V předchozím článku "ochrana ventilů a ventilových sedel" popisujeme obecnou problematiku vyššch teplot při spalování LPG a CNG, kde dochází ve spalovacím prostoru k vyšším teplotám a tím i k vyššímu teplotnímu zatížení a u některých typů motorů k vyššímu opotřebení ventilových sedel, než při provozu na benzín. Snížení opotřebení lze zajistit dávkováním aditivační přísady na bázi draslíku, která nahrazuje olovo (dříve používáno v benzínu "SPECIAL") a tvoří na povrchu sedla ventilu ochranný film.
Níže jsou uvedeny výsledky chemických rozborů na přítomnost draslíku provedené akreditovanou analytickou laboratoří ALS laboratory Group.
![]() |
![]() |
|
---|---|---|
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
výsledek rozboru | výsledek rozboru |
![]() |
![]() |
|
---|---|---|
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
výsledek rozboru | výsledek rozboru |