétně.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den. Mám několikáté auto na lpg. Poptavám nové. Existuje nějaký seznam mororů, druhů aut ideálních na přestavbu. Nepřímé vstřikování, hydroštely. Jezdím 90% dálnice. Od roku 2008 a 111kw. Můj favorit Volvo 147kw. Viděl jsem mercedesy, opely, subaru a jiné
Dobrý den pane Zbranek,
Pokud se mi podařilo správně identifikovat Vaše vozidlo, prováděli jsme Vám montáž na jaře 2019. Pak se u nás vozidlo objevilo na Vámi popisovanou opravu po ujetí 43.000km na podzim 2021 a od té doby zde nemám žádný další údaj.
Obtížně se mi hádá, co je příčinou potíží Vašeho vozu – netuším, kolik kilometrů jste za posledních 2,5 roku najel, ani jaký mělo vozidlo servis.
Pokud byste chtěl, abychom Vám vozidlo opravili, zavolejte na náš příjem zakázek. Domluvíme si termín, kdy byste nám zde vozidlo nechal. Vyčetli bychom paměť závad, provedli další diagnostický postu podle konkrétních projevů, a následně po domluvě odstranili zjištěné příčiny uvedených potíží.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den.
Auto mi ztrácí výkon a tzv škytá pri rozjezdech a přidávání plynu... trochu hůř i startuje.
A to i když jezdím jen na benzín, při škytání problikává oranžová kontrolka motoru.
Je možné že to zpúsobilo LPG ? už jsem myslím jednou podobny problém měl, opravili jste to a auto zase jezdilo bez chyby.
Dobrý den pane Nečas,
Systémy Magic nemáme v nabídce, proto se omlouvám, ale na opravu nám auto nevozte. Osobně bych hádal, že může být problém v signálu, kde je LPG systém připojen k napájení pod klíčkem (+15). Je možné, že auto podle situace s tímto signálem při vypnutí motoru „pracuje“ – někdy jej vypne natvrdo, jindy tam proběhnou pulzy.
Ale to jen spekuluji. Obraťte se na Vašeho plynaře. Pokud byste u něj nepochodil, zkuste se obrátit na výrobce, firmu HL Propan do Ostravy. Ti Vám mohou doporučit nějakého jejich šikovného partnera blízko Vašeho bydliště. Vědí, kdo toho kolik odebírá, jak „šikovně“ se projevuje na školeních, a v neposlední řadě by měli mít zájem na tom, aby jejich výrobek dobře fungoval.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den pane Zajac,
Předně děkuji za pochvalu…
Nejsem příznivcem odpojování benzinového čerpadla.
Většina motorů MPI má dodávku benzinu řešenou tak, že čerpadlo udržuje na vstřikovací liště benzinu konstantní rozdíl tlaku mezi benzinem a sacím potrubím. Přebytečné palivo jde obtokem zpět do benzinové nádrže. Takže tlak benzinu v potrubí a na liště je stejný, ať jedete na benzin, neo na plyn – tlakově není palivový systém zatížen nijak navíc.
Benzinové čerpadlo je schopné z nádrže načerpat řádově 100 litrů za hodinu. Při provozu na benzin (zjednodušeně, pro představu řečeno) spotřebuje motor za hodinu jízdy cca do 10 litrů benzinu. To znamená, že 90% paliva, které čerpadlem projde, se vrací zpět do benzinové nádrže. Při provozu na LPG se do benzinové nádrže vrátí celých 100% toho, co čerpadlo načerpá. Ani zde nevidím důvod pro odpojování čerpadla pro jeho „ochranu“. Nedělá v principu nic navíc. Také nehrozí jho zatuhnutí z důvodu nečinnosti.
Jedinou podmínkou je, aby bylo v benzinové nádrži dost benzinu – aby bylo čerpadlo spolehlivě zaplavené – benzin je ochlazuje.
Dalším důvodem pro ponechání benzinového čerpadla v provozu je funkce LPG systémů sekvenčního vstřikování. Přepínají jednotlivé válce postupně, mohou přepínat automaticky zpět na benzin, a v některých případech je v určitých režimech nastaven tzv. přívstřik benzinu.
Se zatuhnutím aditiva v dávkovači jsem se nesetkal.
Aditiva v benzinu považuji za dobrou věc. Dříve jsem tankoval premiové benziny (většinou 100 oktanů - Vervu nebo Shell ) – nikoli z důvodu oktanového čísla, ale proto, že bývají podstatně lépe aditivované. Nyní používám do běžného benzinu přídavnou aditivaci VIF Super benzin aditiv. Sice je to „pracnější“ (někde v autě musím mít plechovku), ale cenově přijatelnější než např. Verva.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den, obracím se na Vás, protože už nevím co s lpg může být. Systém Magic G4. Starý rok namontovaná v Ramu 1500. Jde o problém s vypnutím plynu. Udělá si to kdy chce a nejvíce když je pod 3 stupně celsia. Problém - ujedu např. 50 km vypnu motor a ukazatel plynu ihned po vypnutí motoru vypne(co mam vypozorováno tak když zabliká alespoň 5 krát tak se lpg vypne jak má a další start je bez problémů) když ukazatel plynu v nádrži ihned vypne po vypnutí motoru tak Rama nemůžu nastartovat a nebo chytne až na 2-3 pokus. Když přidám plyn tak chytne hned. Při jízdě na benzín neni absolutně žádný problém. Dokážete mi prosím poradit? Nemam sebemenší problém Rama dovézt k Vám.