pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

17,50 Kč/l

-------------------------

17,00 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

Výrobci systémů LPG

 

Do moderních typů vozidel (cca po roku výroby 2000) , kde díky vysokým nárokům na přesnost řízení palivové směsi a dodržení předepsaných emisních limitů, nabízíme systém sekvenčního vstřikování plynu. Přísun paliva je zde řešen pro každý válec zvlášť, za použití elektronicky řízených vstřikovacích trysek.

 

 

 

      
AC Stag  odkaz na stránky výrobce
   

 

Jako základní řadu používáme zařízení polského výrobce AC S.A. s řadou systémů AC Stag. Firma AC vznikla v roce 1986 jako výrobce dílů pro elektrickou výbavu automobilů. Od roku 1999 se věnuje vlastnímu vývoji a výrobě komponentů pro přestavby automobilů na LPG. Jejich systémy používáme pro přestavby v podstatě od jejich uvedení na český trh, to je od cca roku 2006. Za tu dobu se postupně modernizovaly jednotky jak programovým vybavením tak i hardwarově. To nám umožňuje používat poslední generace Stagů i v typech vozů plnících emisní normy Euro 3 a 4. V současnosti nabízíme jednotky AC Stag Q-Box pro 3 a 4 válcové motory a Stag 300 ISA2 pro 3-8 válce.

Nová jednotka Q-Box je postavena na modernějším hardwarovém jádru s rychlejším procesorem. Softwarově vychází z předchozích verzí Stagu včetně 3D mapatury. Navíc umožňuje např. i v současnosti stále žádanější funkce přívstřiku benzinu ve vyšších zátěžích. V sadě s ní používáme nejčastěji vstřikovače AC W01.

Pro motory se třemi až osmi válci je určena starší generace elektroniky - Stag 300 ISA2. Tato jednotka má (na rozdíl od Q-Boxu) např. možnost nastavení funkce „Automatického přizpůsobení“, která v určitých motorech umožňuje automatickou úpravu mapatury LPG pohonu podle aktuálního stavu provozu na benzin. Jako vstřikovače používáme běžně k této jednotce snad nejrozšířenější „univerzální“ vstřikovače Valtec 30.

U obou řad elektroniky montujeme podle výkonu motoru reduktory Tomasetto, Zavoli a nebo KME. V případě tohoto výrobce určitě neplatí, že by polský výrobek nemohl být kvalitní. Systém AC Stag považujeme za poctivý a kvalitní základ, který si stále nachází mnoho spokojených uživatelů.

 

 

Italské výrobce zastupují v naší aktuální nabídce dva světoví lídři v oblasti pohonu na LPG. Jedná se o firmy BRC a Landi Renzo se svými „dceřinými společnostmi“.

 

      
BRC  odkaz na stránky výrobce
   

 

Firma BRC byla založena roku 1977. Nyní je součástí skupiny Fuel Systems Solution. Skupina sdružuje italského výrobce BRC MTM Gas –Equipment a americkou větev IMPCO. Členem uskupení BRC je i výrobce Zavoli, se kterým Vás seznámíme dále.

 

zvětšit

Výrobky BRC používáme po celou dobu naší existence. Od prvních sad na přestavbu Škody 120 až po velmi sofistikované systémy pro přestavby přímovstřikových motorů FSI.

V současnosti se jedná o zařízení BRC Sequent 24, BRC Sequent Plug &Drive a BRC SDI – Sequent Direct Injection. Tyto verze používají čtyři typy reduktorů odstupňované pro přestavby motorů o výkonu cca 40-250kW. Další součástí sady jsou velmi kvalitní vstřikovače s nerezovou planžetou, které dávkují velmi přesně vypočítané dávky paliva pro jednotlivé válce. O výpočet se stará řídící jednotka LPG. Všechny komponenty soupravy vyrábí firma BRC.

BRC SDI je jednotka určená pro přestavbu přímovstřikových motorů. Do jednotky se jednoduše nahraje program určený pro ten daný motor podle přesného typu, a následně je možné provést částečné přizpůsobení korekčních hodnot vstřikování. Princip činnosti systému pro přestavbu motoru s přímým vstřikováním máme popsán zde.

Pro přestavby motorů s vícebodovým vstřikováním benzinu do sacího potrubí („klasické“ benzinové motory od cca roku 1998 do dneška) jsou určeny následující produkty.

Verze BRC Sequent Plug&Drive je určena pro montáž do vozů s 3 až 8 válci. Ovládací software umožňuje celou řadu nastavení a úprav parametrů tak, aby bylo možné individuální přizpůsobení pro co nejširší škálu typů motorů. Pomocí těchto nastavení lze celý systém přizpůsobit tak, aby ve výsledku nebyl poznat rozdíl mezi jízdou na benzin či plyn. Tyto jednotky lze propojit s diagnostickým rozhraním OBD.

Verze BRC Seq 24 je zjednodušená verze jednotky PD určená pouze pro 3-4 válcové motory bez možnosti připojení k rozhraní OBD. Používá stejné algoritmy výpočtu, možnosti kalibrace i diagnostikování. U obou typů je možné zadat např. přívstřik benzinu ve vyšších zátěžích či úpravu v OL režimu. Pouze některé nadstandardní funkce nastavení jsou omezené. Přesto se jedná o jednotku kterou používáme nejčastěji, a to i pro motory přeplňované či motory s technologií Valvetronic.

Systémy BRC Sequent máme ověřeny skutečně realizovanými přestavbami u celého spektra českého vozového parku od nejmenší Škody Citigo (foto zde.)

až například po Dodge RAM 1500 (foto zde.).

S touto „Formulí 1“ mezi plynovými systémy máme skvělé zkušenosti zejména u vozů s vysokým kilometrickým nájezdem a u motorů s přísnými emisními limity Euro 4 a 5 (ale pochopitelně BRC „zvládne“ i technologicky slabší vozy…). Systémy BRC používají pro přestavbu nových vozů přední výrobci vozů - např. koncerny Chevrolet, Daimler-Chrysler, PSA a mnoho dalších. V ČR jste se s nimi mohli setkat i při nákupu např. nových vozů Hyundai.

 


 

      
Zavoli  odkaz na stránky výrobce
   

 

Jako novinku zavádíme „odnož této formule 1“ – zařízení Zavoli Bora. Firma Zavoli produkuje LPG systémy od roku 1993. Po začlenění pod křídla BRC nahradila svůj starší systém Elisei zařízením New Bora. Sady jsou distribuovány ve dvou verzích obdobně jako jednotky BRC.

Plnohodnotná verze Bora OBD je určena pro tří až osmiválcové motory. Má velmi podobné vlastnosti jako systém BRC Seq PD. Pouze nadstandardní funkce jsou omezeny nebo chybí zcela (například možnost ovlivňovat řízení předstihu zážehu pro přestavby na CNG…). Naopak oproti BRC umožňuje SW zvolit způsob mapatury buďto v závislosti na zátěži (obdobně jako BRC), a nebo v otáčkové mapě (obdobně jako elektronika AEB).

Verze Bora Light je adekvátně zjednodušená verze pro 3-4 válcové motory bez možnosti připojení k diagnostickému rozhraní OBD. Vzhledem k velké příbuznosti řídících elektronik BRC a Zavoli Bora očekáváme od této novinky bezproblémové chování za nižší cenu než má originální BRC.

Kromě toho nabízí firma Zavoli i sady pro přestavby motorů s přímým vstřikováním na bázi osvědčené elektroniky AEB. Další oblast které se nyní věnují pracovníci vývoje jak u BRC tak i u firmy Zavoli jsou systémy vstřikování kapalné fáze LPG přímo do spalovacích prostorů motorů FSI (systém LDI - liquid-state LPG Direct Injection výrobce BRC a ZLI - Zavoli LPG Liquid Injection system). Práce na nich jsou pro několik typů motorů těsně před dokončením (stav v dubnu 2014), takže doufáme, že se máme na co těšit. Značka Zavoli je mj. velmi rozšířena v segmentu aftermarketových přestaveb v sousedním Německu.

 

 

      
Landi Renzo  odkaz na stránky výrobce
   

 

Jako poslední Vám představíme výrobce skupiny Landi Renzo. Společnost Landi Renzo byla založena v roce 1954. V současnosti je „pod jejími křídly“ sdruženo několik výrobců LPG komponentů. Z nich bych zmínil zejména firmu Lovato, letitého výrobce LPG systémů a společnost AEB, která dodává elektroniku producentům LPG systémů nejen v Itálii.

 

zvětšit

 

Výrobky firmy Landi Renzo jsou kvalitní systémy pro přestavbu motorových vozidel na LPG. Z výše uvedeného firemního schématu vyplývá, že se opět jedná o celosvětového producenta. Také tato firma dodává na trh několik ucelených přestavbových sad. Rozdíly jsou jak v řídících jednotkách, tak i použitých komponentech. Elektroniku vyrábí dvorní dodavatel koncernu, firma AEB. Základní algoritmus výpočtu je ve všech verzích shodný. Jednotlivé verze se liší možnostmi nadstandardních funkcí jednotek a plynovými vstřikovači. V naší nabídce je zastoupen základní model Landi Renzo Evo i nejpropracovanější verze Landi Renzo Prime. Ta má i možnost propojení s diagnostickým rozhraním vozu prostřednictvím OBD. Pro motory s přímým vstřikováním je určena sada Landi Renzo Direct. Se systémy Landi Renzo se můžeme setkat u mnoha originálních přestaveb výrobců vozů, např. VW, Fiat, Opel atd.

 


 

      
Lovato  odkaz na stránky výrobce
   

 

Značku Lovato si myslím že ani není třeba představovat. Zejména v 90. letech se u nás tato značka stala téměř synonymem pro LPG pohony. Vždyť většina z nás, kteří jsme jezdili s Favoritem na plyn jsme měli pod kapotou právě Lovato. Firma byla založena roku 1958 v italské Vicenze. V současných systémech Lovato používá vlastní reduktory a vstřikovače v různých provedeních podle výkonu motoru. Elektroniku dodává opět firma AEB. Stejně jako u předešlých systémů tak i u Lovata nabízíme jak základní řadu Lovato Easy Fast Smart, (pro 3-4válce) tak i vyšší sadu Lovato Easy Fast OBD pro 3-8 válcové motory. Zde je opět mj. možnost propojení s diagnostikou vozu. Také firma Lovato nabízí sady pro přestavbu motorů s přímým vstřikováním. I když používá stejné řídící jednotky jako Landi, je sortiment zpracovaných vozů mírně odlišný. Systémy Lovato se montují jak v prvovýrobě (v ČR např. Mitsubishi), tak zejména v aftermarketových přestavbách nejen v Evropě, ale i v Asii a Jižní Americe. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Z uvedeného přehledu je zřejmé, že jsme pro Vás připravili výrobky špičkových kvalit. Ve spojení s našimi zkušenostmi Vám umožní bezproblémový provoz na LPG.

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů