pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

14,20 Kč/l

-------------------------

13,70 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 6 a 8 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 4290)
4290 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.02.20 13:03
Dobrý den pane Černý,
Holandské systémy AG Autogas systems nemontujeme, neprovádíme opravy ani servis. Nemáme k nim servisní podklady, ND ani SW vybavení.
S pozdravem Ivan Vodička
4289 M. Černý20.02.20 10:11
Dobrý den, mám Š Octavia II. Systém LPG je EZ SGI AG AUTOGAS SYSTEMS. Provádíte servis a revize tohoto sytému? Pokud ano, jaká je Vaše cena? Děkuji za odpověď
4288 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.02.20 15:18
Dobrý den tazateli 4286,
Turbo není pro přestavbu na LPG komplikace. Naopak komplikací je přímé vstřikování benzinu do spalovacího prostoru (podrobnosti o možnosti přestavby přímovstřiků máme uvedeny zde: neptun-harfa.cz/Syst… ). Ve Vašem případě je pravděpodobné, že máte nějaký z motorů s přímým vstřikováním. Zjistěte tedy přesný typ motoru, a kontaktujte mne mejlem, telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4287 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.02.20 15:12
Dobrý den Jirko,
U nás jsme (pokud se dobře pamatuji) Forda S-Max s toroidem nemontovali, právě z prostorových důvodů v zadní části vozu. Vyrábějí se i LPG nádrže o průměru 565mm a výšce 180mm,ta by se pod vůz možná vešla… ale asi by Vám nevyhovovala z pohledu kapacity – natankuje se do ní cca 28 litrů plynu. Proto se obávám, že u tohoto vozu jsou možnosti smysluplné přestavby na LPG podstatně omezené.
S pozdravem Ivan Vodička
4286 anonym10.02.20 12:33
Dobrý den, jak moc velká je při přestavbě komplikace turbo (Dacia 0,9 tce) a jak je to s přímazem, když podtlakový nelze použít? Přímaz bych chtěl i preventivně. Jak se zvýší celková cena přestavby oproti motoru mpi? Děkuji
4285 Jirka09.02.20 8:21
Dobry den.
Je mozne a legalni u Ford S-max 2,3 rv 2009 dat nadrz na lpg pod auto? (Blizkost zeme, dvou vyfuku, tazne zarizeni, .....
4284 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.02.20 10:25
Dobrý den pane Kubík,
V rychlosti jsem mrknul na obrázky, které jste mi poslal… na signálu impulzu pro LPG vstřikovač se podle mého názoru nejedná o rušení, ale o pulzní regulaci proudu. ŘJ LPG nejprve sepne na určitou dobu (potřebnou pro vybudování magnetického pole cívky elektromagnetu a zdvih jadýrka vstřikovače) delším impulzem okruh vstřikovače. Pro udržení již vybudovaného magnetického pole a přidržení jadýrka vstřikovače v otevřené poloze již dostačuje podstatně menší proud. Proto ŘJ LPG přejde k tzv. pulzní regulaci – jednotlivými krátkými sepnutími obvodu. Pro ověření můžete zkusit zvýšit zatížení motoru – délka „základního otevíracího“ impulzu bývá stále stejná, prodlouží se doba pulzní regulace, tím i délka otevření vstřikovače. Toto byste na Vašem multimetru mohl vidět.
Ostatní podrobnosti ev. můžeme dořešit mejlem, k večeru bych se k tomu mohl dostat.
S pozdravem Ivan Vodička
4283 Anonym07.02.20 7:13
Dobrý den pane Vodička,
děkuji za odpověď, malinko to rozvedu. Průraz izolace vinuti zapalovaci civky bych téměř jistě vyloučil, byly zkoušeny 2 cívky, z čehož jedna byla úplně nová zn. Hella. Kabely byly také vyzkoušeny dvoje, nyní namontované nové zn. Beru.
Jak jsem přišel na to, že jde o rušení od zapalování? Napojil jsem osciloskopický multimetr na jeden plynný vstřik - rušení bylo v době vstřiku a pak 3x mezitím (tzn. 4 zapálení 4válcového motoru). To stejné jsem udělal i u benzínového vstřiku. Jelikož zde nejdou vložit fotky, posílám Vám je v emailu pro lepší představu. Osciloskopem jsem zjistil, že mám zarušené napájecí napětí přímo na akumulátoru.
Jediné, co vedlo k nějakému zlepšení, byla omotávka kabeláže na benzinovém railu, který je blízko zapalovacích kabelů a kde je napojena plynná kabeláž. Nicméně rušení se zcela odstranit nepodařilo. Pokoušel jsem se vše pospojovat na kostru, ale nevedlo to k ničemu. Už mi docházejí nápady, kde se rušení bere. Jedině přes to napájecí napětí ŘJ plynu?
Děkuji, s pozdravem Adam
4282 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.02.20 17:04
Dobrý den Adame,
Netuším, jak jste přišel na zarušení plynových vstřikovačů od zapalování… Nemyslím si, že by se v kabeláži mohla naindukovat tak velká energie, že by ovlivnila velikost magnetického pole vytvořeného cívkou vstřikovače. Dovedu si však představit např. průraz izolace vinutí cívky, kdy mohou přeskočit špičky impulzů ze sekundárního vinutí do primáru. Pokud pak je na tento primár připojeno snímání otáček pro LPG jednotku, může tento zarušený signál ŘJ LPG vyhodnocovat jako jiné otáčky než jsou ve skutečnosti. Délka impulzu pro LPG vstřikovač vypočtená podle této nesprávné hodnoty pak nebude odpovídat reálnému požadavku. Také jsme se setkali s poškozenou izolací VN kabelu, kde docházelo k přeskoku jiskry zapalování na těleso vstřikovací lišty LPG, a to funkci na LPG ovlivňovalo. To však nebylo způsobeno tím, že by se dávkovalo špatné množství paliva (chudá směs P0171), ale prostým výpadkem zapalování (P0300, 0301, 0302, …). Výboj zapalování nepřeskočil na elektrodách svíčky, ale vybil se mezi kabelem a vstřikovací lištou.
S pozdravem Ivan Vodička
4281 Adam05.02.20 21:59
Dobrý den,
měl bych na Vás dotaz, zda jste se již s takovou anomálií setkali... Mám Octavia 2.0 mpi, elpigaz. Auto mi obcas na volnobeh a pri klidne jizde pocukava + sviti check engine-chuda smes. Po delsim patrani jsem prisel na to, proc je smes chuda. Mám zarušené plynové vstřiky od zapalování (v důsledku zarušené špatně otvírají a dávka je malá). Částečně pomohlo odstínění kabeláže, ale všechny další pokusy, včetně vedení kabeláže co nejdále od zapalování nepomáhají. Nejzajímavější je, že benzinové vstřiky zarušené nejsou. Nemůže se rušení do plynné jednotky dostávat přes napájení? Neřešil někdo podobný problém? Předem děkuji za rady. Adam
4280 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.02.20 11:50
Dobrý den Petře,
Nějaké starší BMW3xx jsme montovali, ale podle našich podkladů neumím poznat, zda se jednalo o E46 (do roku 2007) nebo E90 (od 2005). Proto Vám neumím odpovědět. Jestli jste z Prahy, nebo jezdíte přes Vysočany, můžete se u nás i s vozem zastavit. Prohlédli bychom prostorové uspořádání Vašeho vozu a ev. Vám nabídli varianty.
S pozdravem Ivan Vodička
4279 Petr02.02.20 15:11
Dobry den p.Vodicka.
Chtel by se zeptat na nadrz lpg do bmw e91.
Mam tam valcovou a zabira moc mista,nedelali ste uz nekdy jinou variantu?Uz sem na internetu neco dohledal ale ne moc aby s toho neco pochopil.Dekuji
4278 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 29.01.20 16:38
Ještě jednou dobrý den Jirko,
To, že jsem psal, jaké motory bych si vybral, neznamená, že ostatní nejdou přestavět. Jen jsem na základě svých zkušeností a preferencí vybral to, co bych já upřednostňoval. Přestavět jsou i motory starší, jak 1,4 MPI 8V které vycházejí ještě z generace předchozích motorů Škoda, tak i novější 1,4 16V z „líhně„ VW. Chtěl jste poradit s výběrem k pravidelnému 100km ježdění, „s ohledem na dlouhou životnost motoru“… V případě Fabií I s motory 1,4MPI uvažujeme o vozech min. 15 let starých – vyráběly se do roku 2003. A projektovaná životnost motorů obecně nebude pravděpodobně na 15 let života… Tím nechci říci, takový vůz nemůže odvádět ještě stále dobrou službu, ale nehledejme v tom „jistoty“. Bude velmi záležet, jak se s motorem po dobu jeho životnosti zacházelo, jakou měl údržbu atd. Proto bych u této věkové kategorie vybíral spíš modernější varianty 1,4 16V a podle konkrétního projevu než typu motoru.
S pozdravem Ivan Vodička
4277 Jirka29.01.20 16:16
Dobrý den pane Vodičko,
děkuju Vám za ochotu mi pomoct s výběrem vhodného vozu. Můžu se ještě jednou zeptat na Škodu Fábia I s motorem 1.4 Mpi nebo 1.4 16V 55KW ty nejsou vhodné? Po zakoupení vozu se na Vás obrátím s přestavbou na LPG. Mám na Vás jen ty nejlepší reference jak na záruční tak pozáruční servis. Děkuji
4276 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 29.01.20 15:34
Dobrý den pane Komárek,
Pro správné přiřazení vstřikovačů plynu je podstatné, aby byl vždy připojen plynový vstřikovač mechanicky na ten válec, ze kterého snímá a přepočítává impulzy. Pokud snímám benzinové impulzy z válce uprostřed přední řady, musí tento kanál jít na plynový vstřikovač, který dávkuje plyn do prostředního válce přední řady. Číselné označení válce nehraje roli.
S pozdravem Ivan Vodička
4275 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 29.01.20 15:34
Dobrý den Jirko,
provoz koncernových motorů MPI je bezproblémový, použití dodatečné ochrany ventilů není nutné. Naprostou většinu Vámi uváděných motorů přestavujeme bez dodatečné aditivace ventilů. Pro přestavbu používáme systémy sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG, nejčastěji od výrobců AC Stag nebo BRC. Nejdůležitější bude ve Vašem případě podle mého názoru skutečný stav Vámi vybraného vozu, dále pak pochopitelně kvalitně provedená přestavba a nastavení LPG systému. Provedení přestaveb různých modelů Škoda s různými motorizacemi si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: neptun-harfa.cz/SKOD… . Osobně bych asi vybíral do Fabie II motorizaci 1,4 63kW nebo Octavie I 1,8T 110kW nebo 2,0 85kW, nebo Octavie II 1,6 75kW motor BSE/BSF.
S pozdravem Ivan Vodička
4274 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 29.01.20 15:34
Dobrý den pane Rozkovec,
Už jsme spolu mluvili telefonicky, tak jen dodávám pro úplnost na foru – Fabie má kolem tankování benzinu pouze pryžovou manžetu, proto u těchto vozů montujeme přípojku plnění standardně na nárazník.
S pozdravem Ivan Vodička
4273 Komárek 29.01.20 13:51
Dobrý den, potřeboval bych poradit se zapojením ac stag300-8. Mám peugeot 407 3.0 v6, zapojení 1žl.2zel.3čer-zadní válce zleva, 4mod. 5oranž. 6fial.přední válce. 1,4,2,5,3,6... Ale peugeot má opačné značení.. 6,3,5,2,4,1... Může být problém v připojeném řízení v záměně 6-1... Místo 1-6.? Vstriku. Díky
4272 Jirka29.01.20 13:32
Dobrý den, potřebuji auto pro dojíždění do zaměstnání cca celkem 100km denně. Rozhodl jsem se pořídit jedno z těchto aut Škodu Fabia první generace 1.4 mpi 50kw, 1.4 16v 55kw, Škodu Octavia 1.6 mpi nebo Škodu Octavia 2 1.6 mpi. Můžete mi pomoci s výběrem té motorizace která je pro přestavbu nejvíce vhodná s ohledem na dlouhou životnost motoru a s ideálním poměrem pořizovacích nákladu na přestavbu na LPG? Je potřeba tyto motory přimazávat? Případně jakou variantou? Děkuju za Vaší pomoc a radu. Přeji pěkný den.
4271 Pavel Rozkovec29.01.20 12:00
Dobrý den,
lze do FABIE III nainstalovat plnící přípojku do prostoru plnění benzínu?
Díky za odpověď
Pavel Rozkovec
4270 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 28.01.20 15:20
Dobrý den paní Konířová,
Podle sdělení Vašeho servisu došlo u Vašeho motoru údajně k poškození ventilů nebo ventilových sedel. Je pravdou, že při provozu na LPG mohou být tyto díly více namáhané, než při provozu na benzin, k jejich opotřebení a zaklepávání může docházet rychleji. Podrobnosti máme uvedeny zde: neptun-harfa.cz/Ochr… . Pokud u Vašeho motoru došlo skutečně k poškození mechaniky motoru, bude nutná jeho oprava. Po opravě a kontrole správné funkce na benzin bych doporučil pečlivou kontrolu a seřízení LPG systému. Dále by bylo možné domontovat nějaký ze způsobů dodatečné ochrany ventilů.
S pozdravem Ivan Vodička
4269 Mgr. Jana Konířová27.01.20 21:14
Vážení, prosím o radu. Mám Fiat tipo, 3 roky, najeto 102 000km. Zakoupili jsme ho s namontovaným LPG. V pátek mě Tipoušek nechal na holičkách. V servisu mi hned řekli, že na vině je pohon na LPG. Jde o dva poškozené výfukové ventily. Vedoucí autoservisu mi vysvětlil, že při vznětové fázi je teplota hoření u LPG vyšší než u benzínu, dále pak že LPG tolik nemaže jako benzín a proto že došlo k poškození motoru. Dále mne upozornil, že by mělo být namontované nějaké přídavné mazání. Jezdíme na LPG od devadesátých let a tohle je první závada - je pravda, že je to ale také naše první nové auto, předtím jsme vždy nechávali namontovat LPG do ojetin. Nikdy se nic podobného nestalo a také jsem až do dnešního dne o žádném přídavném mazání neslyšela, nikdo mi ho nikdy nenabízel. Jsem zdrcená z tak závažné poruchy a hlavně s předpokládané částky za opravu krátce po záruce.
4268 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.01.20 17:22
Dobrý den Vendo,
Ohledně zkušeností s životností a odolností motoru 1,6 78kW typu 21129 montovaného do Lady Vesta Vám mnoho nepovím… U nás se celkově objevil pouze jeden kus Lady Vesta. V 11/2018 jsme do ní montovali LPG AC Stag Q-Box Basic s elektronickou aditivací ventilů a interní toroidní nádrží 46 litrů - v naší fotogalerii ho k naší lítosti nemáme, nějak se asi nepodařilo ho vyfotit . Auto u nás bylo na pravidelném servisu naposledy v 12/2019, na LPG najezdilo od montáže 24.000km. Jinak u něj nemáme žádné další poznámky.
S pozdravem Ivan Vodička
4267 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.01.20 17:22
Dobrý den Pavle,
Ve Vámi zmíněném příspěvku 4250 se jednalo podle popisu o to, že auto nefungovalo dobře ani při provozu pouze na benzin… Vaše pouze na benzin funguje. Proto bych tipoval spíš ma problém způsobený plynovým zařízením, který se do provozu na benzin přenáší. Může to být jak na straně elektroniky (řízení bohatosti, chybové hlášky, výpočet dávky paliva)), tak i mechaniky (tlaky a podtlaky v sacím potrubí, reduktoru, vstřikovačích…). Neuvádíte stáří ani typ vozu či LPG systému – můžete mi zkusit zavolat na náš příjem zakázek, a možná bych podle podrobností mohl hádat a trefovat se do užšího kruhu. Ale lepší než trefování se je zjištění relevantních faktů a konkrétních hodnot, které mohou směřovat k příčině.
S pozdravem Ivan Vodička
4266 Venda22.01.20 14:59
Zdravím Vás pane Vodičko, mám dotaz ohledně motoru v Ladě Vesta.Motor má být vyráběn v Rusku,jednoduchá konstrukce, 1.6 MPI. Až od tohoto roku by se snad měly začít do Vesty montovat složitější motory Renault-Nissan. Ruský motor by tedy měl být vhodný na lpg přestavbu. Je nutné přimazávání ventilů a máte nějaké info o odolnosti tohoto motoru po přestavbě na lpg? Je např. v Nivě totožný motor? Děkuji.
4265 Pavel 21.01.20 21:04
Dobrý den Ivane,dlouho hledám odpověď na problém při prvním startování, samozřejmě na benzin. Motor se trochu hádá, někdy chcípne, druhý start normální... Za studena pak musím opatrně s plynem, aby se nepřidušoval, po přepnutí na LPG vše zcela v pořádku. Ted jezdím na krátké jízdy jenom na benzin, na plyn nepřepínám,auto startuje a jede bez problémů. Navazuji na příspěvky 4250 a Vaši odpověd 4252 - pro mě je to konečně(!)náznak nějaké příčiny. Přečetl j o podobných potížích dost v diskuzích a nikdo ke kloudné příčině nedošel. Vyměněno měli chlapi kdeco. Mohl byste prosím o problému napsat něco víc? Třeba bych mohl "navést" mechanika lpg k řešení. Děkuji moc a přeji pěkný den.
4264 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.01.20 14:57
Dobrý den tazateli 4262,
Motor Opel 1,4 T 103kW jsme přestavovali v modelu Meriva, provedení přestavby máme v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . Ceny přestaveb máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… a ceny aditivace v záložce „Ochrana ventilových sedel“. Vyobrazené provedení přestavby se systémem BRC (s příplatkem výkonu nad 100kW a po akční slevě 28.100,- ) a s elektronickou aditivací EVP s dávkováním před lištu vstřikovačů (5.490,-Kč) je v součtu 33.590,- Kč.
Pro přestavbu Vašeho vozu bychom mohli použít i jinou specifikaci z naší nabídky, podle toho by se odvíjela i celková cena.
S pozdravem Ivan Vodička
4263 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.01.20 14:57
Dobrý den tazateli Mich,
Technicky existuje provedení, umožňující spalování LPG i v dieselových motorech. Cena přestavby je však vyšší, a návratnost není tak rychlá jako u benzínových motorů. Jedná se o variantu tzv. Bifuel. V principu to funguje tak, že se do sacího potrubí motoru dávkuje plynná fáze LPG, a zároveň současně i určité množství nafty. Motor pracuje neustále jako vznětový. Do válce se nasaje směs vzduchu s plynnou fází LPG. Originál naftový vstřikovač vstříkne dávku nafty, která se vznítí a tím zapálí také plyn. Množství vstříknuté nafty je pochopitelně menší než při provozu pouze na naftu. Toto řešení je pro určité motory možné, včetně legislativy – existuje i schválená hromadná přestavba.
Máme ve firmě dodávku Citroen Jumper 2016 s motorem 2,2 96kW typu 4HH, který jezdí s pohonem bifuel, se systémem AC Stag DieselGas. V tomto provedení najezdil za cca rok, kdy ho provozujeme k dnešnímu dni 12.964km. Od montáže evidujeme všechnu natankovanou naftu i LPG. Za tu dobu činí průměrná spotřeba nafty 7,15l a k tomu 3,13l LPG.
S pozdravem Ivan Vodička
4262 Zafira tourer 1,4/103kw19.01.20 10:53
Dobrý den. Vlastním Opel zafira tourer 1,4/103kw Turbo r.v.2014.Je toto auto vhodné na přestavbu?Pokud ano,od kterého výrobce ? A jaká by byla celková cena i s mazáním?
4261 Mich18.01.20 22:45
Dobrý den, je možné nainstalovat nějak lpg i do dieselu?
4260 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.01.20 6:37
Dobrý den Jendo,
Přestavba motorů s přímým vstřikem je komplikovanější než u motorů MPI. Z Vámi uvedených variant by pro přestavbu přicházel do úvahy pouze motor BPJ, ale s výhradami. Museli bychom prověřit verzi benzionové jednotky, model vozu, rok výroby a výkon. To bychom prokonzultovali s výrobcem a podel toho ev. Provedli přestavbu.
Tolik ve stručnosti, v případě potřeby mne můžete kontaktovat telefonicky, mejlem nebo osobně na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4259 Jenda13.01.20 11:16
Dobrý den, léta provozuju Audi A6 2.4 V6 na LPG, samozřejmě léta jí utíkají a koukám po něčem novějším. Preferuju Audi,všechny současné motory jsou s technologií TFSI, jak je to s přestavbou u těchto motorů? Rád bych udělal přestavbu na LPG z ekonomických důvodů, který motor je podle vás nejlépe přestavitelný, jestliže vůbec některý z nich půjde, pokud tedy máte zkušenosti. Vybírám mezi motory 2.8Fsi CCEA, 2.0TFsi BPJ, 3.0TFsi CAJA. Moc děkuji za odpověď
4258 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.01.20 7:16
Dobrý den Petře,
Každá LPG nádrž se tankuje maximálně na cca 80% své kapacity. Je to z důvodu tepelné roztažnosti kapalné fáze LPG. Omezení tankování zajišťuje multifunkční ventil osazený na nádrži. Jeho součástí je plovák, který omezuje plnění nádrže při dané výšce hladiny plynu. Do nádrže objemu 65 litrů by se tak mělo natankovat cca 52 litrů plynu. V případě, že by se tankování na dané hodnotě nezastavilo, je správné, že jste tankování přerušil. Pokud je nádrž naplněna nad oněch cca 80% své kapacity, je nejvhodnější bez prodlení spotřebovat část plynu provozem vozidla. Po ujetí několika desítek km klesne hladina LPG v nádrži. Tím vznikne nad hladinou dostatečný prostor pro rozpínání plynu při jeho event. zahřívání (např. vlivem slunečního záření – zejména z jara nebo na podzim můžete být po ránu teplota na nule, a přes den na sluníčku může v autě stoupnout na hodně vysoké teploty). Pokud by se opakované stávalo, že multiventil nesplní svoji funkci a neomezí tankování, nechte systém prověřit u Vašeho plynaře. Patrně bud nutné multiventil vyměnit.
S pozdravem Ivan Vodička
4257 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.01.20 7:16
Dobrý den pane Sokol,
Nerozumím dotazu – proč byste měl řešit výměnu nádrže s odborem dopravy? Pokud máte vozidlo přestavěné formou tzv. hromadné přestavby, nechte oprávněnou osobu vyměnit nádrž. Výměnu Vám následně potvrdí do Přílohy k TP, event. vystaví náhradní doklad – Revizní zprávu. Státní úřady s tím podle mého názoru není nutné nijak obtěžovat (seznamovat, hlásit atd.). Platnost nádrže budou kontrolovat při dalších pravidelných kontrolách při Revizích LPG, při pravidelných Měřeních emisí a Technických kontrolách.
S pozdravem Ivan Vodička
4256 Petr12.01.20 7:46
Dobry den pán Vodička.Stala se mi taková věc. Tankuji už přes pul roku lpg mam nádrž na 65 li a vždy natanku pouze 45 litru.To mam už vyskouseni u x tankovani a o.k..mam to vzdy od plne az do uplneho vyjeti lpg nádrže.No ale vcera se mi stalo ,ze sem natankoval 60 litru a jeste by to tam tlačili.Radeji sem to pak vypnul aby se neco nestalo.
Dekuji za odpověď.
4255 Jan Sokol11.01.20 13:04
Výměna nádrže na LPG v Šumperku představuje rekonstrukci s doložením výkresů a výsledků zkušebny za poplatek 3.500,- Kč odboru dopravy.
Máte jiné zkušenosti?
4254 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.01.20 12:13
Dobrý den pane Borák,
I Vám přeji v novém roce, ať se Vám daří.
Obávám se, že budete muset opravu svěřit značkovému servisu Opel. Vozy vyráběné výrobcem jako dvoupalivové (ať již CNG nebo LPG) mívají upravenou elektroniku tak, že není možné se spojit s plynovou jednotkou diagnostikou která je dodávána nám, pro alternativní přestavby. Proto Vám s opravou ani diagnostikou originál pohonu na CNG nepomůžeme.
S pozdravem Ivan Vodička
4253 M. Borák02.01.20 7:46
Dobrý den, mám Opel Zafiru s originál CNG vestavbou a chci se zeptat, zda děláte i servis CNG? Před několika měsíci mi postupně přestalo jít natankovat CNG (jako by byl někde "ucpaný ventil"), od té doby jezdím na benzín... Případně - nemáte prosím tip na CNG servis v Praze / okolí? Všude to vypadá, že dělají jen LPG.

Moc děkuji a přeji vše dobré v novém roce!
4252 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.12.19 9:31
Dobrý den pane Červenka,
Pokud máte podezření na nesprávnou funkci LPG systému z důvodu posunutých dlouhodobých adaptací dávkování směsi, můžete zkusit přepnout pouze na benzin a jezdit několik dnů po sobě pouze na benzin, bez jediného, ani krátkého přepnutí na LPG. Pokud se provoz pouze na benzin upraví a bude bezproblémový, příčina bude patrně na straně LPG systému. Pokud i po tomto bude provoz na BA špatný, bude chyba patrně na straně motoru. Podle Vašeho popisu bych měl podezření třeba na benzinový vstřikovač příslušného válce.
S pozdravem Ivan Vodička
4251 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.12.19 9:31
Dobrý den Honzo,
To bychom se domluvili až při prohlídce konkrétního vozu. Záleží na tom kolik má systém najeto, jak je starý, jaké komponenty a zapojení využívá. Obecně se dá říci, že z původní instalace bychom pravděpodobně ponechali pouze nádrž (pokud je ještě platná).
S pozdravem Ivan Vodička
4250 M. Červenka29.12.19 22:52
Dobrý den pane Vodička, mám Octavii II 1,8 TSI, typ motoru BZB (nebaští olej) a aktuálně má špatné starty na benzin a ze závad je vypadávání třetího válce. Za jízdy na benzin občas dobré, po zahřátí, občas cuká...Po přepnutí na LPG vše v pořádku, jede jak nové:-)   Systém LPG Landi Renzo. Měnil jsem palivový filtr, svíčky a zapalovací lištu na třetím válci, nic moc, zlepšení...Někde jsem se dočetl, že by mohl být problém mezi LPG a benzin. mapou, pokud je výkon na LPG bez závad a to opravdu je...Myslíte, že by výpadek třetího válce mohlo být tím LPG? Děkuji za odpověď...
4249 Honza29.12.19 9:44
Dobry den,
zajimalo by me kolik stoji vymena a co vse je potreba vymenit kdyz bych chtel vymenit system Landi Renzo z originalni zastavby ve voze Dacia,ktery ma blokovany pristup do jednotky za jiny ktery by bylo mozne servisovat treba i u vas,Diky za info
4248 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 27.12.19 7:28
Dobrý den pane Prášek,
Přeplňované motory Renault 2,0 se dělaly ve více variantách, provedení přestavby jednoho z nich (v modelu Espace s výkonem 125kW)si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . V Laguně jsme výkonovou variantu 150kW patrně nepřestavovali, nicméně technologicky by přestavba měla být bez problémů.
S pozdravem Ivan Vodička
4247 M. Prášek20.12.19 23:48
Dobrý den, rád bych se zeptal zda máte zkušenosti s přestavbami na LPG u motorů vozidel Renault Laguna III, 2 turbo (150 KW)? Eventuálně zda doporučujete tento motor k přestavbě na LPG.
Děkuji za odpověď.
4246 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.12.19 15:04
Dobrý den Jiří,
Pro údržbu, seřizovaní a servis Vašeho LPG systému budete potřebovat plynaře, který je ten daný systém servisovat schopen. Nejlépe někoho, kdy systém Landi Renzo delší dobu montuje. Pak se dá i předpokládat, že bude mít pro Váš systém diagnostiku s odpovídajícím SW vybavením, ND a nezbytné zkušenosti. Komplikací by mohlo být to, jestli nebude od montážní firmy „zablokovaný“ vstup do ŘJ LPG, nebo omezené možnosti SW úprav. Pak by Vám nezbylo, než systém opravovat u Forda v Chemnitzu. Ale to by se možná dalo zjistit prostým dotazem u nich. Revize LPG systému je česká národní záležitost, proto si myslím, že by ji měla provádět osoba která k tomu má patřičné oprávnění („české razítko“). Jedná se v podstatě o kontrolu těsnosti, kompletnosti a mechanického stavu LPG systému. Interval revize pro dodatečné přestavby na LPG bývá předepisován většinou každých 10.000 km nebo 12 měsíců.
Zkuste tedy zjistit v Chemnitzu, zda mají nějak omezen plynový SW. Pak můžete zjistit, zda někdo ve Vašem okolí systém Landi Renzo montuje a opravuje. Ten by Vám mohl dělat servis i Revize. Další možností je provádět servis, údržbu, event. nutné opravy v Chemnitzu, a následně v ČR revizi.
Myslím, že Ford Focus 1,8 92kW FlexFuel může jezdit na LPG bezproblémově (ostatně už na LPG asi něco najezdil…). Jen bych zkontroloval před koupí chod motoru od studeného startu přes první přepnutí na LPG až po funkce v dálničním režimu. My systémy Landi Renzo nemontujeme, současnou diagnostiku a SW vybavení k dispozici nemáme. Proto bychom Vám mohli pouze např. vyměnit nádrž po 10 letech, a event. zkontrolovat a potvrdit revizi LPG.
S pozdravem Ivan Vodička
4245 Jiří K.17.12.19 21:02
Dobrý den pane Vodičko, mám možnost zakoupit Ford Focus dovezený z Německa, jedná se o rok výroby 2008, motor 1,8 o výkonu 92 kw flexifuel(kombinovaný provoz na N95 a E85) s nájezdem 160 000 km, co jsem se z některých recenzí dočetl, tak tento motor je pro přestavbu na LPG vhodný z důvodu jeho větší odolnosti dané tím, že je určen právě i pro provoz na E85. Z němeceké dokumentace jsem trochu jelen, ale pokud jsem ji správně pochopil tak v roce 2012 byl do vozu dodatečně namontován systém LPG Landi Renzo (ten tam tedy je určitě, ale co jsem pořádně nepochopil je to, kdy byl namontován a kým) nejspíše přímo autorizovaným servisem Ford v Chemnitzu. Co mě zajímá je to, zda je možné kvůli tomu, že vozidlo pochází z Německa, že by český servis mohl mít problém se servisováním tohoto vozu co se LPG týče. A jak by případně tento problém mohl být vyřešen co nejméně finančně náročně (do Chemnitzu to nemám daleko, šlo by případně servis dělat v Německu tak aby revize platila i u nás?). Dále platnost plynové nádrže končí v roce 2022, tudíž bylo by možné nechat ji vyměnit ve vašem servisu a kolik by to stálo? Pokud máte nějaké negativní zkušenosti se systémem LPG v tomto voze mohl byste je popsat? Omlouvám se za vyčerpávající příspěvek a předem Vám velice děkuji za odpověď.
4244 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.12.19 15:23
Dobrý den tazateli 4243,
Model Lada Vesta lze z pohledu legislativy realizovat formou tzv. hromadné přestavby. Pro nabídku technického řešení bych doporučil, zastavte se u nás s autem. Prohlédneme prostorové uspořádání (v motorové části i v zadní části s ohledem na velikost a typ možného použití LPG nádrže). Podle toho Vám nabídneme varianty konkrétních řešení a z nich vyplývající ceny přestavby.
S pozdravem Ivan Vodička
4243 Anonym11.12.19 15:10
Dobrý den,měl bych dotaz ohledně ruského vozidla Lada Vesta 1.6 75kW nebo 78kW,kód motoru BA321129. Lze provést přestavbu na základě hromadného schválení nebo jen individuálně? Děkuji
4242 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.12.19 13:30
Dobrý den pane Kralovič,
Každá nádrž LPG se tankuje maximálně na cca 80% své kapacity. Do prázdné nádrže s obsahem 60 litrů byste měl správně natankovat 48 litrů plynu. Pokud tankujete pouze 37 litrů, bude něco v nepořádku. Pro kontrolu a opravu kontaktujte Vašeho plynaře.
S pozdravem Ivan Vodička
4241 Kralovič 10.12.19 11:14
Dobrý den, chci se mám Škodu Felicii na lpg. Mám tam 60 litrovou láhev ale do té lahve se vejde jen 37litru plynu. Jeto normální že se tam vejde skoro o polovinu méně? Děkuji za odpověď. Královič.
Vybrat stranu: 1
(Celkem 4290)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů