pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

19,80 Kč/l

-------------------------

19,30 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 1 a 10 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 4638)
4638 Jakub N.19.05.22 17:42
Dobrý den, panuje všeobecný úzus povinné revize LPG systému 1x ročně či každých 10.000 km podle toho co nastane dříve. Ale marně se snažím najít konkrétní legislativu, která to nařizuje - zákon, vyhlášku, směrnici, metodiku MDCR apod. Poradíte prosím? Děkuji!
4637 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.05.22 13:33
Dobrý den pane Vetešník,
Nezlobte se, ale neumím vyjmenovávat zpracované varianty možných motorizací v různých vozech, které jsme schopni přestavět na LPG. Můžete se podívat zde: www.ac.com.pl/en-ser… , na svých stránkách zveřejňuje výrobce AC Stag seznam zpracovaných motorů. Ostatní výrobci to takto zpracované nemají, provádíme dotazy individuelně.
S pozdravem Ivan Vodička
4636 Roman Vetešník16.05.22 19:23
Dobrý den, už jsem psal dříve a "schválil" jste mi motor VW koncern- CZDA – 1,4 TSI 110kW z let 2015-2020. Mohl bych poprosit o případné alternativy VW- Passat, Golf, Octavia, Superb 1.4, rok výroby kolem 2015, kombi....? Děkuji!
4635 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.05.22 11:33
Dobrý den pane Chaloupka,
Koncernový motor 1,6 o výkonu 77kW, pravděpodobně BTS, je možné bez problémů přestavět na alternativní pohon LPG. Pro přestavbu bychom použili některý ze systémů sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG od systému AC Stag Q-Box Basic výš. Použití aditivace ventilů nepovažuji u tohoto motoru za nutné. Aktuální ceny přestaveb máme uvedeny v našem ceníku zde: www.neptun-harfa.cz/… , pro zmiňovaný systém Stag Q-Box Basic je to 26.400,- Kč.
S pozdravem Ivan Vodička
4634 Chaloupka08.05.22 17:50
Dobrý den pane Vodičko, mám v plánu koupi Romster, atmostf.motor 1.6, 77kW 16V, r.v.2009. Prosím o info, zda je vhodný pro provoz na LPG (počítám s přímazem) a kolik to u Vás bude stát.
S díky za odpověď zdraví Chaloupka
4633 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 28.04.22 12:36
Dobrý den Zdeňku,
Revize LPG (kontrola těsnosti a mechanického stavu) a emise provádíme bez nutnosti předchozího objednání. Auto můžete přistavit mezi 7,00 a cca 15-16.00 hod. Revize a emisní měření trvá cca 45 minut, pokud by šlo Vaše auto hned na řadu, tak můžete za ¾ hodinky odjíždět. Pokud před Vámi budou nějaká auta „ve frontě“, budeme Vaše auto měřit po doměření předchozích, a až bude to Vaše hotové, pošleme Vám SMS.
S pozdravem Ivan Vodička
4632 Anonym28.04.22 3:59
Dobrý den,chtěl bych se zeptat jak je to v dnešní době vzhledem k vytíženosti servisu s revizí a emisemi plynového pohonu zda-li se musí objednávat nebo přijet kdykoliv během dne. Děkuji za odpověď Zdeněk.
4631 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 25.04.22 5:52
Dobrý den Zdeňku,
„Ideálnímu“ umístění LPG komponentů z hlediska funkčnosti u naprosté většiny vozů „překáží“ nějaká část motoru, mechanického nebo elektronického příslušenství, akumulátor či další příslušenství vozu. Proto bývá jejich umístění vždy záležitost kompromisů a ty vyhodnocuje montážník při montáži. Já ve všeobecnosti nemám rád umístění reduktoru v přední části motorového prostoru, ale někdy není jiné smysluplné varianty. I u spousty montáží provedených v Neptunu je reduktor připevněn na chladičovku.
Umístění LPG komponentů do přední části vozu není nijak legislativně omezeno. Protože nevidím uspořádání motoru u Vašeho konkrétního vozu, nemohu napsat, zda se mi provedení přestavby „líbí“, „nelíbí a řešil bych to tak a tak“, nebo „sice nelíbí, ale nevidím jinou možnost“. I proto si nemohu přisvojit roli arbitra a konstatovat „je – není to z pohledu bezpečnosti při větší ráně dostatečné“.
Jestli se Vám provedení přestavby nelíbí, zkuste se domluvit, zdali by bylo možné umístit reduktor jinam. Nejlépe by bylo, kdyby to udělala Vaše montážní firma. V případě problémů se můžete s Vaším požadavkem obrátit i na jakéhokoli jiného plynaře.
S pozdravem Ivan Vodička
4630 Zdeněk22.04.22 5:38
Dobrý den pane Vodičko, díky za Vaše fórum. Mám dotaz, mám v Megane 2 1.6 16V čerstvě instalované LPG. Montážní firma mi umístila reduktor a filtr kapalné fáze na příčku nad chladičem (tam co je zámek kapoty) a reduktor je tak cca 3 cm od motoru. Co vy na to z hlediska bezpečnosti při čelním nárazu? Vždyť ten reduktor při větší ráně bude rozmáčknutý o motor. Montážní firma tvrdí, že takto je to ok. Díky za Váš názor.
4629 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.04.22 13:25
Dobrý den pane Richter,
Pravděpodobně to bude vozidlo vyrobené jako dvoupalivové, primárně s pohonem na CNG, možná dokonce bez přepínače benzin/plyn. Elektronické řízení CNG pohonu je u těchto vozů integrováno v jedné řídící jednotce s benzinovým pohonem. U těchto provedení nejsme schopni deaktivovat CNG pohon ani ho demontovat. Také legislativně by se to dalo řešit patrně pouze žádostí o schválení individuelní přestavby. Proto se obávám, že Vám nebudeme schopni přestavbu nabídnout.
Pokud je u Vašeho vozu CNG nikoli od výroby, ale jako dodatečná přestavba, je situace jiná. Pak mne můžete kontaktovat, nejlépe telefonicky na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4628 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.04.22 13:25
Dobrý den Petře,
Systém Landi Renzo nemáme v nabídce a nebudeme mít patřičný diagnostický program. Proto Vám nemůžeme nabídnout seřízení. Kontaktujte Vaši montážní dílnu, nebo rovnou dovozce systému Landi Renzo – firmu Autogas Centrum Plus. Ti by Vám poradili, kde nejblíže Vašemu bydlišti mají šikovný smluvní servis.
S pozdravem Ivan Vodička
4627 Milan Richter21.04.22 9:18
Dobrý den p. Vodička, mám technický dotaz. Mám již 5 let VW Cady Ecofuel, tedy pohon CNG a atmosférický dvoulitrový motor. Za mě absolutní spokojenost, ale jen do doby, kdy ceny vystřelily během pár měsíců z nějakých 25 Kč na 60 Kč za kilo. Vzhledem ke skutečnosti, že nepředpokládám v budoucnu nějakou zásadní změnu, zajímala by mě možnost auto přestavět na LPG. A to jak po technické stránce, tak po té legislativní (to bude možná obtížnější). Najedu kolem 20 tis. km za rok, takže úspora by dávala smysl. Jezdím v současnosti nákladově podobně jako s naftovou variantou, ale mohlo by to být veselejší a auto nemá smysl prodávat, protože díky vyhroceným cenám CNG by bylo prodejné dost obtížně a s velkou ztrátou. Díky za info.
4626 Anonym20.04.22 12:54
Dobrý den, na kontrole emisí mě "vyhodili" - velký obsah CO2 při volnoběhu na LPG, vše ostatní OK. Je možné u Vás provést diagnostiku, nastavení + případné emise - Opel Zafira - systém dle revizního protokolu LandiRenzo-Omega .Děkuji Petr
4625 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.04.22 15:19
Dobrý den Libore,
Ve Vašem příspěvku se patrně směšují dvě rozdílné věci. Vstřikování kapalné fáze LPG je možné dvěma způsoby. Ty se liší podle toho, jak ten který motor dávkuje benzin.
Starší generace motorů vstřikuje benzin pod tlakem cca 4 bary benzinovými vstřikovači do jednotlivých větví sacího potrubí. U těchto motorů existuje LPG systém, který má v nádrži vlastní tlakové čerpadlo plynu a vstřikuje kapalnou fázi LPG plynovými vstřikovači určenými pro dávkování kapalného LPG do jednotlivých větví sacího potrubí.
U generačně novějších motorů s přímým vstřikováním je vše jinak. Benzin je vstřikován pod vysokým tlakem (cca 50-200 bar) přímo do spalovacího prostoru. Tyto motory lze také přestavět na LPG se vstřikováním kapalné fáze LPG. LPG je z plynové nádrže čerpáno vlastním čerpadlem a je napojeno do benzinové větve před vysokotlaké čerpadla benzinu. Dále je dávkování LPG stále v kapalné fázi prováděno benzinovými komponenty (vysokotlakým čerpadlem benzinu, potrubím a benzinovými vstřikovači).
Představa, že by se v rámci přestavby dodatečně montovaly nějaké vstřikovače s výstupem přímo do spalovacího prostoru, je lichá – to si nedovedu představit ani u přímostřikových ani u MPI motorů.
Vstřikování kapalné fáze nenabízíme ani v jedné podobě. Přestavbu Vašeho motoru jsme schopni nabídnout se systémem sekvenčního vstřikování plynné fáze. Přestavbu motoru Fiat 1,4T 88kW, konkrétně v modelu Doblo si můžete prohlédnout v naší fotogalerii např. zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
4624 Anonym09.04.22 9:39
Dobrý den, zvažuji přestavbu na LPG u auta Fiat Grande Punto 1.4 T-jet 88 kw - tedy nepřímovstřik. Něco málo jsem si o tom načetl a zaujal mě systém sice pro nepřímovstřiky, ale vstřikující LPG v kapalné fázi přímo do válců - tedy bez nutnosti startovaní na LPG a s dalšími výhodami. To je stejný systém jako pro přímovstřikové motory nebo to je něco jiného? Je to sem vhodné - popř. jaká značka a typ. děkuji za odpověď Libor
4623 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.04.22 5:12
Dobrý den Pepo,
Pro provoz na LPG používáme dlouhodobě zapalovací svíčky Denso.
Konkrétně pro vůz Dacia 2019 1,6 Sce 75kw H4M D7 je to typ XE20HRU9 s cenou 295,-Kč za kus, a pro vůz Škoda Octavia II 2011 1,6mpi 75kw BSE je to typ K20TT s cenou 133,-Kč. Ceny jsou včetně DPH, oba typy máme běžně skladem.
S pozdravem Ivan Vodička
4622 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.04.22 14:02
Dobrý den pane Rybička,
přestavbě tohoto vozu na LPG nic nebrání. Provedení přestavby tak, jak jsme ji v minulosti prováděli, si můžete prohlédnout v naší fotogalerii např. zde: www.neptun-harfa.cz/… .
U tohoto vozu jsme použili elektronickou aditivaci ventilů. To je to nej, co technicky můžeme pro dodatečnou ochranu ventilů nabídnout. O konkrétním provedení přestavby Vašeho vozu bychom se domluvili při ev. zadávání zakázky.
S pozdravem Ivan Vodička
4621 Pepa03.04.22 8:10
Dobrý den,mám dvě vozidla na LPG,a prosím o doporučení vhodných svíček-zlatá střední cesta./přesný název,popř.kod označení/ pro danou motorizaci.
Dacia 2019 1,6 Sce 75kw H4M D7
Škoda octavia II 2011 1,6mpi 75kw BSE
Děkuji Pepa
4620 Lukáš Rybička02.04.22 16:37
Dobrý den pane Vodička,
Velmi uvažuji o přestavbě mé Toyoty Yaris 1.generace z roku 2005 na LPG.Jedná se o motor 1.3 64kw.
Můžete mi z Vaší zkušenosti přestavbu pro daný vůz doporučit?Je nutné realizovat přimazávání ventilů?V tomto směru podotknu,že jsem velmi klidný řidič a jezdím delší trasy po okresních silnicích.Velice Vám předem děkuji za informaci.
S pozdravem,Lukáš Rybička
4619 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 01.04.22 9:36
Dobrý den pane Kováč,
Nechci se s Vámi přít o právní výklad, pouze se podělím o svůj pohled na věc.
U dodatečných přestaveb na alternativní pohon LPG není v TP uvedena platnost tlakové zkoušky nádrže. Ta je uvedena v Příloze k TP, kterou vystavuje montážní firma. Je stanovena výrobcem nádrže s platností 10 let od data výroby. To je také uvedeno v pasportu k nádrži, který při přestavbě předáváme spolu s dalšími doklady zákazníkovi, a v nějaké formě (podle výrobce) i na štítku nádrže. Až na výjimky se tato doba platnosti tlakové zkoušky nesmí prodlužovat.
Schválením provedení přestavby se stala LPG nádrž součástí vozu. Po skončení platnosti tlakové zkoušky není nádrž technicky způsobilá, a proto se domnívám, že se i celé vozidlo stává nezpůsobilé provozu (obdobně jako např. pokud má byť jen jedna z pneumatik a pouze na jednom místě vzorek menší než je stanovená minimální hodnota). To, že má vozidlo ještě platnou STK, na věci nic nemění. Zrovna tak skutečnost, že přepnete do provozu pouze na benzin, nic neznamená. LPG nádrž je i po spotřebování plynu pod určitým tlakem.
Proto si myslím, že není možné provozovat vozidlo s prošlou tlakovou zkouškou LPG nádrže. Jednou z možností je LPG nádrž včas vyměnit, druhou možností je provést přestavbu spočívající v demontáži LPG zařízení – viz příspěvek č 4615 který jsem psal před pár dny.
STK (stejně tak i měření emisí, kde emisní technik do emisního protokolu musí uvést platnost tlakové zkoušky nádrže)řeší aktuální stav. To znamená, že ke dni emisního měření a STK musí být LPG nádrž platná. Pokud by platnost tlakové zkoušky nádrže končila dříve než za dva roky, platnost STK ani emisí se nijak neomezuje. Odpovědnost za to, že je vozidlo provozováno ve správném technickém stavu je na provozovateli a řidiči.
S pozdravem Ivan Vodička
4618 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 01.04.22 9:00
Dobrý den Ondro,
Jedná se o motor 1,5 DPI (Double Port Injection) 81kW se dvěma MPI vstřikovači na válec. Tyto motory dávkují benzin s běžným nízkým tlakem paliva jedním, nebo současně dvěma vstřikovači do sacího potrubí.
Tyto motory je možné přestavět na LPG. Pro přestavbu se používá osmiválcová řídící jednotka a pouze 4 vstřikovače LPG. Elektronika plynu načítá impulzy pro každý vstřikovač benzinu, pro provoz na LPG pak podle speciálního algoritmu sloučí impulzy z obou vstřikovačů benzinu daného válce do jednoho impulzu pro příslušný plynový vstřikovač.
Tento algoritmus podporují poslední generace systémů BRC Seq 32 i AC Stag Q-Max. U nás jsme přestavovali motory s touto technologií vstřikování jak v dotazovaném Hyundai i30 (zatím nemáme z nějakého důvodu ve fotogalerii), tak i např. v Suzuki Swift (ve fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… ), jízdně fungují bez problémů.
S pozdravem Ivan Vodička
4617 Ondra31.03.22 21:51
Dobrý den, pane Vodičko,
mám pouze teoretickou otázku. Lze na LPG přestavět motor Hyundai 1.5 DPi (též označovaný jako 1.5i D-CVVT) dostupný např. v aktuální generaci i30 jako základní motorizace? Motor má 2 vstřikovače na válec a ne ve všech provozních režimech vstřikují oba shodně (např. na volnoběh vstřikuje pouze jeden).
Děkuji
4616 Kováč31.03.22 18:46
Dobrý den pane Vodičko, několikrát se tady řešila výměna nádrže po skončení platnosti tlak. zkoušky. Není mi ale jasné proč by to mělo mít souvislost s STK. STK je přece na 2 roky a platnost tlak. zkoušky nádrže je zapsána ve velkèm TP takže to na STK musí vidět a vědět. Takže mi z toho vyplývá: když mi skončí platnost tlak.zkoušky nádrže dříve než STK znamená to pouze že se již nesmí nádrž plnit, ale auto může být nadále provozováno na benzín. Nebo je to jinak? Vždyť není nikde psáno že prošlá nádrž nesmí být v autě.
4615 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.03.22 11:01
Dobrý den Jirko,
Při demontáži se legislativně jedná o stejný postup jako při montáži. Držitel oprávnění k přestavbě demontuje všechny LPG komponenty (ve Vašem případě zkontroluje…), potvrdí do velkého TP provedení schválené přestavby spočívající v demontáži zařízení. Nahlásí přestavbu (demontáž) přes dovozce do tzv. Registru přestaveb. Vy pak musíte s doklady správně do 10 pracovních dnů na Registr vozidel. Tam úředník zkontroluje hlášení přes internet se zápisem v TP, přestavbu zaeviduje a vystaví Vám nové osvědčení o registraci vozu (malý techničák).
Pak je vůz opět pouze benzinový, můžete na emise a STK.
S pozdravem Ivan Vodička
4614 Jirka29.03.22 16:14
Dobry den, v renault thalia jsem mel namontovany lpg system brc, ale prestal fungovat a oprava vzhledem k najezdu byla nerentabilni, tak se nechal "garaznikem" demontovat a jezdilo se na benzin. Ted me ale ceka STK + EM a bylo mi receno ze pokud to nejak legislativne neudelam, tak me z STK vyhodi. Jaky je ted postup? Mam dojet k vam, kde mi vozidlo zkouknete, date razitko, ze je plyn demontovany a ja s tim nasledne dojdu na urad, kde zmenu zapisou do velkeho TP? Kolik si mam pripravit penez na tu "revizi" demontaze? Dekuji, Jirka
4613 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 29.03.22 12:06
Dobrý den pane Novák,
Pokud vím, tak ve sběrnách vykupují LPG nádrže pouze vypuštěné bez multiventilu. Ale zkuste se tam zeptat, možná ji od vás vezmou i kompletní, třeba bude platit „jiný kraj, jiný mrav…“.
Svépomocné vypouštění zbytku plynu povolením multiventilu ani na odlehlém kopci a ve větrném počasí (aby se plyn rozptýlil) nemohu doporučovat. Asi nejlepší možností je zeptat se ve Vaši montážní firmě nebo u nějakého plynaře ve Vašem okolí. I my máme komplikace s likvidací prošlých nádrží, zvládáme stěží likvidovat nádrže, které vyměníme v naší firmě.
S pozdravem Ivan Vodička
4612 Novák25.03.22 17:34
Zdravím pane Vodičko, prosím o radu jak naložit s vymontovanou LPG nádrží z auta. Jelikož skončila její platnost, vymontoval jsem ji z auta ale co teď s ní? Mohu ji odevzdat v LPG dílně a jaký je poplatek nebo kam to odevzdat? Odhlašovat to již nebudu, jen dojezdím do konce platnosti STK. Je to auto už jen na dojetí, neřešme, že se to mělo vymontovat v LPG dílně a odhlásit. V nádrží je malý zbytek plynu. Děkuji za radu.
4611 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 23.03.22 11:42
Dobrý den pane Novák,
Co napsat k Vašemu smutnému povzdechu – i já platím za zboží či služby ceny, které požaduje prodávající. Ani já nemám radost z toho, že za elektřinu, maso, rohlíky, benzin či LPG platím stále více. Částečně si mohu pouze vybrat, co a od koho koupím, a kolik toho nakoupím. Jen se snažím vyhnout negativní konotaci slovního spojení „… zneužívání pro finanční profit“. Vždyť každý obchodník zjednodušeně řečeno prodává za vyšší cenu, než nakupuje, rozdílu se říká zisk, neboli finanční profit a je to podmínkou podnikání v obchodě.
LPG se stejně jako benzin vyrábí v naprosté většině z ropy. V ČR (až na drobné výjimky) cena LPG dlouhodobě osciluje okolo poloviny ceny benzinu. To zhruba odpovídá i dnešní situaci na čerpacích stanicích.
S pozdravem Ivan Vodička
4610 J. Novák23.03.22 10:40
Dobrý den, pane Vodičko,
cena LPG je něčemu úměrná nebo souvisí se situací ve světě a jejímu zneužívání pro finanční profit? Úměru jsem, bohužel, nenašel, ceny ropy tomuto zdražení neodpovídají, takže zbývá akorát ta spekulace obchodníků s palivy. Smutné.
4609 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.03.22 15:49
Dobrý den Tomáši,
termín „Revize LPG“ u nás obnáší kontrolu těsnosti a mechanického stavu systému (zda není poškozen některý komponent nebo potrubí plynu). Je to tedy bezpečnostní záležitost, to provést můžeme. Vy však máte patrně na mysli nějaké servisní úkony. Ty Vám u systému Tartarini nenabídneme, tento systém nemáme v nabídce, a nemáme patřičné diagnostické připojení. Budete se muset obrátit na Vaši montážní firmu, nebo na dovozce – firmu JK Product, kde by Vám mohli dát kontakt na nějakého jejich nejbližšího dealera.
S pozdravem Ivan Vodička
4608 Tomáš FRantík21.03.22 19:20
Dobrý den, mám LPG (systém Tartarini) na Dacii Lodgy. Revize byla provedena každý rok, nyní bych potřeboval roční revizi po 6 letech. Když jsem dával auto na revizi LPG před dvěma roky, tak zřejmě neudělali vše, takže pak nám auto každou minutu při cestě z Chorvatska pískalo (každou minutu jsem musel zmáčknout LPG tlačítko), a musel jsem ho znovu na revizi dát. Tak se ptám, zda toto odblokování signalizace nutnosti revize uděláte.
4607 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.03.22 13:06
Dobrý den pane Novák,
Přestavba Toyoty Corolla 1,6 97kW je možná. Přestavovali jsme ji se systémem BRC Seq32 a elektronickou aditivací ventilů EVP. Provedení přestavby si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . Pokud byste chtěl nějaké podrobnější informace, můžete se na mne obrátit mejlem, telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek. S pozdravem Ivan Vodička
4606 Martin Novak19.03.22 18:43
Dobrý den, zvažuji nákup aktuální genetice Toyoty Corrola 1.6, 97kw a zároveň mám dobře zkušenosti s LPG. Chci se proto zeptat, zda si myslíte, že je tento motor vhodný pro přestavbu či s nim mate už zkušenosti. Moc děkuji za odpoved
4605 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.03.22 7:04
Dobrý den Evžene,
Viděl jsem něco podobného u Fordu Focus dovezeného z Německa. Ale nevím, kde by se podobné kusy u nás daly objednat. Sháněl jsem něco podobného do našeho C-Maxe – ten měl také mělký prolis pouze pro dojezdovou rezervu a LPG nádrž byla o cca 7 cm vyšší. Nesehnal jsem, tak jsem si nechal podle tvaru koberce uříznout v tenké překližky desku, kterou jsem dal na nožičky kolem nádrže. Tak jsem měl rovnou podlahu kufru a pod překližkovou podlážkou prostor pro „nezbytné drobnosti“… ale i pro část povinné výbavy.
Takže nevím kde něco takového koupit, ale např. můžete zkusit oslovit někoho, kdo pracuje se dřevem…

S pozdravem Ivan Vodička
4604 Evžen09.03.22 10:51
Dobrý den,
mám Opel Astra J HB 2011 a nechal jsem si namontovat LPG. V kufru jsem měl jen úzké dojezdové kolo takže je nádrž LPG vyšší. Viděl jsem že existuje vložka okolo nádrže do kufru k vyrovnání do roviny, takže okolo jsou jakési příhrádky. Nevěděli by jste kde by se nechalo něco takového sehnat? Děkuji
4603 PaulofWoCC08.03.22 17:13
Jirka Dobrý den jednotka OMVL Dream XXI E - MP48
////////
Zkuste čidlo 4k7 na danný rozměr závitu M5-M6, běžně dostupné
4602 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.03.22 9:39
Dobrý den Táňo,
Přestavba Dodge Nitro na alternativní pohon LPG je možná. Provedení přestavby tak jak jsme ji v minulosti prováděli si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . Ceny přestaveb vycházejí z platného ceníku zde: www.neptun-harfa.cz/… , u tohoto vozu je nutné počítat s příplatkem za dražší a větší externí nádrž pod vozem.
S pozdravem Ivan Vodička
4601 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.03.22 9:39
Dobrý den Jirko,
Systém OMVL nemontujeme, netuším, jaké čidlo teploty používají. Jestli máte možnost připojení systému k programu, můžete zkusit připojovat různá čidla a to, které bude zobrazovat správné hodnoty je to pravé. Další možností by mohlo být, kdyby ovládací program umožňoval změnu typu čidla teploty – pak by se dalo nahradit jiným a změnit jeho typ v programu tak, aby zobrazovalo správné hodnoty.
S pozdravem Ivan Vodička
4600 Táňa07.03.22 19:41
Dobrý den,
prosím o informaci. Je možná přestavba na LPG u Dodge Nitro 3,7 V6? Můžete uvést alespoň přibližnou cenu?
Moc díky za odpověď
4599 Jirka07.03.22 10:54
Dobrý den jednotka OMVL Dream XXI E - MP48, made in Italy (bez OBD) jaké je použité čidlo teploty reduktoru? Závit M6, mosazný šestihran, čidlo je totálně mrtvé, neukazuje žádnou teplotu.
Děkuji Jirka
4598 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.03.22 8:48
Dobrý den Pepo,
Přestavba vozu Kia Ceed je možná, použili bychom některý ze systémů sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG. Dobré zkušenosti máme se systémy AC Stag Q-Box, pokud byste chtěl pro přestavbu špičkový systém, můžeme použít i zařízení BRC Seq 32. Pro motory Hyundai/Kia doporučujeme nějaký ze způsobů dodatečné aditivace ventilů.
S pozdravem Ivan Vodička
4597 Pepa02.03.22 20:33
Dobrý den,prosím,chystáme se na přestavbu LPG.Auto Kia Ceed sw/JD/ r.v.05/2013-1,4 73kw G4FA.Chci se zeptat,zda li tyto přestavby jsou bez problému a zda po fin.stránce počítat i s ochr.vent.sedel.Popř.doporučení systému LPG.Děkuji Pepa
4596 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.02.22 7:36
Dobrý den tazateli 4595,
Pro provoz na LPG považuji za vhodnější motory se starším typem vstřikování MPI, u kterých se benzin dávkuje vstřikovači do jednotlivých větví sacího potrubí. Z toho důvodu budou v mém doporučení chybět poslední modely koncernu VW – tam se již motory MPI montují pouze do modelů Citigo a krátké Fabie.
Takže bych vybíral ze starších modelů, např. Fabia Kombi MPI se vyráběla do roku cca 2019, Octavia 1,6 MPI 74kW do roku cca 2013. Dále můžete volit např. Hyundai 1,4 nebo 1,6 MPI, ev. modely Dacia s motorizací bez přímého vstřikování.
Kdybyste vybíral ze starších modelů, budete mít větší výběr. Naopak, kdybyste vybíral motorizaci s přímým vstřikováním TSI, doporučuji, nejprve zjistěte přesný typ motoru (G4FD, CJZD, CHPA…). Ten mi např. pošlete mejlem, abychom mohli ověřit, zda je přestavba možná (ne všechny typy motorů s přímým vstřikováním je možné na LPG přestavět).
S pozdravem Ivan Vodička
4595 Anonym23.02.22 9:06
Dobrý den chtěl bych Vás poprosit o doporučení vozidla a motoru který je vhodný na přestavbu LPG. Potřebuji vozidlo pro taxislužbu roční nájezd 70.000 km co by jste mi doporučili ?
4594 Roman Vetešník20.02.22 17:15
Děkuji, ozvu se.
4593 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.02.22 13:25
Dobrý den pane Vetešník,
Mohu doporučit např. motorizaci CZDA – 1,4 TSI 110kW z let 2015-2020. Jedno takové vozidlo máme ve firmě, jezdí na LPG bez problémů, pro jeho přestavbu jsme použili systém Lovato DI. Nyní s ním jezdí kolega, pro jeho konkrétní zkušenosti s provozem nás můžete kontaktovat nejlépe telefonicky na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4592 Roman Vetešník15.02.22 19:26
Dobrý den,
chci koupit auto k přestavbě na LPG, buď Octavii nebo případně Passata, rok výroby cca 2016-17, 1.4, kombi- mohl bych poprosit v duchu příspěvku 4579 o doporučení vhodného typu k přestavbě u vás? Mockrát děkuji!
4591 Oukropec 15.02.22 10:34
Zdravím pane Vodička, děkuji moc za odpověď a vysvětlení. S pozdravem Luboš Oukropec.
4590 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.02.22 6:44
Dobrý den pane Oukropec,
Spotřeba aditivace je zhruba 1 litr na 10.000km, průtok z dávkovací nádobky je tedy velmi nepatrný – cca 0,1 ml na kilometr. Tento nepatrný průtok je nutno rozdělit do 4 trubiček k jednotlivým větvím sacího potrubí, čímž se pohyb kapaliny ještě zpomalí. Proto jsou v rozvodu aditivace do jednotlivých větví sacího potrubí Valve Saver Eternity (VSE) ocelová lanka. Aditivace vzlíná v tenkých mezerách mezi jednotlivými vlákny a mezi stěnou trubičky a vlastním lankem. Využívá se tedy fyzikálního jevu vzlínavosti, která minimalizuje vznik bublinek (zavzdušňování) tím, že by po vypnutí motoru kapalina stekla do nejnižšího místa.
S pozdravem Ivan Vodička
4589 Dotaz 14.02.22 18:02
Krásný dobrý den přeji. Chtěl jsem se jen zeptat, proč u subaru impreza 2007 je v trubičkach na primazavani ventilů lanko? Děkuji za odpověď s pozdravem Luboš Oukropec.
Vybrat stranu: 1
(Celkem 4638)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů