Seznam příspěvků

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.04.2012 15:24

Dobrý den pane Chrenko,
ještě reaguji na Váš dotaz číslo 686.
Nedávno jsme montovali LPG do Vámi poptávaného motoru KFU, jednalo se o vůz Peugeot 307 s právě tímto motorem, pro přestavbu jsme použili systém BRC Seq24, nastavení proběhlo bez problémů. Provedení přestavby si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: <a href="http://www.neptun-harfa.cz/307/3585.html">www.neptun-harfa.cz/&hellip;</a> .
S pozdravem Ivan Vodička

Zdeněk Podhorský 19.04.2012 20:14

Dobrý den pane Vodička,
velice se mi líbí váš web a vaše zkušenosti. Chtěl bych se zeptat, na možnost osazení RBC na Octávii RS I (1.8T). Pokud bych chtěl později motor chipovat cca na 200koní/340Nm - je cena komponent a montáže stále 33 tis? - popřípadě doporučil by jste mi ještě "přimázávat" FlashLubem nebo benzínem ?
a ještě dotaz - umíte u tohoto vozu umístit plnící otvor pod krytku benzínové nádrže?
Děkuji - s pozdravem Podhorský.

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.04.2012 15:11

Dobrý den Michale,
Nevím, co nazýváte „systémem 3. či 4. generace“. Ale pokud jste u nás byl před rokem, používali jsme principielně stejné systémy jako dnes, to znamená systémy sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG. Tyto systémy jsou určeny pro přestavby vozidel s elektronickým vstřikováním benzinu do sacího potrubí s lambdaregulací bohatosti směsi. Pokud Vaše vozidlo nemá lambdasondou řízené složení výfukových plynů, nelze tyto systémy použít – neproběhla by ani autokalibrace plynového systému. Ale podle našich podkladů měly motory v Mercedesech z let 1998 lambdařízení bohatosti, takže by přestavba mohla být reálná. Pro vyloučení pochybností bych doporučil, stavte se u nás někdy ve všední den mezi 7 a 17 hodinou s vozem a velkým techničákem, podíváme se co máte opravdu ve voze za motor. Podle toho Vám přestavbu buďto nabídneme, a nebo neprovedeme. Ostatně psal jsem to již minule: "Plynové systémy sekvenčního vstřikování nevyužívají přímo signál lambdasondy, ale „výsledky její práce“...
S pozdravem Ivan Vodička

Michal 19.04.2012 13:05

Dobry den,
Ptal jsem se na lambdu jen proto, že můj starší vůz (Mercedes Benz, C200, 1998, najeto 100 tis. km) nemá ani katalyzátor, ani lambdu. Byl jsem u Vás asi před rokem, kdy byli LPG třetí generace, které právě byli založené výhradně na údajích z lambdy. Proto tehdy se přestavba nepovedla.
Se čtvrtou generaci už je to trochu jinak. Z Vašeho vysvětlení jsem pochopil, že fungovat to bude, ale možná ne úplně dokonale. Proto by mně zajímalo:
1. Určitě nejsem sám (bezlambdovec) , mate li nějaké zkušeností s přestavbou na 4 generaci bez lambdy a třeba i s provozem 4 generace bez lambdy. Motor podle mě je ve velice dobrým stavu, spotřeba-výkon a ostatní char. jsou jako nové.
2. Jestli umíte nainstalovat lambdu, co jsem četl lambdy od Bosch nejsou nějak drahé a často je lide využívají právě v případech jako je můj (při přestavbách na LPG).
3. Vůz byl registrován dávno, bez katalyzátoru a lambdy, takže je někde kolem EURO 0. Muže li v případě přestavby na LPG a následné registraci, kontrole na úřadech dojit k nějakým komplikacím?
4. Jak probíhá seřízení řidičích jednotek bez lambdy? To na to máte plynový analyzátor a měříte výsledky na různých režimech fungování motoru? Nebo údaje berete z benzinové řídicí jednotky?
5. Doporučil byste mně LPG 4 generace pro můj případ?
Vím, že jsem Vám položil docela rozsáhle otázky, ale myslím, že to právě zajímá více lidí. Klidně za Vámi můžu s vozem přijet, jen stanovte termín.
S poydravem, Michal

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.04.2012 17:10

Dobrý den Honzo,
Nejprve děkuji za pochvalu, těší nás, že jste s naší prací spokojen. Pro Vaši Octavii bych se přimlouval za motor 1,6 75kW. Pro přestavbu bychom použili systém sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG, v nabídce máme zařízení AC Stag 4/300 Plus s cenou přestavby 28.000,- Kč, a nebo BRC Sequent 24 s cenou 32.000,- Kč. Konkrétní typ bychom Vám doporučili po vzájemné domluvě, s ohledem na typ Vašeho motoru i stáří vozu.
S pozdravem Ivan Vodička

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.04.2012 17:03

Dobrý den pane Novák,
Bohužel, u Subaru jsme se skutečně setkali s problémy životnosti ventilových sedel, a týká se to i motorů 3,0 H6. Pro některé modely 2,0 a 2,5 používal výrobce dva různé odlitky hlav válců, jeden typ měl sedla ventilů z kvalitnějších materiálů, a to byly kusy, které Subaru připravovalo pro přestavby na LPG. Podle mých informací se však takové úpravy pro motory 3,0 neprováděly. Pokud byste se pro přestavbu přesto rozhodl, doporučil bych Vám z naší nabídky pouze systém BRC s přídavnou aditivací VAP Saver či Flash Lube , doplněný o „přívstřik“ benzinu (funkci VSR) ve vyšší zátěži a otáčkách motoru. Vlastně by to bylo obdobné řešení, jako má vozidlo, o kterém se zmiňujete. Podrobnosti eventuelní přestavby bychom pak domluvili osobně, aby nastavení systému VSR odpovídalo Vašemu způsobu jízdy a provozním podmínkám vozu. Tolik ve stručnosti, v případě dotazů mne můžete kontaktovat telefonicky na čísle příjmu zakázek 777 30 50 80.
S pozdravem Ivan Vodička.

Honza 18.04.2012 13:03

Dobrý den, uvažuji o koupi Škody Octavia I s tím, že bych ji nechal hned přestavět na plyn (u Vás samozřejmě :-), Felicie přestavěná v Neptunu mi stále jezdí). Doporučili byste mi spíš motor 1.4 16V 55kW nebo 1.6 8V 75kW? Jak z hlediska celkové odolnosti a úspornosti tak z hlediska vhodnosti k zástavbě LPG (byl by rozdíl v ceně přestavby?). Díky za radu

Anonym 17.04.2012 18:49

Dobrý den, zvažuji montáž LPG do mého Subaru Outback 3.0r, r.v.2004 (180kW). Montovali jste LPG již do takového vozu?
Hodně se píše o zaklepávání ventilů, ale taky jsem mluvil s majitelem, který má systém Elpigas včetně FlashLube a nad 4000 otáček se ještě přistřikuje benzín. Má najeto na LPG přes 70.tis a vše vpohodě. Nerad by investoval do přestavby, aby pak musel investovat do oprav. A ještě co říkáte na systém Lovato.
Děkuji Vám. S pozdravem Novák Libor

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.04.2012 17:48

Dobrý den Michale
systémy sekvenčního vstřikování pro svoji funkci nepotřebují být připojen na signál lambdasondy. Ale pozor - nezaměňujte to s tím, že by lambdasonda byla pro provoz na LPG zbytečná. Pokud totiž není lambdařízení bohatosti směsi na benzin v pořádku (např. protože je vadná lambdasonda), nemůže vozidlo správně fungovat na plyn. Zjednodušeně řečeno lambdasonda dává benzinové řídící jednotce údaje o složení výfukových plynů, a benzinová ŘJ na základě těchto údajů provádí korekce impulzů pro dávkování paliva. LPG jednotka (např. Vámi zmiňovaná Stag 4) používá jako základní vstupní veličinu tyto impulzy generované benzinovou ŘJ, ty následně zpracuje pro impulzy pro plynové vstřikovače. Pokud budou impulzy benzinové ŘJ chybné (např. z důvodu vadné lambdasondy), bude logicky nesprávný i jejich přepočet pro plynové vstřikovače.
Takže odpověď na Váš dotaz by byl následující: Pro montáž a správnou funkci jednotky Stag4 je potřeba, aby ve voze byla funkční lambdasonda, nicméně signál lambdasondy jako takový nemusí být do LPG kabeláže vůbec zapojen. Plynové systémy sekvenčního vstřikování nevyužívají přímo signál lambdasondy, ale „výsledky její práce“
S pozdravem Ivan Vodička

S pozdravem, Michal 16.04.2012 16:35

Dobry den,
Jeli potřeba mít lambdu pro montáž Stag 4?
Jestli se bez ní lze obejit, ovlivní li chybějící lambda něco?