pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

13,90 Kč/l

-------------------------

13,40 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 2 a 5 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 3591)
3591 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.07.17 8:11
Dobrý den Karle,
Termínem „dodatečná ochrana ventilů a ventilových sedel“ Měl jsem na mysli jak externí aditivaci, tak i přívstřik benzinu. Podrobněji to máme rozepsáno zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
3590 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.07.17 8:11
Dobrý den Martine,
Na Váš dotaz neumím odpovědět, nikdy jsem se o to nezajímal – nebyl žádný důvod.
Pokud by šlo o provoz motoru tak aby jel dobře a s co nejmenší spotřebou, patrně by to mělo být bez katalyzátoru. Pokud se jedná o vůz, který má jezdit v běžném silničním provozu, musí být v takovém provedení, ve kterém bylo schváleno, včetně výfukového traktu a katalyzátoru (zejména po posledním zpřísnění kontrol STK a Emisních měření).
Možná by se dalo vycházet ze závodních vozů – i vozy např. pro rallye musí mít katalyzátory, a jistě mají vyzkoušeny ty, které vydrží plnou zátěž závodní jízdy a velkého výkonu motoru. Ale opakuji, jejich použití v produkčním voze může být problematické.
S pozdravem Ivan Vodička
3589 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.07.17 8:11
Dobrý den Ladislave,
Motor H4J A7 1397ccm 96kW montovaná do Meganů v letech 2008-2013 (alespoň podle našich podkladů) má mechanicky vymezované ventilové vůle. Obecně přeplňované motory mají odolnější ventily i sedla, proto pro jejich provoz až tak často dodatečnou ochranu ventilů nepoužíváme (také dříve nebyly k dispozici sady pro dávkování aditiv pro turbomotory). Nastavení přívstřiku benzinu je dnes možné u téměř všech plynových systémů, pochopitelně s různými možnostmi nastavení. Provedení přestavby tohoto motoru (v jiné karoserii) si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
3588 Karel17.07.17 23:44
Dobrý den Karle,
Někdy se u motorů Hyundai při provozu na LPG mohou objevit problémy s životností ventilů a ventilových sedel. Proto bych pro jejich provoz na LPG jednoznačně doporučil nějaký ze způsobů dodatečné ochrany ventilů a ventilových sedel.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý večer,děkuji za odpověď a ještě bych se zeptal zda za dodatečnou ochranu myslíte přimazávání ventilů,nebo ještě nějaké jiné opatření ? Děkuji Karel
3587 Martin17.07.17 19:22
Dobrý den, rád bych získal radu odborníka, pokud ji pro mě bude mít. Jde o katalyzátor. Za prvé, můžete mi potvrdit, že je na lpg vhodnější katalyzátor s kovovým vnitřkem? Běžné katalyzátory mají keramické jádro. A další otázkou je, jestli víte, jak, nebo především kde, by se dal takový katalyzátor sehnat. Na můj vůz bmw e46 318i, 87kw, jsem zatím narazil pouze na jeden jediný takový model, od firmy JMJ. Zn. Každá rada dobrá. :-)   )
3586 Ladislav17.07.17 14:48
Dobrý den, uvažuji o koupi Renault Megane 1.4 Tce, r.v.2010. Mělo by se jednat o turbo motor bez přímého vstřiku, nevím, zda má hydraulické vymezování ventilových vůlí, původem je motor od Nissanu. Postačí jako ochrana motoru přívstřik benzinu (chtěl bych systém BRC) nebo je nutná sada pro tlakové elektronické přimazávání? Jezdím rovnoměrně jak v dálničním provozu, tak po městě. Děkuji za odpověď.
3585 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.07.17 8:03
Dobrý den Karle,
Někdy se u motorů Hyundai při provozu na LPG mohou objevit problémy s životností ventilů a ventilových sedel. Proto bych pro jejich provoz na LPG jednoznačně doporučil nějaký ze způsobů dodatečné ochrany ventilů a ventilových sedel.
S pozdravem Ivan Vodička
3584 Karel16.07.17 20:24
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda je vhodné k přestavbě na LPG tento vůz: Hyundai ix 20 s motorem 1,4 DOHC CVVT 16V.
Děkuji
3583 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 14.07.17 17:45
Dobrý den Dalibore, ještě bych pro Vás měl doplnění k dotazu č. 3575,
Získal jsem upřesnění od dovozce a výrobce LPG systému Zavoli. U určitých variant benzinové řídící jednotky by byla možná přestavba i na motorkod CJZD. Pokud byste měl zájem o další podrobnosti ohledně přestavby Vaší Fabie s motorem CJZD, kontaktujte mne prosím, domluvili bychom si další postup.
S pozdravem Ivan Vodička
3582 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.07.17 18:34
Dobrý den Rudo,
Já používám běžně dodávané motorové oleje, snažím se dodržovat výměnu max po 15.000km nebo jednom zimním období. Dříve u motorů Turbo (ve Volvu i Škodovce) jsem měnil olej i dříve, ale používal jsem „běžné“ oleje. Nevím o žádném motorovém oleji aktivovaném speciálně pro vozidla s pohonem LPG, ale je pravda že po nich nijak nepátrám. Pokud víte, napište, rád se přiučím.
S pozdravem Ivan Vodička
3581 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.07.17 18:34
Dobrý den Pavle,
Jak jsem již uváděl – systémy Landi Renzo nemontujeme. Objevují se nám zde tyto systémy, většinou stejně jako Vaše auto – koupil jste si vůz, nevíme kolik má LPG systém najeto, jak je starý, ani jaký má za sebou servis. A podle těchto „neznalostí“ chtít vynášet nějaké soudy, rady či doporučení – to si netroufám. Pokud je to obecně starý a opotřebovaný systém, doporučuji používat, dokud funguje, a pak měnit nefunkční celky (například za Váš Stag).
Druhou variantou je najít si servis, který běžně montuje Váš plynový systém a od nich si nechat doporučit.
S pozdravem Ivan Vodička
3580 Ruda13.07.17 13:05
Měl bych dotaz ohledně typu oleje,který používat po přestavbě na LPG. Normální olej,který není určený,resp. správně aditivovaný na provoz s LPG údajně není vhodný,jelikož dochází k většímu odírání součástí motoru.údajně záleží právě na typu aditiv v oleji použitých.Jaký je Váš názor?Díky.
3579 Pavel12.07.17 17:40
Díky, ano to je ono s těmi emisemi. Spíš mě zajímalo jak moc je nákladný pravidelný servis a jak moc je tenhle systém kvalitní nebo jak moc často se tam musí něco plánovaně měnit. Uvažuju pouze nad tím, zda tam raději nepřesunout ac stag, který mi zbyl z předchozího auta, se kterým jsem byl spokojený.
3578 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 12.07.17 9:06
Dobrý den Pavle,
Pokud jsem v našich podkladech správně identifikoval Vaše auto, mělo určité potíže s emisemi i na základní palivo (benzin). Proto jsme ani neřešili, zda se spojíme s řídící jednotkou plynu (u vozů z dovozu bývá občas blokovaná). Nádrž má platnou tlakovou zkoušku do roku 2020, ale neumím říci, zda byl LPG systém montován v roce 2010, nebo podstatně dříve a v roce 2010 měnili pouze nádrž. Systémy Landi Renzo již dlouhou dobu nemontujeme (vyjma několika vozů s motory TSI), proto nejsme zavedeni ani na jejich servis. Z těchto důvodů Vám servis LPG systému Vašeho BMW neslíbím.
S pozdravem Ivan Vodička
3577 Pavel11.07.17 19:01
Dobrý den,
pořídil jsem z itáli dovezené auto, konkrétně BMW 320i z roku 1998, do kterého v Itálii namontovali Landi Renzo (před pár dny jsem to k vám vezl na revizi, možná si vybavíte...). Měl bych otázku, byl byste mi ochotne prosím napsat, jak je to v budoucnu s údržbou? Např. jakou životnost mají vstřiky a reduktor/membrána a jak moc nákladná je pak jejich výměna? Doteď jsem jezdil s AC Stagem, který byl co se týče údržby poměrně nenáročný. Děkuji.
3576 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.07.17 14:11
Dobrý den Dalibore,
na seznamu zpracovaných verzích motorů zatím nemáme typ CJZD. Proto Vám přestavbu nenabídneme. Poměr přívstřiku benzinu je u přímovstřikových motorů různý v různých otáčkách a zátěžích. Obecně se udává spotřeba benzinu zhruba do 30%. Já jsem jezdil s jedním vozem se systémem Zavoli Bora Direct, který v programu mj. zobrazuje v % spoluúčast benzinu. Cestou do Staré Boleslavi jsem byl schopen se dostat na 28%, a cestou zpět na 12%. To pouze nepatrnou změnou stylu jízdy během nastavování systému. Ale jakou spoluúčast benzinu byste měl kdybyste řídil Vy, to nedokážu uhodnout...
S pozdravem Ivan Vodička
3575 Dalibor11.07.17 12:44
Dobrý den.
Chtěl jsem se zeptat zdali jde přestavět na lpg Fabie 3,s motorem 1.2 Tsi 81 kw,kod motoru CJZD.A připadně jaky je poměr přivstřiku benzínu.Děkuji.Dalibor
3574 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.07.17 10:37
Dobrý den Miloši,
Neuvádíte přesně typ a stáří vozu ani přesný typ a výkon motoru. Obecně lze přestavět motory se vstřikováním benzinu do sacího potrubí, a naopak Vám nepřestavíme motor s přímým vstřikováním benzinu do spalovacího prostoru. Podle Vámi zaslaného označení 1,0Sce to nejsem schopen jednoznačně určit. Můžete mi poslat mejlem konkrétní údaje, a nebo se můžete i s autem u nás zastavit.
S pozdravem Ivan Vodička
3573 Miloš10.07.17 16:30
Zdravím,chtěl bych se zeptat na přestavbu Dacie 1.0 Sce. Je v tom nějaký problém, kromě toho že se jedná o motor s malým obsahem? I kdyby šla spotřeba na 8 litrů LPG pořád by se mi přestavba vyplatila,najedu 130 km denně.Auto je prakticky nové.Primazavani ventilů bych viděl skoro jako nutnost,dal bych elektronické s dávkováním do plynné fáze.Diky.
3572 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.07.17 17:47
Dobrý den Tomáši,
Je možné, že někdo zapojil orientační diodu nedostatku kapaliny v nádobce JLM tak, že její aktivace blokuje provoz na LPG. Pak by bylo možné toto elektrické propojení odpojit (patrně bude přes přepínací relé blokováno otevření některého LPG ventilu). Podtlaková aditivace nemá řídící jednotku (pak bych ji nazýval elektronická aditivace…), proto není možné tento problém řešit softwarově.
Nikdy jsem nerozebíral snímání zbytku zásoby v nádobce JLM, ale myslím, že půjde o plovák. Snímat rozdíl výšky kapaliny v nádobce změnou tlaku na jejím dně mi přijde málo pravděpodobné. V podtlakovém dávkovači (Vašimi slovy „mechanické přisávání“), žádný jiný tlak není.
S pozdravem Ivan Vodička
3571 Tomáš07.07.17 11:37
Dobrý den, mechanické přisávání JLM přepíná na benzín již při stavu asi 100ml v nádržce. Je možné toto softwarově změnit nebo úplně vypnout? Je princip hlídání výšky hladiny odporový nebo tlakový? Děkuji.
3570 Zdenek04.07.17 23:11
Děkuji a zdravím.

Zdenek
3569 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.07.17 15:24
Dobrý den Zdeňku,
Spotřeba oleje 1 litr na 2200km je skutečně hodně. Bude nejprve nutné opravit mechaniku motoru. Nevěřím, že by Vámi uváděné závady ( vadná lambdasonda, čidlo vačkového hřídele a zanesená sedla ventilů ???) dokázaly způsobit takovou spotřebu oleje a z ní patrně vyplývající kouřivost. Tuto opravu svěřte motoráři, který má s motory PSA patřičné zkušenosti. Až bude motor po mechanické stránce v pořádku, pak bude čas na Vašeho plynaře – na kontrolu a seřízení LPG systému. Až bude i toto funkční, pak mohou mít smysl různá aditiva.
S pozdravem Ivan Vodička
3568 Zdenek04.07.17 13:30
Dobrý den,
mohl byste mi prosím poradit, či sdělit Váš názor na tento problém? Jedná se o Peugeot 308 SW, r.v. 2010, 1,6 I; 88 kw. Auto mám přestavěno na LPG 3 roky a stále se potýkám s nějakým problémem...momentálně nedrží otáčky a má zvýšenou spotřebu oleje - tak 1 litr/10 dní. (denně jezdím 220km) Plynař diagnostikoval nefunkční lambda sondu, čidlo vačkového hřídele a zanesená sedla ventilů=kouřivost. Nalil jsem do benz. nádrže aditivum na pročištění katalyzátoru a posléze čistič LPG. Kouří to méně, hlavně když popojíždím v koloně. Děkuji.
Zdenek
3567 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.06.17 15:24
Dobrý den Adame,
Systémy Epligas nemontujeme, proto se k nim nebudu jakkoli vyjadřovat – nebylo by to seriozní. Souhlasím s Vámi, že jak co funguje poznáte, až když to v běžném provozu denně užíváte. Obdobně např. jídlo v restauraci hodnotím až podle výsledné chuti a vzhledu, a nikoli podle jednotlivých ingrediencí použitých k jejich přípravě. A protože si nemyslím, že by si jeden dobrý kuchař nechal radit od druhého, jaký druh oleje má použít, adekvátně ani já nebudu doporučovat jinému plynaři, které vstřikovače má použít (ani koncovému uživateli jaké vstřikovače má vyžadovat…). Vám bych poradil, vyberte si jednu firmu, které svěříte své vozidlo k přestavbě. Od ní si nechte doporučit, co z jejich nabídky by pro Vaše vozidlo a převládající způsob jeho využívání doporučili.
V roce 2001 se do Fabií montovaly 3 různé motory 1,4 o výkonu 50 kW. Motory AQW a ATZ již podporují protokol OBD2, z naší nabídky bych pro jejich přestavbu doporučil jako odpovídající systém AC Stag Basic event. nejvyšší řadu Q-Next. Pro motor AME 1,4 50kW, který je z pohledu regulace a dávkování paliva na technologicky nižší úrovni by postačoval základní systém naší nabídky, AC Stag 200 GoFast.
S pozdravem Ivan Vodička
3566 Adam30.06.17 14:05
Dobrý den, chci nechat přestavět Škodu Fabia r.v. 2001 1,4 50 kW na LPG. Nevím, který z těchto systémů vybrat, STAG Q-Box nebo Elpigas Stella. Když tomu člověk nerozumí, a nechá si to vysvětlit, stejně nejlépe pozná, jak který systém funguje, až se to namontuje a jezdí s tím. Co by jste doporučil vy? Případně jaké vstřikovače? Děkuji za odpověď.
3565 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 29.06.17 11:57
Dobrý den Petře, a vše nejlepší k Vašemu svátku,
Mechanicky nemají pětiválcové motory Volvo s přeplňováním s provozem na LPG žádné problémy. Ve Vašem modelu skutečně může být mírnou komplikací místo, a ještě elektronika motoru.
Váš model snímá tlak benzinu a řídící jednotka podle něj ovládá otáčky benzinového čerpadla. Tento okruh elektroniky bude nutné při provozu na LPG nějakým způsobem eliminovat. V poslední době máme poměrně uspokojivé výsledky s emulací tlaku benzinu prostřednictvím emulátorů firmy AC Stag. Tato emulace přestavbu prodraží o cca 1.500,- Kč, pro přestavbu bychom v tomto případě použili systém AC Stag Q-Max Plus. Konkrétní nabídku bychom Vám udělali po prohlídce konkrétního modelu.
S pozdravem Ivan Vodička
3564 Petr28.06.17 21:18
Dobrý den,
Chci jen u Vás ověřit vhodnost motoru k přestavbě.
Jedná se o Volvo v50 2.4i 125kW.Zároveň mám trochu obavy o prostor.Motor je přece jen dost velký.Děkuji
3563 Pavel26.06.17 12:54
Děkuji za odpověď, pokud bych se to takto s tou nádrží rozhodl řešit, ozval bych se Vám.
3562 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.06.17 9:56
Dobrý den Pavle,
V principu to možné je. Záleží na velikosti, typu a značce nádrža, cenově také na tom, zda bude možné použít původní potrubí či budeme dávat něco nového.
Proto doporučím, zastavte se u nás s vozem i tou druhou nádrží, podíváme se oč se jedná a odpovíme přesněji.
Také můžete vše (včetně dokladu od nádrže) nafotit a poslat mejlem.
S pozdravem Ivan Vodička
3561 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.06.17 9:56
Dobrý den Luboši,
Omlouvám se, ale neumím uhodnout, co se porouchalo na 15 let starém voze… křišťálovou kouli nemám, a kdybych jen hádal, určitě by to bylo mimo…
Provoz na LPG klade na zapalování větší nároky. Pokud jsou například horší svíčky, vždy se to projeví dříve při provozu na LPG než při provozu na benzin.
S pozdravem Ivan Vodička
3560 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.06.17 9:55
Dobrý den na Oravu Jane,
Já osobně bych si do Hondy FRV nějakou aditivaci namontoval. Ale pravdou je to, že auto jezdí na LPG mnoho let. Pokud víte, že najezdilo ve skutečnosti na LPG x kilometrů a motor nebyl nijak podstatně opravován, dá se předpokládat, že mu provoz na LPG nijak neuškodil. Další otázkou by bylo, v jakých podmínkách a jízdním stylu byl motor provozován, a jakou dostával údržbu. To už se většinou zjišťuje obtížně. Já jsem takto „podědil“ Focuse 1,6 na LPG také bez aditivace, a s vědomím toho, jak občas jezdím, jsem doplnil externí aditivaci ventilů. Od té doby s ním jezdím už cca 5 let bez problémů.
S pozdravem Ivan Vodička
3559 Pavel25.06.17 14:13
Dobrý den, skončila mi platnost toroidní nádrže a mám doma ještě druhou vymontovanou ze stejného auta, která je mladší a je v pořádku. Je prosím možné ji vyměnit a zapsat do dokladů její výměnu včetně stáří (že ještě není prošlá)? Pokud ano, jak to vychází cenově? Předem děkuji.
3558 Lubos25.06.17 5:59
Este raz dobrý den.Chcel by som sa vlastne spytat ohladne tych sviecok to,ze v servise mi dali obycajne sviecky a nie na lpg ,ževraj je to lepsie.Mam renault THALIU r v 2001 a potom ,čo som dal robit rozvody a menit vsetko filtre atd mi auto pri rozbehu akoby zadrhava a pri preradovani z vyssieho stupna dole tiez .Vratil som to do servisu tam cosi vycistili snimac na motore a chvilu sa mi zdalo ze to pomohlo no nie.Viete mi poradit co tomu asi môze byt.dAKUJEM
3557 Lubos25.06.17 5:48
Dobry den.Chcel by som sa spytat ci sviecky nejak ovplxvnia chod motora na lpg.
3556 Anonym24.06.17 22:24
Dobrý deň,
Kupili sme ojazdenú Hondu FR-V , 1,7 benzin+LPG r. 2005. Od r. 2008 je namontovaný LPG systém BRC Genius MB. V motorovej časti nie je namontovaná nádržka na primazávanie ventilov. Jazdí to takto 9 rokov. Môže to tak byť alebo je to naškodu životnosti motora ? Mal by som to dať namontovať ?
S pozdravom
Ján z Oravy.
3555 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.06.17 16:52
Dobrý den Adame,
Prosím, napište mi mejlem iniciály Vašeho vozu – nejlépe SPZ a typ LPG systému. Pak budu mít představu o voze, jeho historii a event. i LPG systému. Když k tomu přidáte telefonický kontakt, budu se Vám moci ozvat, vyptat se na podrobnosti a pokusit se poradit. Svítí přepínač a reaguje, nebo je zcela potmě? Systém ani nepřepne, nebo provede přepnutí na LPG a okamžitě přepne zpět na benzin a při tom bliká a píská přepínač obdobně, jako když dojde plyn?
Tyto základní odpovědi můžete přidat do mejlu.
S pozdravem Ivan Vodička
3554 Anonym22.06.17 11:27
Dobrý den, před třemi týdny mi u vás měnili multiventil a pred 14ti dny reduktor. To z důvodu přepínání na benzin i pri plynu v nádrži. Bohužel jsem mel naplánovanoucestu do itálie at ak k prověření opravy došlo až cestou. Současná situace se ma tak, ze k výpadku opakovaně došlo a nyni již plyn nesepne vůbec. Je možná nějaká rychlá diagnostika na místě? Než vám odvezu? Děkuji za odpověď. Adam
3553 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.06.17 16:19
Dobrý den Pavlo,
Množství plynu v nádrži snímá plovák v nádrži. Jeho polohu může snímat snímač, který je umístěn na multiventilu na nádrži. Tato hodnota může být elektronicky snímána a zobrazována na přepínači. U Vaší Felicie však nemusí být namontován ani elektronický přenos hodnoty na přepínač, ani snímač polohy plováku. Pak byste se množství plynu nijak nedověděla.
V praxi se vždy tankuje plynová nádrž „do plna“ (automaticky se naplní max. na cca 80% své kapacity). Pokud si vynulujete denní počítadlo plynu a budete jezdit na LPG až do doby než plyn dojde, zjistíte Váš dojezd na plnou nádrž. A po dalším tankování můžete podle stavu denního počítadla (nulovaného při každém tankování do plna) odhadnout zbývající dojezd na LPG.
Také můžete navštívit nejbližší LPG servis který montuje Váš typ plynového zařízení, a nechat si objasnit funkci právě Vašeho systému.
S pozdravem Ivan Vodička
3552 Pavla16.06.17 15:54
Dobrý den, mám dotaz. Kde najdu u Škoda Felicie r. výroby 2000, předělané na LPG v roce 2002, ukazatel paliva LPG, (kolik mám v nádrži plynu)? Nikdy jsme auto na plyn neměli. Děkuji Pavla
3551 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.06.17 10:01
Dobrý den Stando,
Zde: www.neptun-harfa.cz/… máme částečně rozebranou problematiku aditivace ventilů. Tam máme mj. uvedeno: „Do současných automobilových benzinů se široce používají různá aditiva. Ta se stále častěji používají ve formě "balíčků", které bývají tzv. šity na míru pro daný druh paliva a konkrétní distribuční firmu. Jedná se zejména o zvyšovače oktanového čísla, deaktivátory kovů, aditiva omezující růst oktanového požadavku, ale také o aditiva proti zatloukání ventilových sedel.“ … a LPG tato aditiva nepoužívá. To je patrně to, co se skrývá pod zjednodušeným označením, že je plyn „sušší“. Ohledně teploty spalin je to podstatně složitější, na ni má vliv nejen typ paliva, ale i konstrukce motoru a např. způsob, jakým elektronika vozu řídí předstih zážehu. Pak mohou růst i teploty spalin. V minulosti jsme nechávali dělat jednak chemické rozbory kapalin - viz např. zde: www.neptun-harfa.cz/… , ale i rozbor spáleného aditiva. Ten nemáme nikde zveřejněn, ale výsledkem bylo, zjednodušeně řečeno, že „všechno shoří“. Takže Vaši domněnku o tom, že draslík neshoří tak aby se dostal mezi ventily, ale dostane se do katalyzátoru atd., nemohu nijak potvrdit. Naopak, jsou na internetu testy účinnosti aditiv i přes 100.000km a na motorech nemají problém.
To, že se u některých aut rozpadá katalyzátor, se stát může. Obdobné problémy potýkají motory i při provozu pouze na benzin, a u motorů naftových obdobně odchází např. filtry pevných částic.
Tyto problémy bych nespojoval s aditivací ventilů.
S pozdravem Ivan Vodička
3550 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.06.17 10:00
Dobrý den pane Švejnoha,
Myslím, že tato chyba přímo nesouvisí s pohonem LPG, zaměřil bych se na vedení podtlaků, zpětné ventilky a potrubí v okolí recirkulace – může být někde nějaká nečistota, saze či olejové úsady které jsou v zimě tužší a následkem neprůchodnosti potrubí registruje ŘJ BA chybu.
S pozdravem Ivan Vodička
3549 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.06.17 10:00
Dobrý den Petře,
Váš Mercedes CLK 240 by měl mít motor s bezproblémovou technologií pro přestavbu. Nicméně bych předem doporučil prohlídku vozu s ohledem na prostorové uspořádání – typ LPG zařízení, typ a velikost nádrže atd. Ceny přestaveb máme uvedeny v ceníku zde: www.neptun-harfa.cz/… , pro Vás by platil sloupeček 5-6 válcové motory. Přestavby takové kategorie vozů většinou provádíme cca během 3 dnů.
S pozdravem Ivan Vodička
3548 Standa13.06.17 23:41
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat ohledně přimazávání ventilů.
Co vadí více ventilům a sedlům, že je plyn suchý nebo vyšší spalovací teplota?
Slyšel jsem, že aditivum(draslík) které přimazává ventily nemůže shořet celé, aby se dostalo dále mezi ventil a sedlo. Vznikne jemný prášek, který zanáší katalyzátor a přes EGR ventil se dostává zpět do motoru, který kompletně vybrousí a zanese(prý jen u určitých aut). Máte s tímto nějakou zkušenost?
Děkuji za reakci
3547 Švejnoha11.06.17 15:48
Dobrý den. Měl bych dotaz. Mám VW Sharan 1.8T s pohonem na LPG.Objevuje se m chyba na diagnistice a to 16785- recirkulace výfukových plynů - nedostatečný průtok. Tato chyba se za jízdy neobjeví, ale objeví se když jedu delší trasu zhruba 80-100 km a zastavím a nechám auto klapat na volnoběh tak tato chyba se objeví. Ale vypozoroval jsem že tato chyba je v zimním období nebo když je chledno. V současné době tj. asi 2-3 měs. se tato chyba neobjevila. Chci se zeptat zda by tato chyba mohla mít souvislost s pohonem LPG. Děkuji Švejnoha
3546 peter10.06.17 9:35
dobrý deň, chcem sa opýtať, či máte skúsenosti s prestavbou auta Mercedes clk 240. môj je rv 2004, najazdených ma cca 180tis. odporúčali by ste prestavbu,? koľko by to vyšlo u Vas a ako dlho by trvala? ďakujem, s pozdravom Peter. :)  
3545 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.06.17 8:02
Dobrý den Jane a Lukáši,
Vaše dotazy jsou obdobné, proto Vám odpovím najednou. Fordy Mondeo 2,0 107kW jsou poměrně často přestavované motory. Pro přestavby dlouhodobě používáme zejména systémy výrobců BRC a AC Stag. Z nich bych podle Vašich nároků a požadavků vybíral. Pro provoz Fordů na LPG doporučujeme dodatečnou aditivaci ventilů (podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Pro běžný provoz bych asi doporučil podtlakový systém, u tohoto motoru doplněný o rozvod do jednotlivých větví potrubí VSE. Pokud budete jezdit pravidelně a převážně v dálničním režimu, přimlouval bych se spíš pro elektronické dávkování. Přívstřik benzinu ve vyšších zátěžích je také možný, zejména pokud jezdíte po dálnicích sporadicky. Také jím lze doplnit externí aditivaci. Ale já osobně upřednostňuji externí aditivaci, používám ji i ve svém letitém Focusu.
Nájezd 150-200 tis. km a stáří 10-12 let již vypadá jako velké číslo, ale podstatnější je, jak s motory zacházeli předchozí majitelé, jakou jim dopřávali údržbu atd. Každopádně musí být funkční lambdaregulace směsi, a motor po mechanické stránce v pořádku.
Provedení přestaveb Fordů Mondeo na LPG si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
3544 Lukáš05.06.17 22:52
Dobrý den. Nedávno jsem koupil Ford Mondeo 2.0 107 kw z roku 2004. Vůz má najeto 150000 km. Rád bych se zeptal, jaký typ lpg zařízení by jste mi doporučili. A jaká je vhodná ochrana ventilových sedel? Jestli přístřik benzínem + podtlakové přimazávání. Nebo jiná varianta či kombinace.
3543 Jan05.06.17 12:52
Dobrý den. Hodí se podle vás prosím Mondeo 2.0 2006 pro LPG? Uvažuji o koupi tohoto auta s nájezdem okolo 200000km. Děkuji.
3542 Karel01.06.17 8:40
Moc děkuji za obsáhlý příspěvek.
Jednoduché řešení by bylo, kdyby byl LPG všude stejný, jenomže to je utopie.
Takže nastavení takové, aby to zvládlo různé kvality LPG. A v tom je ta věda.
Vybrat stranu: 1
(Celkem 3591)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů