pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

11,90 Kč/l

-------------------------

11,40 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 7 a 5 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 4404)
4404 Petr14.08.20 13:59
Dobrý den pane Vodičko,
děkuji za vyjádření k LPG přestavbě Mitsubishi ASX 1,6 2015, také jezdím na LPG 30 let, poslední vozidlo Opel Meriva s podtlakovým systémem přimazávání ventilů, další vůz a to je ASX bych již chtěl s automatickým tlakovým přimazáváním, přesto ve mě automechanici vzbuzují u tohoto typu vozu pochybnosti zdali je opravdu typ tohoto motoru tak nevhodný pro spalování LPG, vždyť je to normální atmosférický motor.
Děkuji a s pozdravem Petr.
4403 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.08.20 15:42
Dobrý den Petře,
Dotazy podobného typu se objevují neustále, těžko se mi na ně objektivně odpovídá. Jezdím na LPG posledních cca 30 let, přestavby na LPG mě posledních více než 20 let živí, z logiky věci jsem tedy zastáncem provozu na LPG. Pochopitelně je nezbytné kvalitní provedení montáže, slušné LPG zařízení, precizní nastavení systému a odpovídající zacházení a údržba.
Přesto s Vámi souhlasím - někteří lidé mají až hysterický odpor k LPG (ať již po vlastní negativní zkušenosti nebo jen tak – bezdůvodně). Jiní lidé jezdí na LPG již mnoho let, a vždycky když obnovují vozidlo, tak volají, jaké a s jakou motorizací si pořídit, aby šlo bez problémů přestavět na LPG. Je to obdobné, jako že existují skalní zastánci dieselových motorů a jiný by si nepořídili. Někdo je naopak zastánce benziňáku a nafta podle něj patří pouze do traktoru. Vedle těchto skalních zastánců konkrétního paliva jsou lidé, kteří řeší pohodlí společně s užitnými vlastnostmi vozu a neřeší typ pohonu. Pro LPG pohon většinu lidí vede snaha o finanční úsporu na provozních nákladech. Někdo ji pečlivě počítá a po započtení všech nákladů dochází k číslům, které provoz na LPG podstatně zlevňují. Jiní mají tabulky, kde úspora není nijak závratná.
To vše je to běžné a normální.
Pro Vaše rozhodnutí zda jezdit na benzin či LPG bude podstatné Vaše rozhodnutí. Do posuzování bych zohlednil zejména předpokládaný roční nájezd, a dále převládající provozní podmínky. Pokud byste chtěl podrobněji rozebrat aspekty LPG pohonu, můžete zalistovat staršími příspěvky na foru, nebo mi můžete zavolat na náš příjem zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4402 Petr13.08.20 9:09
Dobrý den,
Vlastním Mitsubishi ASX 1,6 r.v. 2015. Ze strany automechaniků existuje až hysterický názor na přestavbu LPG pohonu "jenom to nééé - zlikviduje to motor". Tak nevím , nejsem schopen se v tom zorientovat, vyslechl jsem spoustu myšlenek i protichůdných, tak prosím o radu a případné vysvětlení.
Děkuji ... s pozdravem Petr
4401 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.08.20 15:13
Dobrý den Michaeli,
Podle Vašich údajů ( 3,6 V6 182 kW rok 2009 ) nejsem schopen jednoznačně identifikovat typ Vašeho motoru. Může se jednat o motor G6DB 3342ccm s výkonem 182kW, nebo G6CU 3497ccm s výkonem 143kW nebo G6DC 3470ccm a výkon 203kW, nebo G6DA 3778ccm a výkonem 196kW.
Napište mi mejlem přesný typ Vašeho motoru, podívám se do katalogu a odpovím Vám.
S pozdravem Ivan Vodička
4400 Michael10.08.20 16:51
Pane Vodičko, promňte, ještě dotaz: jaké svíčky radíte pro KIA Sorento 3.6 V6, 182 kW, LPG. Děkuji.
4399 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.08.20 16:03
Dobrý den Čestmíre,
Legislativa nijak neomezuje stáří nebo dobu používání multifunkčního ventilu. Multifunkční ventil má několik bezpečnostních funkcí.
Je v něm integrován přetlakový ventil, který brání nadměrnému nárůstu tlaku v nádrži. Např. pokud by došlo k požáru nádrže, žárem by v ní rostl tlak a hrozila by její destrukce. Přetlakový ventil v tom případě odpouští nadlimitní tlak a tím zabrání roztržení nádrže.
Plovák multiventilu omezuje natankování nádrže maximálně na cca 80% kapacity – kapalina je nestlačitelná, při natankování na 100% a odstavení vozidla na slunci by mohlo dojít roztažností kapalné fáze LPG k aktivaci přetlakového ventilu ev. poškození nádrže.
Na výstupu z nádrže je ventil max. průtoku – v případě náhlého zvýšení průtoku kapaliny z nádrže má za úkol výstup uzavřít.
Funkci těchto bezpečnostních komponentů nejsme schopni reálně odzkoušet – ověřit jejich správnou funkci (vystavit nádrž žáru, přetlaku atd…). Z důvodů bezpečnosti proto vždy s výměnou nádrže po 10 letech měníme i její bezpečnostní pojistky a dáváme nový multifunkční ventil.
Typ, číslo a platnost tlakové zkoušky bývá vyznačen v revizní příloze velkého techničáku. Jedná se o vyhrazené plynové zařízení, práce na něm by měla provádět odborně způsobilá osoba. Proto Vám nemohu doporučit amatérské práce bez odpovídajících znalostí a zkušeností.
S pozdravem Ivan Vodička
4398 Čestmír10.08.20 15:10
Dobrý den chtěl jsem se zeptat zda při výměně LPG nádrže je nezbytně nutné měnit také multiventil to znamená multiventil který byl vyroben v roce cca 2010,značka tomasetto achille, a zda se o výměně nádrže provádí také zápis do technického průkazu nebo podobně zkrátka zda je možné tu výměnu udělat případně i svépomocí, děkuji za info, hezký letní den
4397 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.08.20 9:26
Dobrý den Michaeli,
Systémy EZ SGI nemáme v nabídce, jejich montáž, diagnostiku ani servis neprovádíme, proto Vám nejsem schopen ani odhadnout, jak je to s jeho současnou funkcí, a předpokladem další životnosti. U podtlakové aditivace (píšete, že Vám odkapává) není až tak podstatný počet kapek na volnoběh za minutu – vždyť auto na volnoběh nejezdí. Podstatné je dávkování v běžném provozu. To znamená, kolik aditivace se spotřebuje na daný počet kilometrů. To by mělo být obecně cca 1 litr aditiva na 10.000km (po 1.000 ujetých kilometrů by mělo z nádobky ubýt cca 100ml). Ve Vašem případě bych doporučil dávkování o něco větší (podle spotřeby paliva, kterou udáváte 13 litrů), po 1.000km by mělo ubýt cca 130ml aditiva.
S pozdravem Ivan Vodička
4396 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.08.20 9:26
Dobrý den pane Lanča,
Pro Vaši Astru bychom mohli použít svíčky Denso K20TT.
S pozdravem Ivan Vodička
4395 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.08.20 9:26
Dobrý den pane Tobiáš,
Roční nájezd 10.000 km je z pohledu návratnosti poměrně malý. Přestavby Mercedesů ML jsou možné u motorů, které nemají přímé vstřikování. Určitým omezením může být fakt, že u modelů ML je při použití toroidní nádrže omezena jejich kapacita omezeným prostorem pro rezervní kolo. Některá provedení přestaveb si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . Před eventuelním pořízením vozu bych doporučil, zjistěte rok výroby a konkrétní typ motoru, a kontaktujte např. telefonicky náš příjem zakázek. Pakk bychom mohli být v nabídce konkrétnější. Ceny přestaveb máme uvedeny v ceníku zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
4394 Michael05.08.20 8:29
Dobrý den pane Vodičko,
děkuji za odpověď a doplňuji. Vozidlo KIA Sorento 3.6 V6, r.v. 2009, perfektní stav. Najeto 120 tis. km, spotřeba 13 l plynu/100 km. Najezdím asi 30 tis. km/rok. Systém je holandký EZ SGi, nádrž 60 l. Nádrž se blíží výměně. Původní dotaz byl: 1) má ekonomický smysl investovat ještě do výměny nádrže s ohledem na možný konec životnosti dalších komponent systému a 2) má smysl používat aditiv Flash Lube? Nyní dikapávám cca 10 kapek/min. Děkuji.
4393 David Lanča04.08.20 17:34
Dobrý den pane Vodičko, chtěl jsem Vás poprosit, jaké byste mi doporučil svíčky pro Opel Astra H, 1,6 16V 85kW LPG (kód motoru A16XER). Děkuji.
4392 Petr Tobiáš04.08.20 11:31
Dobrý den,
přemýšlím o koupi MB ML 500,550,63. Nájezd ročně 12 - 15tkm
LPG ano či ne?
Předem děkuji.
4391 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.08.20 9:28
Dobrý den Michaleli,
Neznám celkový stav vozu, LPG systému a ani netuším, kolik kilometrů ročně najezdíte. Proto nedokážu odpovědět na otázku, jakou bude mít investice do výměny nádrže návratnost a zda to bude dávat smysl. Také nepíšete o jakém LPG systému od jakého výrobce se bavíme. Obecně mohu odpovědět pouze tak, že investice bude mít větší smysl, pokud najezdíte více kilometrů. Naopak, pokud vozidlo moc nejezdí, investice do LPG pohonu ztrácí na významu.
S pozdravem Ivan Vodička
4390 Michael31.07.20 12:43
Prosím Sorento, 3.3 , najeto 120 tis. km. Má smysl používat lubrikantu (nyní Flash Lube). Příští rok mi končí nádrž. Má smysl ještě investovat do nové nádrže, tj. zbytek systému má dobu života přes 10 let? Nebo už je to na konci života? Děkuji.
4389 Martin Fusek20.07.20 19:39
Děkuji, udělám to tak.
4388 Martin Fusek20.07.20 19:38
Dobrý den, zničeho nic mne přestalo jet na LPG. Natankoval jsem,odjel a zničehonic se to vyplo a nic. Odstavil jsem přes noc auto a ráno to chvíli jelo na LPG a pak zase se to vyplo. Prosím o radu..Děkuji
4387 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.07.20 9:58
Dobrý den pane Fusek,
Omlouvám se, ale podle Vašeho popisu jsem schopen dát jedinou radu. Vozidlo si musí prohlédnout odborník na Váš LPG systém, zjistit příčinu, a tu odstranit.
S pozdravem Ivan Vodička
4386 Miroslav Řehák20.07.20 8:09
Dobrý den, pane Vodičko,
děkuji za informace. Ozvu se Vám po telefonu a domluvili bychom se tedy na revizi a případném dalším postupu ohledně nádrže. Pěkný den a jsem s pozdravem.
Miroslav Řehák
4385 Martin Fusek19.07.20 12:44
Dobrý den, zničeho nic mne přestalo jet na LPG. Natankoval jsem,odjel a zničehonic se to vyplo a nic. Odstavil jsem přes noc auto a ráno to chvíli jelo na LPG a pak zase se to vyplo. Prosím o radu..Děkuji
4384 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.07.20 13:00
Dobrý den pane Řehák,
Systémy Teleflex GFI nemáme v nabídce. S řídící jednotkou LPG se nespojíme, ani nebudeme mít ND. Proto Vám nenabídneme servis, opravy či údržbu. Revize LPG systému je vpodstatě kontrola těsnosti a mechanického stavu – to Vám zkontrolovat můžeme. Ohledně nádrže bychom se domluvili po prohlídce skutečně použitých komponentů.
S pozdravem Ivan Vodička
4383 Miroslav Řehák17.07.20 6:38
Dobrý den,
rád bych Vás poprosil o radu. Koupil jsem ojetý Subaru Outback (2010) z DE s originální vestavbou od firmy Telefax GFI. Mohu k Vám přijet na kontrolu/revizi systému, aby se ujistil, že je v pořádku před tím, než začnu LPG využívat? Současně vzhledem k tomu, že bude končit životnost nádrže, chtěl bych se zeptat, zda je možné ji u Vás vyměnit a jaké další součásti systému LPG se budou při výměně nádrže měnit?
Děkuji za Váš čas, s pozdravem Miroslav Řehák
4382 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.07.20 16:13
Dobrý den pane Eibensteiner,
Přestavby přímovstřikových motorů mají svoje specifika. U motoru 3,6 FSI 191kW CDVA používal výrobce vozu několik různých specifikací řidícího programu dávkování paliva v benzinové ŘJ. Tyto rozdíly jsou podstatné pro možnosti a funkci tohoto motoru na LPG. V minulosti jsme přestavovali několik kusů této motorizace. Zdánlivě se jednalo o identické motory s identickou ŘJ, ale s rozdílnými řídícími signály. Každý z těchto motorů nakonec pracoval s odlišným firmwarem i řidícím LPG programem – po individuálních úpravách ve spolupráci s výrobcem LPG systému. Vzhledem ke komplikacím, které jsme s těmito motory měli, jejich další přestavby nenabízíme.
S pozdravem Ivan Vodička
4381 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.07.20 16:13
Dobrý den pane Solar,
Jsem rád, že problémy které jste popisoval v dotazu 4367, se nám podařilo odstranit. Také děkuji za Vaši veřejnou pochvalu práce naší firmy, velmi si jí vážíme.
S pozdravem Ivan Vodička
4380 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.07.20 16:12
Dobrý den Petře,
Pro přestavbu Vaší Mitsubishi ASX bychom mohli použít některý ze systémů sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG. Z naší nabídky bych asi vybíral mezi systémy BRC Seq32 a nebo jednou z verzí systému AC Stag Q-Box. Pro provoz tohoto modelu na LPG bych doporučil ještě nějaký ze způsobů dodatečné aditivace ventilů (podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Podle Vašich nároků, očekávání, ale i provozních podmínek a předpokládaného ročního nájezdu bych Vám doporučil konkrétní způsob provedení přestavby včetně způsobu aditivace ventilů. Provedení přestavby tohoto vozu tak jak jsme jej v minulosti přestavovali si můžete prohlédnout v naší fotogalerii např. zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
4379 Michal Eibensteiner12.07.20 20:19
Dobrý den. Zvažuji přestavět Superb 3.6 Fsi na LPG. Jedná se o rok výroby 2011, najeto 130 tis. Hodně lidi je názoru, že motor 3.6 fsi není na prestavbu vhodný. Mate Prosím zkušenosti s tímto motorem na LPG? Připadne na co si dát pozor. Dekuji
4378 Zdeněk 11.07.20 10:49
Dobrý den, chtěl bych poděkovat za vysoce profesionální opravu mého Mitsubishi asx a velmi profesionální přístup pana Vodičky. Zdeněk Solar
4377 Petr10.07.20 21:22
Dobrý den,
prosím o doporučení LPG systému pro Mitsubischi ASX 1,6 benzín -rok výroby 2015...
4376 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 29.06.20 15:06
Dobrý den Ondro,
Přípojka plnění jde umístit u Octavie na nárazník. Jen nevím, zda jsem správně pochopil – Vy máte přípojku plnění pod víčkem tankování benzinu (je přístupná po odklopení víčka)? Pak by bylo přemístění (podle typu LPG zařízení) poměrně bezproblémové.
Také můžete mít přípojku plnění LPG zabudovanou v plechu blatníku někde v okolí víčka pro tankování benzinu. V tomto případě by bylo komplikovanější otvor v blatníku po odstranění koncovky plnění „zakrýt“. Patrně by musel klempíř otvor zavařit, následně přetmelit vybrousit a nalakovat. To mi přijde poměrně nákladné.
S pozdravem Ivan Vodička
4375 Ondra28.06.20 12:06
Dobrý den,mám škoda octavia 1 na lpg a někoho napadlo dát vicko vedle nádrže na benzín místo do nárazníku kam se většinou dává.Chci se zeptat jestli by někdo neměl radu jak to vyřešit protože to nevypadá moc hezky,děkuji za rady
4374 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 25.06.20 16:41
Dobrý den pane B.V.
Děkuji za přání, a jsem rád, že už nemáte s autem žádné problémy.
Ivan Vodička
4373 Anonym25.06.20 2:06
Dobry den.Dlouho jsem nereagoval.Technicke problemy meho vozu jsou zdarne vyreseny.Timto zravim technika,pana Vodicku!A dnes vse nej k svatku, a vse, co k tomu patri.Zdravim B.V.:-)  
4372 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.06.20 13:46
Dobrý den Josefe,
Příčin může být mnoho. Pro základní informaci by bylo vhodné, kdybyste zkusit přepnout pouze na benzin a několik dnů po sobě jezdit pouze na benzin bez jediného, ani krátkého přepnutí n LPG. Pokud budou problémy při studeném chodu přetrvávat, bude příčina nejpravděpodobněji v benzinové části (dávkování paliva, zapalování, mechanika motoru). Pokud problém vymizí a provoz bude bez potíží, bude příčina patrně na straně LPG pohonu. Pro další diagnostiku bude potřeba zkontrolovat funkce patřičných systémů – podle konkrétních projevů, hodnot adaptací dávkování směsi, skutečných hodnot čidel teploty a tlaků atd.
S pozdravem Ivan Vodička
4371 Josef22.06.20 13:36
Dobrý den pane Vodičko chci se zeptat mam octavii 1 system stag a poslednich 14 dni kdyz startuji na benzin tak musim na dvakrat a i potom kdyz jedu auto se dusi,škube a nechce jet dokavad se neohreje pak už je vše v pořádku a pri přepnutí na lpg pri akceleraci skube. Svíčky,kabely i filtr plynu jsou nové. Dekuji za odpověd.
4370 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.06.20 14:27
Dobrý den pane Solar,
Podle Vašeho popisu si nemyslím, že bude problém v benzinových vstřikovačích. Ty by byly zanešené i v případě provozu pouze na benzin. Vy píšete, že po několika jízdách pouze na benzin se starty zlepšily, a po několika jízdách na LPG se starty opět zhoršily. Proto si myslím, že je problém ve funkci LPG systému. Pochopitelně to si pouze myslím na základě Vámi zprostředkovaných poznatků Podstatné bude, co se na voze zjistí – já bych začal kontrolou adaptačních hodnot dávkování paliva.
S pozdravem Ivan Vodička
4369 Zdeněk 18.06.20 17:38
Dobrý den pane Vodička, problém s prvním startem na mém Mitsubishi asx je pouze při startu na benzín, tak nevím jestli není problém v benzínových vstřikovačích a zda by se nedaly tyto vyčistit ultrazvukem. Děkuji za Váš názor Zdeněk Solar
4368 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.06.20 14:29
Dobrý den Zdeňku,
Podle Vašeho popisu bych hádal na nesprávné dávkování LPG – posunuté dlouhodobé adaptace směsi. Příčinou mohou být i opotřebované či zanesené vstřikovače LPG. Některé LPG vstřikovače se dají rozebrat a zrepasovat, jiné jsou nerozebíratelné – tam by přicházelo do úvahy např. čištění ultrazvukem nebo výměna. Doporučil bych zkontrolovat funkci dávkování paliva, pokud bude stačit tak eventuelní doseřízení. Pokud by se dělalo čištění či repase nebo výměna vstřikovačů, tak po opravě určitě kontrola a doseřízení LPG systému.
S pozdravem Ivan Vodička
4367 Zdeněk 17.06.20 23:37
Dobrý den, mám Mitsubishi ASX 1,6 r. v. 2013, najeto 170000 km poslední dobou se mi stává že při prvním startu po ránu auto točí delší dobu než chytne,ale po nastartování vypnu a druhý start je bez problémů. Projel jsem auto na benzín cca 500 km než jsem vyjel benzín v nádrži a po natankováni jsem najel na benzin cca 300 km. Po prvních 100 km pouze na benzín auto startovalo bez problémů. Začal jsem opět jezdit na plyn, asi po 500 km opět nastal problém se startem. Zopakoval jsem cca 200 km pouze na benzín a start bez problémů. Jinak auto jede jak na benzín i plyn bez problémů. Nemůže být problém v zanešených vstřiků? A daly by se vyčistit ultrazvukem. Děkuji Solar
4366 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.06.20 14:13
Dobrý den Petře,
Pomalejší tankování může souviset s výměnou nádrže a multiventilu. Množství natankovaného plynu nekontrolujte podle ukazatele, ale podle skutečně natankovaných litrů do prázdné nádrže. LPG nádrž by se měla tankovat maximálně na cca 80% své kapacity. Po výměně nádrže je pravděpodobné, že orientační ukazatel bude ukazovat v jiném rozlišení a poměru než na nádrži původní – pokud by to bylo příliš, je možné (podle typu Vašeho LPG zařízení) udělat jeho nové nastavení – zadání hodnot signálu pro prázdnou a plnou nádrž.
Naopak problémy s funkcí (cukání v akceleraci) patrně s výměnou nádrže souviset nebude.
S pozdravem, Ivan Vodička
4365 Anonym16.06.20 16:24
Dobrý den chtěl bych se zeptat na dvě věci ohledně lpg. Mám po výměně nádrže a když tankuji plyn tak tankování trvá strašně dlouhoa asi nenatankuji ani do plna protože diody ukazatele svítí jen tři místo čtyř to je jedna věc, a druhá je že při akceleraci třeba na třetí nebo vyšší stupeň auto začne škubat jak kdyby tam nešel plyn uberu přidam znovu a zas je to v pohodě. Svíčky byly měněné při výměně nádrže. Před výměnou bylo vše ok. Dekuji za odpověď Petr.
4364 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.06.20 13:35
Dobrý den pane Sládek,
Předně – jsem rád, že jste byl s našimi službami spokojen .
Zdvih vstřikovačů Valtec T30 bývá od výrobce nastaven na 0,5mm, u verze BFC je to 0,6mm. Nastavit jde pochopitelně i jiná hodnota. Pro správné dávkování a funkci LPG systému je podstatné správné dávkování paliva ve všech režimech práce motoru. To je dáno kombinací zdvihu jadýrek vstřikovače, průměrem trysek a nastaveným tlakem (množství plynu, který vstřikovačem projde za jednotku času) a tomu odpovídajícím nastavením řídícího programu LPG jednotky (výpočet délky signálu). Proto se nedá říci, že nějaký konkrétní zdvih jadýrek, průměr trysky či tlak je ten jediný správný. Pochopitelně žádná z těchto veličin by neměla být mimo smysluplné hodnoty. Po repasi či výměně vstřikovačů vždy provádíme i následné seřízení za jízdy. Tam upravíme parametry přepočtu signálů pro LPG vstřikovače na základě konkrétních podmínek.
Takže bych neřešil konkrétní hodnotu zdvihu vstřikovače, ale správné dávkování LPG po opravě.
S pozdravem Ivan Vodička
4363 Sládek15.06.20 10:32
Dobrý den,vždy jsem byl u vás spokojen, bohužel jsem změnil bydliště a mám to k vám trochu z ruky.Nechal jsem si u místního technika měnit vstřikovače Valtek T30/3ohm.Motor jde o poznání lépe,jen mi přijde líný.Chrysler 3.3 , 6v,128kw.Byl jsem opravě přítomen, prováděl kalibraci na 0,5mm.Ted jsem vyčetl u amatérů,že jim nastavovalo až 0,7mm.Kde je pravda? Díky za odpověď, ať se nadále daří.Sládek
4362 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.06.20 7:48
Dobrý den Jendo,
Máte pravdu, ohledně aditivace ventilů (stejně jako třeba typu použitého LPG systému a spousty dalšího) najdete mnoho různých, i protichůdných názorů a zkušeností. Každý má na danou věc svůj pohled. Je na Vás, byste si z té záplavy „rad a doporučení“ vybral. Můžete si nechat doporučit Vaším plynařem, kterého jste si vybral pro přestavbu. Když jste mu dal důvěru k doporučení LPG systému a přestavbě, nechte si od něj doporučit i další náležitosti.
Také se můžete dotázat na technickém oddělení Fiat. Fiat prodává některé modely s LPG pohonem. Proto by mohli být schopni poskytnout informaci, zda modely s LPG pohonem mají stejnou hlavu válců jako ty běžně prodávané benzinové. Také by mohli mít informace o spolehlivosti a životnosti při pohonu LPG – otázkou je, jak ochotně tyto informace poskytnou.
My nemáme s Fiaty konkrétní negativní zkušenosti. Pokud se pro nějaký ze způsobů dodatečné ochrany ventilů rozhodnete, uděláte pro životnost ventilů maximum toho, co je v současnosti možné.
Přeji Vám správnou volbu, Ivan Vodička
4361 Jenda12.06.20 11:47
Dobrý den, rád bych se zeptal zda do Fiatu 500l 1.4 70kw je vhodné použít ochranu ventilů. Snažím se v tom zorientovat, ale bohužel mi každý tvrdí něco jiného. Moc děkuji za odpověď.
4360 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.06.20 14:13
Dobrý den tazateli 4359,
Nepouštíme do oprav plynových systémů, u kterých nemáme možnost diagnostické komunikace s řídící elektronikou. Pokud si ani nemůžeme přečíst hodnoty elektroniky (teploty, tlak, časy impulzů…), nejsme schopni říci, zda systém funguje správně. Zrovna tak nejsme schopni správně diagnostikovat vadný komponent či jeho funkci – pouze bychom hádali.
Proto se omluvím, ale servis originál LPG Opel Vám nenabídneme.
S pozdravem Ivan Vodička
4359 Opel originalni zastavba09.06.20 9:57
Dobry den
pri provozu na lpg casto dojde za jizdy k pepnuti na benzin a uz nejde ani rucne prepnout zpet. Vetsinou pomuze vypnout motor a znovu nastartovat ale ne 100%. Auto ma najeto cca 130000km v reduktoru menena membrana a filtr kapalne faze, bez vysledku. Dokazete nejak diagnostkivat zavadu i kdyz je to originalni zastavba? Nebo ji odstranit i bez diagnostiky ? Originalni servis mi prijde naprosto tragicky. Diky za reakci
4358 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.06.20 17:13
Dobrý den pane Sitaru,
Vaše obavy chápu, ale rozhodnutí pro přestavbu musí být Vaše. Existuje poměrně velký počet Dacií s různými verzemi benzinových motorů, které jezdí na plyn. Určitě se mezi nimi najdou i takové, které mají problémy a musí být opravovány. Ale zrovna tak jezdí na opravy motorů i elektroniky nepochybně i motory provozované pouze na originální palivo (ať již na benzin či naftu). Pro zvažování, zda plynový pohon ano či nikoli, by bylo vhodné zohlednit i přibližný počet ročně najetých kilometrů a jejich složení.
Vámi poptávaný model jsme již přestavovali, provedení přestavby si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . Pokud byste chtěl nějaké další informace k provedení eventuelní přestavby nebo obecně plynovému pohonu, můžete se na mne obrátit mejlem, telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek. Na závěr Vám popřeji dobré rozhodnutí s minimem trápení .
S pozdravem Ivan Vodička
4357 Lukáš Sitaru04.06.20 17:44
Dobrý den, stále přemýšlím že dám do vozidla vaše LPG.. jen mě trápí představa, že bych tím auto mohl poškodit.. co si o tom myslíte ? Mám Dacia Duster 1.6 84kw 2019.. mám ještě stále i záruku.. kdybych se to nechal udělat přijdu o záruku u Dácie ? Děkuji za odpověď..
4356 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 01.06.20 14:51
Dobrý den Honzo,
Netuším, co zapojili špatně, vždyť ani nevím, co odpojovali. Obecně při přepnutí na plyn má otevřít elektroventil na nádrži, provozní elektroventil v motoru a následně jeden po druhém vstřikovače plynu. Zpětné přepnutí na benzin a pískání přepínače se děje ve chvíli, kdy LPG systém nemá správné podmínky pro svoji práci – např. zjistil nízký tlak plynu. Pokud je ve Vašem případě skutečně příčinou přepnutí a pískání signál nízkého tlaku plynu, může to být buďto špatnou funkcí čidla tlaku LPG, nebo ve vstřikovací liště skutečně není z nějakého důvodu plyn. Nezbude, než aby někdo prohlédl vozidlo, zjistil příčinu a tu odhalil.
S pozdravem Ivan Vodička
4355 Honza01.06.20 12:57
Dobrý den.
Mám Škoda fabia 1.4 MPi LPG system Magic. Vozidlo od konce března stálo. Dnes dostalo nový motor po GO. Po nastartování a zahřátí však nepřepne na LPG. "Cvakne ventil" u nádrže, na půl vteřiny (možná na míň) se rozsvítí modrá kontrolka začne pískat a pak se rozblikají obě kontrolky a tón pískání je o něco vyšší. Plyn ve vozidle byl po celou dobu kdy vozidlo nejezdilo, dnes dotankováno cca 10 litrů. V únoru bylo vozidlo u plynaře - seštelování + nové vstřiky. V autoservisu mi tvrdí, že vše zapojili správně, ale chci se zeptat, kde mohli udělat chybu - co mohli zapojit špatně. Děkuji za odpověď
Vybrat stranu: 1
(Celkem 4404)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů