Dobrý den pane Vodičko, mám v plánu koupi Romster, atmostf.motor 1.6, 77kW 16V, r.v.2009. Prosím o info, zda je vhodný pro provoz na LPG (počítám s přímazem) a kolik to u Vás bude stát.
S díky za odpověď zdraví Chaloupka
Dobrý den Zdeňku,
Revize LPG (kontrola těsnosti a mechanického stavu) a emise provádíme bez nutnosti předchozího objednání. Auto můžete přistavit mezi 7,00 a cca 15-16.00 hod. Revize a emisní měření trvá cca 45 minut, pokud by šlo Vaše auto hned na řadu, tak můžete za ¾ hodinky odjíždět. Pokud před Vámi budou nějaká auta „ve frontě“, budeme Vaše auto měřit po doměření předchozích, a až bude to Vaše hotové, pošleme Vám SMS.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den,chtěl bych se zeptat jak je to v dnešní době vzhledem k vytíženosti servisu s revizí a emisemi plynového pohonu zda-li se musí objednávat nebo přijet kdykoliv během dne. Děkuji za odpověď Zdeněk.
Dobrý den Zdeňku,
„Ideálnímu“ umístění LPG komponentů z hlediska funkčnosti u naprosté většiny vozů „překáží“ nějaká část motoru, mechanického nebo elektronického příslušenství, akumulátor či další příslušenství vozu. Proto bývá jejich umístění vždy záležitost kompromisů a ty vyhodnocuje montážník při montáži. Já ve všeobecnosti nemám rád umístění reduktoru v přední části motorového prostoru, ale někdy není jiné smysluplné varianty. I u spousty montáží provedených v Neptunu je reduktor připevněn na chladičovku.
Umístění LPG komponentů do přední části vozu není nijak legislativně omezeno. Protože nevidím uspořádání motoru u Vašeho konkrétního vozu, nemohu napsat, zda se mi provedení přestavby „líbí“, „nelíbí a řešil bych to tak a tak“, nebo „sice nelíbí, ale nevidím jinou možnost“. I proto si nemohu přisvojit roli arbitra a konstatovat „je – není to z pohledu bezpečnosti při větší ráně dostatečné“.
Jestli se Vám provedení přestavby nelíbí, zkuste se domluvit, zdali by bylo možné umístit reduktor jinam. Nejlépe by bylo, kdyby to udělala Vaše montážní firma. V případě problémů se můžete s Vaším požadavkem obrátit i na jakéhokoli jiného plynaře.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den pane Vodičko, díky za Vaše fórum. Mám dotaz, mám v Megane 2 1.6 16V čerstvě instalované LPG. Montážní firma mi umístila reduktor a filtr kapalné fáze na příčku nad chladičem (tam co je zámek kapoty) a reduktor je tak cca 3 cm od motoru. Co vy na to z hlediska bezpečnosti při čelním nárazu? Vždyť ten reduktor při větší ráně bude rozmáčknutý o motor. Montážní firma tvrdí, že takto je to ok. Díky za Váš názor.
Dobrý den pane Richter,
Pravděpodobně to bude vozidlo vyrobené jako dvoupalivové, primárně s pohonem na CNG, možná dokonce bez přepínače benzin/plyn. Elektronické řízení CNG pohonu je u těchto vozů integrováno v jedné řídící jednotce s benzinovým pohonem. U těchto provedení nejsme schopni deaktivovat CNG pohon ani ho demontovat. Také legislativně by se to dalo řešit patrně pouze žádostí o schválení individuelní přestavby. Proto se obávám, že Vám nebudeme schopni přestavbu nabídnout.
Pokud je u Vašeho vozu CNG nikoli od výroby, ale jako dodatečná přestavba, je situace jiná. Pak mne můžete kontaktovat, nejlépe telefonicky na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den Petře,
Systém Landi Renzo nemáme v nabídce a nebudeme mít patřičný diagnostický program. Proto Vám nemůžeme nabídnout seřízení. Kontaktujte Vaši montážní dílnu, nebo rovnou dovozce systému Landi Renzo – firmu Autogas Centrum Plus. Ti by Vám poradili, kde nejblíže Vašemu bydlišti mají šikovný smluvní servis.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den p. Vodička, mám technický dotaz. Mám již 5 let VW Cady Ecofuel, tedy pohon CNG a atmosférický dvoulitrový motor. Za mě absolutní spokojenost, ale jen do doby, kdy ceny vystřelily během pár měsíců z nějakých 25 Kč na 60 Kč za kilo. Vzhledem ke skutečnosti, že nepředpokládám v budoucnu nějakou zásadní změnu, zajímala by mě možnost auto přestavět na LPG. A to jak po technické stránce, tak po té legislativní (to bude možná obtížnější). Najedu kolem 20 tis. km za rok, takže úspora by dávala smysl. Jezdím v současnosti nákladově podobně jako s naftovou variantou, ale mohlo by to být veselejší a auto nemá smysl prodávat, protože díky vyhroceným cenám CNG by bylo prodejné dost obtížně a s velkou ztrátou. Díky za info.
Dobrý den, na kontrole emisí mě "vyhodili" - velký obsah CO2 při volnoběhu na LPG, vše ostatní OK. Je možné u Vás provést diagnostiku, nastavení + případné emise - Opel Zafira - systém dle revizního protokolu LandiRenzo-Omega .Děkuji Petr
Dobrý den Libore,
Ve Vašem příspěvku se patrně směšují dvě rozdílné věci. Vstřikování kapalné fáze LPG je možné dvěma způsoby. Ty se liší podle toho, jak ten který motor dávkuje benzin.
Starší generace motorů vstřikuje benzin pod tlakem cca 4 bary benzinovými vstřikovači do jednotlivých větví sacího potrubí. U těchto motorů existuje LPG systém, který má v nádrži vlastní tlakové čerpadlo plynu a vstřikuje kapalnou fázi LPG plynovými vstřikovači určenými pro dávkování kapalného LPG do jednotlivých větví sacího potrubí.
U generačně novějších motorů s přímým vstřikováním je vše jinak. Benzin je vstřikován pod vysokým tlakem (cca 50-200 bar) přímo do spalovacího prostoru. Tyto motory lze také přestavět na LPG se vstřikováním kapalné fáze LPG. LPG je z plynové nádrže čerpáno vlastním čerpadlem a je napojeno do benzinové větve před vysokotlaké čerpadla benzinu. Dále je dávkování LPG stále v kapalné fázi prováděno benzinovými komponenty (vysokotlakým čerpadlem benzinu, potrubím a benzinovými vstřikovači).
Představa, že by se v rámci přestavby dodatečně montovaly nějaké vstřikovače s výstupem přímo do spalovacího prostoru, je lichá – to si nedovedu představit ani u přímostřikových ani u MPI motorů.
Vstřikování kapalné fáze nenabízíme ani v jedné podobě. Přestavbu Vašeho motoru jsme schopni nabídnout se systémem sekvenčního vstřikování plynné fáze. Přestavbu motoru Fiat 1,4T 88kW, konkrétně v modelu Doblo si můžete prohlédnout v naší fotogalerii např. zde: <a href="http://www.neptun-harfa.cz/Doblo/4075.html">www.neptun-harfa.cz/…</a> .
S pozdravem Ivan Vodička