pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

12,40 Kč/l

-------------------------

11,90 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták
dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 1 a 5 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 3131)
3131 Pavel25.08.16 6:28
Dobrý den, minulý týden jsem si nechal nainstalovat LPG pohon na vůz Dacia (v minulosti jsem už jednou měl vůz stejné značky s LPG, ale nainstalovaným jinou firmou). Nyní mi indikátor paliva neukazuje správně, když mám v nádrži zhruba 3/4 objemu rozsvítí se mi rezerva. Na dotaz firmě mně bylo sděleno, že si mám odměřit (natankovat) půlku nádrže a pak přijet, aby mohli indikátor správně nastavit. To znamená dojet na plyn až na doraz, pak naplnit plnou. Po opětovném dojezdu na doraz naplnit půlku nádrže a přijet k nastavení. Můj dotaz je: Je toto normální? Není možné a běžné nastavit indikátor správně ihned při montáži, když předpokládám, že technik věděl, kolik litrů do nádrže natankoval? Zdůrazňuji, že při minulé instalaci mi indikátor ukazoval správné množství ihned po převzetí vozu a žádné takové harakiri s plněním jsem vůbec nemusel dělat, nehledě na to, že mi o nutnosti nastavit měřič množství paliva takovým způsobem při převzetí vozu neřekli.
3130 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.08.16 10:58
Dobrý den Matus,
Jen pro Vaši informaci a pro upřesnění. Reguktor neudržuje konstantní tlak plynu na vstřikovací liště, jak se někdy ve zjednodušení nepřesně říká. Reduktor má za úkol mj. udržovat konstantní rozdíl tlaku mezi vstřikovací lištou a sacím potrubím. V sacím potrubí se tlak za chodu motoru pohybuje podle úrovně sešlápnutí plynového pedálu. U atmosférických motorů v hodnotách od cca 200 do 1000 mBar, u přeplňovaných pak podle stupně přeplňování do cca 1800mBar. Na vstřikovací liště LPG je při správné funkci tlak plynu o cca 1000-1500 mBar vyšší než tlak vzduchu v sacím potrubí. Některé LPG programy zobrazují tlak plynu na vstřikovací liště v jeho absolutní hodnotě, jiné zobrazují hodnotu rozdílu mezi lištou a sáním.
S problémy tlaku u turbomotorů (nejen u nich) se setkáváme. Vždy se snažím zjistit skutečné hodnoty. Když nejsou v očekávaném rozsahu, musím zjistit příčinu (proč tam plyn není v dostatečném množství a tlaku) a tu odstranit.
S pozdravem Ivan Vodička
3129 Matus23.08.16 19:28
Dakujem pekne za odpoved.
Trochu som sa hrabal po forach a nasiel som, z obdobny problem s vyenchavanim zapalovania mavaju turbom preplnane benzinove motory an LPG pohon. Pozeral som sa do LOGu z jazdy a tam som nasiel ze pri problemovych 3000-3500ot./min narasta tlak z 1,3BARu na 1,8BARu. Kedze tlak reduktora je u mna 1,3Baru, tak ma napadla suvislost s tym, ze pokial prekona tlak v sani tlak reduktora, musi reduktor zareagovat a v tomto okamihu nastane nedostatok paliva, pretoze ma reduktor asi reakcny dobu a preto ten misfire na poslednych dvoch vstrekovacoch na LPG liste. Mam reduktor Tartarini RPG05S a na webe som nasiel, ze obsahuje regulator tlaku.
Kazdopadne som este nemal moznost to nechat nastavit na tlak ktory bude prevysovat maximalnu hodnotu tlaku v sani a to je 2,1 Bar.od 4000ot./min.
Dava mi to logiku, no som v tomto amater. Aky je Vas nazor nato? Stretli ste sa s podobnym problemom u turbomotorov?
Vdaka
3128 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.08.16 17:41
Dobrý den Matus,
Jedna věc je Vámi udávaný tlak plynu na vstřikovací liště. Každý slušný LPG systém tento tlak měří, a podle jeho velikosti koriguje délku otevření plynového vstřikovače tak, aby nadávkoval správné množství paliva. Pokud dojde k poklesu tlaku pod stanovenou hodnotu (ta pokud se nepletu je u systému Tartarini napevno daná výrobcem a nedá se editovat), systém přepne na benzin a píská přepínač obdobně, jako když dojde v nádrži plyn. Další problém s možným poklesem tlaku je ten, že při nízkém tlaku plynu může být vypočítaná délka vstřiku vzhledem k otáčkám motoru větší, než je doba od jednoho impulzu k druhému a tudíž nejde zrealizovat. V tom případě zjednodušeně řečeno většina ovládacích programů jednotek Tartarini „rozdělí“ palivo tak, že chybějící množství plynu „doplní“ benzinem. Vzhledem k motoru 1,8T 132kW je to s největší pravděpodobností i Váš případ, ale je otázka, jak je tato situace v nastavení LPG ošetřena.
Nemyslím si, že je problém pouze v poklesu tlaku plynu ale v nastavení správného dávkování LPG včetně režimů kdy jsou LPG vstřikovače otevřené na maximální možné doby. Vzhledem k tomu, že neznám možnosti Vašeho LPG systému (systémy Tartarini používají několik typů řídících jednotek, které se liší svými možnostmi) ani konkrétní hodnoty v režimech kdy k problému dochází, nemohu být konkrétnější. Doporučím, navštivte firmu, která má dostatek zkušeností s Vaším LPG systémem a jim vozidlo svěřte.
S pozdravem Ivan Vodička
3127 Matus16.08.16 10:13
Dobry den,

mam Skodu Octavia 1 1.8T 132kW AUQ s nainstalovanym LPG systemom Tartarini. Na LPG je nabehanych cca 140 000km a pred asi 12 000km som nechal vymenit vstrekovace za EVO8, pretoze, jeden vstrekovac na starej liste uplne vypovedal sluzbu. Robili mi ja repas membran reduktora.
Odvtedy ma vsak trapia problemy s vynechavanim zapalovania na poslednych dvoch lpg vstrekovacoch pri 3000-3500ot. Skusali mi vymenit ine vstrekovace EVO8, ci nie su na vine tie, ale robi presne to iste.
Skusali sme nastavenie LPg pocas jazdy, a technik mi povedal, ze mi pri problemovych otackach klesne tlak v lpg rampe ked mi stupa tlak v sani. Napadlo ma dvihnut tlak skrutkou na lpg rekuktore, kedze teraz je len okolo 1,2-1,3 baru ( podla lpg diagnostiky)

Viem, ze pred repasom reduktora bol tlak nastaveny na 2 bary, a nerobilo mi to ziadne problemy.

Na benzin to ide bez zavahania, takze tam problem vylucujem. Mam tam nove sviecky NGK V-Line, zapalovacie moduly a bezo zmeny. Ked skusam prehadzovat lpg vstrekovace na ine valce, vzdy robia problem so zapalovanim len valce pripojene k poslednym dvom lpg vstrekovacom na liste.
Mate skusenost s poodbnym problemom.
Dakujem
3126 Makyková15.08.16 17:08
Dobrý den, děkuji za vaši odpověď, i vaše snaha se cení.(OK)   lagunu máme starou, 1998. A na benzín už ani nejezdí
. nepřepíná. Plánujeme koupi nového vozu, ale ještě bychom potřebovali pár měsíců počkat. Děkuji a přeji vám pěkný den.
3125 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.08.16 16:12
Dobrý den paní Makyková,
Omlouvám se, ale asi Vám mnoho neporadím. Nevím, o jak starou Lagunu jde, jaké typ LPG systému ve voze máte – špatně se hádá. Je to podobné, jako bych hádal z kávové sedliny na dně hrníčku, jaké bude na vánoce počasí… Obecně bych tipoval na to, že se nějaká elektrická součástka ohřeje a přestane fungovat (např. i obyčejný konektor). Můžete zkusit přepnout na benzin a jezdit pouze na benzin, také auto po 40km přestane jet? Je totiž možné, že závada není na LPG systému, ale například na elektronice vozu.
S pozdravem Ivan Vodička
3124 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.08.16 16:12
Dobrý den Martine,
Pro přestavbu Mondea ST220 3,0 V6 z roku 2002 bych v současnosti doporučil AC Stag Q-Max. Současně s přestavbou Vám můžeme provést kontrolu a čištění benzinových vstřikovačů ultrazvukem systémem ASNU (podrobnosti zsde: www.neptun-harfa.cz/… ). Pokud plánujete výměnu rozvodů, doporučuji ji udělat ještě před montáží LPG systému.
S pozdravem Ivan Vodička
3123 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.08.16 16:11
Dobrý den Petře,
Prostou náhradou benzinového paliva palivem LPG nedojde ke zvýšení výkonu motoru, ale naopak k jeho nepatrnému (cca 5% ) poklesu. Pro zvýšení výkonu je nutná změna mechanických komponent či úpravy řídícího programu motormanagementu, nejlépe obojí.
S pozdravem Ivan Vodička
3122 Makykova lenka15.08.16 14:17
Dobrý den, moc ráda bych Vás poprosila o radu. Bude to dotaz od absolutního amatéra. Máme starší auto na plyn-renault lagunu. Auto vždy šlapalo, ale poslední dobu se nám začal objevovat problém. Po ujetí min. 30 km-dřív ne, auto přestane uplně jet. Musíme počkat a třeba po 3 minutách auto opět nastartuje. Manžel je automechanik, ale s plynem nemá zkušenosti, ale nedá si říct a zkouší sám (KO)   a ptá se.... Vyčistil sítko a ještě vyměnil nějakou součásktu u plynu- vím je to široký pojem, ale problém pořád přetrvává. Nikdy se to nestane dřív jak po 30-40 km. Neporadil by jste nám, co ještě by tento problém mohlo způsobit? díky moc.
3121 Martin 15.08.16 12:39
Zdravim chtel bych se zeptat co by jste mi doporucil od vas za vyrobce do ford mondeo 2002 ST220 (3.0 v6) combi
Pred prestavbou bych si chtel take nechat vycistit vstrikovani ultrazvukem a po prestavbe daji se normalne na aute udelat rozvody nebo jak to zasahuje do servisnich intervalu dekuji za odpoved
3120 Petr H.14.08.16 23:13
Dobrý den,
slyšel jsem že se u atmosférických motorů dá za pomocí LPG zvýšit výkon je to pravda?
3119 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 12.08.16 9:10
Dobrý den pane Kůrka a jardah,
Oba se ptáte na to, zda je nový typ motoru vhodný pro provoz na LPG. Rád bych Vám nějak odpověděl, ale nemohu. Výrobci nám neposkytují žádné „tajné či skryté“ údaje o nových motorech, ani nové motory „netestují na odolnost“ při provozu na jiná paliva či jejich směsi (LPG, CNG, E85,…). Proto při našich doporučeních můžeme vycházet pouze ze zkušeností získaných našimi vozy, vozy našich zákazníků a dalšími případy vozů které se k nám dostávají na plynový servis. Dalším zdrojem pak jsou zkušenosti zprostředkovávané výrobci či dovozci jednotlivých systémů. U nového motoru, kde nemám nijak doloženo, že bude provoz na LPG bez problémů, musím zákazníkovi doporučit všechny technologicky dostupné varianty, které mohou provoz na LPG učinit bezpečnější a kvalitnější. Pro tyto motory nemám žádné relevantní zprávy o jejich životnosti při provozu na LPG bez aditivace ventilů. Proto i Vám doporučím pro provoz na LPG dodatečnou aditivaci ventilů.
Dacii Dokker 1,6 75kW i Citroen C-Elisee je možné na LPG přestavět, technologicky by tomu nemělo nic bránit. Pro přestavbu bych z naší nabídky doporučil systémy BRC Seq24, nebo Stag Q-Next Plus, doplněné o některý ze způsobů externí aditivace ventilů. Oba nabízené LPG systémy umožňují nastavení přívstřiku benzinu, pokud tuto funkci aktivujeme, tak vždy po domluvě se zákazníkem.
S pozdravem Ivan Vodička
3118 jardah11.08.16 14:47
Dobrý den,uvažuji o přestavbě.V příspěvku 3078 je dotaz na motor Dacia(Dokker) 1,6SCE 75kW. Pokud už máte informace o tomto motoru,je vhodná přestavba? Jaký systém(značku) byste doporučil vzhledem k spolehlivosti a ceně oprav,když čtu,že LPG má v Česku různou kvalitu? Jaký spolehlivý typ přimazávání? Přívstřik benzínu se mi moc nelíbí,je asi provozně dražší? Děkuji.
3117 Kůrka11.08.16 7:45
Dobrý den, uvažuji o pořízení nového Citroenu C-Elysée 1.2. Jak je tento motor vhodný na přestavbu, myslím hlavně z hlediska možného poškození ventilů/sedel?
3116 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.08.16 15:47
Dobrý den Štefane,
Pokud jste zjistil, že při přepínání na LPG nepřepne nějaký ventil a proto systém jede na benzin a píská přepínač, máte z půlky vyhráno. Nyní zbývá zjistit který z ventilů to je, opravit ho, nebo vyčistit či rovnou vyměnit. Ovšem také je možné, že elektroventily otvírají všechny, ale plyn neprojde zatuhlým reduktorem, nebo je naopak vadné čidlo tlaku – v systému je správný tlak ale elektronika jej nesprávně snímá. Pak by bylo vhodné vadné čidlo vyměnit. Ale protože já nevím co je ve Vašem voze rozbité, neumím Vám poradit konkrétněji. To by šlo až po prohlídce vozu a zjištění závady. S tím by si nejlépe poradili ve Vaší montážní firmě (nebo u jiného plynaře, který má diagnostické připojení na Váš LPG systém).
S pozdravem Ivan Vodička

3115 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.08.16 15:47
Dobrý den Luboši,
Varianta se čtyřmi dávkovači do jednotlivých větví sacího potrubí (4W) je asi technicky nejdokonalejší. Výhodou je shodné dávkování aditiva do všech větví a nezávislost na ostatních komponentech, nevýhodou technická složitost a cena. Další variantou je tlakové dávkování aditiva do plynné fáze LPG mezi filtr a vstřikovací lištu. Nevýhodou je riziko znečistění LPG vstřikovačů aditivem a tím zhoršení jejich přesnosti jak v dávce paliva, tak i aditiva. V našem provozu již máme ověřen provoz tohoto typu aditivace se vstřikovači BRC více než rok a žádné problémy jsme nezaregistrovali. Také již u nás bylo více vozů dovezených z Německa právě s kombinací vstřikovačů BRC a aditivací před lištu, evidentně s letitým provozem bez zásahu (vše patřičně zašlé, zaprášené a orezlé či zamaštěné). Z těchto důvodů si myslím, že je tato kombinace provozně dostatečně ověřená a preferuji ji i pro Vaše vozidlo se systémem BRC.
S pozdravem Ivan Vodička
3114 Štefan10.08.16 9:01
Dobrý den,

mam otázku respektíve požiadať o radu. Pri naštartovaní vozidla ide všetko ako má ísť ale po prepnutí na LPG vozidlo nejde respektíve neprepne nejaký ventil na pohon LPG a začne pípať a opätovne to prepne na benzín. Za radu vopred ďakujem.
3113 Luboš09.08.16 17:55
Dobrý den pane Vodičko,
v souvislosti s příspěvkem 3104, bych se chtěl dotázat na výhody/nevýhody v zapojení elektronického dávkovače Electronic Valve Protector ve variantě do sacího potrubí (Kit 4W) vs. dávkování před vstřikovače (chápu tak, že dávkování aditiva je zapojeno do přívodní hadice plynu za filtr plynné fáze a dále jde přes plynové vstřikovače).
Konkrétně by se jednalo o kombinaci s BRC Seq24 ve vozidle Hyundai I30.
Jako majitel vozidla této značky, u které je často zmiňováno zaklepávání ventilů, bych chtěl předejít těmto problémům.
Aktuálně mám najeto 78tis a co se týče ventilů objektivně v pořádku (vůle kontrolována 03/2016)
Ještě doplním, že mám aktivován přívstřik benzínu (od 3000 otáček).
Děkuji za váš názor.
3112 BMW 74509.08.16 14:18
Děkuji za rychlou odpověd. Auto jsem koupil již s zabudovaným LPG systémem. Proto jste mě nemohl najit v evidenci podle jména. Pokud budu mít tento týden čas tak se za Vámi rovnou stavím a nechám se objednat. Přeji krásný den
3111 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.08.16 13:49
Dobrý den pane Šembera,
Patrně bude nutný nějaký servis a seřízení LPG systému. Zavolejte na náš příjem zakázek (podle jména jsem Vás v naší evidenci nenašel), domluvíme si termín, kdy byste nám auto přistavil.
S pozdravem Ivan Vodička
3110 bmw 74509.08.16 9:33
Dobry den
Mam od Vas v bmw 745 lpg cca patym rokem a ted se mi auto za studena spatne startuje a citim mirne kolisani otacek pri volnobehu. A prijde mi ze auto ztratilo vykon. Kdyz jedu na benzin je vse v poradku. Predem dekuji za odpoved Sembera
3109 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.08.16 12:58
Dobrý den pane Malina,
Vámi popisovaný stav může být kombinace několika variant provozních stavů event. i problému v LPG systému. Zjištění a event. nápravu bez auta a jeho připojení k diagnostickému programu neumím. Proto Vám doporučím, obraťte se na Vaši montážní firmu, nebo na nějakou firmu specializující se na systémy Stag (viz seznam Autorizovaných servisů Stag zde: www.acstag.cz/autori… ).
S pozdravem Ivan Vodička
3108 Václav Malina08.08.16 9:33
Dobrý den, pane Vodičko,
Mám takový zajímavý problém u Octavie I 1,6 75kw 2003 a myslím že souvisí s LPG, Stag+300, 2,5 roku provoz lpg. Když otevřu dveře od řidiče ozve se 2x hlasitý signál. Zapnu klíček od zapalování, rozsvítí se kontrolky, ukazatel stavu paliva se rozsvítí a po cca 2vteřinách zhasne. Pak se při nastartování ozve 3x hlasitý signál - 2vteřiny pauza a zase 3x signál pauza a ještě jednou. Je to stejně uřvaný signál jako když mě dojde LPG, ale od posledního tankování jsem ujel cca 100km. Po zahřátí mě auto při přepnutí na lpg mírně cukne tak jako vždy, takže se domnívám že LPG funguje a delší trasu, abych poznal jestli mě ubývá benzín jsem ještě nejel. Děkuji
3107 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.08.16 17:20
Dobrý den Václave,
Motor KFU se do Citroenů C4 montoval v letech 2004 až 2011, na plyn jich jezdí poměrně hodně. Pro přestavbu bych doporučoval plynový systém minimálně na úrovní AC Stag Q-Box Basic, event. vyšší (např. AC Stag Q-Next/Plus nebo BRC Seq24). Aditivaci ventilů u tohoto motoru nevidím jako bezpodmínečně nutnou, ale použití externí aditivace bude pro motor (resp. ventily) při provozu na LPG určitě přínosem. Váš předpokládaný měsíční nájezd není problém, aspoň se Vám počáteční investice rychle vrátí.
S pozdravem Ivan Vodička
3106 Václav G.05.08.16 7:53
Ještě doplním informaci k dotazu číslo 3105 . Měsíční nájezd je cca 2500 měsíčně.. Děkuji..
3105 Václav G.05.08.16 7:10
Dobrý den, chci se zeptat. Uvažuji o přestavbě na LPG do Citroen C4 1.4 16V lc typ motoru kfu(et3j4), rok výroby 2005 . jaký systém by jste mi doporučili a je u těchto motorů potřeba přimazávání ventilů ? Velice děkuji za radu.. Příjemný den.
3104 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.08.16 11:20
Dobrý den Ondřeji,
Nejkvalitnější dávkování aditiva z naší nabídky podle mého názoru nabízí sada elektronického dávkovače Electronic Valve Protector Sequential 4 W. Tato sada dávkuje aditivum tlakově do každé větve sacího potrubí. Množství aditiva je vypočítáváno v závislosti na otáčkách a zatížení motoru. Čím větší zátěž a otáčky, tím větší množství aditiva. To je hlavní výhoda oproti podtlakovým sadám.
U podtlakových dávkovačů je aditivum přisáváno do sacího potrubí pod tlakem. V sacím potrubí je největší podtlak a tím pádem i největší dávkování aditiva při deceleraci (brzdění motorem). Naopak při jízdě na plný plyn je v sacím potrubí atmosferický tlak, a tudíž v tomto režimu podtlaková aditivace nenadávkuje žádné aditivum.
Podrobnosti o různých způsobech aditivace ventilů máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
3103 Anonym01.08.16 22:37
Dobrý den pane Vodičko,
děkuji za Vaši odpověď! Ještě se Vás chci zeptat jaká je nejvhodnější aditivace ventilů pro Hyundai i30 motor 1.6 88 KW GDH typ G4FG rok výroby 2012. Stačilo by namontovat podtlakové dávkování s mechanickou regulací nebo je vhodnější zvolit dražší variantu s elektronickou regulací.Zajímalo by mě která varianta lépe chrání ventily.
Děkuji!

s pozdravem

Ondřej L.
3102 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 01.08.16 13:55
Dobrý den Jakube,
systémy Koltec-Necam nejsme schopni servisovat, nemáme ND ani diagnostickou podporu.
S pozdravem Ivan Vodička
3101 Jakub J.01.08.16 10:20
Dobrý den!
Chtěl bych se zeptat, zda servisujete systémy Koltec-Necam ? Konkrétně mi jde o repas reduktoru Necam Mega.
3100 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.07.16 12:15
Dobrý den Petře,
Opět jsem si vzpomněl na klasiku – ve filmu Slavnosti sněženek také hořel zásadní spor o to, zda je lepší kančí se zelím, nebo se šípkovou omáčkou…
U teploty přepnutí jde mj. také o to, o jakém systému se bavíme – některé systémy mají čidlo teploty na reduktoru, některé na hadici vody na přívodu k reduktoru atd. Nejsem příznivcem velmi rychlého přepínání na LPG u studeného motoru – plyn nebude kvalitně odpařený. Pak hrozí, že půjde do motoru jakoby jako jemný aerosol nebo mlha – drobounké kapičky. Protože se plyn dávkuje vstřikovačem v objemových jednotkách, tak vlastně systém nadávkuje výrazně větší hmotu paliva (aerosol po odpaření podstatně zvětší svůj objem) a tudíž bude směs velmi bohatá.
Poměrně hodně se mi líbí filozofie přepínání BRC. Tam se nastavuje jiná hodnota teploty a času pro přepnutí studeného motoru, a jiné hodnoty pro přepnutí motoru teplého. U zcela studeného motoru je k přepnutí zapotřebí delší doby, aby se reduktor dostatečně ohřál, a plyn se průchodem promrzlého filtru plynné fáze a vstřikovací lištou příliš neochladil. Naopak pokud u BRC startuji poloteplý motor, k přepnutí dochází téměř okamžitě.
Obecně Vámi udávanou hodnotu 25 stupňů považuji za velmi nízkou.
S pozdravem Ivan Vodička
3099 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.07.16 12:14
Dobrý den Ondřeji,
Obecně nemají Hyundaie z pohledu životnosti ventilových sedel při provozu na LPG dobrou pověst. Tento problém se dá částečně eliminovat např. dodatečnou aditivací ventilů. Ale konkrétněji k Vašemu dotazu: v našich podkladech jsem našel, že jsme v minulosti přestavovali dva Hyundaie I30 s Vámi poptávaným motorem typu G4FG 1,6 88kW (modelů I30 s jinými motory jsme předělávali také několik…). První jsme montovali v 8/2014 při stavu tachometru 7.500km, naposledy u nás byl na revizi v 07/2015 při stavu tachometru 35.000km. Druhý kus jsme přestavovali v 04/2014 při stravu tachometru 3.400km a naposledy u nás byl na revizi a výměně filtrů v 06/2015 při stavu tachometru 53.000km. Ani u jednoho vozu zákazníci neudávali žádný problém. Oba vozy jsme přestavovali se systémem BRC Seq24 a doplnili elektronickou aditivací ventilů Electronic Valve Protector s dávkováním aditiva před lištu vstřikovačů LPG. Od posledních návštěv o vozech nemáme žádné informace. Uvědomuji si, že rok provozu ani konkrétně najeté kilometry nejsou nijak zásadně vypovídající. Ale to jsou jediné relevantní informace, které Vám ke konkrétnímu typu motoru mohu poskytnout. Vše ostatní je pouze v obecné rovině a tak jak jsem psal v úvodu – možná trochu typu „jedna paní povídala“. Myslím, že při troše slušného zacházení a údržby se i Hyundai na LPG může dožít slušného stáří. Shodou okolností u nás máme dnes na servis jednu I30 (s motorem 1,4) montovanou jinde do nového vozu, nyní má na tachometru 149.000km a na LPG jede bezproblémově. Ale neznám celou historii vozu, zákazník ho právě koupil v bazaru. Proto nemohu jednoznačně říci, že motor již nebyl někdy opravován (i když na to zvenku nevypadá).
Přeji Vám dobré rozhodnutí, Ivan Vodička
3098 Petr T.26.07.16 10:13
Dobrý den.
Chci se Vás zeptat často oblíbenej dotaz a velmi mě zajímá Váš názor - teplota přepnutí z benzínu na LPG po zahřátí reduktoru. Preferujete jenom standardní teplotu 35 C? Jaký je Váš názor na nastavení na hodnotu 25 C? Myslím, co se týče vlivu na motor...
3097 Anonym26.07.16 0:17
Dobrý den, zvažuji přestavbu na LPG u vozidla Hyundai i30 motor 1.6 88 KW GDH typ G4FG rok výroby 2012. Dočetl jsem se, že tyto motory prý údajně nejsou moc vhodné na přestavbu LPG (problém katalyzátor, ventily).
Poraďte mi prosím. Děkuji!
S pozdravem Ondřej L.
3096 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 25.07.16 16:52
Dobrý den Olgo,
Tříválcové motory 1,2 HTP nepatří mezi mé oblíbené, ten bych si pro svoji potřebu nevybral. Fabie s těmito motory jsou zaměřeny na nízkou cenu a spotřebu, nikoli na vysoký výkon, kultivovaný chod a dlouhou životnost. Přesto je fakt, že motorů 1,2 v různých provedeních jsme přestavovali poměrně velké množství, a nemyslím, že by je provoz na LPG nějak negativně poznamenával. Pro Vaše zvážení zda přestavbu provádět či nikoli bych (kromě faktického stavu vozu i motoru) spíše zohlednil předpokládaný počet kilometrů které ještě s vozem po přestavbě najezdíte, aby se investice vynaložená na přestavbu vrátila a ještě jste něco ušetřila. Pro eventuelní konzultaci mi můžete napsat mejlem, zavolat na náš příjem zakázek, a nebo se i s vozem zastavit.
S pozdravem Ivan Vodička
3095 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 25.07.16 16:51
Dobrý den Jiří,
Děkuji, a jsem rád, že jste našel servis, který je schopen Vám pomoci.
S pozdravem Ivan Vodička
3094 Olga Š.25.07.16 8:57
Dobrý den vážený pane Vodičko, chtěla bych Vás touto cestou požádat o profesionální radu. Zvažuji přestavbu svého vozidla Škoda Fabia 1,2, typ 6Y, rok výroby 2005, 47 kW, 3-tří válec na systém LPG (systém sekvenčního vstřikování). Setkala jsem se s názorem, že tento typ motoru není vhodný pro přestavbu, z důvodu častých poruch u třívalcových motorů. Budu velmi ráda za Váš názor. Předem děkuji.
3093 Jiří23.07.16 23:11
Pane Vodičko, dekuji za odpoveď. Duster je skutecne osazen lpg od vyrobce a vy jste jediny ktery vi o cem mluvi. Ostatn " opravari" me jem balamutily. Problem jsem skutecne vyresil , tak ze vuz opravuje firma kde jsem ho koupil. Dekuji
3092 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.07.16 11:01
Dobrý den René a Hanko z Příbrami,
Jménem celé firmy Vám děkuji za slova uznání a pochvalu naší práce. Poděkování jsem tlumočil i všem kolegům, kteří se na Vaší zakázce podíleli.
Ještě jednou děkuji, a přeji Vám mnoho levných a bezproblémových kilometrů na LPG.
Ivan Vodička
3091 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.07.16 11:01
Dobrý den Radku,
Pro přestavby na LPG jsou obecně vhodnější motory s nepřímým vstřikováním benzinu do sacího potrubí (MPI). Přestavby motorů s přímým vstřikováním (u vozů Kia/Hyundai značeny jako GDI) jsou komplikovanější, podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… . Pro motory MPI bych doporučoval nějaký ze způsobů dodatečné aditivace ventilů.
Pro přestavby přímovstřikových motorů používáme pouze systémy, které dávkují plynnou fázi LPG do sacího potrubí a k tomu přidávají určité technologické množství benzinu. Systémy dávkování kapalné fáze LPG nemáme v nabídce. Podmínky eventuelního omezení záruky vozu po přestavbě musíte konzultovat s jejím poskytovatelem – prodejcem Hyundai. Připojištění mechaniky motoru proti eventuelnímu poškození způsobenému prokazatelně provozem na LPG je možné v několika variantách, pošlete mi na Vás kontakt, a já Vás s jednotlivými možnostmi seznámím.
S pozdravem Ivan Vodička
3090 René a Hanka20.07.16 21:56
Dobrý den, chtěli bychom veřejně poděkovat a pochválit Vaši práci při přestavbě auta na LPG. Konkrétně Š Fabia II, 1.2htp 51kW, kterou si u Vás včera vyzvedávala moje žena. Dnes jsem si zástavbu prohlížel a je to řemeslně nejdokonalejší provedení, jaké jsem kdy viděl. Sám mám taky Fabii 1,2htp (270t km) předělávanou na LPG u někoho jiného a jen závidím. U Vás spokojenost od projednání, předání až po převzetí. Děkujeme ještě jednou a prosíme i vzkázat klukům na dílnu!
3089 Radek20.07.16 18:23
Mám zájem o montáž plynu do nového vozu kia ceed 1,4 D-CVVT 73kw, nebo 1,6 GDI -přímé vstřikování, jaký z těchto motorů je vhodnější na přestavbu LPG, motor 1,4 má hydraulické vymezování
vůlí ventilů- je to výhodnější vzhledem k zaklepávání ventilů?
Přímaz ventilů je nutný? U 1,6 GDI jde nainstalovat kapalné vstřikování LPG bez přívstřiku benzínu?, je nutný přímaz ventilů? Kia má 7 let záruku, yůstane zachována? Jde u vás připojistit motor na škodu způsobenou plynem? Dekuji za odpověď
3088 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.07.16 16:36
Dobrý den Jiří,
Diagnostiku pro systém Fandi Renzo máme. Pokud je Váš Duster přestavován dodatečně u některé montážní firmy, můžete se u nás zastavit. Pokud se však jedná o tovární přestavbu originál od Dacie, bude komunikace s LPG jednotkou blokována a budete se muset obrátit na importéra vozu.
S pozdravem Ivan Vodička
3087 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.07.16 16:36
Dobrý den Čestmíre,
Pro provoz těchto motorů na LPG doporučujeme používat jednobodové svíčky. My používáme již mnoho let japonské svíčky Denso, pro Octavie buďto starší typ Denso Q20PRU a nebo jejich současnou náhradu – K20TT. Tyto svíčky při provozu na LPG doporučujeme měnit po 20.000km. Existují i svíčky s iridiovou či platinovou elektrodou (např. Denso IK20). Tyto svíčky jsou podstatně dražší, mají od výrobce stanoven interval výměny např. 60.000km. Ale i u těchto svíček je „malým písmem“ dodatek typu „…a nebo jedno zimní období“ , nebo „ … při provozu v městském provozu se životnost snižuje až na polovinu“.
S pozdravem Ivan Vodička
3086 jIŘÍ20.07.16 13:58
DOBRÝ DEN MÁM PROSBU , ČI DOTAZ - NEPROVÁDÍTE I OPRAVY LPG.MÁM SYSTÉM LANDI RENZO NA DACIA DUSTER. DĚKUJI
3085 čestmír20.07.16 10:47
prosím jaké svíčky byste doporučil na OCTAVII I 1,6 74kW, systém Lovato Easy ? (jednobodové /vícebodové, jaký výrobce, jaká životnost - některé prý vydrží i 50.000 km apod.
3084 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.07.16 16:58
Dobrý den Jindřichu,
Ve Vašem případě se jedná o nový typ motoru. Legislativní otázky jsem předal legislativcům, po technické stránce bych Vám přesněji odpověděl po prohlídce vozu. Prosím pošlete mi kontakt mejlem nebo zavolejte, ať Vám mohu dát vědět, až dostanu odpověď od dovozce a výrobců.
S pozdravem Ivan Vodička
3083 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.07.16 16:58
Dobrý den Lukáši,
Nevím, zda Váš LPG systém umožňuje nastavit přívstřik benzinu. Také nevidím prostorové uspořádání, typ vstřikovačů… Proto nebudu radit, názor bych si udělal po event. prohlídce vozu. Pouze snad, že řadové 6 válce BMW jezdily hodně na LPG a nevím o tom, že by se jim zaklepávaly ventily…
S pozdravem Ivan Vodička
3082 Jindrich18.07.16 12:37
K odpovedi 3080..typ motoru je H4M (jiz euro 6), jedna se o nasledovnika motoru K4M...
Vybrat stranu: 1
(Celkem 3131)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů