pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

11,90 Kč/l

-------------------------

11,40 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták
dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 6 a 6 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 3006)
3006 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.05.16 19:02
Dobrý den pane Moc,
Některé, jak píšete „novější“ motory jsou již zpracovány. Je to např. motor CJZC 66kW s řídící jednotkou Bosch MED 17.5.25 s LPG systémem Zavoli Bora Direct, a nebo ten samý motor s jednotku Bosch MED 17.5.21 s LPG systémem Landi Renzo DI.
Ale obecně říci, že je možné přestavovat na LPG motory konstrukční řady EA211 nelze. Zatím je to u námi nabízených systémů vždy motorkod a příslušná verze benzinové ŘJ.
S pozdravem Ivan Vodička
3005 Ondřej Moc16.05.16 16:25
Dobrý den,
jelikož nejsou v seznamu www.neptun-harfa.cz/… uvedeny, chtěl bych se touto cestou zeptat na možnost přestavby "novějších" TSi motorů (EA211 s Euro 6) s výkony 66kW a 81kW?
S pozdravem
Ondřej Moc
3004 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.05.16 10:44
Dobrý den pane Košatka,
Předně Vám děkuji za důvěru. Pro přestavbu Vašeho vozu bych doporučil systém sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG. S Vámi zmiňovaným systémem BRC máme výborné zkušenosti, zejména při použití u posledních generací motorů (jako je např. ve Vašem Chevroletu) a také u vozů s vysokým kilometrickým proběhem. Pro provoz tohoto motoru na LPG bych doporučil dodatečnou aditivaci ventilů, podrobnosti o jednotlivých variantách máme zde: www.neptun-harfa.cz/… . Podrobnosti provedení přestavby bychom si domluvili při event. zadávání zakázky.
S pozdravem Ivan Vodička
3003 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.05.16 10:44
Dobrý den tazateli 3001,
Pro Fabie 1,4 63kW na LPG používáme svíčky Denso KJ16CRL-11.
S pozdravem Ivan Vodička
3002 Petr Kotaška16.05.16 7:48
Dobrý den p. Vodička,
jaké by jste měl doporučení ohledně LPG do vozu Chevrolet Cruze 1.8 r.v. 2010? Zda je ideální přimazávání ventilů a zda BRC, co jsem koukal na vaše montáže, tak to bylo pravidlem. Přestavbu budu nechávat dělat u Vás. Děkuji za odpověď. Kotaška
3001 Anonym14.05.16 16:42
Dobrý den. Chtěl jsem se zeptat jaké svíčky na fabii 1,4 16v 63kw r.v.2009
3000 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 12.05.16 7:02
Dobrý den pane Kulíšek,
ano, jsme oprávnění pro měření emisí systému Prins, můžete přijet. Nezapomeňte se velký techničák a přílohu k LPG na potvrzení Revize LPG.
S pozdravem Ivan Vodička
2999 Ivan Kulíšek11.05.16 21:08
Dobrý den, mám na vozidle systém LPG Prins, je možnost u Vás změřit emise?
2998 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.05.16 12:14
Dobrý den pane Panchartek,
Pro obě varianty bych doporučoval aditivaci ventilů, a u obou může být problém s umístěním a velikostí nádrže. Pro smysluplnou variantu toroidní nádrže pod vozem místo rezervy bývá nutné, aby tam byl prostor pro plnohodnotnou rezervu. A to často u karoseríí MPV se třetí řadou sedaček nebývá. I proto jsme například u S-Maxů montovali nádrž pouze válcovou do kufru (pod auto by vyšla příliš malá). Z Vašich variant bych pro přestavbu na LPG vybral tu karosářskou verzi , u které bude možné umístit nádrž do prostoru rezervy, nikoli do kufru. Ale to jsou moje preference, přestavba je možná i s umístěním nádrže v zavazadlovém prostoru.
S pozdravem Ivan Vodička
2997 Petr Panchartek10.05.16 2:00
Dobrý den.Mám už 4 auto na Lpg.Teď řeším koupi mladšího vozu.Bud Ford S-max(nevím kam s nádrží),nebo Citroen C4 Grand Picasso 1,6 vti.(tam mám strach o ventilová sedla).C4 je levnější volba jakou přestavbu mi doporučíte?Děkuji PP
2996 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.05.16 15:32
Dobrý den pane Cigna,
Z pohledu pohonu LPG bych zkontroloval zejména pravidelnost volnoběhu motoru po nastartování u zcela studeného motoru a ve fázi ohřevu i teplého. Následně i jízdní projevy. Víc se asi laicky poradit nedá.
S pozdravem Ivan Vodička
2995 Ludvík Cigna09.05.16 11:00
Dobrý den, kupuji auto pro syna a dnes bych se měl podívat na F.Focus r.v. 2000, 1,6 16V 74Kw. tachometr 201tis. motor po GO najeto 50tis.km, LPG BRC (32tis) do 2020. STK 9/2017.přimazávání flashlube. Na co bych si měl dát při koupi pozor? Děkuji, LC
2994 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.05.16 7:45
Dobrý den pane Valdert,
Motory Flexiuel by měly provoz na LPG snášet lépe. Můj pocit z jízdy s Fordem Mondeo 2,0 je bezesporu lepší než s motorem 1,8 – ten mi přijde výkonově slabý. Pro provoz Fordů na LPG doporučujeme některý ze způsobů dodatečné ochrany ventilů – podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
2993 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.05.16 7:44
Dobrý den pane Hlavička,
Pokud je Váš mercedes model W166 (od roku 2011) patrně má motor s přímým vstřikováním benzinu. U tohoto motoru Vám přestavbu bohužel neprovedeme – nemáme k dispozici odpovídající sady. Podrobnosti o problematice přestavby motorů s přímým vstřikováním máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… . Přestavba staršího modelu W164 je možná, tam jsou motory s nepřímým vstřikováním benzinu, tam je přestavba možná.
S pozdravem Ivan Vodička
2992 Tomáš Valdert07.05.16 21:11
Dobrý den. Je Flexifuel u Fordů odolnější vůči LPG než obyčejný benzínový motor např 1.8 92kW u Mondea? Doporučujete radši 2.0 před 1.8 u Mondea do roku 2006?. Děkuji
2991 Tomáš Hlavička07.05.16 20:43
Dobrý den
Chtěl jsem se jen zeptat jestli mate zkusenost s montazi LPG do Mercedesu ML 350 z roku 2011 motor ma 225 KW. Děkuji za odpověď.
2990 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.05.16 16:15
Dobrý den pane Švejnoha,
Dobře nastavený přívstřik benzinu se nedá bez nějaké diagnostiky poznat. Je to jedna z položek nastavení LPG jednotky. Pokud ji Vaše montážní firma aktivovala, je toto nastavení vidět v ovládacím programu. Také by se to dalo zjistit měřením osciloskopem za jizdy, ale to je ještě pracnější. Takže to zjistíte nejlépe dotazem u Vaší montážní firmy, nebo po připojení ovládacího programu LPG jednotky. Pro motor VW 1,8T 110kW můžete používat běžné či platinové svíčky doporučované výrobcem motoru, platinové jsou podstatně dražší a mají o něco vyšší životnost. Já když jsem měl Octavii 1,8 T (pochopitelně na LPG), používal jsem běžné svíčky Denso a měnil je vždy po zimě (cca po 10-15 tis. Km).
S pozdravem Ivan Vodička
2989 Jiří Švejnoha03.05.16 13:57
Dobrý den. Chci se zeptat zda já poznam u mého vozu zda LPG má přívstřik nebo musím do LPG servisu. Mám VW Sharan 1.8T a LPG Lovato. dále bych se chtěl zeptat zda musí být specialní svíčky s ohledem na pohon LPG.Děkuji
2988 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.05.16 13:28
Dobrý den Karle,
Podle dovozce aktivace FlashLube není skladovatelnost přípravku FlashLube Valve Saver Fluid nijak časově omezena. Jako u podobných výrobků bych ji skladoval na chladném místě s pokud možno stálou teplotou mimo přímý sluneční svit a dobře uzavřené.
S pozdravem Ivan Vodička
2987 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.05.16 13:28
Dobrý den Čestmíre,
Těžko se Vám vyjádřím k něčemu, ani nevím čemu… Očekával bych, že na lahvičce Vašeho injector cleanru bude uvedeno doporučené dávkování. A pak z logiky věci, pokud chcete vyčistit benzinové vstřikovače čističem nalitým v benzinové nádrži, měl byste na ten benzin jezdit. Takže např. dotankovat 10, 20 litrů benzinu s čističem, přepnout na benzin a jezdit na benzin s čističem, než jej spotřebujete. Pak zase můžete jezdit na plyn.
Pokud Vám na nějaké čerpačce plynu nabízeli, že Vám do LPG nádrže vstřiknou nějakou kapalinu – nevím, co Vám nabízeli, jak to něco má fungovat. Takže moje jediná rada: pokud Vám někdo něco opět nabídne, zeptejte se přímo jeho k čemu to je, jak to má ve Vašem vozu účinkovat a proč byste to měl chtít. Pokud Vám na tyto dotazy věrohodně odpoví, pak asi ano. Když odpovědět nedokáže, bylů bych ostražitý a asi to nechtěl…
S pozdravem Ivan Vodička
2986 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.05.16 13:27
Dobrý den Petře,
Motory Mazda Skyacitiv by měly mít přímé vstřikování benzinu, ale pro jejich přestavbu zatím nemáme patřiční sady. Proto Vám přestavbu na LPG nemůžeme nabídnout.
S pozdravem Ivan Vodička
2985 Karel02.05.16 13:01
Dobrý den, mám koupené větší množství (5-ti litrové kanystry) přimazávání Flashlube a také od německé ERC. Spočítal jsem, že to spotřebuji tak za 7 let. Na kanystrech jsem ale nenašel žádné datum spotřeby či trvanlivost. Není tedy problém když to budu mít uskladněné v kanystrech třeba těch 7 let? Neznehodnotí se mi to? Moc děkuji za odpověď.
2984 čestmír02.05.16 9:59
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, co si myslíte o přípravcích(tekutinách) pro tzv. čištění trysek jestli to říkám správně, našel jsem jeden zapomenutý co se má lít do nádrže s benzínem (inject cleaner jako bonus ke kanystru flashlube), a nedávno se mi nabízel pumpař při čerpání LPG, že mi něco přivstříkne do nádrže LPG.

zde ještě pro info dopis ohledně cleaneru, na který jsem od prodejce odpověď více méně nedostal,


náhodou jsem doma našel lahvičku injector cleaner.
(Dostal jsem ji asi při koupi kanystru flashlube v roce 2012.)
Chtěl jsem se zeptat, na kolikrát ji mám do benzínové nádrže vylít ?
Moje spotřeba benzínu je opravdu minimální, jezdím na něj třeba 4 měsíce a tankuji za 150 kč,
(Ovtavia I) nemůže dojít za tak dlouhou dobu k rozmísení směsi v nádrži apod. ?
Je vhodné abych to nyní použil, nepřišlo se např. od té doby na nějaké negatovní účinky na motor apod. ?
Kolik tam toho mám nalít ?
Začátkem roku mi na jedné čerpačce plynu nabídl prodejce, že mi do plynové nádrže vstřikne nějakou podobnou tekutinu,
o objemu cca 2/3 balení toho vašeho.
Tenkrát jsem to nechtěl, protože jsem nevěděl, co to má.

děkuji za info
s pozdravem
čestmír
2983 Nová Mazda 3 a LPG02.05.16 9:36
Dobrý den, vybírám auto, do kterého bych chtěl namontovat LPG.
Máte zkušenosti s montáži do nových Mazd (není problém s jejich Motory SkyActiv)?
Děkuji Petr A
2982 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.05.16 9:09
Dobrý den pane Koudar,
Na dalším postupu jsme se právě domluvili telefonicky, mám určité tipy, a další uvidíme u auta.
S pozdravem Ivan Vodička
2981 Jiří Koudar30.04.16 15:52
Dobrý den, pane Vodičko,
měl bych na Vás dotaz ohledně přimazávání ventilových sedel. Mám systém Zavoli v Toyota Corolla, přimazávání mechanické podtlakové JLM s VSE rozdělovačem - vše instalováno v Neptun Harfa. Posledních pár měsíců řeším problém s nastavením přimazáváním, tj. počtem kapek za minutu. Když jehlovým regulátorem nastavím optimální počet kapek, řekněmě 8 kapek za minutu, tak postupně pozoruji, že za několik málo minut se intenzita kapání začne snižovat a nakonec to vždy vyústí v to, že systém přestane kapat úplně (patrné na konci cesty třeba dvou hodinové nebo druhý den při nastartování). Zkoušel jsem na volnoběh nastavit i větší intenzitu kapání zhruba 1 kapka za sekundu s předpokladem, že by se to později ustálilo na nižší intenzitě, ale výsledek je stejný - nakonec přestane kapat. Řešeno i u Vás před cca 2000km v rámci pravidleného servisu LPG zařízení - když jsem odjížděl ze servisu tak OK, ale později to začalo opět zlobit. Na systému najeto cca 54.000km. Jinak musím ocenit profesionální přestavbu - kromě výše uvedeného jsem za celou dobu s LPG neměl jediný problém!
S pozdravem Jiří Koudar
2980 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 25.04.16 10:06
Dobrý den pane Váňa,
Dávkovač Flash Lube Electronic nepoužíváme, takže s náhradou kapaliny za jinou nemáme praktické zkušenosti. Proto Vám neumím říci, zda nedojde např. k ucpání výstupu aditiva nebo dávkovače. Případný rozdíl ve viskozitě by se dal upravit změnou nastavení dávkování.
Pouze bych podotknul – v našich cenách je 1 litr aditiva FlashLube o 135,- Kč dražší než ERC. Tento 1 litr by měl vystačit zhruba na 10.000km. To je nárůst ceny za jeden ujetý kilometr 0,01 Kč. Tento rozdíl mi přijde velmi zanedbatelný.
S pozdravem Ivan Vodička
2979 Váňa22.04.16 19:58
Dobrý den, je možné v elektronickém dávkovači Flashlube (Flashlube Electronic Valve Saver Kit) používat aditiva jiného výrobce, např. německé ERC? Důvod je, že ERC je levnější a existují testy na účinnost. Jde o to, že Flashlube vyhrožuje tím, že se v jejich dávkovacích soupravách nesmí používat jiná aditiva z důvodu údajného ucpání filtru a také, že aditivum má údajně jinou viskozitu a tím dojde k odlišnému dávkování. Já oosobně pochybuji o tom, že by se filtr ucpal aditivem od ERC a taky si myslím že nemůže být až takový problém v mírně odlišné viskozitě. Děkuji
2978 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.04.16 17:37
Dobrý den pane Kropáček,
Systém LR Omegas jsme schopni servisovat, diagnostický program, interface i podklady máme k dispozici. Pouze nedržíme skladem sortiment náhradních dílů. Podle Vašeho popisu ale i stáří systému se může stát, že občas podchází některý ze vstřikovačů nebo reduktor – ani jedno nebývá cenová maličkost. Ale to předbíhám, zavolejte na číslo 777 30 50 80 a domluvíme si termín, kdy bychom se na auto podívali a zjistili skutečnou příčinu.
S pozdravem, Ivan Vodička
2977 Zdeněk Kropáček18.04.16 14:08
Dobrý den,
Mám Škoda Fabia 1,2/47 kW, rok výroby 2004 (do provozu 10.6.2004) s přestavbou na LPG (23.7.2004), řídící jednotka Landirenzo Omegas. V začátku provozu se projevovaly nějaké problémy, které byly odstraněny, pak bez problémů až do prosince 2015 (teď je najeto 226 tisíc km). V lednu 2016 se 2x projevila velmi hrubá závada: auto nešlo nastartovat poté, co bylo zastaveno v režimu LPG a nějakou dobu (řádově hodin) mimo provoz. S podezřením na špatnou spolupráci řídících jednotek jsem vyhledal servis LPG, který je i na Landirenzo. V servisu provedli 13.1.2016 výměny svíček, filtrů, vyčistili vstřiky. Auto pak začalo fungovat normálně až do tohoto dubna, kdy se stejná závada projevila znova. Mohu jej provozovat jen za podmínky, že včas před úmyslem zastavit a vypnout zapalování přepínám na benzin, pak jde nastartovat normálně. Prosím o sdělení, zda je možné objednat opravu u Neptun Harfa.
Děkuji Zdeněk Kropáček
2976 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.04.16 8:48
Dobrý den Lucie,
Otázkou je o jaká vůz s jakým motorem se bude jednat. Obecně bych doporučil u zcela nového vozu najezdit alespoň 2-5 tisíc km na benzin, následně přestavbu na LPG. Ale mnohokrát jsme přestavovali i zcela nové vozy, technicky tomu nic nebrání. Vždy záleží také na domluvě s Vaším prodejcem. Palubní počítač u dodatečných zástaveb LPG systémů funguje po přestavbě stále stejně. Dojezd zobrazuje pouze ze zásoby benzinu, spotřeby udává vypočítané, zobrazuje obdobné hodnoty jako při provozu na benzin. Skutečná spotřeba plynu bývá cca o 1-2 litry vyšší než při provozu na benzin. Integrace alternativního pohonu do elektroniky komfortu je možná, pouze pokud je vozidlo již v průběhu výroby vyráběno jako dvoupalivové. Pak se při provozu na plyn zobrazuje vypočtená hodnota spotřeby plynu a dojezd podle zásoby plynu, a při přepnutí na benzin naopak pouze z benzinu. Ale pokud je plynový systém instalován dodatečně do hotového vozu (ať již u prodejců či distributorů), pak to v naprosté většině také neumožňují.
S pozdravem Ivan Vodička
2975 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.04.16 8:47
Dobrý den Josefe,
Předně, jsem rád, že jste byl s předchozí přestavbou spokojen a opět se na nás obracíte. Děkujeme za důvěru.
Přestavby Fordů Focus patří mezi poměrně časté, většinou s motory 1,6 74kW. Pro jejich provoz doporučujeme nějaký ze způsobů dodatečné ochrany ventilových sedel (podrobnosti zde www.neptun-harfa.cz/… ). Pokud se rozhodnete pro pořízení tohoto vozu, přestavba je možná s některým ze systémů sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG (ceník zde: www.neptun-harfa.cz/… ), doplněného o dodatečnou aditivaci ventilů. Podrobnosti o typu LPG systému a způsobu aditivace ventilů bychom probrali osobně při zadávání event. zakázky.
S pozdravem Ivan Vodička
2974 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.04.16 8:47
Dobrý den tazateli 2971,
Ve Vašem případě máte patrně špatně nastaveny parametry pro přepnutí (patrně snímání otáček). Ale neodpustím si jednu připomínku. Zásahy do řídícího programu by neměly být prováděny laicky, mohou mít zásadní negativní vliv na funkci celého systému, počínaje emisemi a konče životností motoru či LPG komponentů. Proto i Vám doporučím, nechte si systém seřídit u specialistů na Váš systém.
S pozdravem Ivan Vodička
2973 Lucie17.04.16 18:59
Dobry den,

radi bychom do noveho vozu namontovali lpg a nase otazka zni za jak dlouho je to nejvhodnejsi? Kolik bychom meli nejdrive najet km? Bude fungovat palubni pocitac nebo to neni po montazi vubec mozne? Respektive je videt spotreba jen benzinu? Je nejaka moznost ,aby byla na palubnim pocitaci videt spotreba plynu? Dekujeme za odpoved a prejeme hezky den.
2972 Josef17.04.16 7:37
Dobry den, uz jsem u Vas nechal prestavbu jednou udelat a byl jsem spokojeny. Ted zvazuji do jineho auta a to ford focus 1.6 85kw rok 2009. Slysel jsem ze ford si s lpg moc nerozumi. Dekuji za odpoved.
2971 Anonym16.04.16 18:51
Dobry den mam na vas prosbu mam namontovan system magic 2 v roce 2011 zlobyl mne softver tak jsem si poridil kabel a prehral novy softver vse v pohode akorat mi neprepina automaticky plyn musim ho mackat rucne nevite nekdo kde muze byt problem v nastaveni jsem nenasel cim to zapnout dekuji za odpoved
2970 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 14.04.16 16:35
Dobrý den Davide,
Svíčka TV16TT bude náhradou za dosavadní typ T16VRU10 (obdobně jako byla např. svíčka K20PRU nahrazena novým typem K20TT). Můžete ji použít.
S pozdravem Ivan Vodička
2969 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 14.04.16 16:35
Ještě jednou dobrý den pane Král,
Máme nějaké problémy s funkcí stránek, moje včerejší odpověď zmizela, tak to zkusím ještě jednou.
Motory Flexifuel by měly provoz na LPG snášet lépe, s komplikacemi jejich motormanagementu a provozu na LPG jsem se zatím nesetkal. Před přestavbou a při provozu na LPG doporučuji tankovat pouze benzin, nikoli E85.
S volbou BRC systému se ztotožňuji. Vzhledem k jeho vlastnostem jej doporučujeme zejména pro nové vozy a vozy s vysokým kilometrickým proběhem.
Pro motory Ford obecně bych pro provoz na LPG doporučil některý ze způsobů aditivace ventilů, podrobnosti k tomuto tématu máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… . Volbu konkrétního způsobu bychom provedli před event. zadáním zakázky podle Vašich převládajících provozních podmínek, Vašich nároků a preferencí.
S pozdravem Ivan Vodička
2968 David14.04.16 14:56
Dobrý den, mám Focus I r.v.2004, 1,6 74kW, kód motoru FYDB. Zatím jsem používal svíčky DENSO T16VR-U10. Mohu použít i DENSO Twin Tip TV16TT ? Děkuji za odpověď.
2967 Martin Král12.04.16 18:25
Dobrý den,
po dlouhém zvažování jsem se rozhodl, že mým dalším autem bude Volvo S40 II, pro faceliftu - tj. rok 2008 a mladší. Pro tento vůz jsou k dispozici 3 benzínové motory, pokud se nepletu původem od Fordu - 1.6 74 kw, 1.8 92 kw a 2.0 107 kw. Po zkušenosti z minula jsem rozhodnut nechat přestavbu na Vás s použitím dílů od BRC. Vnitřně jsem nastaven tak, že preferuji především spolehlivost, ale pokud není významný rozdíl beru to nejvýkonnější. Lze mezi výše zmíněnými motory najít některý, který je výrazně "doporučitelný" nebo naopak "nedoporučitelný" pro přestavbu na LPG ? Další dotaz se týká Flexifuel verzi motorů 1.8 a 2.0 - tj. kombinovaný provoz Benzín a E85. Spíše doporučujete nebo nedoporučujete tyto verze motorů pro přestavbu na LPG ? Setkal jsem se totiž s dvěma zcela rozdílnými názory 1) Flexifuel je pro přestavbu na LPG více vhodný, protože některé díly motoru jsou lépe dimenzované oproti "standardní" verzi. 2) Flexifuel motory mají natolik složitý management motoru, že LPG systém nadělá více škody než užitku. Předem děkuji za všechny odpovědí. S pozdravem Král
2966 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.04.16 13:27
Dobrý den tazateli 2965,
Různí výrobci mají přednastavené různé hodnoty, teplota cca 35 stupňů bývá nejčastější. Záleží také na typu reduktoru a vstřikovačů a jejich umístění. V naší praxi vycházíme z přednastavení programu, v jednotlivých případech tyto hodnoty přepnutí upravujeme. Rozumím tomu, že by každý uživatel chtěl jezdit na LPG v co největším procentu, ale předčasné přepnutí na LPG může být na úkor přesnosti dávky paliva a životnosti vstřikovače.
S pozdravem Ivan Vodička
2965 Teplota přo přepnutí reduktoru07.04.16 18:06
Dobrý den, kolik je podle Vás ideální teplota pro přepnutí reduktoru? Měl jsem nastavených 35° ale zdá se mi to celkem moc. Nechal jsem přestavit na 30° a je to OK. Díky za odpověď.
2964 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.04.16 8:39
Dobrý den Michale,
Turbomotory jsou z principu konstruovány pro větší tepelné zatížení dané technologií přeplňování. Myslím, že to je důvod, proč provoz na LPG zvládají bez problémů. Takže bych použití aktivace u Vašeho vozu neviděl jako nezbytné. Ale je pravdou, že pokud dnes existuje možnost přívstřiku benzinu či tlakové aditivace pro turbo motory, je možné ji použít. Co by bylo pro Vás vhodnější, bychom se domluvili před event. přestavbou. Zohledníme prostorové uspořádání v motorovém prostoru, Vaše očekávání i převládající provozní podmínky.
S pozdravem Ivan Vodička
2963 Michal06.04.16 19:25
Dobrý den, je u vozu Opel Meriva 1.4 turbo 88kw nutná ochrana ventilů? Pokud ano je vhodnější aditivace nebo přístřik benzinu od určitých otáček nebo zatížení motoru?
2962 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.04.16 15:53
Dobrý den Lukáši,
Motory AEE (1,6 55kW) měly poměrně nízké volnoběžné otáčky a přechod do volnoběhu u nich byl vždy kritickým bodem. Podle tohoto popisu Vám však konkrétně neporadím… V principu půjde do motoru málo vzduchu, směs bude při přechodu do volnoběhu příliš chudá nebo příliš bohatá. Ale co je skutečnou příčinou a jak ji odstranit, to se bez fyzické kontroly určit nedá. Zrovna tak netuším, zda to ve Vašem případě nějak souvisí s tím, že motor vařil.
S pozdravem Ivan Vodička
2961 Lukáš 06.04.16 13:20
Dobrý den . Mam škodu octavia 1.6 55kw. Chtěl bych se zeptat.
Když proturuji motor abych prepl na LPG tak problikne kontrolka baterie a motor zdechne. Když to teda chytne tak po cca 100 metrech zasviti kontrolka tak to opakovaně zdechne. Na benzin jede bez problému. Začalo to od doby kdy mi vyvrel chladič....předem děkuji za rady.
2960 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.04.16 9:58
Dobrý den Karle,
V minulém dotazu jsme řešili vysokou teplotu reduktoru, nyní píšete o vysoké teplotě plynu. To jsou dvě rozdílné hodnoty s rozdílným významem.
Teplota reduktoru souvisí s ohřátím reduktoru na teplotu, při níž se již propanbutan dostatečně odpařuje z kapalné na plynnou fázi. Snímá se nejčastěji na reduktoru nebo na hadici přivádějící vodu do reduktoru. V programu Stag se nastavuje minimální teplota reduktoru pro přepnutí – systém přepne až po překročení této hodnoty.
Teplota plynu se nejčastěji snímá samostatným čidlem na plynné fázi LPG mezi reduktorem a vstřikovací lištou LPG. Slouží mj. pro výpočet dávky plynu. V programu Stag se nastavuje minimální teplota plynu, pokud teplota plynné fáze LPG poklesne pod nastavenou hodnotu, systém přepne zpět na benzin. Hodnota maximální teploty plynu se v systému běžně nezobrazuje.
Takže jako ve většině ostatních případů – doporučuji řešit u Vašeho plynaře. Ten uvidí, zda se jedná o čidlo teploty reduktoru (vody) nebo plynu, jaké udává hodnoty a podle toho bude dále řešit změnu nastavení či výměnu patřičného teplotního čidla.
S pozdravem Ivan Vodička
2959 Karel Saab05.04.16 23:19
Děkuji za cenné informace. Ten přesný typ reduktoru Stagu nevím, zkusím to nějak zjistit.
Posledně když jsem s tím byl v servisu, tak vím, že mi tam říkal, že tam visela porucha vysoká teplota plynu, proto se ptám, zdali to při vysoké teplotě nějaká ochrana přepne na benzin.
2958 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.04.16 16:21
Dobrý den Karle,
netuším, jak na dálku vyřešit Váš problém. V ovládacím programu současné verze SW (a pokud se pamatuji tak ani v žádné minulé) není žádná položka, kde by se dalo nastavit při jaké maximální teplotě reduktoru se má systém přepnout zpět na benzin. Používáme patřičná čidla teploty a proto většinou takový problém neřešíme. V programu AC Stag se zadá ten typ čidla, který je ve voze namontován. Nebylo by ve Vašem případě vhodnější nastavit v programu správný typ, a nebo patřičný typ namontovat do vozu? Také nepíšete typ řídící jednotky Stag. Za těch více než 10 let co se v ČR montuje, se vyrábělo více typů a SW variant, možnosti výběru typů teplotních čidel se u nich mohou lišit.
S pozdravem Ivan Vodička
2957 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.04.16 16:21
Dobrý den pane Havala,
volbu, zda LPG či CNG nechám na Vás. LPG má mnohem rozsáhlejší síť čerpacích stanic a nižší cenu přestavby. CNG má vyšší cenu přestavby, podstatně nižší pokrytí čerpacích stanic, a o něco nižší náklady na vlastní pohonné hmoty než u LPG.
Pokud se rozhodnete pro LPG, můžeme Vám nabídnout provedení přestavby za použití základního systému AC Stag 200 GoFast, nyní v akční slevě při platbě v hotovosti za 20.400,- Kč. Jsem přesvědčen, že tento systém odvede ve Vašem voze dobrou službu. Kdybyste však chtěl systémy vyšších řad, nic tomu nebrání. Ceník přestaveb máme uveden zde: www.neptun-harfa.cz/… , Vašeho vozu se týká sloupec se 4-válcovými motory.
S pozdravem Ivan Vodička
Vybrat stranu: 1
(Celkem 3006)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů