Dobrý den tazateli 4779,
Pokud je LPG systém pro daný motor nakonfigurován tak, že na volnoběh spaluje pouze benzin, nijak by to nemělo ovlivnit průběh měření emisí. Emisní technik odpovídá za to, že jedno měření provede s navoleným základním palivem, a druhé měření po přepnutí systému na alternativní palivo. Pokud systém při provozu na alternativní palivo používá v některých režimech souběh obou paliv, nebo dokonce někdy (např. na volnoběh) 100% základního paliva (benzinu), to není emisní technik nijak schopen ovlivnit. Ovlivněny však budou hodnoty výfukových plynů, ale to je vlastnost konkrétního LPG systému v konkrétním voze.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den.Mám Peugeot 5008 1,6 thp je to přeplňovaný motor.Mám namontované LPG.Je to systém kdy při jízdě na LPG jde současně i část benzínu.Na volnoběh motor jde pouze na benzín což je problém na emisní kontrole.Existuje stanice emisních kontrol,která je na takové případy vybavená?
Dobrý den pane Nový,
Přestavbu vozů výrobce MG jsme ještě nedělali. Proto se omlouvám, nemohu se s Vámi podělit o žádnou zkušenost.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den,nedávno se v prodeji objevil číňan MG s atm. motorem 1,5. Jaký máte názor na tento motor z hlediska přestavby na LPG? A už jste dělali přestavbu?
Dobrý den pane Kunc,
Pokud jsem dohledal správně, mohlo by platit následující:
v §12 odst. 8 nařízení vlády č. 191/2022 je mj. uvedeno, že „manipulace s plnicí koncovkou při plnění plynů do dopravních prostředků se nepovažuje za obsluhu vyhrazeného plynového zařízení, ale za činnost prováděnou poučeným uživatelem“. Legislativa nijak nerozlišuje, zda se jedná o LPG, CNG či jiné plyny.
Pokud provádí čerpání LPG do vozidla uživatel na základě návodu, který je umístěn na stojanu, je pak podle odborného názoru SÚIP považován za poučeného uživatele.
Pokud tedy mají na Vámi uvedených čerpacích stanicích na stojanu či v jeho bezprostřední blízkosti informaci o samoobslužném tankování a návod pro manipulaci s plnicí koncovkou, nic Vám nebrání v tankování.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den,
před cca pěti lety jsem si nechal u vás instalovat systém LPG a byl jsem upozorněn, že podle legislativy ČR smí LPG tankovat pouze proškolená osoba, což je v tomto případě obsluha čerpací stanice. Vždy nějakým způsobem obsluha zkoušela, abych si natankoval sám, avšak nakonec to udělala. V poslední době se ale i čerpací stanice, které si zakládali na tom, že tankují sami (měly zamčené stojany), např. Robin Oil a jiné, najednou otočili, a tvrdí, že od loňského podzimu je už i v ČR možnost tankovat si sám. Bohužel jsem nikde nenašel zákon, směrnici, předpis, který by toto upravoval. Můžete mě, prosím, nasměrovat, kde toto najdu, případně podat informaci, zda je tankování v ČR povoleno i nezaškoleným osobám, jako je tomu např. v jiných státech?
Děkuji, Kunc
Dobrý den tazateli H.M.,
Patrně máte na mysli systém BRC Maestro pro přestavbu motorů s přímým vstřikováním benzinu (TSI).
Jedná se o variantu holandského systému Prins. Firma Prins i BRC (špičky v oboru) jsou součástí skupiny Westport Fuel Systems. V této skupině dochází k přesunům a slučování technologií. Jedním z těchto produktů je i systém BRC Maestro. Jedná se tedy o velmi kvalitní produkt. Navíc kromě přestavby „běžných“ čtyřválcových TSI motorů umožňuje i přestavby motorů s kombinovaným vstřikováním MPI/TSI. Možnost přestavby s tímto systémem je však podmíněna tím, že specifikace vozu přesně odpovídá verzi, pro kterou výrobce vyvinul a otestoval řídící software. Z těchto důvodů servisní program ani neumožňuje mnoho úprav a individuelních změn.
Podle mne je jeho jedinou nevýhodou vyšší cena (i když je pod značkou BRC nižší, než pod značkou Prins).
S pozdravem Ivan Vodička
Zdravim, chel by som sa opytať na vaš nazor na Maestro že ake su vaše skusenosti. A majitele Maestro keby sa vyjadrili ako jim to funguje.
Dobrý den tazateli 4771,
Toyota Corolla 2023 bude mít patrně motor M15A-FKS 1490ccm s výkonem 92kW. Tento motor se podle našich podkladů montuje pouze do modelů Corolla 2022-23 a Yaris od roku 2020. Z důvodů nízkého zastoupení ve vozovém parku a krátké době od uvedení na trh jich na LPG mnoho nejezdí. Proto i zkušeností s jeho provozem na LPG bude minimum. My jsme jej na LPG ještě nepřestavovali.
Přestavba motorů s přímým vstřikováním je možná v případě, že pro danou variantu vozu některý z výrobců LPG systémů pro daný model úspěšně vyvinul řídící program LPG jednotky, který je schopen LPG pohon i elektroniku motormanagementu v daném voze obsloužit.
Pro motor M15-FKS je na trhu zařízení BRC Maestro. Podle výrobce je možno přestavět model Corolla 2020 s řídící jednotkou benzinu Toyota Denso 89666-02C30 a MB283000-0651 .
Tolik ve stručnosti k Vašemu dotazu, pro ev. další podrobnosti mne můžete kontaktovat mejlem, telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den, prosím o názor na přestavbu Toyoty Corolla 1.5 tři válec..rok 2023..předpokládám že tento motor znáte proto se nebudu dál rozepisovat:-D Zajímá mě, zde je tento motor vhodný na přestavbu..ikdyz se jedná o atmosféru, je to přímý vstřik..a jak jsem pochopil, je to v přestavbě na LPG celkem ořech..