pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

13,90 Kč/l

-------------------------

13,40 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 3 a 4 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 3669)
3669 Martin24.09.17 0:21
Dobrý den pane Vodička
Mám od Vás přestavěnou Oktávku a moc si vážím Vašich odborných rad. Protože mi končí mé druhé auto na LPG Ford Mondeo 1998, tak přemýšlím, čím ho nahradit. Líbí se mi Ford Mondeo kolem roku 2013 s motorem Duratec 2,0 l. Myslíte si, že je to dobrá volba na LPG? Na kolik by přestavba vyšla a jestli je na tomto motoru potřeba přimazávání ventilů? Jezdím s auty na LPG už 20 let a na naftu ani benzín už jezdit nechci. Předem děkuji za radu.
3668 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.09.17 19:15
Dobrý den Jakube,
O přípravku Chemtane V jsem slyšel již před notnou dobou, ale kromě toho že „je to zázrak“ žádné výsledky z laboratoří, zkušeben…
Ale když se před mnoha lety objevil v republice FlashLube, tak se o něm také nevědělo nic jiného, než že pochází z Austrálie tuším ze 70. let, kdy se tam začaly dovážet nové typy vozů, kterým „nechutnal“ polopouštní benzin typu Normal a musely jej něčím aditivovat… Dnes již jsou k dispozici výsledky zkušeben a rozbory aditiv typu FlashLube, i proto jej používám i ve svém obstarožním Fordu.
K Chemtane V jsem zatím neviděl žádný relevantní protokol o účinnosti, vlastní zkušenosti s ním také nemáme. Proto Vám nemohu potvrdit ani vyvrátit jeho prospěšnost.
S pozdravem Ivan Vodička
3667 Jakub22.09.17 17:12
Dobrý den p.Vodičko, jaký máte názor na "aditivum" do LPG s názvem Chemtane V, které se začíná objevovat na LGP pumpách?
Propagační leták např zde:
www.matservis.cz/fil… />
Je to podle vás pouze marketing, nebo to má skutečně smysl?
Díky za názor!
3666 Pepa21.09.17 6:42
Děkuji p. Vodička za velmi kvalifikovanou odpověď a jenom pro zajímavost uvádím, že na fordu mám najeto na LPG cca 170 000 km a vše ok. Přimazávání ventilů mám ovšem nainstalované tak, že vede samostatná hadička do každého sacího kanálu před sací ventil. Tento způsob přimazávání se velmi osvědčil, protože asi před 4 roky po demontáži sání a odstranění vířivých klapek, se v dolní části sacího traktu nashromáždilo asi 1,5 l "odstředěného" mazacího oleje Flashlube, který se k ventilům vlastně nikdy nedostal (při zapojení přimazávání na jednu hadici do spodní části sání).
Ještě jednou děkuji a zůstávám s pozdravem
3665 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.09.17 18:37
Dobrý den Pepo,
Děkuji i za Váš příspěvek – dokládá dvě věci. Za prvé skutečnost, že se dá s Fordem 1,8 jezdit na LPG 9 let bez podstatných problémů (jak uvádíte). Druhá skutečnost, která vyplývá z Vašeho příspěvku je fakt, že nic netrvá věčně. Jestli Vám vnitřní diagnostika prostřednictvím chybové kontrolky udává závadu na bohatosti směsi, je nutné ji zkontrolovat. Nejprve bych se zaměřil na to, zda je funkční lambdaregulace při provozu na benzin. Pokud ne, je nutné nejprve zprovoznit správné dávkování na benzin, a až po opravě zkontrolovat nastavení plynu (viz předchozí příspěvek). Jestli je lambdaregulace na benzin v pořádku, bude nutné zjistit příčinu chudé směsi v LPG systému a tu odstranit. Může to být jak v programovém nastavení, tak např. v opotřebovaných či zanesených vstřikovačích plynu (ostatně po 9 letech provozu již na určité opotřebení mají bezesporu nárok…) či někde jinde. Dlouhé startování bude patrně následkem špatného dávkování paliva a po opravě bude opět v pořádku.
S pozdravem Ivan Vodička
3664 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.09.17 18:36
Dobrý den pane Šír,
Jasně, neznáme stav starší hlavy válců, kterou jste použil. Ale také je velmi důležité správné nastavení LPG systému. To bych doporučil kontrolovat mj. po každém zásahu do motoru a jeho sacího traktu či elektroniky (výměna hlavy válců, vstřikovačů benzinu, váhy vzduchu či MAP senzoru atd). Je to proto, že činnost LPG systému (zejména dávkování plynu) je řízena délkou impulzu pro benzinové vstřikovače. Tedy tím, co vypočítá benzinová řídící jednotka na základě mechaniky motoru a údajů od elektronických čidel. Když tedy provedete zásah do vstupních parametrů (např. výměnou hlavy válců), logicky se změní i výsledná hodnota. Pak nemusí přepočet pro LPG odpovídat stavu před opravou benzinové části a dávkování plynu nebude správné. Ve Vašem případě bych doporučil nejprve změřit a v případě potřeby správně vymezit ventilové vůle na předepsané hodnoty.
S pozdravem Ivan Vodička
3663 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.09.17 18:36
Dobrý den Jirko,
V uváděném případě Focusu s nájezdem 500.000km na LPG je pokud si dobře pamatuji systém AC Stag v nějaké starší verzi – patrně 300 ISA2. Přívstřik benzinu se dá nastavit (podle různých parametrů) u všech systémů které v současnosti nabízíme. Použití kvalitního benzinu nebo dodatečných benzinových aditiv je možné.
S pozdravem Ivan Vodička
3662 Pepa20.09.17 13:01
Dobrý den,
vlastním Ford Mondeo 1,8 92kW (r.v. 2002)s přestavbou na LPG v roce 2008. O vozidlo se vzorně starám a prakticky dodnes se jedná o naprosto bezproblémový provoz. V posledních týdnech
se ale u vozidla projevuje dlouhý start (za tepla i za studena) a svítí kontrolka elektr. řízení motoru. Diag. závada: Extrémně chudá směs na 1. řadě válců. Jinak provoz na LPG i benzín je zcela bez závad a naprosto plynulý. Pomohlo by pouze seřízení a obohacení směsi na LPG?
Děkuji za odpověď s zůstávám s pozdravem
3661 Šír20.09.17 7:21
Dobrý den,
mám Focus 1,8. Z důvodu zaklepaných ventilů, jsem měnil hlavu a doplnil podtlakové přimazávání. Po cca roce se auto začíná chovat jako před opravou. Je možné, že i přes přimazávání se ventily zase zničily? Nebo byla ta nová (z vrakoviště) hlava už načatá. Uvažuju o repasy hlavy a rozdíl mezi pouhým zabroušením a instalací tvrzených sedel je nemalých 6000, což vzhledem ke stáří a stavu auta není málo.

Děkuji za odpověď
3660 Jirka19.09.17 17:51
Dobrý den,
slušná porce kilometrů bez přimazávání na LPG ve fordu Fokusu, jaký byl ve voze nainstalován systém LPG? Rád bych se ještě zeptal zda-li může být dobře s ohledem na životnost motoru duratec na LPG nastavit přívstřik benzínu? A případně pak do benzínu dávat i nějaké aditivum proti zaklepávání? Děkuji
3659 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.09.17 10:31
Dobrý den Jirko,
Problematiku přestavby Vašeho Forda na LPG, i aditivaci ventilů jsme probrali telefonicky, ješte Vám posílám odkaz na popis historie provozu Forda Focus na LPG tak jak jsme se o tom včera bavili. Podrobnosti jsou na našem facebooku zde: cs-cz.facebook.com/n… v článku z 1.9.2017.
S pozdravem Ivan Vodička

3658 Motor 118.09.17 13:44
Dobrý den,
uvažuji o přestavbě Fordu Mondeo r.v. 2006, 1.8 Duratec-HE, 81 Kw, chtěl bych se zeptat na vhodnost pro přestavbu na LPG tohoto motoru? Případně kolik bezproblémových km uz na tomto motoru nejeli vaši zákaznici, kteří si nechali u Vas auto s tímto motorem přestavět na plyn? Nebo existuji nějaké takové statistiky, nebo seznamy, případně na internetu, nebo znáte někoho kdo na tomto motoru na LPG najel hodně bezproblémový km? A jestli se někomu treba podpálili ventily i s přimazáváním?
Budu moc rád za tyto informace. Dekuji Jirka
3657 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.09.17 8:18
Dobrý den Marku,
Bylo by velmi laciné svádět Vaše problémy na nekvalitní plyn z posledního tankování. Ne, že by v plynu nemohly být nečistoty, ale takhle od stolu to skutečně nedokážu říci. Pro stanovení příčiny problémů Vašeho vozu bych doporučil kontrolu u plynaře, který má s Vaším plynovým systémem dostatek zkušeností.
S pozdravem Ivan Vodička
3656 Marek13.09.17 22:44
Dobrý večer,
mám Suzuki SX4, 1.6 VVT, 4x4 (2011) s prestavbou BRC+primaz (po poslední výměně filtrov najeto 9000 km, celkově na LPG najeto vyše 45000). Po natankovaní LPG na Shell (tankoval jsem u nich poprvé) mi při přepnutí na LPG motor celkom slušně cuknul (doteď se to nikdy nestalo). Ujel jsem nějakých 70 km a plyn mi začalo vypínat. Teď mi jednotka už vůbec nechce zapnout plyn. Máte zkušenosti s plynem zo Shell, zdali jde o nějakej nekvalitní. Nebo v čem může být chyba ?
Děkuji za jakoukoliv odpověď. Marek
3655 Karel11.09.17 9:37
Dobrý den,
ještě jednou děkuji.
3654 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.09.17 7:10
Dobrý den Karle,
Pro přestavbu na pohon LPG bych vybral motor se vstřikováním benzinu do sacího potrubí – MPI. Takže z Vašeho výběru Auris 1,6 97kW nebo Hyundai I30 s motorem 1,6 88kW. Oba motory bych pro provoz na LPG doplnil externí aditivací ventilů (podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… ).
S pozdravem Ivan Vodička
3653 Karel07.09.17 11:14
Dobrý den,
měl bych ještě dotaz ohledně případné vhodnosti několika motorů na přetavbu na LPG. Podle fotogalerie jste provedli přestavby motorů Toyota Auris 1.6 Valvematic 97 kW, Hyundai i30 1.6 MPI 88 kW a Hyundai i30 1.6 GDI 99 kW. Je některý z těchto motorů na přestavbu vhodnější, či naopak některý příliš nehodí? Děkuji
3652 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.09.17 21:02
Dobrý den Karle, ještě upřesním svůj komentář 3650. Jako nejhorší variantu bych viděl pořízení ojetého vozu ze zahraničí, do kterého byl před cca 8-10 lety montován LPG systém. Je to proto, že po 10 letech se musí měnit nádrž LPG, a i zbytek LPG systému bude mít "svoje nejlepší léta" dávno za sebou. Další komplikací může být i to, že se může jednat o systém, který se do ČR nedováží, nikdo jej tu nemontuje, a tudíž i možnosti servisu budou velmi omezené.
S pozdravem Ivan Vodička
3651 Karel06.09.17 14:00
Dobrý den,
děkuji za odpověď. O ojetém vozidle s pozdější přestavbou na lpg příliš neuvažuji. Chápu, že by to byla už celkem riskantní záležitost, co se týče spolehlivosti motoru.
3650 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.09.17 13:14
Dobrý den Karle,
Vozidla originál v prvovýrobě vybavená pohonem benzin/plyn mívají alternativní pohon lépe integrovaný do vozu jak mechanicky, tak i v elektronice a programu motormanagementu. Proto mají šanci fungovat lépe a komfortněji. Nevýhodou je, že jakýkoli další servis může provádět pouze servisní síť výrobce – diagnostika LPG bývá pro běžné LPG servisy nedostupná.
Naopak dodatečné LPG přestavby vozů vyrobených na benzin mají alternativní pohon pouze dodaný k původnímu, plynová elektronika není intergována do benzinového motormanagementu. Výhodou je však cenově i fakticky dostupnější servis, vždy podle typu LPG systému.
Koupě staršího vozu (lhostejno na jaké palivo jezdí) v sobě vždy obnáší určité riziko. Vždy se jedná o nějak používanou a opotřebovanou věc, a odhad její další životnosti bez dalších znalostí by byl ošidný. Proto se do něj nebudu pouštět.
Jako nejhorší variantu bych viděl pořízení ojetého vozu s dodatečně namontovaným LPG systémem a stářím blížícím se 10 letům. Této variantě bych se určitě vyhnul.
Přeji Vám dobré rozhodnutí, Ivan Vodička
3649 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.09.17 13:14
Dobrý den Lukáši,
Vůbec netuším, kde by se dalo nějaké malé čerpadlo na LPG koupit, žel Vám neporadím.
S pozdravem Ivan Vodička
3648 Karel05.09.17 21:35
Dobrý den,
uvažuji o koupi ojetého vozu s LPG. Raději bych volil vůz s tovární přestavbou. Nalezl jsem např. Opel Merivu 2014 s nájezdem cca 100 tisíc km. Podle servisní knížky bylo auto pravidelně servisováno. Chtěl bych se zeptat, zda je možné očekávat nějaké větší problémy s motorem právě kvůli tomu vyššímu nájezdu? A zda by nebylo lepší například koupit vůz na benzin a nechat ho na lpg přestavět? Děkuji
3647 Lukáš 05.09.17 21:33
Dobrý den, prosím Vás o radu.. Sháním "lpg čerpadlo", nejlépe toto www.njuskalo.hr/pump… ale vůbec nevím kde to najít.. Nevěděli byste kde se to dá zakoupit?
Díky za radu, Lukáš.
3646 Richard Budík29.08.17 15:39
Dobrý den pane Vodička,
děkuji za všechny poskytnuté informace.
3645 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 29.08.17 14:54
Dobrý den Pavle,
Demontáž LPG je z pohledu legislativy stejný proces jako montáž. Jedná se o schválenou typovou přestavbu spočívající v demontáži LPG systému. Provádět ji může osoba mající patřičné povolení od držitele Oprávnění hromadné přestavby. Ta potom přestavbu spočívající v demontáži potvrdí do technického průkazu. Provozovatel následně s doklady dojde na Registr vozidel, kde mu přestavbu (demontáž) potvrdí, zanesou do centrální evidence a vystaví nový malý TP, kde bude opět jako palivo uveden pouze benzin. Pokud již vlastníte vozidlo, které nemá fyzicky namontován LPG systém ale v dokladech je uveden, přijeďte s autem i doklady do LPG servisu, kde (pokud to bude možné) provedou patřičnou administrativu.
S pozdravem Ivan Vodička
3644 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 29.08.17 14:54
Dobrý den pane Budík,
Kabeláž elektroinstalace (celý svazek) máme skladem, cena je 1.500,- Kč. Výměnu odhaduji cca na 4 hodiny (podle konkrétního provedení), pak je otázkou, zda přehrát původní SW, nebo použít aktuální FW a provést novou kalibraci s nastavením. Před vlastní výměnou bych přesto doporučil nějakou kontrolu…
S pozdravem Ivan Vodička
3643 Pavel29.08.17 11:19
Dobrý den, jak prosím postupovat při demontáži LPG z vozu? Konkrétně tedy fyzicky je již vymontované, ale potřeboval bych ho odstranit z TP - je na to potřeba nějaké potvrzení od firmy, kde bylo montované (bylo to u Vás)? Předem děkuji.
3642 Richard Budík29.08.17 9:25
Dobrý den pane Vodička,
děkuji velmi za váš čas a názor. Pokud jsem to dobře pochopil tak myslíte problém v kabeláži LPG ? Jak složité a finančně náročné je kabeláž LPG kompletně vyměnit ? Asi to bude jednodušší než hledat náhodnou chybu, mám LPG nainstalováno cca 6 let a najeto na LPG cca 200.000 km takže už má stejně něco za sebou.
děkuji
3641 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 28.08.17 17:57
Dobrý den pane Budík,
Nemyslím si, že by něco v LPG řízení dávalo tak silné impulsy, které by odpálily výstup řídící jednotky benzinu. Spíš bych se přikláněl k problémům v kabeláži – např. poškozená izolace a sporadický zkrat na kostru vodiče impulzů pro benzinový vstřikovač 4. válce by způsobil trvale otevřený vstřikovač benzinu 4. válce. Zároveň by velký a dlouhotrvající proudový odběr mohl způsobit přehřátí a poškození výstupu BA jednotky. Ale to samo o sobě nevysvětluje, proč by se problém vyřešil vyndáním pojistky LPG (pokud se zároveň nepohnulo poškozenou kabeláží, a tím se neodstranilo krátké spojení v předpokládaném místě poškození)… Nezbývá, než aby se Váš plynař i Vy vyzbrojili trpělivostí – odhalování příčin problému který se vyskytuje jednou za 250 až 7500km nepatři k jednoduchým zjišťováním.
S pozdravem Ivan Vodička
3640 Richard Budík28.08.17 16:28
Doplňuji -kontrolka systému řízení emisí
3639 Richard Budík28.08.17 16:26
Dobrý den, mám Octavii 1,6 75 kw při jízdě na plyn se rosvítila kontrolka ESP a následně i kontrolka systému řízení, auto na plyn přestalo táhnout a po přepnutí na benzín šel benzín z výfuku, náaledně se zjistilo, že zůstává otevřený vstřikovací ventil u 4. válce. Zřejmě došlo k nějaké "kolizi" protože byl odpálený jeden výstup na řídící jednotce benzínu. Vyměnila se řídící jednotka benzínu a auto najelo cca 250 km v pohodě a pak se závada objevila znovu. Kvůli podezření na vadu řídící jednotky plynu jsem ji nechal vyměnit za jinou a instaloval opravenopu jednotku benzinu. Následně jsem najel v pohodě cca 7500 km a závada se objevila znovu. Zajímavé je to, že když jsme za "chodu" odpojili plyn ( vyřadili pojistku ) benzín se rozběhl normálně. Může být někde v systému řízení LPG něco co by dávalo tak silné elektrické impulsy které by odpálili výstup řídící jednotky benzínu ? Setkal jste se s podobnou závadou ? Mám systém STAG 300 plus. Děkuji
3638 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 28.08.17 8:50
Dobrý den Ladislave,
U vozidel vyrobených přímo výrobcem jako dvoupalivová (ve Vašem případě benzin + LPG) platí takové podmínky, které určil výrobce vozidla (včetně předepsání revizních či servisních intervalů a s tím souvisejících dokladů). Někdy je to součástí servisní knížky vozu. Proto bych doporučil kontaktovat Vašeho prodejce.
Pravdou je, že po Vás mohou „ze zvyku“ chtít na STK či SME obdobnou dokumentaci, jako u vozidel dodatečně přestavěných na LPG (ať již prodejcem vozu či jakoukoli jinou firmou). Tuto Revizní přílohu Vám můžeme vystavit v tom případě, že máte ve voze některý z námi sepisovaných LPG systémů.
S pozdravem Ivan Vodička
3637 Ladislav26.08.17 12:29
Dobrý den, koupil jsem Opel Astra J s originální zástavbou LPG přímo od výrobce. Od předchozího majitele jsem ale nedostal žádnou přílohu k TP, ve VTP je LPG zapsáno. Potřebuji tedy přílohu mít? A pokud ano, lze vystavit něco jako duplikát a kdo ho vystavuje? Děkuji za odpověď.
3636 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.08.17 17:16
Dobrý den pane Pacovský,
Motory TCe v Loganu by měly být se vstřikováním benzinu do sacího potrubí a přestavba by měla být možná (na rozdíl od motorů např. v Daciích Dokker kde jsou označením TCe nazvány motory s přímým vstřikováním). Nemám žádné informace o tom, zda, a v jakých komponentech se liší motory ve vozech prodávaných pouze jako benzinové od motorů prodávaných s pohonem LPG. Tento dotaz by mohlo zjistit např. technické oddělení importéra. Otázkou je, zda to budou ochotni zveřejňovat… S provozem těchto motorů na LPG zatím nemáme žádné zkušenosti. Za dodatečnou aditivaci ventilů bych se přimlouval, z důvodu přeplňování motoru nebude možné použít podtlakové dávkovače, ale sadu s tlakovým čerpadlem.
S pozdravem Ivan Vodička
3635 Pacovsky24.08.17 10:12
Dobrý den,uvažuji o koupi Dacii Logan 0,9 tce.Je rozdíl v motoru,který je určený pro zástavbu lpg již z výroby a v motoru jen na benzín? Mám na mysli např.upravu hlavy a ventilů?Radši bych si nechal lpg dodělat např. u vás a to už i kvůli následnému servisování.Jak to bude s přimazávánim tohoto turbomotůrku,pravděpodobně by mělo stačit elektronické flashlube?Nebo radsi do plynné fáze přes vstřikovače?Nebude to pro tento motůrek příliš velká zátěž provoz na plyn?Děkuji.
3634 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.08.17 7:27
Dobrý den pane Polák,
Ano, naše forum neumožňuje vkládat obrázky – myslel jsem, že byste mi je poslal mejlem. Naštěstí už nemusíte, napsal jste to. Pokud jste na nějaké součástce našel štítek s uvedeným nápisem, bude se jednat o holandský systém AG Autogas. Ten se do ČR dovážel (možná ještě dováží), distributorem je pražská firma TC 101. Proto bych pro další servis kontaktoval tuto firmu.
S pozdravem Ivan Vodička
3633 ZBYNEK POLAK23.08.17 20:06
Z.POLAK FOTO:bohuzel nejde mi to poslat pise se na stitku:AUTOGAS SISTEMS 115592-00-E0...07430134..AG 600 131
3632 ZBYNEK POLAK23.08.17 19:56
Dobry den pane Vodicka dekuji za napad z fotkamy.vyfotil jsem co slo ridici jednotka nejde rozdelat je v pouzdre zrejmne zalisovana ale nasel jsem soucastku z e stitke tak se vam treba podari ji rozlustit.Dkuji za odpoved.Z.POLAK..foto:
3631 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 23.08.17 16:44
Ještě jednou dobrý den Martine,
Ano, je možné, že je bohatá směs, a i v případě, že Vaše auto má pouze jednu řadu, elektronika v chybové hlášce upřesňuje, že se jedná o tuto řadu… Pak jse moje odpověď stejná jako v předchozím případě: Pokud nejste nějak alespoň základně vzdělán v oboru blízkém autodiagnostice, raději svěřte Váš vůz nějakému odborníkovi, a nespoléhejte na „babské rady“. Ty sice mohou fungovat, ale je to metodou pokus – omyl. Google údajně „zná všechno“, ale auto „nevidí a neslyší“. A navíc, pokud do něj zadáte nepřesné dotazy (viz závadu, kvůli které se rozsvěcí kontrolka motoru), dostanete i z tohoto důvodu nepřesné odpovědi.
Obecně doporučujeme po každém větším zásahu do motoru následnou kontrolu nastavení LPG systému. Pokud nemáte k dispozici ovládací program Vaší ŘJ LPG a nebo sice máte, ale neumíte jej ovládat, opět bych doporučil svěřit kontrolu odborníkovi na Váš typ LPG systému.
S pozdravem Ivan Vodička
3630 Martin23.08.17 14:39
Technik mi to pravdě podobně špatně podal bude se jednat o bohatou směs na první řadě válců.
3629 Martin23.08.17 14:32
Dobrý den
Seat Altea 1,6 Lpg rok výroby 2007.
Lpg nádrž výměna červen 2017 včetně řídící jednotky plynu.
Go motoru 14 dní najeto cca.400 kmpo Go.
Svítí diagnostika motoru po přečtení závady bohatá směs na prvním válcu. Závada odmazaná cirka po 30 km zpět.Za dva dny při studeném startu kontrolka sama zhasla.Opět nájezd do 30 km a kontrolka svítí.Prosím na co se zaměřit? Googlím a každý udává něco jiného podle toho co jsem vygooglil bych asi vyměnil půl auta.
3628 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 23.08.17 8:30
Dobrý den Martine,
Omlouvám se, ale diagnostiku „na dálku“ , telepaticky ani nijak jinak neumím. Proto Vám neodpovím konkrétně – zaměřil bych se na zjištění příčiny potíží Vašeho motoru. Ve Vašem popisu mě zarazila mimo jiné udávaná závada: „bohatá směs na prvním válcu“. Nemyslím si, že uvedený motor dokáže rozpoznat bohatost v jednotlivých válcích, ale zjišťuje ji lambdasonda ve společné větvi výfukového potrubí – tedy pro všechny 4 válce v součtu, podle přítomnosti kyslíku ve výfukových plynech. Nejednalo se spíše o chybu P0301 – výpadek zapalování na 1. válci?
Pokud nejste nějak alespoň základně vzdělán v oboru blízkém autodiagnostice, raději svěřte Váš vůz nějakému odborníkovi, a nespoléhejte na „babské rady“. Ty sice mohou fungovat, ale je to metodou pokus – omyl. Také Google sice „zná všechno“, ale auto „nevidí a neslyší“. Proto i jeho odpovědi nemohou být přesné.
S pozdravem Ivan Vodička
3627 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 23.08.17 8:30
Dobrý den Honzo,
Přestavba motorů s přímým vstřikováním je možná, nicméně je komplikovanější jak mechanicky tak i z hlediska SW kompatibility, a také je dražší. U systémů dávkování plynné fáze LPG do sacího potrubí a současného přídavku technologicky nezbytného minima benzinu (to jsou ty, které v současnosti montujeme) není návratnost tak rychlá jako u motorů MPI. Z těchto důvodů bych při pořízení nového auta s výhledem provozu na LPG vybíral spíš z motorů MPI (i když přiznávám, že z pohledu průběhu výkonu a kroutícího momentu se s motory TSI jezdí velmi příjemně). Takže u Hyundaie bych doporučil spíš motor MPI než atmosferický GDI. Ale tak bych volil já, konečné rozhodnutí bude na Vaší úvaze. Pouze bych doporučil – pokud se rozhodnete ke koupi motoru s přímým vstřikováním, předem nás kontaktujte s přesným typem motoru, abychom ověřili, zda jej budeme na LPG schopni přestavět (více zde: www.neptun-harfa.cz/… ).
S pozdravem Ivan Vodička
3626 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 23.08.17 8:30
Dobrý den pane Polák,
Ani po opakovaném přečtení Vašeho dotazu Vám neumím odpovědět, jaký typ LPG systému ve voze máte. Na většině řídících jednotek plynu bývá štítek s názvem výrobce či jeho logem. Ale na Vaší patrně nic takového nebude, protože to by systém patrně identifikoval již ten plynař, který Vám to spravil. Takže pokud je vše bez názvů a štítků, nezbude nic jiného, než abych to viděl ( ať již na vlastní oči nebo ve fotografii). Můžete se také obrátit na prodejce s dotazem, co že Vám to vlastně prodával… Ala pro začátek myslím, že fotografie LPG komponentů by mohly postačovat.
S pozdravem Ivan Vodička
3625 Martin22.08.17 20:41
Dobrý den
Seat Altea 1,6 Lpg rok výroby 2007.
Lpg nádrž výměna červen 2017 včetně řídící jednotky plynu.
Go motoru 14 dní najeto cca.400 kmpo Go.
Svítí diagnostika motoru po přečtení závady bohatá směs na prvním válcu. Závada odmazaná cirka po 30 km zpět.Za dva dny při studeném startu kontrolka sama zhasla.Opět nájezd do 30 km a kontrolka svítí.Prosím na co se zaměřit? Googlím a každý udává něco jiného podle toho co jsem vygooglil bych asi vyměnil půl auta.
3624 Honza22.08.17 9:49
Dobrý den,
hodlám kupovat skoro ne jetý hyundai i30 kombi druhe generace v benzínu s tím, že bych si ho u vás následně chtěl nechat předělat na lpg, ale rozmyslim se mezi 1.6 mpi 88kw a 1.6 gdi 99kw. Původně jsem chtěl kupovat mpi kvůli jednodussimu systému a tak i přestavbě na lpg, ale ty se ted celkem špatně shánějí a všude mi nabízejí jen gdi. Tak bych se chtěl zeptat, jestli bych mel dal shánět mpi a nebo byste mi doporučili jít do gdi. Děkuji za odpověď
3623 ronnecek@seznam.cz21.08.17 19:53
dobry den,jmenuji se Zbynek Polak mam takovy netradicni dotaz:mam auto z dovozu citroen xsara breakj mam na nem lpg ale nevim oi jake lpg se jedna?Mnel sem ho na oprave plynu,auto opravyli ale rekli mi ze nevedi jakye lpg mam nemam totis koncovku na ridici jednotku plynu.muzete mi poradit a navest a bych zjistil o jaky plyn jde.MOC DEKUJI ZA ODPOVED P.
3622 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.08.17 8:07
Dobrý den Jirko,
Omlouvám se, nevím… Možná by to věděl původní majitel, je pravděpodobné, že problém s LPG pohonem se projevoval i jemu. Doporučím, zjistěte si typ LPG systému (podle dokladů, pohledem na řídící jednotku LPG nebo návštěvou nějakého plynaře). Podle typu LPG systému pak jeďte k někomu, kdo Váš typ LPG zná a montuje. Tam zjistí, co vozu chybí a nabídnou Vám nějaké postupy řešení.
S pozdravem Ivan Vodička
3621 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.08.17 8:06
Dobrý den pane Trenčan,
Podle Vašeho popisu se zdá, že auto „zapomělo“ jezdit na benzin. Příčinou může být např. špatný benzin v nádrži (pokud ho tam máte dlouho, tak zejména v horkém létě může dojít k separaci různých složek a příměsí). Další možností je to, že elektronika motoru z nějakého důvodu (např. provozem na LPG posunuté adaptační korekce) dávkuje do motoru nesprávné množství benzinu. Také může jít o mechanický problém na vstřikovačích benzinu. Bez prohlídky vozu a kontroly skutečného stavu to patrně nepůjde.
S pozdravem Ivan Vodička
3620 Jirka20.08.17 18:59
Dobrý den chtěl bych se zeptat . nedávno jsem kupoval bazarové auto Peugeot 406 1.8i 16v r.v.1998 dnes jsem poprvé tankoval LPG (plnou) a když přepnu palivo a jede to na plyn tak to začne cukat a když se to dostane do Malich otáček tak to hned chcípne +ještě ukazatel LPG ukazuje že v nádrži nic není . Nevěděli by jste co by to mohlo dělat ?? Děkuji
Vybrat stranu: 1
(Celkem 3669)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů