pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

17,70 Kč/l

-------------------------

17,20 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 8 a 10 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 4786)
4786 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.04.25 12:41
Dobrý den tazateli 4785,
Jednou z cest je zjistit, zda ke sporadickým problémům dochází i při provozu pouze na benzin. Bude to patrně na delší dobu, protože – jak píšete – „někdy se to nestane i několik měsíců“…. Je možné, že příčina je na straně plynu (pak by se i po několika měsících provozu pouze na benzin neprojevila). Také je však možné, že je tato sporadická vada na straně benzinového pohonu. Pak by to obdobně sporadicky zlobilo i při provozu pouze na benzin.
Dále by určitě pomohlo vyčíst paměť i sporadických závad ŘJ a porovnat skutečné hodnoty při provozu na benzin a na LPG. Pak (podle možností Vaší LPG elektroniky) zkontrolovat funkci LPG, zda tam nebudou nějaké indicie směřující ke sporadickým problémům ve volnoběhu.
S tím by Vám měl pomoci Váš plynař nebo specialista na Váš LPG systém (podle typu ŘJ LPG).
S pozdravem Ivan Vodička
4785 Cukání na volnoběh 09.04.25 19:00
Dobry den, Mám už delší dobu problém u svého dodge magnum 3,5l s LPG vstriky barracuda.. Nestává se mi to pořád, nestává se mi podle nějakých příznaku. Stává se to zničehonic, na krátkou chvíli nebo někdy dlouhodobě anebo se to nestane třeba několik měsíců.

Když mám zapnutý plyn a stojím na volnobeh, třeba na křižovatce, Tak se celé auto začne cukat, dusit se a pri rozjezdu i nekdy chcipne ( mam automat). Nekdy si i samo prida plyn. Nevíte co by to mohlo způsobovat? Dekuji!
4784 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.04.25 10:53
Dobrý den pane Olekšák,
Systémy s centrálním směšovačem měly některá specifika daná jejich principem. Jedním z nich je, že do sacího traktu nesměl jít náporový vzduch. Pak měl motor tendenci zhasínat při vyřazení za jízdy, zejména ve větších rychlostech, kdy byl nápor vzduch u větší. To platilo bez ohledu na to, zda byl použit reduktor podtlakový (podle Vašeho popisu ten, který má podtlakovou membránu spojenou hadičkou s pod tlakem v sacím potrubí), nebo elektronický (bez této hadičky). Podtlakové reduktory se typicky (nikoli výhradně) používaly pro přestavby motorů s karburátorem, elektronické nejčastěji pro motory s jednobodovým vstřikováním (a později také pro motory MPI až do doby LPG systémů s digitálním, a následně sekvenčním vstřikováním plynné fáze LPG).
Riziko tzv. zpětného zášlehu u starších systémů se směšovačem bylo. Protizášlehová klapka mu nemohla zabránit, pouze částečně chránila tu část sacího traktu, která byla od vstupní hadice až k místu její instalace.
V současné době Vám již instalaci protizášlehové klapky nenabídneme – nemáme je, a ani se nevyrábějí. U současných systémů sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG již riziko zpětného zášlehu nehrozí. Rovněž tak není problém s náporovým vzduchem.
Dnes bychom Vám Fabii MPI nepřestavovali s jiným typem LPG systému než se sekvenčním vstřikováním, ale v roce 2004 se to ještě mohlo stát. Přestavba s centrálním směšovačem byla podstatně levnější než v té době nově uváděné systémy sekvenčního vstřikování. Proto si tuto levnější variantu přestavby mnoho zákazníků přálo, i přes její nedokonalosti a neduhy.
S pozdravem Ivan Vodička
4783 M. Olekšák05.04.25 17:21
Dobrý den, mám Fabii 1.4 mpi (50kW) s namontovaným systémem Landi Renzo SE81. LPG není do motoru přiváděno vstřikovači, ale LPG mixem před škrtící klapkou. Samotnou regulaci pak provádí ventil za reduktorem, který je ovládán servomotorem (dle pokynů Ř.J. předpokládám). Zjistil jsem, že auto nemá osazenu žádnou protizášlehovou ochranu (odkdy měním svíčky každých cca 30k km neměl jsem žádný problém) ale co mi vadí víc je to, že reduktor je natolik citlivý na změnu tlaku v sání, že při puštění plynu (pedálu) při jízdě motor zhasne (jelikož se membrána uzavře). Pokud vím, některé reduktory mají podtlakový vstup ze sání, aby tento rozdíl kompenzovaly (SE81 mezi ně ale nepatří). Řeším to hadicí v sání, která je otočena do strany, aby nedocházelo k náporu vzduchu - tehdy se to neděje. Mám ale pocit, že tak motor neběží optimálně. Existuje nějaká možnost jak tento problém eliminovat? (Čím víc jsem si o LPG četl, tím víc mám pocit, že taková konfigurace se absolutně nohodí pro danou aplikaci, ale tak bylo auto přestavěno a homologováno v roce 2004 a nevím, jestli to jde zásadně měnit). Předem děkuji za odpověď.
4782 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.02.25 6:14
Ahoj Karle,
Děkuji Ti za spolupráci, doplnění a upřesnění.
Ivan Vodička
4781 Karel Barták04.02.25 21:57
Dobrý den, ještě k odpovědi 4776. Podklady k odpovědi ohledně tankování byly p. Vodičkovi poskytnuty od naší firmy AutoGas Barták, Mor. Budějovice, my tuto čerpací stanici v samoobslužném provozu máme od 5/2024,jsme první na Vysočině. Jen přidám pár důležitých informací. Samoobslužné tankování je dle revizních techniků a následných předpisů podmíněno tím, přímo u stojanu musí být popis připojení pistole, postup tankování. Výdejní stojan musí být vybaven pouze tlačítkem výdeje, které je bez aretace, tzn., pokud by zákazník pustil tlačítko, tankování končí...je to z důvodu, kdyby se zákazníkovi např. udělalo špatně, někde něco začalo např. syčet, musí se po uvolnění tlačítka tankování okamžitě přerušit. Pokud je stojan LPG vybaven jiným způsobem než tlačítkem bez aretace, nesmí si zákazník tankovat sám a musí si vždy přivolat obsluhu...AutoGas Barták,U Vodojemu 1580, Mor.Budějovice. Čerpací stanici LPG provozujeme NON STOP 0-24 hodin, případné dotazy vám rádi zodpovíme.
4780 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.02.25 14:24
Dobrý den tazateli 4779,
Pokud je LPG systém pro daný motor nakonfigurován tak, že na volnoběh spaluje pouze benzin, nijak by to nemělo ovlivnit průběh měření emisí. Emisní technik odpovídá za to, že jedno měření provede s navoleným základním palivem, a druhé měření po přepnutí systému na alternativní palivo. Pokud systém při provozu na alternativní palivo používá v některých režimech souběh obou paliv, nebo dokonce někdy (např. na volnoběh) 100% základního paliva (benzinu), to není emisní technik nijak schopen ovlivnit. Ovlivněny však budou hodnoty výfukových plynů, ale to je vlastnost konkrétního LPG systému v konkrétním voze.
S pozdravem Ivan Vodička
4779 Anonym30.01.25 17:20
Dobrý den.Mám Peugeot 5008 1,6 thp je to přeplňovaný motor.Mám namontované LPG.Je to systém kdy při jízdě na LPG jde současně i část benzínu.Na volnoběh motor jde pouze na benzín což je problém na emisní kontrole.Existuje stanice emisních kontrol,která je na takové případy vybavená?
4778 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 29.01.25 13:39
Dobrý den pane Nový,
Přestavbu vozů výrobce MG jsme ještě nedělali. Proto se omlouvám, nemohu se s Vámi podělit o žádnou zkušenost.
S pozdravem Ivan Vodička
4777 Nový25.01.25 21:31
Dobrý den,nedávno se v prodeji objevil číňan MG s atm. motorem 1,5. Jaký máte názor na tento motor z hlediska přestavby na LPG? A už jste dělali přestavbu?
4776 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 23.01.25 15:16
Dobrý den pane Kunc,
Pokud jsem dohledal správně, mohlo by platit následující:
v §12 odst. 8 nařízení vlády č. 191/2022 je mj. uvedeno, že „manipulace s plnicí koncovkou při plnění plynů do dopravních prostředků se nepovažuje za obsluhu vyhrazeného plynového zařízení, ale za činnost prováděnou poučeným uživatelem“. Legislativa nijak nerozlišuje, zda se jedná o LPG, CNG či jiné plyny.
Pokud provádí čerpání LPG do vozidla uživatel na základě návodu, který je umístěn na stojanu, je pak podle odborného názoru SÚIP považován za poučeného uživatele.
Pokud tedy mají na Vámi uvedených čerpacích stanicích na stojanu či v jeho bezprostřední blízkosti informaci o samoobslužném tankování a návod pro manipulaci s plnicí koncovkou, nic Vám nebrání v tankování.
S pozdravem Ivan Vodička
4775 Anonym21.01.25 11:17
Dobrý den,

před cca pěti lety jsem si nechal u vás instalovat systém LPG a byl jsem upozorněn, že podle legislativy ČR smí LPG tankovat pouze proškolená osoba, což je v tomto případě obsluha čerpací stanice. Vždy nějakým způsobem obsluha zkoušela, abych si natankoval sám, avšak nakonec to udělala. V poslední době se ale i čerpací stanice, které si zakládali na tom, že tankují sami (měly zamčené stojany), např. Robin Oil a jiné, najednou otočili, a tvrdí, že od loňského podzimu je už i v ČR možnost tankovat si sám. Bohužel jsem nikde nenašel zákon, směrnici, předpis, který by toto upravoval. Můžete mě, prosím, nasměrovat, kde toto najdu, případně podat informaci, zda je tankování v ČR povoleno i nezaškoleným osobám, jako je tomu např. v jiných státech?

Děkuji, Kunc
4774 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.12.24 6:48
Dobrý den tazateli H.M.,
Patrně máte na mysli systém BRC Maestro pro přestavbu motorů s přímým vstřikováním benzinu (TSI).
Jedná se o variantu holandského systému Prins. Firma Prins i BRC (špičky v oboru) jsou součástí skupiny Westport Fuel Systems. V této skupině dochází k přesunům a slučování technologií. Jedním z těchto produktů je i systém BRC Maestro. Jedná se tedy o velmi kvalitní produkt. Navíc kromě přestavby „běžných“ čtyřválcových TSI motorů umožňuje i přestavby motorů s kombinovaným vstřikováním MPI/TSI. Možnost přestavby s tímto systémem je však podmíněna tím, že specifikace vozu přesně odpovídá verzi, pro kterou výrobce vyvinul a otestoval řídící software. Z těchto důvodů servisní program ani neumožňuje mnoho úprav a individuelních změn.
Podle mne je jeho jedinou nevýhodou vyšší cena (i když je pod značkou BRC nižší, než pod značkou Prins).
S pozdravem Ivan Vodička
4773 H.M.08.12.24 8:06
Zdravim, chel by som sa opytať na vaš nazor na Maestro že ake su vaše skusenosti. A majitele Maestro keby sa vyjadrili ako jim to funguje.
4772 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.11.24 14:54
Dobrý den tazateli 4771,
Toyota Corolla 2023 bude mít patrně motor M15A-FKS 1490ccm s výkonem 92kW. Tento motor se podle našich podkladů montuje pouze do modelů Corolla 2022-23 a Yaris od roku 2020. Z důvodů nízkého zastoupení ve vozovém parku a krátké době od uvedení na trh jich na LPG mnoho nejezdí. Proto i zkušeností s jeho provozem na LPG bude minimum. My jsme jej na LPG ještě nepřestavovali.
Přestavba motorů s přímým vstřikováním je možná v případě, že pro danou variantu vozu některý z výrobců LPG systémů pro daný model úspěšně vyvinul řídící program LPG jednotky, který je schopen LPG pohon i elektroniku motormanagementu v daném voze obsloužit.
Pro motor M15-FKS je na trhu zařízení BRC Maestro. Podle výrobce je možno přestavět model Corolla 2020 s řídící jednotkou benzinu Toyota Denso 89666-02C30 a MB283000-0651 .
Tolik ve stručnosti k Vašemu dotazu, pro ev. další podrobnosti mne můžete kontaktovat mejlem, telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4771 Toyota Corolla 1.5 přestavba?05.11.24 8:47
Dobrý den, prosím o názor na přestavbu Toyoty Corolla 1.5 tři válec..rok 2023..předpokládám že tento motor znáte proto se nebudu dál rozepisovat:-D   Zajímá mě, zde je tento motor vhodný na přestavbu..ikdyz se jedná o atmosféru, je to přímý vstřik..a jak jsem pochopil, je to v přestavbě na LPG celkem ořech..
4770 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.10.24 8:06
Dobrý den pane Nowicki,
Vámi poptávaný motor CJSB 1,8 132kW má 4 vstřikovače DI (dávkují benzin pod vysokým tlakem do spalovacího prostoru válce) a 4 vstřikovače MPI (dávkují benzin pod „běžným“ nízkým tlakem do jednotlivých větví sacího potrubí). Za provozu motoru řídící jednotka dávkuje benzin v některých jízdních režimech oběma benzinovými vstřikovači (DI i MPI) současně, a v některých režimech pouze jedním.
Pro provoz takového motoru na LPG musí plynová elektronika načítat ekvivalent hmoty benzinu (tlak krát čas dávky paliva) oběma vstřikovači benzinu pro každé naplnění válce směsí. Tyto hodnoty sečte a převede na dávku plynu pro daný válec. Tento výpočet dělá pro každou dávku paliva pro každý válec samostatně. Zároveň „propouští“ technologicky nezbytné množství benzinu DI vstřikovačem.
Proto není přestavba těchto motorů tak běžná, rozšířená a levná, jako u starších technologií MPI. Pro přestavbu přímovstřiků můžeme tedy použít pouze sady, pro které výrobce LPG systému vyvinul a odladil řídící program pro daný vůz, typ motoru a verzi řídící elektroniky benzinu.
Pro motor CJSB Octavie 2015 s řídící jednotkou benzinu Simos 12.1 / Simos 18.1 / Simos 18.2 / Simos 18.6 máme k dispozici kit BRC Maestro.
Motory přestavěné na LPG mají mírně odlišný průběh i maximum jak v oblasti výkonu, tak i kroutícího momentu. Výsledky měření výkonu na motorové brzdě, která jsem viděl, měla odchylky od benzinu v řádu jednotek procent. Za jízdy nejsem schopen rozpoznat změnu výkonových parametrů vozu na jednotlivá paliva. Pouze v pravidelnosti chodu motoru na LPG u přímovstřikových motorů bývá drobná nepravidelnost při změně jízdního režimu (např. odpojování dvou válců atd) znatelnější než při provozu na benzin.
Tolik k Vašemu dotazu, pokud byste měl zájem o přestavbu, můžete nás kontaktovat mejlem, telefonicky nebo osobně na příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4769 Jakub Nowicki15.10.24 6:32
Dobrý den, pane Vodičko,

rád bych se na Vás obrátil s dotazem ohledně přestavby mé Škody Octavie III z roku 2015 (VIN: TMBLD9NE0G0150386), s motorem 1.8 TSI typu CJS, DSG převodovkou a pohonem 4x4, na LPG.

Na internetu se objevuje spousta různých názorů, jak pozitivních, tak i negativních, kvůli složitosti motoru a jeho vstřikování. Často se zmiňuje riziko nedostatečného chlazení benzínových vstřikovačů, což by mohlo při provozu na LPG vést k jejich poškození, a také jsem četl o opotřebení ventilových sedel.

Zajímá mě také, jaký vliv by přestavba měla na výkon auta. Četl jsem různé názory – někteří říkají, že se výkon zvýší, jiní, že se sníží, a další tvrdí, že se nezmění, pokud je přestavba správně provedena. Výkon je pro mě důležitý, i když jezdím předpisově, mám rád dynamickou jízdu, když to okolnosti dovolí.

Budu moc rád za Váš názor a doporučení. Ve svém okolí nemám nikoho s podobnými zkušenostmi s tímto motorem, a proto se obracím na odborníky.

Předem děkuji za Váš čas a přeji mnoho spokojených zákazníků! (OK)  
4768 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.09.24 9:43
Dobrý den pane Dvořák,
Ve Vašem Mustangu VI máte patrně motor 5,0V8 GT 50SDEM 99F o obsahu 5038ccm a výkonu 331kW. Tento motor má 16 benzinových vstřikovačů. Sada osmi vstřikovačů PFI dávkuje benzin do sacího potrubí a dalších 8 vstřikovačů DFI dávkuje benzin přímo do spalovacího prostoru.
Pro tento motor Vám přestavbu na alternativní pohon LPG nenabídneme.
S pozdravem Ivan Vodička
4767 Ivo Dvorak11.09.24 5:02
Dobry den
Mam Ford Mustang 8V 5,0, 330KW, r.v.2020 podle TP typ motoru F. Jake jsou technicke a cenove moznosti prestavby na LPG?
4766 Ivo Dvorak10.09.24 19:46
Dobry den
Mam Ford Mustang 8V 5,0, 330KW, r.v.2020 podle TP typ motoru F. Jake jsou technicke a cenove moznosti prestavby na LPG?
4765 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.08.24 15:57
Dobrý den Martine,
Suzuki S-Cross 1,4 Smart Hybrid (1.4 Boosterjet) model 2020 až 2023 jsme ještě nepřestavovali. Motor má přímé vstřikování, jeho přestavba je možná, za předpokladu, že máte benzinovou řídící jednotku typu Bosch DI-Motronic 0.261.S22.346 nebo S22/235.
Pro tyto verze je na trhu k dispozici sada BRC Maestro. Tyto systémy se vyznačují poměrně malou spoluúčastí benzinu. Cena přestavby za použití tohoto systému je podle našeho ceníku zde: www.neptun-harfa.cz/… od 54.000,- Kč. Před vlastní přestavbou bychom zkontrolovali konkrétní provedení Vašeho vozu, navrhli konkrétní provedení přestavby a z ní vyplývající cenu.
Tolik ve stručnosti,
S pozdravem Ivan Vodička
4764 Martin21.08.24 12:30
Dobrý den,
máte zkušenosti se zástavbou lpg do Suzuki S-cross 2022, 1,4t hybrid - motor K14D (AKK414)? Případná cena by byla?
Auto jezdí zpravidla s cca 2500 ot/min po dálnicích za 6 l benzínu, jaká by tak mohla být v tomto režimu očekávaná spotřeba obou částí? Samozřejmě mi jde o váš odhad.
Děkuji
4763 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 01.08.24 8:02
Dobrý den Marku,
Pro motor AZJ používáme svíčky Denso K20TT. Použít pochopitelně můžete i jiné svíčky od jiných výrobců podle doporučení výrobce vozu.
Kvůli LPG pohonu bych výběr omezil na svíčky s jednou elektrodou a vzhledem ke stáří motoru bych je měnil častěji.
S pozdravem Ivan Vodička
4762 Marek31.07.24 16:19
Dobrý den, zajímalo by mě jaké svíčky použít na Octavia 1 85kW 2.0i kod motoru AZJ na LPG

dekuji za odpoved
4761 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.07.24 10:58
Dobrý den pane Dobšíček,
Vstřikování kapalné fáze LPG v nabídce nemáme. Proto Vám nemohu nabídnout ani žádné ceny.
S pozdravem Ivan Vodička
4760 Anonym23.07.24 12:38
Používáte již kapalnou zástavbu LPG?Kolik stojí?Děkuji za odpověd.Dobšíček
4759 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.06.24 23:29
Dobrý den pane Boukal,
Motor Toyota A25A s kombinací přímého a nepřímého vstřikování a řídící jednotkou benzinu Denso 89661-33Y70 umožňuje přestavět na LPG systém BRC Maestro. Nicméně u vozidel s hybridním pohonem bychom si museli prohlédnout i prostorové uspořádání vozu s ohledem na možnosti umístění LPG komponentů.
Přestavba Corolly s MPI motorem by byla technologicky jednodušší, ale opět po prohlídce prostorového uspořádání s ohledem na hybridní pohon.
Tolik ve stručnosti, v případě dalších dotazů mne můžete kontaktovat mejlem, telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4758 Libor Boukal17.06.24 9:19
Dobrý den, zvažuji koupi zánovního auta Toyota Camry kde je motor A25A tedy 2.5LHybrid s kombinací nepřímého a přímého vstřikování. Viděl jsem od pana Vaculíka(svět motorů) test kde tento motor byl přestavěn na LPG jen to byla RAV4. Uměli by jste tedy tento motor také přestavět na LPG? Případně je ještě možnost Corolla sedan s 1.8L hybrid což je motor s nepřímím vstřikováním..
4757 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.06.24 5:20
Dobrý den tazateli 4756,
Nevím o žádném hodnověrném seznamu ideálních motorů. Pro provoz na LPG jsou jednodušší motory, které nemají přímé vstřikování (FSI, TSI, Ecoboost atd). Přeplňování (turbomotory) není pro přestavbu na LPG překážkou. To znamená, že motory Volvo je možné přestavět bez problémů. Pouze u některých modelů Volvo (např. šestiválec 3,2) je elektronické snímání tlaku benzinu. To přestavbu komplikuje.
Ale vypisovat motory nejsem schopen. Jednodušší bude, když si vyberete Vašeho favorita a pošlete mi mejlem konkrétní údaje o voze. Obratem bych ověřil možnosti přestavby a mohli bychom se domlouvat konkrétně.
S pozdravem Ivan Vodička
4756 Motory05.06.24 1:43
Dobrý den. Mám několikáté auto na lpg. Poptavám nové. Existuje nějaký seznam mororů, druhů aut ideálních na přestavbu. Nepřímé vstřikování, hydroštely. Jezdím 90% dálnice. Od roku 2008 a 111kw. Můj favorit Volvo 147kw. Viděl jsem mercedesy, opely, subaru a jiné
4755 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.05.24 11:07
Dobrý den pane Zbranek,
Pokud se mi podařilo správně identifikovat Vaše vozidlo, prováděli jsme Vám montáž na jaře 2019. Pak se u nás vozidlo objevilo na Vámi popisovanou opravu po ujetí 43.000km na podzim 2021 a od té doby zde nemám žádný další údaj.
Obtížně se mi hádá, co je příčinou potíží Vašeho vozu – netuším, kolik kilometrů jste za posledních 2,5 roku najel, ani jaký mělo vozidlo servis.
Pokud byste chtěl, abychom Vám vozidlo opravili, zavolejte na náš příjem zakázek. Domluvíme si termín, kdy byste nám zde vozidlo nechal. Vyčetli bychom paměť závad, provedli další diagnostický postu podle konkrétních projevů, a následně po domluvě odstranili zjištěné příčiny uvedených potíží.
S pozdravem Ivan Vodička
4754 Lukas Zbranek KIA CEED16.05.24 10:18
Dobrý den.

Auto mi ztrácí výkon a tzv škytá pri rozjezdech a přidávání plynu... trochu hůř i startuje.

A to i když jezdím jen na benzín, při škytání problikává oranžová kontrolka motoru.

Je možné že to zpúsobilo LPG ? už jsem myslím jednou podobny problém měl, opravili jste to a auto zase jezdilo bez chyby.
4753 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.04.24 5:52
Dobrý den pane Nečas,
Systémy Magic nemáme v nabídce, proto se omlouvám, ale na opravu nám auto nevozte. Osobně bych hádal, že může být problém v signálu, kde je LPG systém připojen k napájení pod klíčkem (+15). Je možné, že auto podle situace s tímto signálem při vypnutí motoru „pracuje“ – někdy jej vypne natvrdo, jindy tam proběhnou pulzy.
Ale to jen spekuluji. Obraťte se na Vašeho plynaře. Pokud byste u něj nepochodil, zkuste se obrátit na výrobce, firmu HL Propan do Ostravy. Ti Vám mohou doporučit nějakého jejich šikovného partnera blízko Vašeho bydliště. Vědí, kdo toho kolik odebírá, jak „šikovně“ se projevuje na školeních, a v neposlední řadě by měli mít zájem na tom, aby jejich výrobek dobře fungoval.
S pozdravem Ivan Vodička
4752 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.04.24 5:52
Dobrý den pane Zajac,
Předně děkuji za pochvalu…
Nejsem příznivcem odpojování benzinového čerpadla.
Většina motorů MPI má dodávku benzinu řešenou tak, že čerpadlo udržuje na vstřikovací liště benzinu konstantní rozdíl tlaku mezi benzinem a sacím potrubím. Přebytečné palivo jde obtokem zpět do benzinové nádrže. Takže tlak benzinu v potrubí a na liště je stejný, ať jedete na benzin, neo na plyn – tlakově není palivový systém zatížen nijak navíc.
Benzinové čerpadlo je schopné z nádrže načerpat řádově 100 litrů za hodinu. Při provozu na benzin (zjednodušeně, pro představu řečeno) spotřebuje motor za hodinu jízdy cca do 10 litrů benzinu. To znamená, že 90% paliva, které čerpadlem projde, se vrací zpět do benzinové nádrže. Při provozu na LPG se do benzinové nádrže vrátí celých 100% toho, co čerpadlo načerpá. Ani zde nevidím důvod pro odpojování čerpadla pro jeho „ochranu“. Nedělá v principu nic navíc. Také nehrozí jho zatuhnutí z důvodu nečinnosti.
Jedinou podmínkou je, aby bylo v benzinové nádrži dost benzinu – aby bylo čerpadlo spolehlivě zaplavené – benzin je ochlazuje.
Dalším důvodem pro ponechání benzinového čerpadla v provozu je funkce LPG systémů sekvenčního vstřikování. Přepínají jednotlivé válce postupně, mohou přepínat automaticky zpět na benzin, a v některých případech je v určitých režimech nastaven tzv. přívstřik benzinu.
Se zatuhnutím aditiva v dávkovači jsem se nesetkal.
Aditiva v benzinu považuji za dobrou věc. Dříve jsem tankoval premiové benziny (většinou 100 oktanů - Vervu nebo Shell ) – nikoli z důvodu oktanového čísla, ale proto, že bývají podstatně lépe aditivované. Nyní používám do běžného benzinu přídavnou aditivaci VIF Super benzin aditiv. Sice je to „pracnější“ (někde v autě musím mít plechovku), ale cenově přijatelnější než např. Verva.
S pozdravem Ivan Vodička
4751 Martin Nečas25.04.24 14:53
Dobrý den, obracím se na Vás, protože už nevím co s lpg může být. Systém Magic G4. Starý rok namontovaná v Ramu 1500. Jde o problém s vypnutím plynu. Udělá si to kdy chce a nejvíce když je pod 3 stupně celsia. Problém - ujedu např. 50 km vypnu motor a ukazatel plynu ihned po vypnutí motoru vypne(co mam vypozorováno tak když zabliká alespoň 5 krát tak se lpg vypne jak má a další start je bez problémů) když ukazatel plynu v nádrži ihned vypne po vypnutí motoru tak Rama nemůžu nastartovat a nebo chytne až na 2-3 pokus. Když přidám plyn tak chytne hned. Při jízdě na benzín neni absolutně žádný problém. Dokážete mi prosím poradit? Nemam sebemenší problém Rama dovézt k Vám.
4750 Dalibor Zajac, Most24.04.24 8:52
Dobrý den, děkuji za toto skvělé fórum a Vám, pane Vodičko, že své zkušenosti takhle předáváte dále a "nesyslíte" si je jen pro sebe.
Má smysl u moderního auta (Dacia Dokker, r.v.2019) řešit vypínání benzínového čerpadla během provozu na plyn?
Při delší odstávce (1 týden), nehrozí zatuhnutí kapaliny v dávkovači aditiva?
Stačí tankovat prémiový benzín (př. Verva 100), nebo do něj dávat ještě další aditiva proti stárnutí?
4749 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.04.24 8:33
Dobrý den pane Tůma,
Pro přestavbu motoru G4FJ 130kW 2019 v Tucsonu 2019 bychom mohli použít systém AC Stag 400 DPI. Tuto přestavbu můžeme udělat u vozů, které nejsou vybaveny filtrem pevných částic. Cena přestavby se systémem Stag 400 DPI je v tomto případě od 41.000,- Kč.
Další možností je použití systému BRC Maestro, pro vozy Tucson 2018-2020 s motorem G4FJ 1,6 130kW s řídící jednotkou benzinu Kefico CPEGD 2.20.3. Tento systém obsahuje pro daný model auta dodatečné elektrické komponenty a elektronickou aditivaci ventilů. Cena přestavby v této konfiguraci by byla od cca68.000,-Kč.
S pozdravem Ivan Vodička
4748 Karel Tůma14.04.24 16:15
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli je možné přestavět na LPG vůz Hyundai Tucson r.v.2019, 1,6 T-GDI, 130KW. Typ motoru je G4FJ a popřípadě jaký systém lze použít. Děkuji za odpověď. S pozdravem Karel Tůma
4747 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.04.24 11:14
Dobrý den Marku,
Revizi LPG i měření emisí provádíme bez objednání. Přijet tedy můžete kdykoli v pracovní dny mezi 7,00 a cca 16.00. Pokud nebude nikdo před Vámi, můžete cca za 45 minut odjíždět (zhruba tak dlouho trvá měření jednoho vozu). Pokud před Vámi budou již nějací zákazníci na měření čekat, můžete nám tu vozidlo nechat. Po změření emisí Vám pošleme SMS.
S pozdravem Ivan Vodička
4746 Anonym06.04.24 6:25
Dobrý den pane, chtěl bych se zeptat ohledně měření emisí a revize zda-li je nutné se k vám do servisu objednat a jak je to časově náročné. Děkuji za odpověď Marek.
4745 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.04.24 6:53
Dobrý den pane Huml,
Vaše Korando bude patrně z let 2019-2022 s motorem G15DTF. Tento motor používá technologii přímého vstřikování benzinu do spalovacího prostoru. Přestavby těchto motorů mají spoje přísná specifika, podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… .
Firma BRC má pro tuto motorizaci ve spojení s řídící jednotkou motoru Bosch MED 17.9.32 zpracovanou sadu pro přestavbu. Jedná se o systém BRC Maestro doplněný o elektronickou aditivaci ventilů BRC a další předepsané dodatkové komponenty. Cena takového provedení přestavby by byla cca 70.000,- Kč.
Pro bližší podrobnosti mne můžete kontaktovat mejlem, telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4744 Jaroslav Huml28.03.24 17:09
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda jde předělat Ssangyong Korando 1,5 turbo benzín 120 kW na LPG. Pokud ano, zajímala by mě cena předělání. Děkuji za odpověď.
4743 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.02.24 12:49
Dobrý den pane Hemer,
Originálně přestavěné Subaru z Itálie bude mít s největší pravděpodobností na určité úrovni omezen (zablokován) software LPG jednotky. LPG filtry bychom Vám vyměnit mohli. Dále bychom prověřili možnosti komunikace s ŘJ LPG a podle toho se ev. domluvili, (pokud bude potřeba) na dalších variantách možného postupu.
S pozdravem, Ivan Vodička
4742 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.02.24 12:49
Dobrý den pane Třeba,
Pokud jste technicky zdatný, můžete nízkotlaké hadice mezi reduktorem, vstřikovači a sacím potrubím vyměnit za nové určené na LPG – jen si zkontrolujte správný průměr (od reduktoru 14, 12 nebo 10mm a u vstřikovačů nejčastěji 5 nebo 6 mm). Následně je pochopitelně nutné zkontrolovat těsnost LPG rozvodu.
S pozdravem Ivan Vodička
4741 Ladislav Hemer08.02.24 8:11
Dobrý den, mám staré Subaru(2007) s tovární přestavbou Bi-Fuel, původně z Itálie. Komponenty jsou BRC/MTM. Potřeboval bych výměnu filtrů. Děláte i toto? Děkuji
4740 Lukáš Třeba 07.02.24 16:01
Dobrý den, prosím vás, mohu si sám udělat výměnu hadic u motoru na příslušenství LPG systému? Mám je steřelé a po výměně plánuji pravidelnou roční revizi. Samozřejmě že bych použil origo hadice na LPG. Děkuji
4739 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.02.24 7:37
Dobrý den pane Mayer,
Revize LPG je kontrola těsnosti a mechanického stavu – je to bezpečnostní otázka. Revizi LPG tedy udělat můžeme. Stejně tak Vám i u systému Prins můžeme udělat měření emisí před STK.
Ale údržbu, servis, diagnostiku, seřízení ani opravy Vám u tohoto systému nenabídneme.
S pozdravem Ivan Vodička
4738 Jaromír Mayer06.02.24 7:53
Dobrý den,
prosím o informaci, zdali děláte revizi na LPG systému Prins u benzínových motorů s přímým vstřikem paliva. Ideálně i s možností seřízení (program na seřizování LPG systému Prins).
Jedná se o Ford Grand C-Max 2018, motorizace 1,5 Ecoboost 110 kW, motor M8DB.
Děkuji za odpověď
4737 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.01.24 9:49
Dobrý den tazateli 4736,
S provozem Nissana Quashqai na LPG jsme se v minulosti setkali s problémy, proto jsme jejich přestavbu přestali nabízet.
S pozdravem Ivan Vodička
Vybrat stranu: 1
(Celkem 4786)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů