pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

13,40 Kč/l

-------------------------

12,90 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 2 a 1 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 4505)
4505 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 12.04.21 10:32
Dobrý den pane Havel,
Předně děkuji za Váš příspěvek.
Vámi udávanou chybu : sporadická chyba "redukční převodovky" (evidentně špatný překlad SW) jsme podle našich podkladů registrovali v 08/2015 a odstranili opravou elektroventilu. V 01/2016 jsme měnili LPG nádrž po 10 letech. Naposledy zde máme vozidlo evidované v 07/2020 pro stavu tachometru 271.000km – měnili jsme teplotní čidlo reduktoru. Zároveň jsme v paměti závad BA jednotky vyčetli chybu P0134 - Obvod lambda sondy před katalyzátorem 1, nezjištěna žádná činnost a chybu P0135 – Lambda sonda před katalyzátorem 1, obvod vyhřívání/rozpojený.
Podle stáří nádrže byl LPG systém montovaný pravděpodobně v roce 2006. Jestliže jsou LPG vstřikovače a reduktor skutečně původní, mají svoje „nejlepší léta“ již dávno za sebou. Nicméně, to ještě neznamená, že musejí být příčinou Vašich potíží se startováním. Doporučím Vám, zkuste přepnout na benzin a jezdit pouze na benzin 3-5 dnů po sobě bez jediného, ani krátkého přepnutí do plynu. Pokud by byl na vině špatných startů plynový pohon, mělo by se startování postupně zlepšit. Při provozu na benzin je elektroventil na vstupu reduktoru i na výstupu z nádrže uzavřen. Případnou netěsností reduktoru či vstřikovačů by se plyn z potrubí postupně „spotřeboval“ a dále by nemohl ovlivňovat chod motoru. Pokud by problém se špatným startem přetrvával, bude příčina patrně v benzinové části.
Zároveň bych doporučil zkontrolovat správnou funkci lambdasondy. Pokud námi zjištěné chyby nebyly nahodilé, ale opakují se, nebude funkční ani řízení správného dávkování paliva na LPG.
S pozdravem Ivan Vodička
4504 David Havel11.04.21 10:11
Dobrý den pane Vodičko,
teplý motor (Fabia AZL 85 kW, 7U9 65 73) mi odmítá bez sešlápnutého plynového pedálu nastartovat a to i poté, co "dojíždím" již na manuálně přepnutý BA režim. Palivový filtr čistý, do BA přidávám aditiva, diagnostika nehlásí žádnou závadu, kontrola akčních členů tvrdí, že je vše v pořádku. Chtěl bych si jen potvrdit domněnku, že to s LPG nesouvisí, než mi budou zase servisy tvrdit něco jiného, když při posledním servise u vás byla odhalena sporadická chyba "redukční převodovky" a nechal jste se slyšet, že při takovém nájezdu systému (285 tkm) "jednou zůstane LPG viset nebo neotevře". Napadá mě tedy jediné, zda je možné, aby auto nechytalo proto, že "visí" nějaká součástka, která dávkuje do systému zároveň plyn i benzín což studenému motoru nevadí a teplý se "uchlastá". Jak píši, přijde mi to jako hloupost, ale víte jak to v servisech chodí - když nemůžeme najít problém, může za to LPG. Děkuji za odpověď a za čas, který tomuto fóru stále věnujete!
4503 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.04.21 17:12
Dobrý den pane Pospíšil,
Při Vaší poslední návštěvě v červenci 2019 jsme Vám montovali svíčky Bosch 0242240665. Myslím, že s těmito ani originálními svíčkami chybu neuděláte.
S pozdravem Ivan Vodička
4502 Pospíšil07.04.21 19:58
Dobrý den, mám fabii II 1.2 tsi CBZA a od Vás namontovaný systém LPG BRC. Můžete mi prosím napsat jaké zapalovací svíčky doporučujete. Potřebuji je vyměnit a vím, že máte odzkoušené jiné než originál, ale ty od Vás tam už nemám. Děkuji Pospíšil
4501 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.03.21 8:19
Dobrý den Romane,
„Prodloužení platnosti technické kontroly vozidla (a dalších vyjmenovaných a státem vydávaných dokladů) o 10 měsíců od konce její původní platnosti se týká celé EU. Prodlužují se ty doklady, které propadly v období od 1. září 2020 do 30. června 2021“ (odkaz např. zde: www.mdcr.cz/Media/Me… ). Nikde jsem nenašel výklad, který by z tohoto odvozoval také prodloužení platnosti Revize LPG. Právní vzdělání nemám, proto berte tento můj názor pouze jako můj názor.
Povinnost pravidelné Revize LPG není dána nařízením státu ani EU. Odvozuje se od způsobu schválení plynového systému. Nějaká pravidla a podmínky pro provoz platí pro vozidla již výrobcem vyrobená jako dvoupalivová benzin/LPG, pro každou značku (VW, Škoda, Dacia, Opel, Fiat…)odlišně. U vozidel dodatečně přestavěných pro použití alternativního paliva LPG platí ty podmínky, za kterých je tzv. „hromadná přestavba“ schválena. A právě u většiny dodatečných přestaveb prováděných v ČR je jednou z podmínek schválení to, že žadatel o schválení typu přestavby stanovuje bezpečnostní interval, ve kterém je nutné provádět kontrolu LPG zařízení – Revizi LPG. U námi prováděných přestaveb je tento interval stanoven na 10.000km nebo 12 měsíců – podle toho, co nastane dříve.
Proto si myslím, že se Vámi uvedené opatření Revizí LPG netýká.
S pozdravem Ivan Vodička
4500 Roman14.03.21 18:44
Dobrý den, dle nařízení EU se díky Covidu mimo jiné prodlužuje platnost prošlé TP o 10měsíců. Týká se toto i prošlé revize na LPG? Děkuji, Roman
4499 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.03.21 12:23
Dobrý den Adame,
Do Octavií II používáme toroidní nádrže průměru 650 a výšky 240/250mm. Jejich obsah je cca 56-63 litrů, podle výrobce. Každá LPG nádrž se tankuje maximálně na cca 80% své kapacity, tj. cca 48 litrů plynu.
Teoreticky by do úvahy mohla přicházet i interní toroidní nádrž 650/270. Ta má kapacitu cca 80 litrů, ale na výšku znatelně přesahuje hloubku prolisu pro rezervu.
S pozdravem Ivan Vodička
4498 Škoda Octavia II 1,4 MPi 59 kW, rok v. 2011, CGGA na LPG09.03.21 9:23
Dobrý den, ještě k dotazu číslo 4492 bych poprosil o doplnění, jaká největší toroidní nádrž se vejde do Octavie II, děkuji za doplnění Adam.
4497 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.03.21 8:16
Dobrý den Honzo,
Systém Tartarini nemáme v nabídce. Proto nemám k dispozici přesné technické parametry jejich výrobků – nepotřebuji je. Zkuste se obrátit nejlépe na dovozce tohoto LPG systému, např. p. Kieslicha z Hradce Králové.
S pozdravem Ivan Vodička.
4496 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.03.21 8:15
Dobrý den tazateli 4494,
Pro přestavbu bychom použili některý ze systémů sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG z naší nabídky. Jako bezproblémové minimum bych viděl systém AC Stag Q-Box Basic. Pro provoz Dacie Dokker na LPG bych doporučil doplnit plynové zařízení o nějaký ze způsobů dodatečné aditivace ventilů. Podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… . Přestavbu provádíme v rámci cca 2 dnů. Provedení přestavby Vámi poptávaného modelu si můžete prohlédnout v naší fotogalerii např. zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
4495 Honza07.03.21 15:22
Dobrý den, jaký je zdvih pístku u vstřikovačů Tartarini type 03?
4494 Anonym07.03.21 6:38
Dobrý den,jaký systém by byl vhodný do Dácie dokker 1 6 75kw?Jak dlouho trvá přestavba?
Děkuji
4493 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.03.21 12:51
Dobrý den Adame,
Podle Vašeho popisu bych z naší nabídky vybral systém AC Stag Q-Box Basic. Tento systém používáme v poměrně velkém počtu přestaveb a s jeho funkcí nemáme žádné problémy. Akční cena přestavby Vašeho vozu s uvedeným systémem je podle našeho ceníku zde: www.neptun-harfa.cz/… 23.400,- Kč.
S pozdravem Ivan Vodička
4492 Škoda Octavia II 1,4 MPi 59 kW, rok v. 2011, CGGA na LPG04.03.21 14:46
Dobrý den, jakou zástavbu od jakého výrobce by jste doporučil na vůz Škoda Octavia II 1,4 MPi 59 kW, rok výroby 2011, kod motoru CGGA? Vůz budu používat běžně, nebude najíždět nějaké velké porce kilometrů. Předpokládám, že se do tohoto vozu vejde toroid 60 litrů. Případně jaká největší nádrž se tam vejde. Vaši fotogalerii jsem viděl. Děkuji za odpověď Adam.
4491 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 23.02.21 14:10
Dobrý den Bohumile,
Nenapadá mě souvislost, jak by mohlo s přestavbou na LPG souviset to, že vám začal ukazovat ukazatel benzinu plnou nádrž LPG. Pravdou je, že u některých vozů (které mají polohu ručičky ukazatele množství benzinu na palubní desce vypočítávanou softwarově) může být problém se zobrazením stavu benzinu. U těchto vozů při provozu na LPG klesá poloha ručičky ukazatele benzinu i když benzin z nádrže fakticky neubývá. Ale to není Váš problém. Doporučil bych vrátit se k Vaší montážní firmě pro kontrolu, zda při montáži nedošlo nějakým nedopatřením např. k odpojení kabeláže ukazatele nebo k něčemu podobnému.
S pozdravem Ivan Vodička
4490 Bohumil22.02.21 18:00
Dobrý den, měl bych na Vás otázku ohledně mého auta Renault Clio 1.2, r.v. 2014, po montáži LPG Stag mi začal ukazovat palivoměr plnou nádrž i když fyzicky je v ní benzínu cca. 1/4. Děkuji
4489 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.02.21 13:47
Dobrý den Leoši,
Koncernové motory 2,0 o výkonu 85kW se v různých modelech vozů v minulosti přestavovali poměrně často (např. zde v méně běžné verzi VW New Beetle: www.neptun-harfa.cz/… ). Provoz na LPG je u těchto motorů bez problémů. K přestavbě by vzhledem ke koncepci a stáří motoru plně dostačoval systém vstřikování plynné fáze LPG AC Stag Q-Box Basic.
K příčině problémů Vašeho předchozího vozu se nedokážu kvalifikovaně vyjádřit, neznám podrobnosti. Pouze obecně, mechanická životnost lambdasondy nijak nesouvisí s typem LPG systému, ale je důležité, aby LPG systém správně dávkoval palivo (byl dobře seřízený). Každý typ ŘJ LPG má i v klidovém stavu určitý nepatrný odběr v řádu miliampér, obdobně jako např. okruh centrálního zamykání či autorádia. Pokud je ostatní elektroinstalace vozu a akumulátor v pořádku, nezpůsobuje to žádný problém.
Za problémy s poptávkovým formulářem našich stránek se omlouvám, „ajťák“ se nápravou již zabývá.
S pozdravem Ivan Vodička
4488 Leoš16.02.21 22:31
Dobrý den,
mám zájem o přestavbu na LPG, Fabia 2.0 85kw, krátká, motor AZL. Doporučíte mi některý ze systémů prosím? Nemám dobrou zkušenost s montáží Tartarini do Fabia 1.4 50kw od jiné firmy, kdy opakovaně docházelo k poruše lambda sondy a rovněž k vybíjení akumulátoru při odstávce vozidla na několik dní. Na lambda sondu jsme rezignovali, nemělo smysl ji neustále měnit a vybíjení vyřešil elektrikář úplným odpojením LPG systému po vypnutí zapalování.
Obrátil bych se na Vás poptávkovým formulářem, ale nedaří se mi ho odeslat. Myslíte, že mohu čekat obdobné komplikace s lambda sondou u této motorizace? Prozradíte mi prosím v čem mohl být problém? Děkuji
4487 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.02.21 12:17
Dobrý den Miroslave,
Prosím, prozraďte mi značku, model, rok výroby, obsah a výkon. Obratem se podívám do seznamu zpracovaných vozů. Pokud již bude mít některý z námi nabízených výrobců LPG systémů tento model zpracovaný, přestavba bude možná. Pokud tento motor nikdo na seznamu v současnosti nemá, nejsem schopen říci, zda už se na vývoji sady pro přestavbu tohoto motoru někde pracuje, s jakým výsledkem ev. kdy bude vývoj dokončen. To si zpravidla výrobci nechávají pro sebe a zveřejní pouze úspěšně dokončené modely.
Podrobnosti o konkrétním voze mi můžete poslat také mejlem na adresu: vodicka¨zavinac¨neptun-harfa.cz .
S pozdravem Ivan Vodička
4486 Miroslav14.02.21 21:53
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, zdali je možné , nebo výhledově půjde přestavit na lpg motor purtech označen Hnp (EB2ADT). Děkuji Vám za odpověď.
4485 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.02.21 14:28
Dobrý den pane Lanča,
Neumím a nechci polemizovat s tvrzeními typu „motor je, nebo není vhodný k přestavbě“ (zvláště bez uvedení podrobností). Mohu vycházet pouze z konkrétních zkušeností konkrétního vozu.
V naší historii jsem dohledal konkrétní montáž Dacie Lodgy s motorem H4MD7 1,6 SCe 75kW. Přestavovali jsme jej úplně nový v lednu 2017, a při poslední návštěvě u nás v 11/2019 měl na tachometru 101.000km. K přestavbě jsme použili systém BRC doplněný elektronickou aditivací ventilů. V historii tohoto vozu máme evidované pouze pravidelné revize a výměny filtrů se svíčkami. O žádném problému u tohoto vozu nemám informace.
Přeji Vám dobrou volbu nového vozu.
4484 David Lanča08.02.21 16:38
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jestli je vhodná na přestavbu LGP Dacia Lodgy 1.6 SCe 75 kW (s proměnným časování ventilů). Četl jsem totiž, že tento motor vhodný není. Máte s tímto motorem na LPG zkušenosti? Případně je některý jiný motor tohoto auta na přestavbu vhodnější? Děkuji za odpověď. David Lanča
4483 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.02.21 11:29
Dobrý den Michaeli,
Podle katologu by to byly svíčky Denso s iridiovou elektrodou SK16PR-L11 nebo IK16TT a nebo běžné svíčky Denso K16TT.
S pozdravem Ivan Vodička
4482 Michael05.02.21 21:55
Vážený pane Vodička, můžete prosím poradit, jaké svíčky jsou vhodné pro KIA Sorento s motorem G6DB 3342ccm (182kW) na LPG? Děkuji.
4481 Tomík02.02.21 15:16
Děkuji za vysvětlení. Tomík
4480 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.02.21 10:33
Dobrý den Tomíku,
Regulátory tlaku u systémů sekvenčního vstřikování regulují tlak na vstřikovací liště LPG tak, že udržují „konstantní“ rozdíl tlaku mezi vstřikovací lištou (výstupem z reduktoru) a sacím potrubím.
U běžných atmosférických motorů se hodnota tlaku v sání (MAP) pohybuje v závislosti na otevření škrticí klapky v rozsahu cca 0,2 při deceleraci a minimální zátěži až na 1 bar při plně otevřené škrticí klapce. Pokud je nastaven na reduktoru plynu tlak 1 bar, jedná se o rozdílový tlak 1 bar mezi sacím potrubím a lištou. Absolutní tlak na liště je v tomto případě v rozmezí 1,2 až 2 bary.
U přeplňovaných motorů je tlak v sání v rozsahu cca 0,2 až 1,3 (u silně přeplňovaných motorů např. až 1,8) baru. Reduktor pak reguluje tlak LPG na liště opět o své základní nastavení výš, tj. v tomto případě v rozsahu cca 1,2 až 2,3 (resp. 2,8).
Diagnostika některých LPG systémů zobrazuje změřený rozdílový tlak (tlak na liště mínus tlak v sání), u některých vypočítaný rozdílový tlak, a u některých pouze absolutní tlak plynu v liště.
Z toho důvodu nehrozí, že by se „to v tom sání pěkně mlelo 1bar by letěl ze vstřiků do sání kde už 1bar je…“ jak uvádíte. Ostatně v tomto případě by ze vstřiků do sání nic neletělo…
Správný rozdílový tlak na liště je kombinací doporučení výrobce vstřikovačů a reduktoru se zohledněním minimálních a maximálních časů otevření LPG vstřikovačů, nutných pro správné dávkování plynu, a to ve všech reálných provozních zátěžích konkrétního vozu. U našich LPG systémů to nejčastěji bývá v rozmezí 1-1,3 baru.
S pozdravem Ivan Vodička
4479 Tomík01.02.21 21:35
Dobrý den, rád se vás zeptal na jaký tlak by měl být seřízený reduktor u motoru s přeplňováním turbodmychadlem. Např. max. plnící tlak turba je 1bar, tak reduktor nastavit třeba o 1bar víc takže na 2bary. U atmosféricky plněného motoru to bývá okolo 1baru, ale u přeplňovaného to musí být víc. Jinak by se to v tom sání pěkně mlelo 1bar by letěl ze vstřiků do sání kde už 1bar je. Děkuji za odpověď Tomík
4478 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 25.01.21 9:08
Dobrý den Tomáši,
Netuším, z jakých vstřikovačů máte, jak píšete, „strach pro jejich malou výdrž“. Posledních cca 5 let používáme k sadám řady AC Stag Q-Box XXX v naprosté většině vstřikovače AC Stag W01. Mají podobnou konstrukci i vzhled jako původní „historické“ vstřikovače Valtek T30, ale podle našich zkušeností fungují podstatně lépe jak v životnosti, tak i ve stabilitě práce. Máme prokazatelné montáže, kde mají vstřikovače ve firemních Fabiích 1,0 55kW naježděno za cca 1,5 - 3 roky výrazně přes 100.000km (u některých vozů se nájezd blíži hodnotám 200.000 km) a vstřikovače jsou ještě původní. Pochopitelně tímto nechci tvrdit, že každá přestavba musí vydržet stejné kilometry, záleží i na mnoha dalších podmínkách. Také je u vstřikovačů Stag W01 možná poměrně nenáročná repase, obdobně jako u starších Valtek T30.
U koncernových motorů 1,0 CHYx o výkonu 44 resp 55kW nepovažují jako nutné použití dodatečné aditivace ventilů.
Provozní doba servisu je i nyní ve všedních dnech od 7,00 do 18.00 hod. - www.neptun-harfa.cz/… . Kontaktovat nás můžete také telefonicky nebo mejlem.
S pozdravem Ivan Vodička
4477 Tomas24.01.21 10:15
Ok moc děkuji. Mám z polského systému trochu strach. Prý má velmi malou výdrž vstřiků. Je potřeba ochrana ventilů u citiga? A jak to máte s otvírací dobou nyní?
4476 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.01.21 16:21
Dobrý den Tomáši,
Přestavba Vašeho vozu je možná, k přestavbě bychom použili některý ze systémů sekvenčního vstřikování z naší nabídky (viz ceník zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Provedení přestavby tohoto vozu (se systémem BRC) si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . V loňském roce jsme přestavovali pro jednoho zákazníka více služebních vozů Citigo s uvedenou motorizací a k přestavbě jsme použili systém AC Stag Q-Box Basic. Ani v tomto provedení nemáme s provozem těchto vozů problém. Úspora u motorů s malou spotřebou skutečně není tak výrazná jako u „osmiválcových žroutů“, posouzení ekonomické výhodnosti eventuelního provozu na LPG bude na Vás.
Přeji Vám správné rozhodnutí, Ivan Vodička
4475 Tomas22.01.21 12:10
Dobrý den pane Vodičko,
Měl bych na vás dotaz. Zvažují přestavbu škody Citigo 1.0 MPI 44kw 2018, 50000 km najeto.
Prý je motor na přestavbu vhodný ale dost lidí mě odrazuje že auto žere málo - 5l/100km. Prý se to nevyplatí - najedu cca 13000/rok. Tedy návratnost asi za 2 roky. Jak se díváte vy na přestavbu těchto malých vozů s nízkou spotřebou, případně co by jste mi namontovali za systém?
Děkuji Tomáš
4474 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.01.21 12:52
Dobrý den Pavle,
I já jsem loni řešil obnovu svého vozu a dlouho zvažoval. S motory TSI se sice příjemně jezdí, ale funkce a návratnost LPG pohonu mě nepřesvědčila a proto jsem nakonec vybíral mezi klasickými motory MPI. Netuším, jak starý a velký vůz máte na mysli, s jak výkonným motorem. Možná Vás může inspirovat řada vozů z naší fotogalerie – Fordy, Toyoty, Hondy CR-V, Dacie, Škodovky. To, co vidíte v naší fotogalerii, se o nás skutečně přestavovalo, jsou to reálně provedené přestavby. Pokud budete mít nějakého favorita, můžete mi poslat podrobnosti mejlem, třeba Vám o jeho provozu na LPG dokážu zprostředkovat nějaké podrobnosti.
S pozdravem Ivan Vodička
4473 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.01.21 12:52
Dobrý den pane Tomiq,
Píšete, že se Vám v maximu opakovaně ukládají chyby P0171 a 0174 (chudá směs). Podporuje Vaše jednotka a diagnostika Freez Frame (dokáže sdělit, za jakých podmínek se chyba načetla – otáčky, teplota motoru, režim dávkování paliva CL nebo OL, dlouhodobé a krátkodobé korekce, napětí lambdasondy před a za katalyzátorem atd.)?
Píšete, že dávkování (seřízení) LPG paliva je správné, ale diagnostika udává špatné složení výfukových plynů. Něco z toho nemůže být pravda. Proto bych se zaměřil na kontrolu dávkování paliva (pochopitelně cíleně v režimech, kdy elektronika motoru vyhodnocuje chudou směs).
Různé variátory předstihu existují, osobně jsem se u LPG pohonu zatím nesetkal s nějakým prokazatelně prospěšným použitím (na rozdíl od CNG). Variátor předstihu pracuje tak, že „posune“ o určitý stupeň údaj o poloze klikové hřídele (ev. i vačkových, podle typu emulátoru a vybavení vozu.). Ale to neznamená, že se u každého vozu automaticky o stejnou polohu změní předstih zážehu. Neznám detailně schema zapojení ani algoritmy ŘJ Vašeho vozu. Mnoho jednotek základní hodnotu předstihu zážehu (danou otáčkami, teplotou, zatížením motoru atd.) dále upravuje podle čidla klepání (zvyšuje hodnotu předstihu v rámci povolené tolerance až na hodnotu, kdy zaregistruje detonační hoření a následně předstih o něco sníží, tak aby k detonacím nedocházelo). Změna předstihu zážehu také mění teplotu spalin, některé motory si měří teplotu výfukových plynů a také ji „zohledňují“ ve svých výpočtech. I proto bych byl s nějakými zásahy do řízení předstihu spíš opatrný.
Podle Vašeho popisu bych se spíš zaměřil na bohatost, nikoli předstih.
S pozdravem Ivan Vodička
4472 Pavel05.01.21 9:36
Dobrý den pane Vodičko,
již 10 let jezdím vozy na LPG a jsem s tímto pohonem spokojený.
Nyní se dívám po novém voze střední třídy (ojetém), který bych opět chtěl na
LPG přestavět.
Většina motorů je dnes přímovstříkových a proto není výběr jednoduchý. Do
přímého vstřiku se mi moc nechce z důvodu složitosti a nížší návratnosti.
Dokázali byste mi doporučit vůz střední střídy, kombí / MPV, který by byl
vhodný na přestavbu, měl průměrnou servisní náročnost a byla zde
pravděpodobnost, že bude dlouho sloužit i při mém nájezdu 30tkm ročně?
Děkuji. S pozdravem Pavel
4471 Tomiq04.01.21 22:41
Dobrý den pane Vodičko,
Vašeho hněvu jsem se obával v souvislosti s tím, že Vám zasahuji do Vašich odpovědí. Třeba jsem panu Davidovi svou zkušeností pomohl.
Mám k Vám dotaz z jiného soudku: Máte nějaké zkušenosti s úpravou předstihu po přestavbě na lpg? Mám v Toyotě Previi systém Magic 4 Najeto na lpg asi 65 tis. Jede perfektně, je pravidelně seřizován. Po ujetí 100-200km se při plném výkonu rozsvítí chyba P171 a P174 chudá směs. Korekce jsou nastavené správně, paliva tam jde akorát. Zkoušeli jsme i zapínat přívstřik benzínu. Co jsem se pídil, japonská auta tohle dělají a uživatelé jsou s tím smíření. Napadlo mě, zda to nemůže být tím, že prostě plyn hoří pomaleji a ve vysokých otáčkách a plném zatížení se do výfuku dostane nespálená směs, samozřejmě včetně kyslíku, který lambdasonda vyhodnotí jako chudou směs, přidá palivo, kyslík je tam samozřejmě pořád, takže naskočí chyba P171. Pokud je má úvaha správná, pomohlo by zvýšení úhlu předstihu, aby směs stihla shořet dříve. Logicky vzhledem k vyššímu oktanovému číslu a pomalejšímu hoření by zvýšení předstihu mělo i snížit spotřebu, zvýšit výkon a ušetřit opotřebení motoru, především výfukových ventilů. Pomohla by instalace variátoru předstihu?
4470 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.01.21 13:01
Dobrý den pane Krištof,
patrně jsme vkládali příspěvky současně, odpověď již máte.
s pozdravem Ivan Vodička
4469 Michal Krištof04.01.21 9:33
Dobrý dne, pane Vodička
mám systém LPG od firmy BRC, montovaný od Vás cca 5 let mám nájezd na lpg cca 180 000 km, mám posledních 10 měsíců problém se startováním motoru za studena, a to když skončím jízdu na lpg, a ráno jdu startovat tak ze 70% nastartuji až na druhý až třetí pokus, když ukončím jízdu na benzín tak tento problém nemám se startováním. pravidelně měním svíčky mám nové rozvody. děkuji za odpověď s pozdravem Michal Krištof 775 601 607
4468 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.01.21 9:26
Dobrý den pane Krištof,
Pokud jsem správně identifikoval Váš Hyundai i30, montovali jsme LPG vpodstatě do nového vozu v 04/2014, a naposledy jste u nás byl (patrně kvůli dojíždění přes půl republiky  ) v 06/2015 při stavu 53.000km. Po 7 letech provozu a 180.000 najetých km máte problémy se startováním po delším stání motoru. Podle Vašeho popisu bych zkontroloval stav reduktoru a vstřikovačů. Je možné, že některý z těchto komponentů bude již po uvedených kilometrech vadný.
S pozdravem Ivan Vodička
4467 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.01.21 9:26
Dobrý den Jirko,
Pro přestavbu na LPG si z Vašeho výběru můžete vybrat v podstatě jakýkoli model s motorem MPI. Pro některé motorizace Ford, Peugeot a Citroen bychom doporučili dodatečnou aditivaci ventilů. Motory koncernu VW v naprosté většině montujeme bez této dodatečné aditivace ventilů, provoz na LPG je u těchto motorů bez problémů. Podle konkrétního modelu a typu motoru Vám následně doporučíme způsob přestavby a typ použitého LPG systému. Protože uvádíte předpokládaný rok výroby cca 2002, bude v naprosté většině případů naprosto dostatečný některý z modelů výrobce AC Stag.
Pro další bezproblémový provoz Vámi vybraného vozu si myslím, že není nejpodstatnější značka vozu nebo typ použitého LPG systému. U cca 19 let starého vozu je velmi důležitý jeho faktický stav – jakým způsobem byl provozován, zda se k němu předchozí majitel choval ohleduplně a dopřával mu patřičnou údržbu a servis.
Přeji Vám s jeho výběrem šťastnou ruku, a až budete mít nějakého konkrétního „horkého adepta“, klidně zavolejte. Podle stáří a typu motoru Vám můžeme konkrétněji nabídnout odpovídající způsob přestavby a z toho vyplývající cenu (podle našeho ceníku zde: www.neptun-harfa.cz/… ).
S pozdravem Ivan Vodička
4466 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.01.21 9:26
Dobrý den pane Tomiq,
Píšete, že máte Vy, i další řidiči dobré zkušenosti se zapalovacími svíčkami Brisk Silver. Ano, proč ne, myslím, že naprostá většina výrobků na trhu si najde své spokojené uživatele. Je dobře, že jste si našel svíčky, se kterými jste spokojen (prostě používáte ty Vaše a netrápíte se novými a novými pokusy…).
To není pražádný důvod k tomu, abych Vás „neměl rád“ . Vždyť každý máme v různých oblastech života svoje zkušenosti, svoje oblíbené a odzkoušené výrobky a značky. Připadal bych si jako hlupák, kdybych neměl mít respekt k lidem, kteří získají jiné zkušenosti než já.
Tak vše nejlepší v novém roce, Ivan Vodička
4465 Michal Krištof03.01.21 21:29
Dobrý dne, pane Vodička
mám systém LPG od firmy BRC, montovaný od Vás cca 5 let mám nájezd na lpg cca 180 000 km, mám posledních 10 měsíců problém se startováním motoru za studena, a to když skončím jízdu na lpg, a ráno jdu startovat tak ze 70% nastartuji až na druhý až třetí pokus, když ukončím jízdu na benzín tak tento problém nemám se startováním. pravidelně měním svíčky mám nové rozvody. děkuji za odpověď s pozdravem Michal Krištof 775 601 607
4464 Jirka01.01.21 18:43
Dobrý den,
potřebuji poradit. Potřebuji auto na dojíždění do práce. Nájezd ročně 28000km po dálnicích. Chtěl bych vás požádat o radu s výběrem vhodného výrobce vozu. Chci vůz tak do 70000kč od r.v. 2002. Přemýšlím o VW, Škoda, Seat, Opel, Citroen, Renault, Peugeot, A Ford. Poradíte mi prosím nejlépe vhodnou značku na přestavbu na LPG. Značku se kterou jsou nejmenší problémy. Také bych se chtěl zeptat jaký systém který instalujete je sázka na jistotu? Jaký je rozdíl např. u Stag? Máte více řad. Je nutné si nechat nainstalovat přimazávaní? A případně jaké? Předem Vám děkuji za pomoc. Musím se na systém LPG spolehnout a nechci trávit čas po servisech. Dokáži si zkontrolovat vůz po technické stránce ale LPG je pro mě tabu. Děkuji a přeji pěkný den.:-)  
4463 Tomiq29.12.20 13:36
Davide, pan Vodička mě asi nebude mít rád, ale:
Do všech aut na LPG po dlouholeté zkušenosti s různými značkami svíček, včetně Densa, používám už výhradně Brisk Silver. Nezávisle mi tuto zkušenost potvrdilo více řidičů.
Fungují líp než ostatní, co jsem zkoušel, stojí pár kaček a vydrží asi 20tis.
4462 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.12.20 11:52
Dobrý den Borisi,
Pokud elektronika motoru diagnostikuje výpadky zapalování na konkrétním válci, může to být mnoho příčin. Jednou z možností je problém na straně zapalování. To jste se pokusil eliminovat výměnou svíček a cívky, ale problém se tím neodstranil. Další příčinou může být nesprávné dávkování paliva – tak moc bohatá nebo chudá směs, že ji zapalování jen velmi obtížně zapálí. Následkem toho elektronika diagnostikuje výpadky a daný válec odpojí. Také je možné, že je problém v mechanice motoru – např. v malé kompresi, ať již pro poškozený píst s kroužky, nebo nějaký ventil.
Doporučil bych nechat zkontrolovat funkci motoru se zaměřením na tyto oblasti.
S pozdravem Ivan Vodička
4461 Boris21.12.20 14:23
Dobry den.

Vlastnim Skoda Fabia Combi II HTP 2010, motor BZG, LPG system Lovato EASY FAST.

Na volnobehu na LPG pri zvyseni otacok nad 3000 dochadza nepravidelne k rozsvietenu kontrolky motora a nasledne nepravidelnemu chodu motora na dva valce, pri realnej jazde na LPG nad cca 110 km/h sa tiez nepravidelne rozsvieti kontrolka motora a motor uplne strati vykon. Diagnostika vypisuje chybu na prvom valci "Powertrain - Cylinder 1 Misfire Detected".

Vymenil som vsetky tri sviecky a cievku na prvom valci. Chyba pretrvava...

Chcem sa spytat na Vas nazor.
4460 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.12.20 9:30
Dobrý den pane Lanča,
Pro Váš motor uvádí katalog řadu svíček různých výrobců, zde: www.lkq.cz/Catalog/o… je odkaz na jeden z katalogů se zapalovacími svíčkami pro Váš motor A16XER. My používáme v naprosté většině svíčky Denso, nyní nejčastěji řadu TT.
S pozdravem Ivan Vodička
4459 David Lanča15.12.20 18:57
Dobrý den pane Vodičko, před časem jste mi doporučil pro Opel Astru H 1,6 85kW (A16XER) svíčku DENSO K20TT. Zpočátku se zdála dobrá, ale po čase auto začalo pocukávat a údajně je to právě kvůli svíčkám. Můžete mi prosím doporučit k tomuto motoru nějaké jiné svíčky, které bych mohl vyzkoušet? Tutovkou by asi byly DENSO IK20TT, ale nějaká levnější alternativa by nebyla možná? Děkuji za odpověď.
4458 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.12.20 13:49
Dobrý den Patricie,
Je možné, že při výměně nádrže došlo k nějaké změně stavu – na kontaktech elektroinstalace nebo např. ovládání elektroventilu na nádrži. Pokud servis zkontroloval po výměně nádrže její zapojení a nenašel žádnou chybu, bude patrně vhodné udělat celkovou kontrolu funkce LPG systému. Diagnostickým programem se spojit s řídící jednotkou plynu a pokusit se zjistit příčinu vadné funkce. Pokud to nezvládne servis, který prováděl výměnu nádrže, tak najít jiného plynaře, který bude mít příslušný diagnostický program pro Váš typ elektroniky LPG. Můžete mi poslat mejlem typ Vašeho LPG systému, je možné, že patřičnou diagnostiku budeme mít k dispozici, nebo alespoň budu schopen Vám poradit, na koho se obrátit.
S pozdravem Ivan Vodička
4457 Patricia02.12.20 18:08
Dobrý den nechala sem si vyměnit starou nádrž za novou ..při prvém natankování LPG mi spínač při řídící páce kde se plyn zapne vypne a ukazuje množství plynu ,- vypíná ...otočím klickem zapnu plyn a do deseti sekund kostička zhasne a nerozsviti se ..rozsvítí se až když znova auto vypnu a zapnu ale pak se zas zhasne vypne takže nelze jet na LPG ...servis tvrdí že při výměně nádrže nemohli udělat chybu a bude chyba někde jinde..mne to ale fungovalo a stalo se to poprvé hned při prvním zapnutí plynu po výměně ...kde může být chyba ? Jak tohleto řešit
4456 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.11.20 14:53
Dobrý den Josefe,
Návratnost přestavby se odvíjí od počtu kilometrů, které na LPG po přestavbě najezdíte. Pro zjednodušení se dá uvažovat, že úspora při provozu na LPG je oproti provozu na benzin orientačně 1.-Kč na kilometr. Pokud bude cena přestavby 25.000,- Kč, její návratnost bude orientačně po cca 25.000 ujetých km. Dalším provozem na LPG pak začnete v součtu šetřit. Pokud najezdíte ročně 5.000km, je z uvedeného orientačního přehledu ekonomická návratnost „v nedohlednu“. Pokud najedete 50.000km ročně, myslím, že se přestavba jednoznačně vyplatí.
Koncernové motory 1,8T 110kW jsou (resp. byly) velmi často přestavované na LPG, jejich provoz byl bezproblémový. Pro přestavbu je nutné, aby byl motor v odpovídajícím stavu, s plně funkční lambdaregulací bohatosti směsi, i bezchybným zapalováním.
S pozdravem Ivan Vodička
Vybrat stranu: 1
(Celkem 4505)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů