U tohoto způsobu dávkování je kapalina opět podtlakově přisávána do sacího potrubí motoru. Množství aditiva je regulováno řídící jednotkou. Ta vyhodnocuje zatížení motoru, a podle nastavených hodnot dávkuje přesné množství aditiva. Dávkování se děje pouze při provozu na LPG. Kapalina se přisává do sacího potrubí, kde se rozpráší na velmi jemný aerosol, který je spolu se vzduchem nasáván do jednotlivých válců motoru. Základní sada dávkuje kapalinu do centrální komory sacího potrubí s regulací pro všechny válce současně. Pokročilejší sady mají elektronické dávkování pro každý válec zvlášť. To znamená, že množství kapaliny odměřuje elektronika pro každý válec samostatně. Od každého ventilku dávkovací jednotky je přívod aditiva do jedné větve sacího potrubí.
Tyto sady jsou k dispozici v provedení pro 4, 6 nebo 8válcové motory. K hlavním výhodám oproti mechanickým dávkovačům patří přesnost a stálost dávkování, odpadá tak nutnost neustálé kontroly a nastavování jehlového ventilku dávkovače. Soupravy této sady „Light" jsou určeny pro běžné nepřeplňované motory.
Podtlakové dávkování s elektronickou regulací (Electronic Valve Protector) pro klasické motory
|
---|