KONTAKT
Neptun Harfa s.r.o.
Na Harfě 929/12
190 00, Praha 9 - Vysočany
Telefon:
266 035 620, 777 305 080
Provozní doba:
Po-Pá 7:00-18:00
Aktuální cena LPG na
naší čerpací stanici.
17,70 Kč/l
-------------------------
17,20 Kč/l
Po přestavbě na LPG,
obdrží každý náš zákazník
trvalou slevu 0,50Kč/l.
Údržba a servis autoklimatizací
Údržba autoklimatizace probíhá pomocí speciálního automatického přístroje,
který se na okruh klimatizace připojí přes údržbový ventil, popř. ventily dva.
Funkcí tohoto přístroje je veškeré chladivo odsát, přefiltrovat, vakuovat okruh a opětovně doplnit chladivo spolu s olejem podle výrobcem stanovených hodnot.
Po tomto úkonu dostanete vytištěný lístek ze zařízení informující o hodnotách
stavu před a stavu po údržbě.
Servis klimatizace | 1.290 Kč |
|
|
|
|
(Upozornění: chladivo účtujeme nad rámec této ceny, objem se pohybuje od 0g do cca 600g dle stavu a velikosti klimatizační soustavy) |
Chladivo R134a |
3,90 Kč /gram |
(chladivo používané ve starších vozidlech) |
Chladivo HFO 1234 yf |
8,90 Kč /gram |
Druh chladiva ve Vaší klimatizaci je uveden na štítku v motorovém prostoru.
Jak poznat vadnou autoklimatizaci ?
Stačí, když budete její chod alespoň částečně sledovat. Dejme tomu, že máme situaci, kdy je venku 25°C. Zapněte klimatizaci a vezměte domácí teploměr a přiložte jej k jednomu z výdechů ventilace.
Bezvadná klimatizace by měla po chvíli provozu foukat vzduch o teplotě 5-10°C.
Pokud se tak neděje, je něco v nepořádku.
Když účinnost autoklimatizace slábne, může za to únik chladícího média (R-134A, HFO 1234YF) z jejího okruhu zapříčiněný vysokým tlakem okruhu a jeho porézností. Během provozu se různými netěsnostmi může za rok ztratit klidně až třicet procent chladiva.
Pokud je únik chladiva ještě vyšší, je něco v nepořádku a můžete očekávat výraznou investici do opravy klimatizace. Když účinnost autoklimatizace slábne, může být na vině také samotný kompresor náchylný na mechanické opotřebování, jemuž zabraňuje speciální olej přidávaný do chladiva.
Pokud se několik týdnů po naplnění klimatizace její účinnost opět výrazně sníží, uniká chladivo buď z okruhu nebo přímo z kompresoru a je nutné jej vyměnit. Neustálé doplňování problém nevyřeší a ve finále se akorát prodraží.
Autoklimatizace a spotřeba
Není žádným tajemstvím, že zapnutá autoklimatizace negativně ovlivňuje spotřebu.
Může za to odpor kompresoru zatěžující okruh a také zvýšený odběr elektrické energie. Podle některých zdrojů může krátkodobý (řádově pár minut)
nárůst spotřeby být až 4 l/100 km, ale z dlouhodobého hlediska se spotřeba vozu při zapnuté klimatizaci zvyšuje zhruba o 0,5 až 2 l/100 km.
Záleží na velikosti motoru, jeho vlastní koncepci a účinnosti autoklimatizace jako takové. Z praxe můžeme říct, že se na naftovém motoru díky jeho vysokému točivému momentu od nízkých otáček projeví zapnutí klimatizace nejméně. Naopak na benzínovém agregátu s malým objemem je zátěž klimatizace znát markantně, motor působí líně a nejde tak snadno vytáčet jako s vypnutou klimatizací.
Dezinfekce klimatizace a interiéru "Ozonem O3"
Nejčastějším příznakem neudržovaných vzduchových kanálů bývá jejich zápach.
Ten může mít na svědomí buď zanešený kabinový filtr nebo plísně a bakterie množící se na výparníku, kde mají díky chladu a vysoké vlhkosti ideální podmínky.
Z tohoto důvodu se doporučuje autoklimatizaci alespoň jednou ročně dezinfikovat, protože opětovnému vzniku nežádoucích škůdců se zabránit nedá. Pravidelná dezinfekce autoklimatizace by se rozhodně neměla zanedbávat, protože všechny mikroorganismy pak posádka vozu inhaluje a zbytečně se vystavuje riziku kašlání, pálení očí, pálení v krku a dalších podráždění.
Dezinfekce jako taková není u většiny aut nijak náročný úkol a zabere asi půl hodiny, během které je do celého ventilačního systému nasáván O3 ozon.
Co je to ozon O3, tzv. aktivní kyslík ?
Jedná se o velmi reaktivní trojatomové molekuly kyslíku (O+O2->O3), které vzníkají např. při ionizaci vzduchu s vysokým napětím nebo působením krátkodobého ultrafialového záření (UV-C).
Objevuje se i v přírodě, například při bouřce. Díky své silné oxidační síle ničí bakterie, houby, plísně, roztoče a odstraňuje zápachy z čalounění, koberců, atd. Má i velmi silné sterilizační vlastnosti, proto se často využívá ve zdravotnictví.
Profesionální vysokokapacitní generátory ozonu dokážou přímo v interiéru vozidla učinně odstranit veškerý zápach (například z čigaretového kouře nebo po domácích žvířatech). Dezinfekční vlasnosti ozonu O3 jsou několikanásobně vyšší než chlor.
- Před dezinfekcí vozidla je nutné zkontrolovat kabinový filtr!
(v případě „kompletní služby“ provádíme výměnu kabinového filtru ZDARAMA) - Dezinfekci provádíme profesionálním generátorem o výkonu (14g O3/h).
- Průběh dezinfekce trvá 45-60 min.
- Dezinfekci ventilačního systému vozidla a celého interiéru,
likvidaci bakterií, virů, roztočů, plísní a všech mikroorganismů. - Odstranění cigaretového zápachu z koberců i čalounění vozidla.
- Odstranění zápachu po domácích zvířatech.
- O3 je ze všech nabízených možností na trhu, ten nejúčinnější způsob dezinfekce !
Dezinfekce klimatizace "Ozonem O3" | 760,- |
Zvýhodněná cena za kompletní službu | 2.050,- |
(obsahuje "Servis klimatizace" a dezinfekci "Ozonem O3") |
1.850,- |
Umožňujeme platby v hotovosti nebo kartou.
Při douhodobém zájmu o naše služby nabízíme možnost platby formou faktury.
Neptun Harfa s.r.o. | Provozní doba: 7-18h | |
Na Harfě 929/12 | info@neptun-harfa.cz | |
190 00, Praha 9, Vysočany | 266 035 620 |
NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on v2.14L slovník pojmů