Seznam příspěvků

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.10.2024 08:06

Dobrý den pane Nowicki,
Vámi poptávaný motor CJSB 1,8 132kW má 4 vstřikovače DI (dávkují benzin pod vysokým tlakem do spalovacího prostoru válce) a 4 vstřikovače MPI (dávkují benzin pod „běžným“ nízkým tlakem do jednotlivých větví sacího potrubí). Za provozu motoru řídící jednotka dávkuje benzin v některých jízdních režimech oběma benzinovými vstřikovači (DI i MPI) současně, a v některých režimech pouze jedním.
Pro provoz takového motoru na LPG musí plynová elektronika načítat ekvivalent hmoty benzinu (tlak krát čas dávky paliva) oběma vstřikovači benzinu pro každé naplnění válce směsí. Tyto hodnoty sečte a převede na dávku plynu pro daný válec. Tento výpočet dělá pro každou dávku paliva pro každý válec samostatně. Zároveň „propouští“ technologicky nezbytné množství benzinu DI vstřikovačem.
Proto není přestavba těchto motorů tak běžná, rozšířená a levná, jako u starších technologií MPI. Pro přestavbu přímovstřiků můžeme tedy použít pouze sady, pro které výrobce LPG systému vyvinul a odladil řídící program pro daný vůz, typ motoru a verzi řídící elektroniky benzinu.
Pro motor CJSB Octavie 2015 s řídící jednotkou benzinu Simos 12.1 / Simos 18.1 / Simos 18.2 / Simos 18.6 máme k dispozici kit BRC Maestro.
Motory přestavěné na LPG mají mírně odlišný průběh i maximum jak v oblasti výkonu, tak i kroutícího momentu. Výsledky měření výkonu na motorové brzdě, která jsem viděl, měla odchylky od benzinu v řádu jednotek procent. Za jízdy nejsem schopen rozpoznat změnu výkonových parametrů vozu na jednotlivá paliva. Pouze v pravidelnosti chodu motoru na LPG u přímovstřikových motorů bývá drobná nepravidelnost při změně jízdního režimu (např. odpojování dvou válců atd) znatelnější než při provozu na benzin.
Tolik k Vašemu dotazu, pokud byste měl zájem o přestavbu, můžete nás kontaktovat mejlem, telefonicky nebo osobně na příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička

Jakub Nowicki 15.10.2024 06:32

Dobrý den, pane Vodičko,

rád bych se na Vás obrátil s dotazem ohledně přestavby mé Škody Octavie III z roku 2015 (VIN: TMBLD9NE0G0150386), s motorem 1.8 TSI typu CJS, DSG převodovkou a pohonem 4x4, na LPG.

Na internetu se objevuje spousta různých názorů, jak pozitivních, tak i negativních, kvůli složitosti motoru a jeho vstřikování. Často se zmiňuje riziko nedostatečného chlazení benzínových vstřikovačů, což by mohlo při provozu na LPG vést k jejich poškození, a také jsem četl o opotřebení ventilových sedel.

Zajímá mě také, jaký vliv by přestavba měla na výkon auta. Četl jsem různé názory – někteří říkají, že se výkon zvýší, jiní, že se sníží, a další tvrdí, že se nezmění, pokud je přestavba správně provedena. Výkon je pro mě důležitý, i když jezdím předpisově, mám rád dynamickou jízdu, když to okolnosti dovolí.

Budu moc rád za Váš názor a doporučení. Ve svém okolí nemám nikoho s podobnými zkušenostmi s tímto motorem, a proto se obracím na odborníky.

Předem děkuji za Váš čas a přeji mnoho spokojených zákazníků! (OK)

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.09.2024 09:43

Dobrý den pane Dvořák,
Ve Vašem Mustangu VI máte patrně motor 5,0V8 GT 50SDEM 99F o obsahu 5038ccm a výkonu 331kW. Tento motor má 16 benzinových vstřikovačů. Sada osmi vstřikovačů PFI dávkuje benzin do sacího potrubí a dalších 8 vstřikovačů DFI dávkuje benzin přímo do spalovacího prostoru.
Pro tento motor Vám přestavbu na alternativní pohon LPG nenabídneme.
S pozdravem Ivan Vodička

Ivo Dvorak 11.09.2024 05:02

Dobry den
Mam Ford Mustang 8V 5,0, 330KW, r.v.2020 podle TP typ motoru F. Jake jsou technicke a cenove moznosti prestavby na LPG?

Ivo Dvorak 10.09.2024 19:46

Dobry den
Mam Ford Mustang 8V 5,0, 330KW, r.v.2020 podle TP typ motoru F. Jake jsou technicke a cenove moznosti prestavby na LPG?

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.08.2024 15:57

Dobrý den Martine,
Suzuki S-Cross 1,4 Smart Hybrid (1.4 Boosterjet) model 2020 až 2023 jsme ještě nepřestavovali. Motor má přímé vstřikování, jeho přestavba je možná, za předpokladu, že máte benzinovou řídící jednotku typu Bosch DI-Motronic 0.261.S22.346 nebo S22/235.
Pro tyto verze je na trhu k dispozici sada BRC Maestro. Tyto systémy se vyznačují poměrně malou spoluúčastí benzinu. Cena přestavby za použití tohoto systému je podle našeho ceníku zde: <a href="http://www.neptun-harfa.cz/Cenik-montazi-LPG--/3143.html">www.neptun-harfa.cz/&hellip;</a> od 54.000,- Kč. Před vlastní přestavbou bychom zkontrolovali konkrétní provedení Vašeho vozu, navrhli konkrétní provedení přestavby a z ní vyplývající cenu.
Tolik ve stručnosti,
S pozdravem Ivan Vodička

Martin 21.08.2024 12:30

Dobrý den,
máte zkušenosti se zástavbou lpg do Suzuki S-cross 2022, 1,4t hybrid - motor K14D (AKK414)? Případná cena by byla?
Auto jezdí zpravidla s cca 2500 ot/min po dálnicích za 6 l benzínu, jaká by tak mohla být v tomto režimu očekávaná spotřeba obou částí? Samozřejmě mi jde o váš odhad.
Děkuji

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 01.08.2024 08:02

Dobrý den Marku,
Pro motor AZJ používáme svíčky Denso K20TT. Použít pochopitelně můžete i jiné svíčky od jiných výrobců podle doporučení výrobce vozu.
Kvůli LPG pohonu bych výběr omezil na svíčky s jednou elektrodou a vzhledem ke stáří motoru bych je měnil častěji.
S pozdravem Ivan Vodička

Marek 31.07.2024 16:19

Dobrý den, zajímalo by mě jaké svíčky použít na Octavia 1 85kW 2.0i kod motoru AZJ na LPG

dekuji za odpoved

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.07.2024 10:58

Dobrý den pane Dobšíček,
Vstřikování kapalné fáze LPG v nabídce nemáme. Proto Vám nemohu nabídnout ani žádné ceny.
S pozdravem Ivan Vodička