pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

14,20 Kč/l

-------------------------

13,70 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 6 a 3 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 3336)
3336 JiriB20.01.17 21:17
Omlouvám se za vstup bez dotazu .. :)   .. Spotřeba se pěkně sleduje zde
www.spritmonitor.de/… /> t.zn. založit si účet a zapisovat.
Nebo si můžete najít uživatele se stejným vozem a mrknout za co jezdí.... mě to "sedí", jezdím stejně jako ostatní (Roomster 1,6MPI)
3335 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.01.17 8:30
Dobrý den pane Žatecký,
Nevím, jaký systém Prins ve voze máte, u některých je dodávka plynu z nádrže zajištěna pouze tlakem plynu v nádrži, u jiných je v LPG nádrži tlakové čerpadlo. Ale v obou případech zůstane i po konečném přepnutí na benzin v plynové nádrži určité, pokaždé trochu jiné množství plynu. Mrazivé počasí tento jev ještě zvyšují.
Váš způsob provozu či „zkoušení“ (natankujete pouze několik málo litrů…) mi přijde nevhodný. Vždyť ani benzin asi takto netrápíte, tak proč to dělat alternativnímu pohonu – plynu? Pokud chcete zjistit skutečnou spotřebu, pište si množství natankovaných litrů a stav tachometru. Po několikerém tankování pak můžete tato čísla vydělit a zjistíte skutečnou průměrnou spotřebu. K Vámi zmiňované možnosti špatného nastavení se nemohu vyjádřit – neznám skutečné hodnoty ani jejich nastavení.
Systémy Prins nemáme v nabídce, servis Vám nenabídneme. Pokud se jedná o novou montáž (ale vlastně i tu starší) doporučuji všechny Vaše dotazy a připomínky řešit s vaší montážní firmou. Oni vědí nejlépe, jaké hodnoty v řídícím programu nastavili.
S pozdravem Ivan Vodička
3334 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.01.17 8:30
Dobrý den Marku,
Úprava řídícího programu jednotky motoru (čiptuning) může znamenat legislativně problém – nemusí se jednat o schválené provedení motoru. Otázkou je, zda se to projeví a pozná při měření emisí či na STK…
Pokud jde o technickou stránku věci, motory MPI po čipování je možné na LPG přestavět, pouze je nutné plynový systém přizpůsobit skutečnému stavu a výkonu motoru jak hardwarově (dostatečně dimenzované potrubí, reduktor, vstřikovače LPG), tak i nastavením.
Motory s přímým vstřikováním (TSI, FSI, GDI…) nemusí po čipování na LPG jezdit, tam bychom se do přestavby nepouštěli.
S pozdravem Ivan Vodička
3333 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.01.17 8:30
Dobrý den Zdeňku,
Pokud je vadné těsnění pod hlavou válců, můžou spaliny pronikat do okruhu chlazení motoru a zavzdušňovat systém. Pokud by se vzduchová bublina usadila v reduktoru nebo radiátoru topení, nebude to topit, nebude vyhříván reduktor. To samé, pokud bude v chladicím systému málo vody, nebude reduktoru či radiátor topení zaplaven, a proto nebude hřát. Pak by byla nutná nejprve oprava motoru.
S pozdravem Ivan Vodička
3332 V.Žatecký20.01.17 1:48
Dobrý den , chtěl bych se zeptat, zda je normální,že mi v autě podezřele brzy dochází plyn. Například po natankování 7 L LPG mi plyn dojde už po 35 km jízdy. Pro zajímavost jsem zkusil natankovat jen 2L LPG do prázdné nádrže a po ujetí cca 100 metrů už mi auto opět hlásilo, že v nádrži žádný plyn není.Může to být způsobeno nízkýmí teplotami? Má při nízkých teplotách plyn v nádrži nedostatečný tlak nebo to může způsobovat špatné nastavením plynového systému ? Autem jezdím od prosince takže situaci v létě nemůži posoudit. V autě mám nainstalovaný LPG systém Prins a toroidní nádrž.

Děkuji
3331 Marek19.01.17 16:06
Dobrý deň, chcem sa spýtať ako je to u aut ktoré už boli načipované. Je možna prestavba prípadne ake su tam rizika? Ide o VW Passat 1.8t 110kw.
Ďakujem.
3330 Zdenek19.01.17 15:10
Dobrý den pane Vodička,
děkuji moc za cenné informace. S plynařem jsem již mluvil a objednal se u něj. Sdělil mi ovšem, že pokud bude problém v radiátoru topení, tak s tím nic neudělá. Tak jsem zvědav...Mimochodem tento problém s topením řeším už od začátku prosince. Poprvé jsem nechával proplachovat okruh topení, a auto jsem si vyzvedával ještě týž den. V druhém servisu bylo auto přes víkend, kde v podstatě dělali to samé s tím, že nechávali působit čistič chladiče... Pán v prvém servisu tvrdí, že auto netopí díky vadnému těsnění pod ,,hlavou". Je pravda, že jsem doléval téměř půl litru Fridexu během cca jednoho měsíce od prvního servisu.(zespod víčka na dolévání oleje se tvoří ,,emulze"). Peugeot 308 1,6 sw, r.v. 2010.
P.S. Na Příbramsku bývá pěkná zima...
S pozdravem
Zdenek
3329 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.01.17 6:56
Dobrý den Zdeňku,
Nevím, co si mám představit pod Vaším označením „Prý za to může směšovač LPG,respektive přívod k němu úzkou hadicí“. Patrně máte na mysli vyhřívání reduktoru – regulátoru tlaku plynu. Reduktoru musí být pro správnou funkci LPG systému vyhříván. Zapojuje se do okruhu topení někdy paralelně, někdy do série k radiátoru topení. Na vodní okruh bývá připojen většinou hadicí stejného průměru jako bývá vedena voda do topení - 16 mm. Protože nevím, jak máte zapojenou vodu, jak dlouhé jsou hadice k reduktoru a zpět, kudy jsou v motorovém prostoru vedeny, jaké jsou skutečné teploty na motoru, reduktoru, vodě do, a z radiátoru topení, nejsem schopen Vám nějak smysluplně poradit. Proto se omlouvám – ale stavte se u Vašeho plynaře. Ten má šanci vidět provedení přestavby a na základě toho ať se vyjádří. Také (pokud to bude nutné a možné) může udělat nějakou úpravu vedení vody k reduktoru.
P.S. nějak jsem si myslel že loňskou zimu mrazy ani nebyly…
S pozdravem Ivan Vodička
3328 Zdenek18.01.17 22:39
Dobrý den, můžete mi prosím zodpovědět tento dotaz? Dva roky mám auto na LPG, v loni v mínus 18 ti stupních v autě nebylo znát žádné teplo. Nyní opět špatně či nedostatečně topí. Nechával jsem pročistit chladič a okruh topení, bezvýsledně. Prý za to může směšovač LPG,respektive přívod k němu úzkou hadicí. Co vy na to? (po navolení ovladače topení na ,,3" jakžtakž topí, na další stupně pouze fouká vlažný vzduch) Děkuju. Zdenek
3327 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.01.17 17:12
Dobrý den Dane,
O možnostech přestavby vozů TSI na LPG se můžete dočíst i na našich stránkách… Naše firma provádí přestavby motorů TSI za použití systémů sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG do sacího potrubí se současným dávkováním technologického minima benzinu. Existují i jiné principy přestavby motorů TSI na LPG, ty však v současnosti nenabízíme. Příspěvek benzinu se pohybuje podle typu motoru a provozních podmínek (volnoběh – částečná zátěž – plná zátěž) cca mezi 10-30%. Možnost přestavby je vázána vždy na přesný typ motoru, podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… . Provedení přestavby Škody Yeti TSi (zde s motorem CBZB) si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . Tolik ve stručnosti k Vašemu dotazu. V případě zájmu mne můžete kontaktovat i osobně nebo telefonicky na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
3326 Dan18.01.17 11:54
Dobrý den,
dočetl jsem se v německém časopise o možnosti montáže LPG do škody rapid motorizace 1.4 TSI, mne by zajímalo zda je to možné instalovat do vozu YETI automat 1.4 TSI 4x4
3325 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.01.17 17:41
Dobrý den pane Olejníček,
Nevidím důvod, proč by mělo mít vozidlo s plnou LPG nádrží zjevně menší výkon než s nádrží poloprázdnou. Regulátor tlaku by správně měl regulovat tlak plynu do vstřikovací lišty LPG na víceméně konstantní úroveň bez ohledu na množství plynu v nádrži (plná nebo půl…). Když je již v nádrži tak malé množství plynu že toto není možné a tlak na liště poklesne pod nastavenou hodnotu, systém přepne na benzin a bliká a píská přepínač.
Elektronika dávkuje k množství nasávaného vzduchu odpovídající poměr paliva. Do tohoto výpočtu je zahrnuta i hodnota tlaku plynu na liště (nikoli v nádrži). Pokud elektronika nezvládá správné dávkování paliva, rozsvítí se chybová kontrolka motoru na palubní desce (ať již je příčina na straně benzinové nebo plynové části).
Doporučím, vyhledejte ve svém okolí servis specializující se na systémy Stag (přehled Autorizovaných servisů Stag je např. zde: www.acstag.cz/autori… )a nechte funkci Vašeho vozu zkontrolovat.
S pozdravem Ivan Vodička
3324 Roman Olejníček16.01.17 18:00
Ještě jsem se chtěl zeptat, zda s tím co jsem vám popsal může nějak souviset i znatelný rozdíl ve výkonu vozu. Zvláštností však je, že vozidlo s plnou nádrží není tak živé jako když když je v nádrži třeba už jen 15 litrů a méně. Nádrž mám 40ti litrovou a systém je STAG. Děkuji předem za doplňující odpověď.
3323 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.01.17 7:44
Dobrý den pane Olejníček,
Podle popisu je obdoba Vašeho případu a případu pana Trnky pouze v tom, že se jedná o pohon LPG a nejste spokojen s jeho funkcí. Popis případu je odlišný, v případě pana Trnky přepíná na BA pouze v extrémních mrazech a nepíská, Vám vždy mimo léto a píská.
U Vás bych tipoval na problém s dostatečnou dodávkou plynu do vstřikovací lišty LPG. Pro zjištění příčiny bude nezbytné bádání přímo na voze. Pokud nechcete „střílet naslepo“ , doporučím návštěvu Vašeho plynaře.
S pozdravem Ivan Vodička
3322 Roman Olejníček15.01.17 20:47
Dobrý den pane Vodičko,

řeším obdobný problém jako pan Trnka, jen s tím rozdílem, že přepnutí z lpg zpět na benzín je doprovázené hlasitým pípaním. K přepnutí dochází vždy když jedu třeba z kopce a delší dobu nesešlápnu ani malinka pedál akcelerátoru a poté začnu opět zrychlovat. Samozřejmě čím chladněji je, tím častěji to dělá. Je proti tomuto nějaké obrany??? Dělá mi to totiž i v bežných měsících kdy nemrzne. Pouze v létě s tímto jevem nemám problém. Může být problém třeba s čidlem nebo dle známého i s umístěním reduktoru???? Děkuji za odpověď.
3321 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.01.17 16:25
Dobrý den pane Trnka,
Ano, v takových mrazech může mít LPG systém problémy s dostatečnou teplotou. Ale když se říká, že plyn zamrznul, jedná se o jeho funkci, nikoli o fyzické skupenství paliva (to jsem ještě neviděl…). Systém AC Stag Q-Next (a naprostá většina ostatních) dávkují plynnou fázi LPG do sacího potrubí. V LPG nádrži je kapalná fáze, ta se v motorovém prostoru v reduktoru ohřívá, LPG vychází z reduktoru v plynné fázi pod konstantním tlakovým rozdílem. Plynnou fázi následně dávkují vstřikovače LPG do sacího potrubí. Elektronika vypočítává dávky paliva, a mj. má zadány určité mantinely – technologická provozní omezení. Například umožní přepnutí na LPG až ve chvíli, kdy reduktor dosáhne určité teploty, kdy se dá předpokládat, že se stihne odpařit dostatečné množství plynu. Také si systém snímá teplotu plynné fáze LPG. Pokud ta klesne pod nastavenou hodnotu, dá se předpokládat, že se již nebude jednat o plně odpařený plyn, ale jemný aerosol plynu. Proto elektronika při poklesu pod tuto teplotu přepne zpět na benzin – nebyly by splněny podmínky pro správné dávkování paliva.
Ve Vašem případě patrně došlo k tomu, že se sice reduktor po startu stihnul ohřát na teplotu nutnou k přepnutí, ale následnou jízdou se patrně do té míry ochladily LPG komponenty (ofukováním ledovým vzduchem), že klesla teplota plynu pod přijatelnou mez a elektronika zareagovala tak jak má – přepnula na benzin. Po příjezdu do Prahy jste patrně zpomalil, ofukování a tím pádem i intenzivní ochlazování LPG komponentů v motorovém prostoru se zmírnilo, stoupla teplota a systém přepnul na LPG.
Naštěstí takto mrazivých dnů není v našich končinách tolik, a ekonomiku provozu na LPG to nijak pozorovatelně nemění.
S pozdravem Ivan Vodička
3320 Trnka11.01.17 12:41
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, dnes jsem jel do práce a po ránu ukazoval teploměr -24C, auto jsem nastartoval po pár set metrů auto přeplo na LPG, ale po dalších metrech přeplo na BA. Po přijetí do prahy, kde již bylo -15C se teprve přeplo LPG ?? Je možné že by LPG přimrzlo ?? Po celou dobu dioda blikala, kdy blikání na ukazateli se zrychlovalo a zpomalovalo. LPG Stag Q-NEXT
3319 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.01.17 8:02
Dobrý den Edo,
Na Vaše Volvo V70 s LPG systémem OMVL Vám servis LPG nenabídnu. Toto plynové zařízení nemáme v nabídce, chybějí nám s ním zkušenosti, případné ND i diagnostické utility (kabeláž a program odpovídající Vaší verzi ŘJ LPG OMVL). Jinak gratuluji k velkému počtu najetých kilometrů na plyn. Kdysi jsem měl také Volvo ve verzi 850 také s pětiválcovým turbomotorem, opouštěl jsem ho s podobným stavem tachometru…
S pozdravem Ivan Vodička
3318 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.01.17 8:02
Dobrý den Ivane B.,
Ano, napadá. Zjistit odkud kapalina odkapává a to místo opravit…
Asi bych reduktor a jeho okolí osušil, a zjišťoval, kde se jako první začne objevovat únik kapaliny. Na to místo se pak zaměřil. Jestli jste pouze dotahoval hadicové spony, nemusí to stačit (a ve Vašem případě píšete, že skutečně nestačilo…). Je možné, že jsou hadice ztvrdlé nebo mají zpuchřelé konce. Také je možné, že je někde netěsný reduktor. Většina reduktorů používaných v ČR (vyjma reduktoru Zavoli Zeta) má provedený vstup chladicí kapaliny plastovými otočnými kolínky, které jsou těsněny pryžovými „O“ kroužky. Ty časem také tvrdnou, a ztrácejí schopnosti vodní okruh dobře zatěsnit. Kolínka a „O“ kroužky se dají měnit. Poslední možností je únik přímo z tělesa reduktoru. Jeho vodní prostor bývá zatěsněn těsněním, může být vadné těsnění, povolené šrouby které k sobě stahují jednotlivé části reduktoru nebo není rovná dosedací plocha (např. z důvodu stáří a oxidace hliníkovíé slitiny).
S pozdravem Ivan Vodička
3317 Eda11.01.17 2:39
Dobry den, mam takovy dotaz,jedno z mych firemnich aut se pohybuje neustale v Praze a okoli, a shanim firmu na pripadny servis, je to Volvo V70 2,5t se zarizenim Omvl. Mame na lpg ujeto 275000km bez jakekoli udrzby,jen parkrat vymeneny filtry, jste u vas schopni,kdyz bude treba na to hodit oko? Nechce se mi jet az do Frydku,dik, Eda
3316 Ivan B.09.01.17 19:47
Dobrý den, pane Vodičko,

již delší dobu mi ze směšovače kape chladící kapalina. Nechal jsem si dotáhnout co šlo, ale výsledek stále stejný, kapalina stále odkapává. Napadá Vás prosím jak lze vyřešit?

Mám Škodu Octavii combi 1 s plynem Stag 300 plus.
Předem děkuji,
Ivan B.
3315 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.01.17 10:50
Dobrý den Rasťo,
Pokud jezdíte pouze na benzin, je zavřený elektroventil na nádrži i provozní elektroventil před nebo na reduktoru. Pokud jsou funkčně v pořádku, tak by k dalšímu úniku plynu u vstřikovačů nemělo docházet, a provoz pouze na BA je bezpečný. Nicméně plynový systém není v funkční, doporučil bych s opravou neotálet.
S pozdravem Ivan Vodička
3314 Rasťo08.01.17 21:23
Dobry deň, ja som mal skusenosť ze pri -25-30°C som ucítil kratko po štarte plyn.
Nasledne zakolisali otačky a auto zdochlo. Otvoril som kapotu a z zo spojov hadičiek vstrekovačov vytekalo LPG. Cele sanie bolo mokre. Odstavil som teda plyn a teraz jazdim len na benz. je to bezpečne? Ďakujem Rasťo
3313 Milan06.01.17 14:18
Dakujem pan Vodicka,tak presne ako ste to popisal tak sa todeje.Pojdem do servisu a dam vymenit memrany v reduktore LOVATO aj filter a dufam ze bude po probleme.pekny den a vikend prajem Milan
3312 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.01.17 13:05
Dobrý den Milane,
Podle tohoto doplněného popisu jsem pochopil následující:
1.Váš LPG systém startuje vždy na benzin, k přepnutí na LPG dochází zvýšením otáček, a patrně až po částečném ohřátí reduktoru.
2.Problém s dlouhým točením startéru se projevuje pouze pokud jste motor vypnul na LPG a startujete cca až po několika hodinách od vypnutí motoru. Když v okamžiku problémového startu sešlápnete plynový pedál, motor chytne o něco dříve a lépe, ale stále ne tak dobře, jako když startujete bezprostředně po vypnutí motoru.
3.Pokud jedete večer před posledním vypnutím motoru delší dobu pouze na benzin, (nebo jezdíte stále na benzin), je druhý den start OK.
Pak bych hádal problém skutečně v reduktoru.
S pozdravem Ivan Vodička
3311 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.01.17 13:04
Dobrý den tazateli č. 3309,
Nevím, jaké plynové zařízení máte ve Vaší Octavii, ale odpojit by mělo jít každé (vyjma originál LPG montovaného ve Škodovce současně s výrobou auta). Nějak jsem nepochopil – Vy roztahujete Octavii a pokoušíte se, aby motor chytil přímo na plyn? Zkoušel jste startovat na benzin? Zkoušel jste přepnout do provozu pouze na benzin a jezdit pouze na benzin?
Pochopitelně můžete se pokusit opravovat auto svépomocí, ale bez konkrétních údajů se nedá relevantně odpovídat. Proto bych viděl lépe svěřit opravu odborníkovi.
S pozdravem Ivan Vodička
3310 Milan06.01.17 10:34
Ďakujem za vašu odpoveď,ten problém je vedšinou keď napríklad jazdím len na plyne,odstavím auto vecer a ráno idem štartovať na ovládači mi svieti oranžová a červená led. začnem točiť zapaľovanie a po 5sek.musim pridať plyn a mi naskočí motor prejdem 1-2km pridám otáčky na 2800prepne plyn a v pohode to ide a keď je motor zohriaty tak už štartuje dobre.Problém je znovu keď auto stojí dlhšie vychladne motor a je to to isté ako ráno.Keď deň pred tým jazdím čisto na plyn a chcem ráno naštartovať na prepinaci prepnem benzín svieti mi červená led. tiež je problem naštartovať až pokým netocim dlhšie jazdím celý deň na benzin tak tie ranné a vôbec štarti furt bez problémov len benzín. Takže pri jazde čisto na benzin sú štarti ukážkové svieti červená led.alepri štarte oranžová a červená led. a jazdy na plyn ráno a pri studenom motore problém .Ďakujem za vasu kladnú odpoveď.Milan
3309 Na LPG nestartuje . Při roztažení chytne ale cuka06.01.17 9:28
Na LPG nestartuje . Při roztažení chytne ale cuka nedrží volnoběh.
Chtěl bych se zeptat jestli jde nějak odpojit plyn Škoda ostavia 1.
Podle meho nazoru nechunguje ventil na otvíraní a zavíraní plynu necvaka. takže se sem tam tlačí do motoru.
Při roztažení přepnu na benzí a auto chytne e jede normalně. Rano chci nastartovat otočím klíček rožne se plyn a auto nic.
Chtěl bych ho zkusit odpojit . Jestli bude auto chytat na benzín.
3308 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.01.17 8:27
Dobrý den pane Kovářík,
Nevím, zda Vás dokážu o něčem přesvědčit – názor si musíte udělat Vy. Ale pokusím se odpovědět na Vaše dotazy. Jen se omluvím v tom, že se nebudu vyjadřovat k systému Magic. Systémy Magic již několik let nemontujeme. V současnosti se s nimi setkávám pouze sporadicky nebo zprostředkovaně, dokonale je neznám, ani nemáme vlastní zkušenosti. Proto by mi přišlo nejen neseriózní, ale i neprofesionální se jakkoli vyjadřovat k systému, který Vám nenabízíme.
Naopak systém Stag montujeme nepřetržitě od jeho uvedení na český trh, zkušenosti s tímto systémem máme skutečně dlouhodobé. Celou dobu máme výbornou podporu se stany výrobce. V současnosti se jedná o ucelený systém, který vyrábí jedna firma, s vlastním vývojem, zkušebnami i mechanickou výrobou. Osobně jsem procházel výrobou plastů, kabeláže, tištěných spojů řídících jednotek či reduktorů, válcovými zkušebnami motorů, testováním vstřikovačů, reduktorů, elektronické kompatibility a odolnosti atd.
Jen ve vývoji všichni zhasínali obrazovky a nemluvili, a v oddělení reklamací nikdo nebyl - podle průvodce jsou tam bez práce…
K jednání a prostředí u jiné firmy se opět nebudu vyjadřovat. Děkuji za to, že Vás prezentace naší firmy na netu oslovila. Snažíme se více než 20 leté zkušenosti (pod jménem Neptun, se stejným majitelem, na stejné adrese… ale i mé osobní) s LPG pohonem představovat odpovídajícím způsobem.
A za co platíte více než u levnějších firem? Asi za značku, tradici (nejen výrobce, ale i montážní firmy), zázemí a stabilitu. Také za kvalitní výrobek, který byl na trhu před 10 lety a doufejme, že ještě dlouho vydrží. Naše firma je členem sítě Autorizovaných servisů Stag, a proto Vám navíc můžeme nabídnout celorepublikovou prodlouženou záruku 5 let na kompletní elektroniku LPG pohonu (podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… ).
Tolik k Vašemu dotazu, s pozdravem Ivan Vodička
3307 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.01.17 8:27
Dobrý den Milane.
Felicie s nájezdem přes 200.000km, stářím přes 15 let, reduktoru po repasi membrán najeto přes 110.000km, a Vám to startuje i v zimě na LPG? A že trochu déle točí startér a než se trošku ohřeje tak nedrží volnoběh? Skoro bych použil repliku „… ale nakonec nastartuje, ne? To je v tomhle věku normální, jsou auta, která nenastartují vůbec…“
110.000km na reduktor je velký nájezd, jeho stav již asi nebude optimální. Ale ani nový reduktor nemusí zajistit úplně bezproblémový chod v okamžiku startu a krátce po něm. Úkolem reduktoru je odpařování kapalného LPG na plynnou fázi. K tomu je potřeba dodávat teplo. Dříve se klasické systémy montovaly tak, že přepínaly i u studeného reduktoru, pouze to studené nefungovalo moc dobře a zejména to studené neplnilo emisní limity. To je dáno např. tím, že se ve studeném reduktoru propanbutan zcela neodpaří, a jde do směšovače jako „mlha“ – drobounké kapičky. Dávkování je zde řešeno regulací průtoku – tedy regulací objemu. A v tom je zakopaný pes. V jedné objemové jednotce „plynového aerosolu“ je mnohem větší hmota paliva, než ve stejné jednotce zcela odpařeného plynu – směs je tedy velmi bohatá (neplní emise), dokonce tak, že špatně hoří (nestartuje, nedrží volnoběh, špatně jede).
Proto se v pozdějších dobách i u systémů s centrálním směšovačem dodávalo teplotní čidlo na reduktor, které umožnilo přepnutí na LPG až po částečném ohřátí reduktoru.
Toto je vysvětlení jednoho z důvodů, proč Vám to studené na LPG nemůže dobře fungovat. Pokud to na LPG teplé startuje, drží volnoběh i jezdí bez problémů i s membránami po 100.000km, je to fajn. Já bych to tak nechal, a pro ranní studené starty použil benzin, na LPG bych přepínal po chvíli ohřátí na LPG. Běžně bych to přepínal cca po 1-2 km jízdy, v těchto velkých mrazech i déle.
Druhou možností je dát do 100% stavu jak LPG systém, tak i motor (komprese, proudové odběry a mechanické ztráty ve studeném startéru, zapalování, rozvody, atd. atd.) Vzhledem ke stáří vozu bych osobně volil první možnost.
S pozdravem Ivan Vodička
3306 Jan Kovářík05.01.17 18:50
Dobrý den p. Vodička,
děkuji za odpověď ohledně BMW 523i. Měl bych možná přihlouplý dotaz, ale dokážete mě nějak racionálně přesvědčit, proč bych si měl pořídit instalaci u vás a nezvolit třeba systém Magic, který je výrazně levnější (montáž cca 25 tis. Kč)? O co je systém Stag, či další vámi nabízené systémy lepší, kvalitnější, jaké mi nabídnou výhody? Švagr má Octavii 1.8T se systémem Magic a kromě jedné výměny vstřikovačů a běžné údržby (filtry, čištění vstřiků) už s tím jezdí 7 let a 100 tis. km bez problému. Na servis jezdí do HL Propan a musím říct, že jejich přístup k zákazníkovi je otřesný a samotné prostředí firmy rovněž nebudí mnoho důvěry, ale vždy vše za rozumný obnos vyřešili. Vaše firma je mi velmi sympatická, z vašich příspěvků je zřejmé, že jste opravdu odborník a mám na vás dobré ohlasy. Jen bych zkrátka rád věděl, za co si u systému Stag připlácím. Děkuji předem za odpověď.
3305 Milan04.01.17 23:45
Dobry den este ma napadlo ci to startovanie nema za pricinu odpojenie baterky koli vybitiu a treba nejako naprogramovat rj lpg alebo pri kazdom odpojeni baterie netreba vytiahnut nejaku poistku vdaka Milan
3304 Milan04.01.17 22:41
Dobry den prajem
Mam feliciu 1.3mpi a splynovac lovato,chcem sa opytat pri rannom alebo studenom starte mam problem so startovanim musim tocit starter a pridat plyn aby naskocil motor.Ako nahle je motor zohriati uz je start v poriadku.Moze byt problem v regulatori,memrany boli menene pri 100000km a teraz mam 215000km.Musim vymenit cely regulator alebo staci zakupit servisnu sadu Lovato s tesneniami?Doteraz mi to fungovalo ako hodinky,len posledny mesiac mi to nefunguje start na benzin je v poriadku na sup.Poradte mi co to ma za pricinu bojim sa aby mi neodisiel starter alebo bateria.Pocul som,ze to je pricina ak nie poradte uz som bezradni s pozdravom Milan
3303 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.01.17 7:39
Dobrý den pane Berger,
Podle našich podkladů se obávám, že Váš vůz BMW 740i z roku 2009 bude mít motor s přímým vstřikováním benzinu do spalovacího prostoru. V tom případě Vám přestavbu nenabídneme. Motory BMW (a Mercedes) používají pro přímovstřikové motory principielně jiný typ vstřikovačů benzinu, který zatím výrobci LPG systémů nejsou schopni technologicky emulovat. Proto sady pro přestavbu přímovstřiků BMW zatím nejsou na trhu.
S pozdravem Ivan Vodička
3302 Robin Berger03.01.17 19:09
Dobrý den,
budu kupovat BMW 740i r.v.2009 až 2012 je to šesti válec bi turbo rád bych do něj dal plyn jako do svých předešlých aut u Vás co mě doporučíte? děkuji za info Berger
3301 Anonym03.01.17 18:43
Dobrý den pane vodičko,

děkuji moc za informace.

Roman
3300 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.01.17 17:59
Dobrý den Davide,
Vámi zprostředkované informace si protiřečí. Pokud zobrazuje paměť závad chybu dávkování paliva trvale, měla by svítit kontrolka chyb na palubní desce. Pokud se chybný jízdní stav delší dobu (počet srovnatelných jízdních cyklů) neopakuje, může kontrolka zhasnout, a v paměti závad se z chyby statické (trvalé) stane chyba sporadická. Z toho plyne, že ke stavu „kontrolka nesvítí a zároveň chyba je statická“ by nemělo dojít… (pokud nepraskla žárovka kontrolky motoru…). Jestli tedy paměť závad delší dobu nesignalizuje žádnou chybu a vozidlo jezdí bezproblémově, nevidím k doseřízení LPG důvod.
S pozdravem Ivan Vodička
3299 David03.01.17 16:26
Dobry den.
Mam ve voze(Honda) system BRC. Po najeti cca 5-6t km se po nastartovani rozsvitila kontrolka motoru. Po ujeti par km a znovunastartovani kontrolka zhasla a uz se znovu nerozsvitila. Podle diagnostiky v Honde - Potvrzene kody DTC (trvale) - P0171 Prilis chuda smes palivoveho systemu. Muj dotaz je, zda-li je treba zajet na serizeni LPG nebo tato chyba byla pouze "nahodna" jelikoz to svitilo jen par km a od te doby(mesic) se ta kontrolka znovu nerozsvitila. Dekuji za odpoved.
3298 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.01.17 7:33
Dobrý den Romane,
Pokud jste najel na reduktor 100 tis. km, je to již slušná porce, reduktor již může mít své dny sečteny. Ale nemyslím si (i když neznám typ reduktoru), že by z toho důvodu auto netopilo. A od toho bych vycházel. Slabé topení zapříčiní většinou přicpaný okruh topení nebo vadný termostat či vodní pumpa. Pokud není reduktor horký, nemůže dobře fungovat. Plyn se dobře neodpaří a do motoru jde špatná bohatost. Pak směs nedokonale shoří, a můžete cítit nespálený plyn z výfuku. Ale také můžete cítit únik z některého spoje LPG potrubí nebo reduktoru. Únik se dá odhalit např. detektorem, v případě úniku nebo podezření na něj Vám doporučím přepnout na benzin a až do kontroly či opravy LPG pohon nepoužívat. Vyhřívání reduktoru můžete zkontrolovat např. tak, že si na něj sáhnete – pozor, nespalte se, měl by mít po ohřátí motoru cca 60-80 stupňů, ať jedete na jakékoli palivo.
S pozdravem Ivan Vodička
3297 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.01.17 7:32
Dobrý den pane Kovářík,
Řadové šestiválce BMW byly ve své době poměrně velmi často přestavované na LPG, kdysi dokonce se starým klasickým systémem se směšovačem. S jejich provozem se nevyskytovaly žádné mimořádnosti. Pro přestavbu by plně dostačoval systém sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG AC Stag 300 Plus, event. nová generace Stag Q-Max. Provedení přestavby tohoto modelu si můžete prohlédnout zde: www.neptun-harfa.cz/… . Aditivaci ventilů u tohoto typu nepovažuji za nutnou.
S pozdravem Ivan Vodička
3296 Anonym02.01.17 19:35
Dobrý večer,
při provozu lze cítit plyn (hlavně při zastavení a rozjezdu), motor se při provozu na LPG nKmezahřeje )při provozu na benzín je to znatelně lepší, klasický systém BRC u Felicie 1,6. Mohly by tento problém způsobovat opotřebené membrány v reduktoru (měněny před cca 100 tis.km )
děkuji moc za odpověd´
roman
3295 Jan Kovářík02.01.17 19:04
Dobrý den pane Vodička. Měl bych zájem o přestavbu vozidla na LPG, jedná se o BMW 523i (E39), 125 kW, r. v. 1997, najeto 250 tis. km. Zajímala by mě jednak vhodnost předmětného motoru pro přestavbu, případně jakou verzi LPG systému by bylo vhodné zvolit. Také by mě zajímalo zda je vhodné použít sadu na ochranu ventilových sedel, případně jaký typ (podotýkám že hlava motoru je půl roku po generálce). Děkuji za odpověď.
3294 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.01.17 8:18
Dobrý den Marku,
Vaše vozidlo rozpoznalo určitý problém ve výpočtu dávkování směsi, ale ne příčinu. Máte v provozu na benzin funkční lambdaregulaci paliva? Je v pořádku zapalování? Jaký LPG systém je ve voze instalován? Nebudou již LPG vstřikovače „po své životnosti“?
Tímto základním sítem bych se při zjišťování problému Vašeho vozu patrně řídil (také pohledem, prohlídkou a poslechem), a podle odpovědí se ve zjišťování problému pohyboval. Většinou je k tomu potřebné nějaké diagnostické vybavení, alespoň elementární znalost principů a trpělivost. Moje rada v těchto případech je taková: svěřit auto patřičnému odborníkovi, nebo studovat a odborníkem se sám stát.
S pozdravem Ivan Vodička
3293 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.01.17 8:17
Dobrý den pane Štufka,
Děkuji Vám za přání, nápodobně i Vám.
Ve Vašem případě může být problém jak v některém z čidel nebo jejich elektrickém okruhu, tak i v nastavení řídící jednotky LPG. Nezbude, než v režimu kdy máte podezření, že systém signalizuje jízdy na LPG ale možná používá benzin, zjistit skutečný stav věcí. V případě problému zjistit i příčinu a tu odstranit.
S pozdravem Ivan Vodička
3292 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.01.17 8:17
Dobrý den tazateli 3288,
V předchozí odpovědi jsem Vám doporučoval systém sekvenčního vstřikování BRC doplnění elektronickou aditivací. To platí. V ceníku montáží je uvedena u systému BRC pro 4válcové motory cena 30.500,- Kč. Z této ceny jsou možné různé slevové nabídky, jejich popis a platnost máme uvedeny ve spodní části ceníku zde: www.neptun-harfa.cz/… (nypř. nyní možnost montáže na splátky, nebo při platbě v hotovosti sleva - u systému BRC nyní sleva 3.000,- Kč). LPG systém jsem doporučoval doplnit elektronickou aditivací ventilů s dávkováním před lištu vstřikovačů LPG (Kit 2), s cenou 5.490,- Kč. Takže pokud by byla přestavba realizována v této podobě dnes, byla by cena dána součtem uvedených položek + ceny plynové náplně, což je 32.990,- Kč. + cena plynové náplně.
Pokud byste požadoval podrobnou obchodní nabídku, můžete napsat mejl nebo zavolat. Takové nabídky již přesahují obsahovou náplň veřejného fora.
S pozdravem Ivan Vodička
3291 marek02.01.17 6:21
Dobry den vlastnim peugeot 307 1.6 80kw lpg..vybehla mi chyba " catalytik converter faul.autu klesaji otacky na volnobeh,skube to..mate nejakou radu?
3290 marek01.01.17 18:34
Dobry den vlastnim peugeot 307 1.6 80kw lpg..vybehla mi chyba " catalytik converter faul.autu klesaji otacky na volnobeh,skube to..mate nejakou radu?
3289 Štufka Petr31.12.16 19:02
Dobrý večer.
Prosím o radu. Nedávno jsem nechal vyměnit reduktor 147554 EB-67R-014066( kapala z něj tekutina) u STAG 300, řídící jednotka 1178 EB-67R-014289 u vozu Ford Fusion
Nyní mám problém s tím, že se mi přepne jako benzín na LPG ( dle diody) ale přitom jede auto na benzín - je vidět ubývání benzínu. Je pravda, že je venku mráz - ale přeci to není důvod k zamrznutí při -8 C. Já se snažím několikrát o znovu přepnutí a po nějakém čase dojde k cvaknutí vzadu
( asi pojistný ventil) a pak to zase snad jede na LPG.
Lze s tím něco udělat? Je možné že je nový reduktor vadný?
Děkuji za odpověď a přeji příjemný den a do Nového roku hlavně zdraví. Štufka Petr
3288 LPG Hyundai i30 combi 2016 88KW31.12.16 8:36
Co by jste mi sestavil za nabídku. A kolik by se pohybovala cena.
3287 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.12.16 10:22
Dobrý den uživateli 3286,
Omlouvám se, ale nějak netuším, kterou ze svých mnoha odpovědí jsem Vás uspokojil… Proto Vám ani nemohu napsat ceny, protože nevím čeho …
Nicméně ceníky LPG přestaveb (zde: www.neptun-harfa.cz/… máme rozděleny podle systémů pro staré motory s karburátorem nebo jednobodovým vstřikováním, s vícebodovým vstřikováním benzinu přestavovaným se sekvenčním vstřikováním plynné fáze LPG (naprostá většina vozů) a pro motory s přímým vstřikováním benzinu (FSI, TSI, TFSI, GDI…). Ceny jednotlivých souprav aditivece ventilů jsou u jejich popisu, ceny čištění interierů v položce čištění interierů atd atd.
Pokud byste přesto chtěl pomoci, můžete mi napsat i mejl nebo zavolat, když mi řeknete nebo napíšete, co byste potřeboval, zkusím Vám udat cenu.
Kontakty máme uvedeny v sekci Kontakty zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem a přáním všeho dobrého do Nového roku Ivan Vodička
Vybrat stranu: 1
(Celkem 3336)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů