pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

14,20 Kč/l

-------------------------

13,70 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 6 a 9 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 4082)
4082 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.02.19 11:24
Dobrý den pane Bajusz,
Přestavba Vaší Imprezy je možná s některým ze systémů sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG. Ceník přestaveb máme uvedený zde: www.neptun-harfa.cz/… . Provedení přestavby obdobného vozu si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . Pokud bude Vaše Subaru v obdobném provedení, bude i přestavba na LPG vypadat obdobně (např. co se velikosti LPG nádrže týká, ale i prostorového uspořádání motorového prostoru…). Podrobnosti bychom si domluvili při event. objednávání zakázky. Pro bližší domluvu nás můžete kontaktovat na našem příjmu zakázek telefonicky na čísle 777 30 50 80, nebo osobně.
S pozdravem Ivan Vodička
4081 Anonym22.02.19 9:31
Dobrý den.
Mám Subaru Impreza 2.0R-S Automat. Rok v.2009 a typ motoru EJ 20. Najeto 50 tisíc.
Mohu se zeptat, zda jde přestavět na plyn, jaký systém doporučíte, kolika litrová nádrž se vejde místo náhr.kola a přibližná cena všeho?
Moc děkuji za odpověď. J.Bajusz
4080 Anonym21.02.19 18:58
Dobrý den.
Mám Subaru Impreza 2.0R-S Automat. Rok v.2009 a typ motoru EJ 20. Najeto 50 tisíc.
Mohu se zeptat, zda jde přestavět na plyn, jaký systém doporučíte, kolika litrová nádrž se vejde místo náhr.kola a přibližná cena všeho?
Moc děkuji za odpověď. J.Bajusz
4079 Jan Kindl21.02.19 18:20
Mockrát děkuji za rychlou odpověď, bohužel mám právě motorizaci CAJA, takže možná přestavba není. Děkuji mockrát ještě jednou
4078 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.02.19 14:40
Dobrý den pane Kindl,
I Vám odpovím obdobně jako např. paní Kateřině v odpovědi 4072 o kousek níže.
Přestavba i provoz motorů TSI na LPG je komplikovanější než u předchozích generací motorů, a ne každý motor TSI jsme na LPG schopni přestavět. Podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… . Pro jednoznačné určení zda je možné motor přestavět je směrodatný přesný typ motoru. Pokud máte motor typu CAJA, přestavba nebude možná. Pokud se jedná o jiný typ motoru, zjistěte ho, a pak nás můžete kontaktovat mejlem, telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4077 Anonym21.02.19 12:24
Dobrý den, je v současné době možné předělat na pohon LPG motor 3.0 TSI 213kW v Audi A6 Allroad 2009? Děkuji za odpověď, Honza Kindl
4076 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.02.19 9:30
Dobrý den pane Baloun,
U svíček Denso Iridium uvádí výrobce interval „až 100.000km“ v běžných provozních podmínkách a při provozu na benzin. Provoz na LPG více zatěžuje zapalovací soustavu, krátké jízdy a časté jízdy se studeným nebo ne zcela ohřátým motorem snižují životnost svíček (podle některých výrobců až na polovinu, jiní uváděli malým drobným písmem např. jedno zimní období). Rovněž tak svíčkám neprospívá horší stav motoru (do spalovacího prostoru může pronikat více olejových par např. z odvětrání klikové skříně, více nečistot z recirkulace výfukových plynů v případě že je motor vybaven EGR ventilem) atd.
Netuším jak starý je Váš vůz, kolik km má najeto v jakých podmínkách, ale přesto bych odhadoval, že by byl čas svíčky vyměnit. Jestli to může souviset s Vámi popisovaným problémem, netuším. Na to by se dalo usuzovat až po kontrole parametrů za jízdy.
S pozdravem Ivan Vodička
4075 Miloš Baloun21.02.19 7:41
Dobrý den, mám dotaz ohledně výměny zapalovacích svíček. Dne 12.10.2015 jste montovali LPG do vozu Nissan Murano. Od té doby má najeto 45 tis. kilometrů. Při montáži byly dány i nové svíčky Denso IKH20. Teď při brzdění motorem a následném sešlapnutí plynového pedálu motor lehce zaškube. Dělá to i na provoz s benzínem. Je už čas na výměnu svíček? S pozdravem Baloun.
4074 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.02.19 7:29
Dobrý den Davide,
Motory 1,6 77kW typu IQDC používané ve Fordech Focus 2017 nemají přímé vstřikování, přestavba na alternativní pohon LPG je bezproblémová. Pro provoz těchto motorů na LPG bych Vám doporučil nějaký ze způsobů dodatečné ochrany ventilů a ventilových sedel (podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Provedení přestavby Fordu Focus s motorem 1,6 77kW Ti-VCT si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
4073 David19.02.19 15:36
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jestli lze přestavět na LPG Ford Focus 1.6 Ti-VCT 77kW r.v.2017. Jde o motor s přímým vstřikem? Děkuji za odpověď.
4072 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.02.19 11:58
Dobrý den Kateřino,
Předně děkuji za důvěru, se kterou se na nás opět obracíte.
Přestavba i provoz motorů TSI na LPG je komplikovanější než u předchozích generací motorů, a ne každý motor TSI jsme na LPG schopni přestavět. Podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… . Pokud bude ve Vaší Octavii motor typu CAXA (zjistíte ve velkém technickém průkazu ve zde naznačené kolonce: www.neptun-harfa.cz/… , bude přestavba možná. Pokud máte jiný typ motoru, zjistěte a předem kontaktujte náš příjem zakázek mejlem, telefonicky nebo osobně.
S pozdravem Ivan Vodička
4071 Kateřina V. 18.02.19 9:01
Dobrý den, v minulosti jsem si u Vás nechala dělat přestavbu na LPG. Nyní řeším koupi "nového" staršího auta. Ale samozřejmě budu chtít opět přestavbu na LPG. Půjde přestavba udělat na typ auta ŠKODA Octavia TSI 1,4 TSI / 90 kW Classic / manuál. Děkuji za odpověď a přeji krásný den,
4070 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.02.19 19:48
Dobrý den Jaroslave,
Předpokládám, že se jedná o atmosférický motor 1,8 82kW plnící normu Euro2. Vstřikovače BRC je možné nahradit nějakými elektricky kompatibilními, pouze nebudou mít odpovídající dávkování. Pak je potřeba zvolit adekvátní průměr trysky.
Proto nedoporučuji provést pouze výměnu bez následné kontroly a doseřízení parametrů celého systému.
S pozdravem Ivan Vodička
4069 Jaroslav14.02.19 13:24
Dobrý den, vlastním Škoda octavia 1.8 r.v. 1998 a je provozována na LPG od roku 2015 a najeto cca 130 000km.Systém BRC Sequent 24 a vstřikovače BRC.Auto začalo jezdit na 3 válce.Po vyčištění vstřiků jede opět na 4 válce,ale jen 3 týdny.Vyčistil jsem je tedy znovu s podobným výsledkem a to,že se 4 vstřikovač neotvírá.Je asi už nějak mechanicky poškozen.Je možno stávající vstřiky BRC nahradit jinými(levnějšími např. Valtek ...).A jestli ano, tak jaké by jste doporučil.Děkuji za Vaši odpověď.
4068 Petr13.02.19 19:06
Dobry den Ivane,
Dekuji Vam za odpoved.
Podle toho, co pisete, jsem rad, ze mame stale moznost volby a nez se pro nektery z vozu rozhodneme, tak se urcite poradime.
Dekuji za vasi nabidku, jakmile bude situace aktualni, ozvu s konkretni volbou nez se do koupe pustime.
S pozdravem, Petr S.
4067 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.02.19 17:37
Dobrý den Michale,
Renaulty Espace IV používaly několik provedení motorů 2,0Turbo, výkony 120 nebo 125kW. Podle našich podkladů mají všechny verze hydraulicky vymezované ventilové vůle – nedají se mechanicky seřizovat.
S pozdravem Ivan Vodička
4066 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.02.19 17:37
Dobrý den Petře,
V roce 2010 se do Octavií podle našich podkladů montovaly dva typy motorů 1,8 TSI 118kW – a sice typ CDDE, kde by přestavba patrně nebyla možná (pokud by to byl Váš případ, ověřil bych u výrobců LPG systémů). Druhý typ motoru je CDAA, tam přestavba možná je, např. se systémy Zavoli Alisei DI, Zavoli Bora Direct, AC Stag 400 DPI… Provedení přestavby tohoto motoru v modelu Škoda Superb si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . Ceny máme podle jednotlivých systémů v ceníku zde: www.neptun-harfa.cz/… .
Až zjistíte skutečný typ Vašeho motoru, můžete mne kontaktovat mejlem, telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek, domluvili bychom se konkrétněji.
S pozdravem Ivan Vodička
4065 Anonym13.02.19 17:21
Dekuji za odpoved a omlouvam se za spatne polozeny dotaz, mel jsem na mysli ventily, casem dochazi k jejich vůli. Cetl jsem, ze to trapi predevsim vozy Subaru, jiz jsem ale nezjistil, jak je na to renault.
4064 Petr13.02.19 17:17
Dobry den,
Zdravim vas opet a pisi jiz s dotazem na konkretni motor, jde o 1.8 TSI 118kW, ve voze Octavia, z roku 2010. Vice informaci zatim nemam.
Muzete mi na zaklade techto informaci napsat, zda je zastavba lpg mozna, jaka by byla orientacni cena a cas potrebny na realizaci.
Predem dekuji.
S pozdravem, Petr S.
4063 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.02.19 16:44
Dobrý den Michale,
Přestavba tohoto vozu na alternativní pohon LPG je možná, jedno z možných provedení si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . Dodatečnou ochranu ventilů nepovažuji u přeplňovaných motorů za nutnou, ale pochopitelně jejímu použití (zde z důvodu přeplňování motoru ve verzi elektronického tlakového dávkovače – podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Zbytku Vašeho dotazu – seřízení vstřiku - příliš nerozumím, nevím, jaký úkon si pod tím představujete. Demontáž motoru z vozu není potřeba u žádného úkonu souvisejícího s přestavbou či servisem LPG systému.
S pozdravem Ivan Vodička
4062 Michal 13.02.19 14:28
Dobrý den, dospěl jsem k závěru, ze udělám přestavbu na lpg na aute Espace iv, motor 2.0t. Chtěl bych se zeptat, zda je motor vhodny, je pro nej potřeba primazavani a kolik pripadne stoji serizeni vstriku, resp zda je potřeba u nej vyndavat motor. Děkuji za odpověď. M
4061 Petr13.02.19 14:11
Dobry den Ivane,
Dekuji Vam mnohokrat za vasi odpoved.
S pozdravem, Petr
4060 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.02.19 8:01
Dobrý den Petře,
Pro přestavbu a provoz na LPG je funkčně i cenově východnější pořídit vůz s motorem MPI – vstřikováním benzinu do jednotlivých větví sacího potrubí. Přestavby motorů s přímým vstřikováním (FSI, TSI) mají svá přísná specifika, přestavět je možné pouze určité konkrétní motorkou. Podrobnosti o jejich přestavbě máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… . Pokud byste se rozhodl pro motor TSI, doporučím před jeho zakoupením zjistit přesný typ motoru (např. CDAA, CJZC, …) a zkonzultovat, zda je přestavba možná.
S pozdravem Ivan Vodička
4059 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.02.19 8:01
Dobrý den Jirko,
Omlouvám se, že nemohu být konkrétní. Na základě zprostředkovaných popisů projevu neumím poznat příčinu. Může skutečně nedovírat reduktor, některý z elektroventilů, ale také může zlobit jejich elektrické ovládání. Neodborné rozebírání reduktoru určitě nemohu doporučit (např. i z bezpečnostních důvodů). Protože ani nevím, jaký reduktor máte ve Felicii a jaký Vám zbyl z Terrana, tak se nedokážu vyjádřit k jejich event. výměně.
Ohledně zjištění vady Vašeho vozu doporučím prohlídku a zjištění konkrétní vady. Ohledně možné záměny reduktoru by možná stačilo jejich foto.
S pozdravem Ivan Vodička
4058 Petr13.02.19 3:17
Dobry den,
Planujeme porizeni ojeteho vozu Skoda (Octavie II. nebo Rapid) s benzinovym motorem a naslednou prestavbou na lpg.
Muzete mi doporucit, ktere motory od Skodovky jsou pro prestavbu na lpg vhodne, popripade kterych motorizaci se vyvarovat?
Dekuji za odpoved.
S pozdravem Petr S.
4057 Jirka11.02.19 15:38
Zdravim- na feldě lpg mam takovou zajimavou zavadu. Na benzin i lpg jede super, na plg přepina dobře,ale z lpg na benzin to nejde tak snadno- přepnutí za jizdy znamena okamžitý zastavení motoru. Nastartování na plný plynu(bez toho nestartuje) a pote to musim cca pulplynem udrživat v otačkach 500-1000 jak to zrovna jde aby se to nezadusilo a po 5-30sec to chytne a jedu-přepne na lpg. Pokud přepnu za volnoběhu,tak to furt točí,ale akcerelace to zadusi,takže jedině stejnej postup jak sem popsal. Mam pocit jako kdyby se hadal benzin s plynem,ze to nějak nedovíra a je třeba aby se plyn napřed odpařil-jen ma doměnka. Muže to byt reduktorem? sem tam tak divně chrčí. A mužu ho normalně vyndat z auta ,podivat se dovnitř,vyčistit a pak dat zpět? Popripade lze jej vymenit za jiny-konkretne mam v druhem aute-terrano2 nahradni-steny,ikdyz vetsi kktery jeste pred mesicem jezdil. Lze to takto prohodit? Felda je 1.3cc a Terrano ma motor 2.4cc. Diky za rady tipy
4056 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.02.19 15:00
Dobrý den Adame,
Píšete, že po odmazání závady a provozu pouze na benzin se chyba neukládá. Z toho s největší pravděpodobností (pokud jste najezdil dostatek kilometrů v různých režimech otáček a zátěže) vyplývá, že při provozu na benzin je vše OK. Pak je patrně problém s dávkováním správného množství LPG. Doporučím Vám, zavolejte na náš příjem zakázek, domluvíme si nějaký termín a zkontrolujeme funkci LPG systému. Bylo by vhodné, kdybyste cca 2-3 dny před tím jezdil pouze na benzin, bez jediného, ani krátkého přepnutí do plynu.
S pozdravem Ivan Vodička
4055 Adam11.02.19 6:47
Dobrý den,
Mám Audi A6 C5 2.7BiT kde mám od vás od roku 2013 namontováne LPG. Nyní když jezdím na LPG tak se rozsvítí kontrolka motoru. Na diagnostice píše chybu lambda sondy. Když chybu vymažu a jezdím pouze na benzín, tak se tato chyba neprojevuje.
Je to na výměnu lambda sondy nebo je nějaká chyba v LPG?
Děkuji za odpověď.
4054 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.02.19 10:38
Dobrý den Mirku,
Předně děkuji za důvěru, jsem rád, že se na nás opakovaně obracíte. Ve Strakonicích jsou dvě firmy dovážející LPG systémy, jsme schopni Vám nabídnout přestavbu se systémy od každé z nich. Podle typu použitého systémy by se pak lišili i podmínky event. pojištění. Přestavět můžeme i zcela nové auto, to zpravidla děláme zejména při přestavbách pro prodejce vozů. Doporučím, zavolejte pro konkrétní domluvu na náš příjem zakázek, a domluvíme si podrobnosti. Také se u nás můžete zastavit osobně, nebo poslat mejl.
S pozdravem Ivan Vodička
4053 Mirek05.02.19 19:35
Dobrý den, děkuji za odpověď, myslel jsem si to. Měl jsem od Vás už jedno auto předělané (citroen C5 V6). Ještě mi řekněte, jestli se dá u Vás pojistit motor, jak mi řekli ve Strakonicích. Mají smlouvu s Kooperativou a prý ji poskytují i jejich partneři. Děkuji.
P.S. Můžeme přestavět i auto které je nové a nemá nic najeto?
4052 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.02.19 16:40
Ještě jednou dobrý den Michale,
Omlouvám se, ale ani podle Vašeho upřesnění nejsem schopen uhodnout, co se na Vašem autu ve skutečnosti pokazilo… Proto pouze zopakuji svoje doporučení – ať zjistí příčinu někdo fyzicky u vozu. Bude to určitě jistější než na dálku hádat.
S pozdravem Ivan Vodička
4051 Michal05.02.19 10:09
Dobry den vše fungovalo jak má akorát Felicií běžela na volnobeh cca hodinku a když sem chtěl vyjet zhasl motor na plyn a od te doby nejde jinak bylo vše bez problému
4050 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.02.19 8:13
Dobrý den Mirku,
Neznám prodejce, který by doporučoval přestavbu, ze které nic nemá. To mě nepřekvapuje. Pravda je, že tyto motory mají mechanicky vymezované ventilové vůle. Provedení přestavby vozu a motorizace, na který se ptáte, si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . K této přestavbě jsme použili elektronickou aditivaci ventilů – to nej, co jsme v současnosti schopni nabídnout.
Podařilo se mi dohledat, že tento motor H4MD7 1,6 84kW jsme přestavovali mj. v Renaultu Megane. Provozuje jej firma, která má více vozů na LPG, auto jezdí velké množství kilometrů (bohužel jej nemáme v naší fotogalerii). Megana jsme přestavovali v 05/2017 při stavu tachometru 2.400 km se systémem BRC a elektronickou aditivací ventilů. Vozidlo k nám jezdí na pravidelný servis (nejen plynu ale i olejů brzd…). Kromě zanedbávané výměny svíček (jsou pod sacím potrubím…) nebyl s chodem motoru do současnosti problém. V 10/2018 jsme měnili reduktor, v tu dobu byl stav tachometru 170.000km. Naposledy zde bylo toto vozidlo v lednu letošního roku se stavem tachometru 197.885km s tím, že zejména studené špatně funguje. Měnili jsme svíčky, a když už bylo demontované sání, kontrolovali jsme preventivně také ventilové vůle. Byly v pořádku.
Tím pochopitelně nechci nikomu slibovat, že i jemu vydrží BRC reduktor 170.000km, vstřikovače LPG a ventilové vůle 200.000km… Jen tím dokládám, že nelze zevšeobecňovat jakákoli tvrzení např. o tom, že ventily provoz na LPG nepřežijí…
S pozdravem Ivan Vodička
4049 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.02.19 8:11
Dobrý den Michale,
Podle Vašeho popisu bych hádal, že do motoru nejde správné množství paliva. Příčin může být mnoho, jak na straně elektroinstalace (např. souběh obou paliv), nebo mechaniky (např. vadný reduktor). Proto bych Vám stejně doporučil, obraťte se na svého plynaře.
S pozdravem Ivan Vodička
4048 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.02.19 8:11
Dobrý den pane Zavapa,
… no, vpodstatě Vám v bazaru řekli pravdivou informaci – někdy se to stává - v případě, že je něco rozbitého….
Jednou možností je špatná funkce dávkování plynu, kdy jsou adaptační hodnoty dávkování paliva posunuté z pásma odpovídajícího funkce na benzin. Další z možností může být například vadný reduktor nebo některý ze vstřikovačů. Pokud jste auto již koupil, nezbude než se s ním vydat k nějakému plynaři, který se specializuje na BRC, aby zjistil příčiny. Pokud to není originál od Forda vyrobené jako dvoupalivové (tam by mohla být znemožněna diagnostická komunikace s ŘJ LPG), měla by být oprava možná.
S pozdravem Ivan Vodička
4047 Mirek04.02.19 19:33
Dobrý den, jak je to s přestavbou motoru Nissan 1.6 Sce H4M d7 , který se montuje do Dacia Duster. Prodejci přestavbu nedoporučují, vypadá to , že kvůli seřizování ventilů.U nového auta samozřejmě nepřebirají záruku na motor.Děkuji.
4046 Michal04.02.19 19:26
Dobrý den mám felicii 1,3 mpi a mám problém na benzín jede v pořádku ale jakmile se bud manuálně nebo automaticky přepne na lpg motor ztratí výkon dokud nezastavím a nechcípne nebo nepřepnu zpět na plyn mohu se zeptat co by to mohlo být? děkuji
4045 Zavapa04.02.19 15:16
Dobrý den,mám Ford fiesta 1.4 r.v.2011 s LPG zn.brc.Po jízdě na benzín jsou následné starty BZ...po dojetí na lpg se startování nezdaří ani na 5 pokus.v autobazaru mi řekli že se někdy stává.Nechci se nechat odbýt. Děkuji
4044 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.01.19 13:32
Dobrý den pane Braun,
Podstatná otázka je, jaký LPG systém ve Vašem voze máte. Pokud je to systém originál z výroby, servis nebudeme schopni provádět a s největší pravděpodobností budete odkázán na servisní síť Vašeho prodejce. Pokud jste si nechával někde LPG systém montovat, je podstatné, jaké zařízení Vám namontovali.
Pro bližší upřesnění mě můžete napsat mejlem, zavolat nebo se i s vozem stavit na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4043 Braun Zdeněk30.01.19 12:57
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli provádíte servisní opravy Oplu Crossland X LPG. Nebo jenom výměnu filtrů.
4042 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.01.19 9:08
Dobrý den tazateli 4041,
Já osobně preferuji u těchto „větších dílů“ sledovat jejich funkci a měnit až ve chvíli zjištění problémů. Pokud např. vstřikovače či reduktor LPG dávkují správně palivo, drží správný tlak a jsou těsné i po vypnutí LPG systému, nevidím k jejich výměně žádný relevantní důvod.
Naopak si myslím, že u „spotřebních dílů“ typu filtry, svíčky, oleje, kapaliny atd. je dobré dodržovat určité „preventivní“ výměny podle času či kilometrického proběhu.
S pozdravem Ivan Vodička
4041 Anonym29.01.19 7:43
Dobrý den, je nutné plynové vstřikovače měnit i preventivně po určitých km či čase nebo prostě počkat až odejdou? Já mám na plynu najeto 125 tis. a vstřikovače jsem doposud měnit nenechal, žádný problém však s nimi není. Doporučujete v tomto případě výměnu?
4040 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 28.01.19 12:20
Dobrý den Eriku,
Váš dotaz uchopím trošku z druhé strany. Pro přestavbu na alternativní pohon LPG je vhodné vyhnout se přímovstřikovým motorům. To se týká zejména posledních modelů koncernu VW (FSI, TSI) ale i Hyundai/Kia (GDI, T-GDI) a koncernu PSA (THP). Přestavby motorů s přímým vstřikováním mají svá specifika, není možné přestavět všechny typy motorů. Přestavba přímovstřiků (podrobnosti např. zde: www.neptun-harfa.cz/… ) je technologicky komplikovanější, dražší a vždy je tam určitá spoluúčast – přídavek benzinu v celém rozsahu zátěží. Proto je ekonomika provozu těchto motorů méně výhodná. Také funkce motorů při provozu na LPG není podle mých zkušeností tak plynulá jako u starších motorů MPI. Pokud byste si přesto vybral motor TSI, doporučím, zjistěte nejprve přesný typ motoru (např. CDAA zde: www.neptun-harfa.cz/… ) a zavolejte. Nejprve bychom ověřili, že pro daný motorkod je zpracována sada pro přestavbu.
Provoz všech motorů je ovlivňován jednak způsobem jízdy, údržbou, provozními podmínkami, a jednak použitým palivem. Konkrétně motory MPI koncernu VW nemají s provozem na LPG problémy, u jiných motorů většinou doporučujeme nějaký z dodatečných způsobů aditivace ventilů (podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… ).
Omlouvám se, že nejsem konkrétnější, až budete mít vybraného nějakého favorita, klidně předem zavolejte a já se pokusím být konkrétnější.
Abych Vás uklidnil, stojím výhledově před stejnou otázkou jako Vy, a také si nedokážu vybrat… Motory TSI (na rozdíl od motorů FSI) velmi příjemně jedou, ale technologie je (alespoň podle mě…) poměrně choulostivá a nepředvídatelná. Pro změnu downsizingové motory (např. přeplňované litrové tříválce) mě svým chováním příliš (vlastně vůbec…)neuchvacují.
S přáním dobrého výběru Ivan Vodička
4039 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 28.01.19 12:16
Dobrý den Martine,
Na motory s vícebodovým vstřikováním benzinu (pro každou větev sacího potrubí samostatný benzinový vstřikovač) a funkční lambdaregulací je možné namontovat systém sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG. To, jestli benzinové vstřikovače vstřikují benzin plně sekvenčně (samostatné impulzy pro každý válec samostatně) tzv. polosekvenčně (dva a dva současně) či tzv. full group (všechny vstřikovače současně) se ošetří v mechanické konfiguraci a SW nastavení LPG systému.
U motoru s centrálním vstřikováním s jedním vstřikovačem před škrticí klapkou (monovstřik) je také event. možné použít tento signál pro ovládání 4 vstřikovačů LPG. Tento postup jsme u nás ještě neřešili, ale podle techniků výrobce to možné je.
Nezbytnou podmínkou je u obou variant funkční lambdaregulace dávkování benzinu.
S pozdravem Ivan Vodička
4038 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 28.01.19 12:16
Dobrý den Karle Saab,
Děkuji za Váš postřeh. Ten potvrzuje i naši zkušenost, někdy může být příčinou problémů i jiné složení plynu. Potíž však je, jak to zákazník může rozpoznat. Nenapadá mě jiné řešení než zkusmo spotřebovat vše z LPG nádrže a natankovat jinde…
S pozdravem Ivan Vodička
4037 Erik 28.01.19 10:07
Dobrý den pane Vodičko,
uvažujeme o pořízení 3-5 let starého auta pro následnou přestavbu na LPG, které bychom využívali pro rozvoz po městě. Buď kombi, MPV nebo pickup.
1. Poradil byste nám, které modely s jakou motorizací jsou podle Vás pro přestavbu nejvhodnější, tak aby se vlivem provozu na LPG nesnížila jejich životnost? Které motory jsou podle Vás nejodolnější pro takovéto užití? Japonská auta nebo hyundai prý mají měkká sedla a potom prý u nich hrozí podpálení ventilů. Naše úvahy byly: mazda 5, vw caddy, vw touran, peugeot tepee, škoda fabia kombi, hyundai i30.

2. Další otázka má provoz na LPG vliv na životnost všech automobilů nebo jde pouze o některé?

Děkuji za Vaše rady postřehy a zkušenosti moc by nám to při výběru pomohlo.

S pozdravem

4036 martin27.01.19 21:14
Dobrý den, pane Vodičko,
měl bych dotaz. Vlastním dva automobily Suzuki Vitara. Jeden v 8v verzi, kde je centrální vstřikovač před klapkou. Druhý v 16v verzi, kde je vícebodové vstřikování. Ovšem toto vstřikování je tak primitivní, že všechny vstřiky jsou spojeny na stejný výstup z řj (originál). Má otázka tedy zní. Lze udělat sekvenční lpg na tyto motory? Podtlakový systém nechci. Děkuji za odpověď
4035 Karel Saab25.01.19 23:33
Dobrý den pane Vodička, již před delší dobou jsme se bavili o seřízení LPG v závislosti na kvalitě LPG. Nyní mohu potvrdit z praktických ověřených zkušeností, že ten LPG je opravdu u různých prodejců jinak kvalitní. Změnil jsem pumpu a od té doby nemám s jízdou žádný problém, předtím byly problémy hlavně se škubáním apod. Píši to proto, že si to přečtou i ostatní a nebudou chtít po vás škubání odstranit, když je příčina v LPG.
4034 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 25.01.19 12:52
Dobrý den Jiří,
Děkuji za důvěru, se kterou se na nás opět obracíte. Pokud je vozidlo vyrobeno výrobcem i pro provoz na E85 a má motor MPI, není to pro přestavbu na LPG žádná komplikace. Pro domluvu eventuelní přestavby můžete poslat e-mail, nebo lépe zavolat na náš příjem zakázek. Zjistíme značku vozu, stáří a motorizaci, a podle toho se domluvíme na způsobu provedení přestavby. Pro zákazníky, kterým přestavujeme druhé a další vozidlo, máme k přestavbě připravený malý dárek, tak se o něj nezapomeňte přihlásit…
S pozdravem Ivan Vodička
4033 Jiří25.01.19 12:10
Dobrý den, pane Vodičko.

Rád bych se zeptal, zda vidíte nějaké komplikace při přestavbě vozidla na LPG, které je z továrny upraveno na E85 (ethanol). Díky pozitivním zkušenostem s Vaší firmou (130.000km na lpg bez problémů), bych si u Vás rád nechal opět přestavět vozdilo na LPG a to s koncernový motorem 1.6 MPI upraveným právě na E85. Předem děkuji za odpověď a zdravím do Neptun Harfa.
Vybrat stranu: 1
(Celkem 4082)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů