pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

15,90 Kč/l

-------------------------

15,40 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 8 a 8 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 3972)
3972 Lukáš18.10.18 19:48
Dobrý den, mám staré Volvo 440 1.8i 66kw předělanou na LPG někdy v roce 2013. Auto jaem koupil pred tydnem a nikde jsem nezjistil jaky typ/znacka lpg to je. Nicmene auto na plyn skube a nejede jak by melo. Deje se to jen obcas. Jste schopni opravy i jinych lpg systemu nez nabizite k montazi? Dekuji
3971 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.10.18 5:36
Dobrý den pane Šimkovič,
Mohu Vám nabídnout pár typů vozů, které splňují Vaše požadavky a již jsme je přestavovali. Provedení jejich přestaveb si můžete prohlédnout v naší fotogalerii např. zde: Citroen C-Crosser www.neptun-harfa.cz/… , Ford Mondeo www.neptun-harfa.cz/… , Jeep Grand Cherokee www.neptun-harfa.cz/… , Honda Accord www.neptun-harfa.cz/… atd. Modelů aut, která by splňovala Vaše očekávání, může být pochopitelně mnohem víc. Neumím je všechny vyjmenovat. Tak možná – zkuste si Vy vybrat co by se Vám líbilo a pak se můžete zeptat konkrétně. Když budeme mít nějaké podklady a zkušenosti na Vámi vybraný model, rádi se o ně s Vámi podělíme.
S pozdravem Ivan Vodička
3970 Anonym17.10.18 7:19
Dobrý deň,
žiadam Vás o radu pri výbere automobilu vhodného na prestavbu LPG s viacbodovým vstrekovaním ( bez nutnosti primazávania ventilov ak je to možné)

Požiadavky na vozidlo:
1. Karoséria: kombi, suv, mpv
2. Rok výroby: od 2009 a vyššie
3. Objem motora : viac ako 2000 ccm
4. Počet valcov: 4,6, príp.8


Ďakujem
S pozdravom
Peter Šimkovič
3969 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.10.18 6:41
Dobrý den pane Černý,
Měření emisí provádíme bez nutnosti se předem objednat, na počkání (viz zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Počítejte s tím, že u nás vozidlo stráví minimálně hodinu. Proto přijímáme poslední vozy na emise nejpozději v cca 16.00 hodin.
Vzhledem k nové, podle mluvčího ministerstva dopravy „zatím ne zcela dokonalé legislativě“ se doba emisní kontroly jednotlivých vozů může podstatně lišit. Nejvhodnější dobu Vám neumím doporučit, je to každý den jiné (nejen podle počtu, ale i typů vozů a druhů pohonu) které na měření přijedou.
Proto doporučím, nenechávejte emisní kontrolu na poslední chvíli před skončením platnosti STK. V případě problémů (ať již technického nebo legislativního rázu) byste se mohli dostat do situace, kdy STK propadne a vozidlo přestane být způsobilé pro provoz.
S pozdravem Ivan Vodička
3968 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.10.18 6:41
Dobrý den Karle,
Systémy sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG při přepnutí na LPG elektricky odpojují benzinové vstřikovače. Ty se tedy přestanou otvírat a tím pádem nevstřikují benzin. Pochopitelně, může se stát, že se něco rozbije (přestane mechanicky těsnit některý benzinový vstřikovač, nebude docházet k elektrickému odpojování některého vstřikovače, přeruší se kabeláž atd …). Pak je nutné zjistit příčinu a tu odstranit. Mechanická netěsnost benzinového vstřikovače se dá ověřit např. jeho natlakováním v testovací stolici ASNU (více máme zde: www.neptun-harfa.cz/… ).
S pozdravem Ivan Vodička
3967 Černý16.10.18 13:32
Dobrý den,

je nutné se u Vás objednávat na měření emisí motoru na benzín a LPG? A pokud ne, jaká je čekací lhůta u Vás v průběhu dne? Je lepší přijet hned ráno, během dne nebo až ke konci Vaší provozní doby? Děkuji za odpověď

3966 Karel saab15.10.18 23:05
Tam myslím pochopitelně vstřiky.
3965 Karel saab15.10.18 23:04
Dobrý den pane Vodička,
Dotaz ohledně benzinu. Když se auto přepne na LPG, co se stane s benzinem, to má také nějaký selenoid, který ho uzavře, nebo jenom tím, že přestanou regulovat. To se může stát, že nějaký může podcházet a dávat nějaký benzin pořád. A jak na to přijít?
3964 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.10.18 7:38
Dobrý den pane Švejnoha,
Revize LPG je vpodstatě kontrola těsnosti, kompletnosti, mechanického stavu a uchycení LPG komponentů. Souvisí to s bezpečností a bývá předepsána výrobcem LPG soustavy, nejčastěji každých 12 měsíců, nebo 10.000km. Na tuto Revizi LPG se nemusíte objednávat, provádíme ji na počkání. Pokud je Revize bez závad, potvrdíme Vám ji do Revizní přílohy, cena je 390,- Kč. Pokud zjistíme závadu, pochopitelně se nejprve musí odstranit, až pak může být Revize jako vyhovující potvrzena.
S pozdravem Ivan Vodička
3963 jiří Švejnoha14.10.18 7:05
Dobrý den. Mám vozidlo na pohon LPG a již mám první rok po záruce. Potřebuji udělat revizní kontrolu, abych nemusel ject do místa, kde mi LPG montovali. je možné tuto kontrolu absolvovat u vás a jakým způsobem. Musím se objednat a kolik tato kontrola stojí. děkuji
3962 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.10.18 15:17
Dobrý den Jirko,
O aditivu Chemtane V vím, že existuje. Praktické zkušenosti, akreditované výsledky testů či chemické rozbory však nemám k dispozici. Proto se k jeho prospěšnosti či účinkům na motor či palivový systém LPG nemohu nijak vyjadřovat.
S pozdravem Ivan Vodička
3961 Jirka11.10.18 13:57
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na zkušenosti s produktem Chemtane V (adutivum - čistič LPG). Má to smysl? Neublížím něčemu? Nebo naopak pomohu?

Díky moc za názor.
3960 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.10.18 15:22
Dobrý den pane Brodský,
Motorizaci 3,2 o výkonu 171kW jsme ještě nepřestavovali, technologicky by to mělo být bez komplikací. Jedinou nevýhodu přestavby Suzuki Grand Vitara spatřují v umístění nádrže. Tyto modely mají rezervu na 5. dveřích. Proto není možné umístit nádrž LPG na místo rezervního kola, musí být válcová v kufru. Provedení různých variant přestaveb vozu Grand Vitara (v jiných motorizacích) si můžete prohlédnout zde: www.neptun-harfa.cz/… v naší fotogalerii.
S pozdravem Ivan Vodička
3959 Brodský Vladimír 10.10.18 12:47
Dobrý ,je možná přestavba na Suzuki Grand Vitara 3,2 V6,rok výroby 2009?Pokud ano,jaké máte zkušenosti s lpg v tomto vozidle?Děkuji.
3958 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.10.18 7:33
Dobrý den pane Berger,
Jsem rád, že jste s předchozím vozem od nás spokojen a děkuji za důvěru, se kterou se na nás opět obracíte.
Volvo XC 60 jsme zatím nepřestavovali, a motorizace s označením T5 Vám patrně ani nepřestavíme. Tyto motory mají podle našich podkladů ve všech variantách systém přímého vstřikování benzinu do spalovacího prostoru (více zde: www.neptun-harfa.cz/… a pro žádnou z nám známých variant motoru T5 v XC 60 naši dodavatelé nemají zpracovanou sadu pro přestavbu.
Motory T6 ve Volvu XC60 i motory 2,5T ve Fordu Kuga mají elektronické snímání tlaku benzinu, to určitým způsobem přestavbu komplikuje, ale měla by být možná. Pro konkrétní domluvu bych doporučil prohlídku konkrétního modelu jak podle přesného typu motoru, tak i s ohledem na prostorové uspořádání.
S pozdravem Ivan Vodička
3957 Berger08.10.18 17:56
Dobrý den pane Vodičko,
mám dotaz jestli jde namontovat lpg do volva xc60 typ T5 nebo T6 druhá varianta by byla ford kuga 2,5i se stávajícím lpg od vás jsem spokojen
3956 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.10.18 8:03
Dobrý den pane Červík,
V podmínkách schválení „hromadných přestaveb“ je mj. stanoveno předepsané označení vozidel po přestavbě (velikosti, barvy a umístění označení) u přípojky plnění a v pravém rohu zadního okna. Běžně používáme samolepky, k dostání by měly být běžně v místech montáží, servisu event. i tankování LPG.
S pozdravem Ivan Vodička
3955 Roman Červík07.10.18 9:46
Dobrý den,
chci se zeptat jestli je povinnost mít na autě nalepené nálepky LPG, když jezdím na LPG. Případně Kde ji koupit.
Děkuji
3954 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.10.18 14:35
Dobrý den tazateli M.S. i Mirun,
V podstatě jste napsal, že LPG systém, jeho funkce a seřízení i lambdasonda je bez závad. Pak může být chyba třeba v katalyzátoru nebo elektroinstalaci… V jakém pásmu se pohybují korekce dávkování paliva? Udává elektronika hodnoty Freeze Frame uložení závady? Zkoušel jste několik dní po sobě jezdit pouze na benzin? Vyskytuje se problém i tam?
Obávám se, že nezbude než se obrnit trpělivostí a svěřit auto do servisu. Víc Vám nakto na dálku nejsem schopen poradit.
S pozdravem Ivan Vodička
3953 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.10.18 14:35
Dobrý den pane Císař,
Logan 1,6 62kW K7MA8 má mechanicky vymezované ventilové vůle. Pro provoz Dacií na LPG doporučujeme nějaký ze způsobů dodatečné aditivace ventilů a ventilových sedel (podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… ). V současné době objednáváme na přestavby na druhou polovinu října.
S pozdravem Ivan Vodička
3952 Mirun04.10.18 13:17
Dobrý den,
7 let mám ve Škodě Roomster mám namontován od lpg systém STAG 300plus. Prvních 5 let systém pracoval naprosto bez problémů. Poslední 2 roky však neúspěšně bojuji s neustále se opakujícím rozsvěcováním kontrolky motoru (tzv. prasátko). Diagnostika i z historie stále vypisuje tutéž závadu :
“regulace sonda za katalyzátorem P2097–001–přiliš bohatý –kontrolka závad ZAP “
1. Několikráte byli seřízeny plynové i benzinové mapy
2. Lambda sonda dle měření procuje správně
3. Výměny svíček
4. Před měsícem výměna reduktoru a repas plyn.vstřikovačů

Výsledek opět nula ! Kontrolka se rozsvítila znovu ! Máte prosím někdo zkušenost s tímto problémem ??? Nebo tušíte kde problém muže být ????
Předem děkuji – Mira
3951 M.S.04.10.18 12:51
Dobrý den,
7 let mám ve Škodě Roomster mám namontován od lpg systém STAG 300plus. Prvních 5 let systém pracoval naprosto bez problémů. Poslední 2 roky však neúspěšně bojuji s neustále se opakujícím rozsvěcováním kontrolky motoru (tzv. prasátko). Diagnostika i z historie stále vypisuje tutéž závadu :
“regulace sonda za katalyzátorem P2097–001–přiliš bohatý –kontrolka závad ZAP “
1. Několikráte pak byli seřízeny plynové i benzinové mapy
2. Lambda sonda dle měření procuje správně

Máte prosím někdo zkušenost s tímto problémem ??? Nebo tušíte kde problém muže být ????
Předem děkuji – M.S.
3950 vl.císař04.10.18 11:11
dobry den mam dacii logan mcv r.v. 2011 1,6 8 ventil označeni K7M A 800 62 kw ma už hydrošteli musí byt u tohoto typu přimazavani ventilu? a jaka je u vas čekaci doba na montaž děkuji .
3949 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.10.18 16:14
Dobrý den pane Muller,
Patrně máte na mysli motor SEWA. Ten jsme přestavovali v modelu Ford S-Max, doplněný elektronickou aditivací ventilů. Myslím, že by bylo možné jej obdobně přestavět i v modelu Galaxy. Jen bychom prohlédli Vaši verzi s ohledem na možnosti a velikost umístění plynové nádrže. Pro konkrétnější domluvu nás můžete kontaktovat mejlem, telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
3948 Aleš Müller02.10.18 19:22
Dobrý den,
chtěl bych se dotázat, zda je vhodný na přestavbu LPG vůz Ford Galaxy II generace, s motorem 2,3l, 118kW, r.v. od 2006-2010.
Děkuji za odpověď.
S pozdravem a přáním hezkého dne.
Aleš Müller
3947 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.09.18 7:04
Dobrý den pane Janoščík,
Většina LPG systémů pro svoji funkci potřebuje správný údaj o otáčkách motoru. Většinou je snímán z čidla otáček klikové nebo vačkové hřídele, nebo také ze zapalování. Některé verze řídících jednotek LPG nemají kabel pro snímání otáček, vypočítávají si tuto hodnotu např. z impulzů pro vstřikovače benzinu. Omlouvám se, ale na dálku skutečně nepoznám kam je jaký kabel zapojený, kde je chyba (a to ani u systémů které montujeme). Doporučím, obraťte se na plynaře, který Vám LPG instaloval. Pro něj bude určitě nejsnadnější najít, z jakého zdroje snímá otáčky, eventuelně nastavit nějakou filtraci signálu otáček (pokud to LPG jednotka umožňuje).
S pozdravem Ivan Vodička
3946 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.09.18 7:04
Dobrý den pane Kolesár,
Děkuji za upřesnění, nejedná se tedy o originál LPG v nové Hondě, ale starší model již někde přestavěný na LPG. Osobně nejsem příznivcem koupě vozu se starším LPG systémem – můžete se dočkat nemilého překvapení. Já osobně bych takto nepostupoval. Myslím, že motory Honda nabízejí dobré užitné vlastnosti, ale podstatná je i údržba a způsob, jakým s nimi je po dobu jejich životnosti zacházeno. Systémy Elpigaz nemontujeme, k tomu by se dokázal lépe vyjádřit někdo, kdo s nimi má dostatek zkušeností.
S pozdravem Ivan Vodička
3945 Ladislav Janoščík19.09.18 5:04
Dobrý deň p.Vodička
mám Š-Fabiu r.2003 mot.1,4 AQW a LPG LECHO SEC,niekedy prerušovane vypadava davkovanie LPG pri roznych jazdnych režimoch.Na diagnostike pri vypadku LPG mi vybehli otacky na otackomery v diagnostike na maximum a vtedy sa odpojil LPG. Prosim mozete mi poradit ci je to porucha v RJ LPG a kde je napojeny sinal otacok na LPG.Vopred dakujem s pozdravom Ladislav Janoscik.
3944 Brano Kolesár18.09.18 18:07
Dobry den p.Vodička,
asi som sa nepresne vyjadril, je to klasicka prestavba a je to ELPIGAz montovane firmou HTS spol s.r.o,
auto je v predajni autobazar Dolak v ceskych budejovicich ,
za kazde info budem vdacny , s pozdravom b.kolesar
3943 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.09.18 16:16
Dobrý den Pepo,
Jsem rád, že máte s provozem na LPG dobré zkušenosti. Vámi vyhlídnutý Focus má motor s přímým vstřikováním. Přestavby motorů s touto technologií (u Fordů nazývanou Ecoboost) mají oproti Vašemu Mondeu svá specifika. Podrobněji je máme popsána zde: www.neptun-harfa.cz/… . Výrobce Zavoli má zpracovanou sadu pro přestavbu motoru 1,0 TBI 92kW typu M1DA ve voze Ford C-Max od roku 2014 plnící normu Euro5B. Pro Focuse mají zpracován motor 1,0 TBI 92kW typu M1DD Euro6 vyráběný od roku 2016. Pokud byste měl vážný zájem o přestavbu, kontaktujte mě nejlépe telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek. Zjistili bychom podrobnosti o BA řízení Vašeho motoru a provedli dotaz u výrobce v Itálii, zda lze jednu z těchto sad použít i pro Vaši variantu motorizace Focusu.
S pozdravem Ivan Vodička
3942 Pepa18.09.18 8:16
Dobrý den p. Vodička,
jsem vlastníkem Ford Mondea 1,8 92 kW (r.v. 2002) s desetiletou přestavbou na sekvenční LPG. Na vozidle mám na LPG najeto cca 150 000 km s naprosto bezproblémovým provozem.Chtěl bych si nyní pořídit Ford Focus 1,0 ecoboost 92 kW (M1DA). Lze již tuto motorizaci přestavět na LPG s přívstřikem benzínu? Děkuji za odpověď
3941 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.09.18 7:32
Dobrý den pane Kolesár,
Pokud je to Honda skutečně vyrobená výrobcem jako dvoupalivová – benzin/LPG, předpokládal bych, že bude motor po mechanické i elektrickonické stránce pro LPG pohon přizpůsoben. Pouze budete muset provádět servis LPG systému také pouze u prodejce v Hondě. U vozidel originál vyrobených pro provoz na LPG nejsme schopni provádět servis, nespojíme se s LPG diagnostikou. Proto k nám tyto vozy nejezdí, a nemáme s nimi žádné zkušenosti.
Opačná situace by byla, pokud by do vozidla v Hondě vyrobeném pouze na benzin některý z prodejců před prodejem vozu LPG systém dodatečně namontoval. Pak by se jednalo o klasickou přestavbu a záleželo by na způsobu a provedení přestavby, typu LPG systému, přesném typu motoru, atd.
S pozdravem Ivan Vodička
3940 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.09.18 7:31
Dobrý den Blaho,
Asi tuším, o jaké vozidlo se jedná, systémy Landi Renzo montujeme v posledních letech skutečně pouze ojediněle. Jsem rád, že jste s přestavbou spokojen. Doporučujeme výměny svíček a LPG filtrů každých 20.000km. Každých 10.000 km nebo 12 měsíců (podle toho, co nastane dříve) je předepsána Revize LPG (zjednodušeně kontrola mechanického stavu a těsnosti systému). Seřizování a kontrolu dávkování paliva bych doporučil obecně ve chvíli, kdy motor nefunguje jak má (neklidný volnoběh, cukání při přepínání nebo v určitých jízdních režimech, rozsvícení kontrolky motoru atd.), po každém zákroku (opravě) na motoru a event. před emisním testem. Netuším, kdy jsme dělali naposledy kontrolu funkce LPG systému u Vašeho vozu, ale pokud byste chtěl mít jistotu, můžete si na našem příjmu zakázek domluvit nějaký termín, a zkontrolujeme to.
S pozdravem Ivan Vodička
3939 Brano Kolesár16.09.18 16:17
Dobry den Pan Vodička
Chcem kupit hondu civic 1,8 ale uz s lpg original montovane v honde , nie su tie vtec motory nejak citlive na plyn ? mate stymto nejake skusenosti ?
3938 Blaho15.09.18 0:43
Dobry den pane Vodicko.Jsem stastny uzivatel Vasi montaze systemu Landi Renzo.System je stabilni,bez zjevnych zavad.Menim pouze LPG filtry a zapal.svicky.Nevim,zda li je treba doseridit LPG system vuci motorove jednotce.Vuz funguje,tak jak ma.Jde vsak o prevenci.Dekuji,s pozdravem Blaho.
3937 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.08.18 7:16
Dobrý den Jakube,
Na systémy Prins nemáme diagnostiku, schémata ani školení. Jejich montáže ani servis neprovádíme. Proto Vám jej také nemůžeme nabídnout. Podle Vašeho popisu si nemyslím, že souvisí fakt, že chce vozidlo přepnout hned po nastartování s kvalitou natankovaného plynu. Také píšete, že jste provedl svépomocí nějaké opravy, které však neměly kýžený efekt. Doporučím, obraťte se na nějaký servis, který má dostatečné zkušenosti s provozem a opravami Vašeho LPG systému.
S pozdravem Ivan Vodička
3936 Jakub21.08.18 11:46
Dobrý den, mám Ford C-Max 1.8 (2005) a v něm systém Prins VSI 1. generace. Necelý měsíc zpátky jsem pravděpodobně nasál špatný plyn. Od té doby se systém chce přepnout hned, nikoliv po zahřátí na 70-90 stupňů jako dříve. Cívka sepne, ale budík hned začne pípat a k přepnutí nedojde. Zrepasoval jsem regulátor, vyměnil cívky, ale bez efektu. Nevíte prosím co s tím? Diagnostika ukazuje že je nádrž prázdná, což není pravda. Děkuji
3935 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.08.18 16:11
Dobrý den pane Halama,
Omlouvám se, ale o motorech Dacia 1,0 54 nebo 71kW nemám žádné informace. V tuto chvíli nemám k dispozici podklady, ale pouze hádám, že se jedná o motory s přímým vstřikováním benzinu do spalovacího prostru a netuším, zda již máme od některého z výrobců k dispozici sadu pro přestavbu. Z toho logicky plyne, že nemáme ani žádné zkušenosti s životností těchto motorů. Pokud byste měl o přestavbu přesto zájem, kontaktujte mne mejlem, v druhé polovině týdne budu v práci a prověřím, zda je možné uvedené motory přestavět.
S pozdravem Ivan Vodička
3934 Halama13.08.18 15:50
Zdravim,jsou už nějaké zkušenosti s motory B4D401,B4D400 Dacia Sandero 2 1.0 SCe75 54kW? Jedná se mi o to,zda byly zaznamenány problémy se zaklepáváním ventilů po přestavbě na lpg. Je mi jasné že malý objem motoru 998 ccm asi není ideální na přestavbu ale ekonomicky mi to smysl dává jako doprava do zaměstnání a zpět - denně 80 km.Asi také bude nutná aditivace ventilů.Děkuji
3933 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.08.18 9:40
Dobrý den Pavle,
Aditivum ERC Gaslube Special P1000 nemáme v nabídce, a kromě toho nerad používám termíny „nejlepší“. Vždyť každé „nej“ může být překonáno… Podle chemického rozboru, který jsme si nechávali vypracovat i na přípravek ERC Gaslube Special P1000, má dostatečný obsah účinné látky. S chemickými rozbory aditiv naší nabídky se můžete seznámit zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
3932 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.08.18 9:40
Dobrý den pane Koleš,
Přestavba Dacie Dokker 1,6 75kW na alternativní pohon LPG je možná. Proč ji výrobce nabízí pouze v některých stupních výbavy, netuším. Patrně to bude mít obchodní, nikoli technické důvody. Provedení přestavby Dokkera (se starší verzí motoru) na LPG si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… .
Pro provoz Dacie na LPG bych doporučil některý ze způsobů dodatečné aditivace ventilů (podrobnosti máme zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
3931 Pavel11.08.18 19:30
Dobrý den,je opravdu Gaslube SPECIAL P1000 nejlepší adetivum.Děkuji za odpověd.Pavel
3930 Jiří Koleš10.08.18 15:38
Dobrý den pane Vodičko, chtěl jsem se zeptat na vozidlo Dacia Dokker a motorizaci 1,6 SCe 75 kW/102 k S&S, zda je možné ve verzi Stepway namontovat LPG. Z výroby to není možné, ale pro stejnou motorizaci v menší výbavě např. Arctica nebo Open to možné je. Nevíte proč? Půjde dodělat dodatečně?
3929 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.08.18 10:16
Dobrý den pane Děcký,
Přestavba Renaultu Megane 2008 s motorem 1,6 74kW je možná s některým ze systémů sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG. Jedno z provedení přestavby tohoto vozu (v tomto případě se systémem BRC Seq24) si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . Dodatečnou aditivaci bych neviděl jako nutnou ve 100% případů. Její eventuelní montáž můžeme probrat před případnou domluvou přestavby Vašeho vozu.
S pozdravem Ivan Vodička
3928 Děcký Děcký10.08.18 9:19
Dobrý den,
Chtěl jsem se zeptat, zda je možná přestavba vozidla Renault Megane III, r.v. 2008, 1.6 16V, 74 kW na provoz LPG, a zda je nutné přimazávání ventilů.
Děkuji
3927 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.08.18 7:29
Dobrý den Ladislave,
Námi nabízené systémy pro přestavbu na LPG u motorů MPI a TSI se liší skutečně „pouze“ řídícími jednotkami. Dále používají občas jiné vstřikovače a reduktory. Pro přestavby přímovstřiků se také liší elektroinstalace a schema zapojení.
Různí výrobci používají pro řešení přestavby přímovstřiků různé strategie. Systémy založené na elektronice AEB používají vpodstatě jedno HW provedení řídící jednotky pro mnoho různých typů přestaveb. Rozdíly pro jednotlivé typy motorů jsou řešeny odlišným SW. Systémy založené na elektronice BRC používají poměrně hodně typů HW provedení řídících jednotek (podle skupin benzinových parametrů daných aut) a jim odpovídající SW vybavení. Systém Stag 400 DPI používá opět vpodstatě jednu verzi řídící jednotky, pro některé vozy doplněnou o specielní HW emulátory.
Bohatost směsi se u všech systémů dá (a musí) upravovat. Každý výrobce LPG systému umožňuje v jednotlivých verzích FW a SW pro různé motory různé množství úprav, jejich popis zde není možný. Zrovna tak se nebudu vyjadřovat k ceně složitější ŘJ pro přímovstřiky, k cenotvorbě přestavby přímovstřiků, ani obecně.
S pozdravem Ivan Vodička
3926 Ladislav06.08.18 17:31
Dobrý den, mezi přestavbou mpi a přímovstřikového motoru o stejném počtu válců je rozdíl v ceně u stejného výrobce cca 11000 Kč a více. Předpokládám, že nádrž, reduktor i vstřikovače jsou stejné, rozdíl tedy bude v ŘJ? ŘJ se dodává přesně podle modelu vozu, r.v. a kódu motoru a je zřejmě nastavena již z výroby. Znamená to tedy, že již nelze dodatečně nastavit např. bohatost směsi a ŘJ se v průběhu životnosti již neseřizuje? Je vyšší cena dána opravdu jen složitostí řídící jednotky? Děkuji za odpověď.
3925 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.08.18 8:05
Dobrý den Petře,
Je možné, že poklesl systémový tlak na reduktoru, a proto dochází k přepnutí dříve. Druhou (v tomto případě pravděpodobnější) možností je špatná funkce multiventilu. Problém může být v tom, že se nádrž nenaplní až na maximálních cca 80% ale pouze cca na polovinu. Druhou variantou je to, že z nádrže není odebírána kapalná fáze z úplného dna nádrže, a tak nejste schopen všechen plyn vyčerpat - vždy tam ještě podstatná část plynu zůstává. V obou případech se budete muset obrátit na Vaši montážní firmu.
S pozdravem Ivan Vodička
3924 Petr01.08.18 12:33
Dobrý den, pane Vodicko, mám Touran 1.2 TSI předělaný na plyn, cca 3 bez problémů, najeto 40 000 km na plyn. Ale už po třetí se mi stalo, že po vyjetí cca půlky nádrže LPG, začne systém Zavoli vydávat zvukový tón, že není plyn a vozidlo přestává jet-skubat. Musím přepnout na benzín a všechno je OK.U čerpací Stanice pak natankuju cca 20 l LPG do plna, zbytek nejde, většina LPG z nádrže nejde vyjet. Děkuji za odpověď.
3923 Martin25.07.18 18:11
Moc děkuji za vyčerpávající odpověď
Vybrat stranu: 1
(Celkem 3972)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů