pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

14,70 Kč/l

-------------------------

14,20 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

Přestavby motorů s přímým vstřikováním benzínu

 

Vozidla s motory technologie přímého vstřikování benzinu (FSI, TSI, TFSI, GDI, THP ...) jsou pro přestavbu na LPG v současnosti poměrně „tvrdým oříškem". Největší potíž spočívá v tom, že tyto motory mají vstřikovače benzinu umístěny tak, že přímo zasahují do spalovacího prostoru válce (na rozdíl od dřívějších motorů, kde vstřikovače dávkovaly benzin do sacího potrubí).

 

 

 

 

 

Tyto motory již nelze přestavět za použití předchozích LPG systémů. Proto výrobci LPG zLPG vstřikovačeařízení vyvíjejí speciální soupravy pro přestavby přímovstřikových motorů. V současnosti existují dva principielně rozdílné systémy.
Prvním z nich je dávkování plynné fáze LPG do sacího potrubí, obdobně jako u běžného sekvenčního vstřikování LPG.

 

 

 

Ovládání je velmi jednoduché. Stiskem přepínače na palubní desce zvolíte druh pohonu. V případě provozu na LPG se vozidlo vždy nastartuje na benzin, a po splnění všech naprogramovaných požadavků se automaticky přepne na LPG. V praxi to vypadá tak, že ráno po nastartování studeného motoru je jako palivo automaticky použit benzin.

 

 

Po cca 2 km se systém přepne, a dál jedete na LPG. Při startování již teplého motoru probíhá přepnutí na LPG téměř ihned po uvedení motoru do chodu – to vše bez nutnosti manipulovat s přepínačem. Když bude docházet zásoba plynu v nádrži, systém to na základě poklesu tlaku rozpozná a sám přepne do provozu na benzin.Vás na to akusticky upozorní přepínač. Pak už jen zajedete k nejbližší plynové čerpačce, kde Vám obsluha natankuje požadované množství plynu do nádrže.

 

 

 

Zcela rozdílné je však elektronické řízení. I při provozu na LPG je do motoru nutné dávkovat určité procento benzinu, to má na starosti plynová řídící jednotka. Podle přídící jednotka LPG systémurogramu vyvinutého výrobcem plynového systému je do motoru dávkováno určité přesně definované množství benzinu. Toto množství je specifické pro každý typ motoru a jeho momentální zatížení. Pro běžné provozní podmínky to bývá poměr cca 10-30% benzinu a 70-90% LPG. Tyto systémy již máme v nabídce a přestavby provádíme. Jedná se o výrobky firem BRC a Zavoli, a také Landi Renzo a Lovato. Možnost přestavby je vždy přísně navázána na konkrétní typ motoru a jeho řídící elektroniky.

Soupis vozidel pro které již pro přestavbu nabízíme si můžete prohlédnout zde.

 

benzínový vstřikovač

Druhou možností přestavby přímovstřiků je dávkování kapalné fáze LPG prostřednictvím originálních benzinových vstřikovačů přímo do spalovacího prostoru, tedy stejně jako se dávkuje benzin. U tohoto systému dávkování LPG odpadá nutnost přidávání benzinu, vozidlo může jezdit pouze na plyn. Nevýhodou je zatím poměrně vysoká cena přestavby. Tato technologie má podle našeho názoru do budoucna velký potenciál, a její vývoj zejména u firem BRC a Zavoli pozorně sledujeme. V současnosti však tato zařízení nenabízíme.

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů