pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

14,50 Kč/l

-------------------------

14,00 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 4 a 6 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 3415)
3415 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.02.17 17:55
Dobrý den Michale,
Sekvenční vstřikování AEB nepoužíváme. Setkáváme se pouze s elektronikou původem od výrobce AEB v systémech Lovato a Zavoli Alisei (kde používají na základě obdobného základu jednotlivé firmy svoje programy…). Proto není můj názor na komponenty AEB nijak vyhraněný a neodvažuji se veřejně posuzovat.
S pozdravem Ivan Vodička
3414 Michal20.02.17 9:24
Dobrý den,
jaký je Váš názor na komponenty sekvenčního vstřikování od A.E.B
3413 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.02.17 7:27
Dobrá den na Moravu Lukáši,
Nedokážu posoudit oprávněnost ani nutnost požadavku Vašeho plynaře na výměnu řídící jednotky. Je možné, že již má např. výpadky paměti, v které jsou uloženy nastavené parametry, nebo jiný problém. Ale také je možné, že se jedná o nějaký v ČR ne běžný a pochopil jsem i cca 10 let starý (proto ta výměna nádrže) systém, pro který není v ČR odpovídající diagnostické a programové vybavení. A pokud se Váš plynař s jednotkou nespojí, nelze pochopitelně nic seřídit (ale to by zase asi neměnil vstřikovače…). Proto mé rozpaky. Ale opakuji, na základě kusých informací zprostředkovaných (nezlobte se) laikem si nedovolím žádné hodnocení.
Přeji úspěšné vyřešení Vašich problémů, Ivan Vodička
3412 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.02.17 7:27
Dobrý den Ondro,
Omlouvám se, ale úplně nerozumím Vašemu dotazu. Lovato je italská firma s výrobním závodem ve Vicenze. Vyrábí tam své vstřikovače a kompletuje své reduktory (alespoň před pár lety jsem to tam tak viděl…). Nevidím žádný důvod, proč by Lovato mělo současně s výrobou svých komponentů montovat komponenty od konkurence.
Pokud byl Váš dotaz míněn tak, zda některá z montážních firem v ČR která má „na vratech dílny“ pověšeno logo výrobce Lovato zároveň montuje polské vstřikovače a reduktory – tak to pochopitelně možné je. Ceny polských komponentů bývají zpravidla o něco nižší. V ČR si nemyslím, že by si některá montážní firma mohla dovolit nabízet pouze jeden z LPG systémů. Je to dáno přetlakem nabídky výrobců a dovozců LPG systémů, ale i snahou montážních firem nabídnout svým zákazníkům různé cenové a kvalitativní řešení přestaveb. Jen si myslím, že Lovato by se mělo nazývat Lovatem, Stag Stagem, atd. „Polské Lovato“ pokud vím, neexistuje.
S pozdravem Ivan Vodička
3411 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.02.17 7:27
Dobrý den Karle,
Technologicky by nemělo přestavbě motorů E-torq nic bránit. Konkrétní nabídku systému i celkového provedení přestavby bych udělal až po prohlídce vozu a jeho prostorového řešení.
S pozdravem Ivan Vodička
3410 lukas morava19.02.17 11:00
zdravim,chci se zeptat na :-/   vas nazor.po vymene nadrze a lpg vstrikovacu zaclo postupne delat neplechu cukani,hlavne pri tzv lechtani pynu jizda za jinym autem uz i na benzin po 2 letech problemi.dlouhe starty a cukani.po nasteve pry rid. jednotka.vymenatak 14tis.zaruka pryc a chteji dalsi penize.
3409 Ondra17.02.17 9:20
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, jestli lovato montuje polské vstřikoače a polský reduktor.
3408 Karel17.02.17 4:59
Dobrý den chtěl bych se zeptat jestli je možná přestavba automobilu Fiat Nové Tipo 1.6 E-torg (110k)r.v. 2016, sedan.Jaký systém doporučujete a jakou zvolit ochranu ventilový sedel. Děkuji za odpověď.
3407 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.02.17 11:31
Dobrý den Radku,
Pro přestavbu Octavie 1,6 75kW můžeme použít systémy sekvenčního vstřikování plynné fáze, minimálně od verze AC Stag Q-Box výš (viz náš ceník zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Provedení přestaveb těchto vozů s různými systémy si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . Doporučení konkrétního provedení přestavby si můžeme upřesnit při event. domluvě přestavby. Aditivace ventilů není pro provoz Vašeho motoru na LPG nutná, motory koncernu VW nemívají s provozem na LPG problémy.
S pozdravem Ivan Vodička
3406 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.02.17 11:31
K příspěvku 3404 bych rád podotknul jedno. Snažme se – jak na straně přijímací kanceláře, tak i na straně zákazníků, o oboustranně srozumitelné a pokud možno jednoznačné informace. To si myslím, že je jediná cesta jak předejít nedorozuměním a nesplnitelným očekáváním.
Ivan Vodička
3405 Radek15.02.17 17:49
Dobrý den,

chci se zeptat jaký systém byste doporučili do octavie II 1,6 MPI 75 kW. Včetně přimazávání ventilů nebo bez?
3404 Anonym15.02.17 14:00
Dobrý den všichni budoucí zákazníky této firmy.
Chtěl bych Vás touto cestou upozornit na nesolidní jednaní dané firmy co se tyče ústních dohod mezi vámi a firmou. Nedodržuji slíbené terminy ani dohody. Je to moje nejhorší zkušenost s tak zvaným autorizovaným servisem.

3403 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.02.17 13:40
Dobrý den Ivane,
Netuším o jakou elektroniku (typ LPG systému) se jedná. Ale je patrně nebude namontován snímač množství plynu na nádrži, nebo není z nějakého důvodu funkční (nehýbe se plovák v nádrži,ukazatel není správně nekalibrován, je porušená elektroinstalace…). Můžete mi mejlem napsat typ LPG systému, event. poslat fotku přepínače, pak bych mohl být o něco konkrétnější. Ale prohlídku vozu nic nenahradí, bez ní se na chybu přijde málokdy…
S pozdravem Ivan Vodička
3402 Ivan15.02.17 9:03
Dobrý den ,
mám dotaz na kontrolku množství paliva lpg v nádrži. Po natankování mi nesvítí podsvícení čárek označující množství. Pouze červené světýlko.
3401 Robert14.02.17 10:56
Zdravím pane Vodičko,
děkuji za Vaši vyčerpávající odpověď.Jelikož se provoz vozidla s předepsanými svíčkami nejeví jako problematický jak na LPG,tak i na BA95,zůstanu jim věrný. Upřímně řečeno, také považuji za vhodnější měnit svíčky po roce,tzn při mém provozu po 20 kkm a vždy před zimou,kdy jsou na ně nároky největší.U iridiových svíček s najezdem přes 40 kkm a dvěma zimními provozy za sebou bych si jejich bezproblémovou funkcí následující zimu nebyl zcela jistý... Děkuji a přeji příjemný den
3400 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 14.02.17 10:05
Dobrý den Roberte,
Zapalovací svíčky a provoz na LPG je „věčně zelené téma“, které se nikdy nevyčerpá. Co plynař to jiný názor, jiné zkušenosti a jiná doporučení.
I já jsem zkoušel ve svých plynových vozech vše dostupné. Kdysi „stříbrné“ Brisky, pak platinky Bosch či NGK, iridiové Denso… Pouze u přeplňovaných motorů jsem byl schopen ocenit větší výdrž svíček s těmito elektrodami, ale nebylo to podstatné prodloužení. Sliboval jsem si, že při cca 4násobné ceně by se mohla jejich životnost výrazněji prodloužit, ale takové zkušenosti jsem neudělal. Možná je to i tím, že jsem nenajezdil dostatečný počet kilometrů v jednom roce. U většiny těchto kvalitních drahých svíček s udávanou životností cca až 40-80 tis. km (ale to se týká např. i motorových olejů s prodlouženým proběhem) se mj. udává, že se jejich životnost zkracuje v městském režimu, při krátkých jízdách se studeným motorem a podobně. Také horší stav motoru životnost svíček snižuje. Proto bych asi doporučil to, co se v Neptunu již mnoho let osvědčuje. U motorů kde není výměna svíček komplikovaná, používáme svíčky běžné konstrukce, u motorů, kde je pro výměnu svíček nutná demontáž např. sacího potrubí většinou používáme svíčky s kvalitnějšími elektrodami. Také u některých turbomotorů a všech přímovstřikových motorů používáme svíčky používané výrobcem.
S pozdravem Ivan Vodička
3399 Robert13.02.17 13:16
Dobrý den pane Vodičko,
rád bych znal Váš názor na použití iridiových zapalovacích svíček pro provoz na LPG.Z dostupné literatury vím,že díky menšímu přeskokovému napětí snižují zátěž zapalovací soustavy,ovšem je toto potřebné napětí opravdu tak významně nižší, že stojí za to zaplatit za svíčky i pětinásobek ceny za obyčejné? Další bonus je udávaná delší životnost svíček (i pro provoz na LPG),což ocení například majitelé vozů škoda octavia 1,6 MPI,kde je přístup ke svíčkám dosti ztížen.Ovšem u vozidel s dobrým přístupem tento problém odpadá a není problém měnit po Vámi doporučovaných 20 kkm.Vyplývá z použití iridiových svíček ještě nějaká významnější výhoda,případně máte s nimi nějaké dobré/špatné zkušenosti? Díky za Váš odborný názor
3398 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.02.17 9:03
Dobrý den pane Šlossar,
jsem rád, že jste byl s našimi službami spokojený, a i když nemám titul inženýra, pokusím se Vám odpovědět…
Přestavba Modelu C-Max do roku 2010 je možná. Pro provoz tohoto motoru na LPG bych doporučoval některý ze systémů sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG, doplněný některým ze způsobů dodatečné aditivace ventilů.
Tento vůz má v karoserii prolis pouze na dojezdové rezervní kolo – plynová nádrž bude nadzvedávat podlážku kufru. Provedení přestavby tohoto vozu na LPG si můžete prohlédnout v naší fotogalerii např. zde: www.neptun-harfa.cz/… . Pro možnost využítí akčních nabídek stačí domluvit si termín přestavby. To můžete např. telefonicky na našem příjmu zakázek na čísle 777 30 50 80.
S pozdravem Ivan Vodička
3397 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.02.17 9:03
Dobrý den Marku,
Toyota Sequoia bude patrně nějaká verze Land Cruiseru. Pro detailní domluvu možnosti a způsobu provedení přestavby by bylo nejlepší konkrétní vozidlo prohlédnout jak co do mechanického tak i elektronického provedení.
Pokud je vozidlo od výrobce uzpůsobeno pro provoz i na E85, nemělo by to být na překážku přestavbě na LPG.
S pozdravem Ivan Vodička
3396 Anonym12.02.17 14:28
Dobrý den pane inženýre,
obracím se na Vás v této věci: Před lety jsem si nechal u vás namontovat LPG do vozu Mazda Premacy. Samotné LPG i servis u vás fungoval k mé spokojenosti. Teď jsem pořídil trochu mladší vozidlo a též bych ho chtěl u vás přestavit na LPG. Jedná se o Ford C-Max, 1.8,92KW, kód motoru 9D61083, r.v. 2009.
Jaký systém doporučujete?
Ochranu ventilů ano/ne ?
Jelikož se blíží konec akce na montáž(sleva či splátky) stihnu montáž do jejího skončení, nebo je možné alespoň "zazálohovat" přestavbu a ji samotnou provést o pár dní později?
Děkuji za odpověď.
S pozdravem Josef Šlossar
3395 Toyota Sequoia 201009.02.17 9:51
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat na montáž do uvedeného vozu. V autě je od výrobce možnost jezdit na etalon, je ta nějaká překážka při zástvbně na LPG?
Slyšel jsem že někdy může být problém a tak se radšii pútám odborníka.
A kolik by případně stála montáž a velikost nádrže.
Děkuji za odpověď Marek
3394 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.02.17 8:35
Dobrý den pane Novák,
motory Renault K4M v různých verzích (1,6 82/83 kW) se nas LPG přestavují v různých karosářských verzích poměrně často. Přestavba i provoz jsou bezproblémové. Najeté kilometry Vašeho motoru jsou již velké. Mnohé motory takového nájezdu ve zdraví nedožijí, jiné najezdí i mnohem více. Pro „odhad jeho další životnosti“ bych doporučil nějakého motoráře se zkušenostmi s motory Renault. Jen ho netrapte dotazy na LPG. Téměř každý pravověrný motorář bude tvrdit, že do motoru patří benzin, a plyn do sporáku... Ale pokud je motor ve slušném stavu, je to dobrý předpoklad pro správnou funkci i na LPG. Pokjud byste se pro přestavbu rozhodl, použili bychom určitě systém sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG. Vzhledem ke stáří vozu bychom mohli použít např. Systém AC Stag, minimálně ve verzi Q-Box Basic.
S pozdravem Ivan Vodička
3393 Petr Novák06.02.17 17:54
Dobrý den.
Uvažuji o přestavbě svého Renaulta Megane II. Jedná se o r.v. 2005, 1.6 82 kW. Jenže auto už má najeto 235 tis.km. Sice jede hezky, nemá velkou spotřebu oleje, ale přesto, není to už moc? V případě, že přestavbu doporučíte, který systém vybrat? Je to už celkem staré a ojeté auto, tak nechci investovat zbytečně moc. Děkuji za odpověď.
3392 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.02.17 14:22
Dobrý den pane Richter,
Nemáme v naší databázi dostatečný vzorek těchto motorů z roku 1998 přestavěných na LPG tak, abychom mohli říci, že je provoz bezproblémový. Vzhledem k věku motoru a jeho značce bych předpokládal, že by měla být přestavba i provoz na LPG problémový. Pro přestavbu bychom použili některý ze systémů sekvenčního vstřikování. Konkrétní provedení přestavby bych Vám doporučil po prohlídce Vaší verze – podle našich podkladů se na přelomu let 1997-1998 montovaly dva typy motorů se třemi variantami řízení motormanagementu.
S pozdravem Ivan Vodička
3391 Milan Richter06.02.17 11:59
Dobrý den pane Vodička,
uvažuji u přestavbě na lpg vozu Mercedes Benz třídy C, rok 98, motor 1.8 16V 92 kw. Zajímalo by mě zda je uvedený motor vhodný k přestavbě, neboť můj mechanik mi tvrdí že tyto motory LPG provoz dobře nesnáší, resp. že hlava válců není dostatečně dimenzovaná. Nedokážu to sám posoudit, je mi jasné že se jedná o alternativní palivo a málokterý motor bude přímo vhodný na provoz LPG. Vozidlo je sice starší, ale v perfektním stavu a dokáži si představit, že ho budu ještě minimálně 5 let využívat a z tohoto pohledu by přestavba smysl dávala. Děkuji za informaci, případně mi sdělte, jaký typ přestavby zvolit a zda je nutná aditivace ventilových sedel.
3390 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.02.17 9:12
Dobrý den pane Mužila,
Přestavba Toyoty RAV4 je možná, pro provoz na LPG bych doporučil doplnit systém o některý ze způsobů dodatečné aditivace ventilů. Toyota RAV4 nebývá často přestavována, patrně to souvisí i s problematickou možností umístění nádrže LPG (při jakémkoli umístěné přeci jen zabírá místo v kufru.
S pozdravem Ivan Vodička
3389 Muzila04.02.17 11:04
Dobrý den pan Vodička,
Chtěl bych se zeptat na vhodnost namontování LPG do toyoty RAV 4 2.0 VVT-i, rv.2010. Je tento motor vo všeobecnosti vhodný na přestavbu (v referencích máte jednu přestavbu)? Předem děkuji za odpověď.
3388 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.02.17 9:44
Dobrý den Jane,
Dotazy podobného typu jsou časté a jsou legitimní, asi je dostává každý kdo má co do činění s auty. Ale s odpovědí je to horší, potíže s ní mají i specialisté na prodej ojetých vozů (za toho se já určitě nepovažuji). Např. včera vyšel na webu článek, kde se mj. uvádí: „napsat univerzální, všeobjímající příručku o tom, jaké motory vyhledávat z hlediska jejich výdrže a spolehlivosti, nebo kterým se naopak zdaleka vyhnout, je poněkud ošemetné. Motoristé pochopitelně nemají s konkrétními pohonnými jednotkami stejné zkušenosti, třeba i s ohledem na to, jestli o svůj vůz pečují podle doporučení výrobce, starají se o něj…“ Celý článek je zde: www.autoweb.cz/10-mo… .
I já pokud to jde, se vyhýbám jednoznačné odpovědi. Dovolím si příměr: většinově se asi shodneme na tom, že řízek je lepší než suchá houska. Ale abych někomu poradil „dej si v určité mě neznámé restauraci řízek, určitě si pochutnáš“ je minimálně ošidné. Může to být řízek ze špatného masa, navíc špatně připravený, starý a studený. Pak by byla čerstvá křupavá houska mnohem lepší než „obalená osmažená žvýkačka“. A obdobně je to i s ojetými vozy – nikdo do nich nevidíme.
Mohu pouze obecně říci, že s motory MPI koncernu VW máme při provozu na LPG dobré zkušenosti, podpořené mnoha přestavenými vozy mnohdy i s úctyhodným kilometrickým nájezdem. U koncernových motorů FSI/TSI je situace s přestavbou jiná, je nutné vždy zjistit přesný motorkod (podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Přestavby modelů Renault Fluence i Citroen C-Elysee jsme prováděli také, provedení si můžete prohlédnout ve fotogalerii. Dlouhodobé zkušenosti s mnoha těmito přestavenými motory po mnoho desítek či stovek tisíc km však nemáme. U Citroenu C-Elysee bych si osobně nevybíral motor 1,2.
S pozdravem Ivan Vodička
3387 Libor03.02.17 8:04
Dobrý den pane Vodičko,
ještě jednou Vám děkuji za Vaše odpovědi i za toto fórum.Přeji Vám hezký den
3386 Jeník02.02.17 16:03
Dobrý den,
uvažuji o koupi auta s tím, že bych ho nechal přestavět na LPG. Potřeboval bych vybrat motor u kterého je předpoklad, že nebude mít problém s lpg co se týká zaklepání ventilů. Uvažuji správně? Chtěl bych Octavii/Renault Fluence 1.6/Citroen C-Elysee, je z hlediska lpg lepší vybírat v uvedeném pořadí nebo je to jedno?
3385 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.02.17 15:06
Dobrý den pane Novák,
Vaše úvaha vypadá logicky. Ale aditivum se dávkuje ve velmi malém množství, při různých kontrolách jsme po rozebrání našli na vnitřních stěnách jednotlivých hadiček obdobné stopy aditiva u všech válců. To nedokazuje, že jde do každého válce naprosto stejné množství, ale také to nepotvrzuje Vaši obavu, že všechno „sežere“ první válec a na další se nedostane. Máte pravdu, že existují i sady které dávkují aditivum do jednotlivých větví, pro větší jistotu je lze použít. Popis a ceny jednotlivých dávkovacích sad máme zde: www.neptun-harfa.cz/… . Kombinaci dávkování aditiva před vstřikovače AEB nemáme odzkoušenou, vstřikovače AEB používáme minimálně.
S pozdravem Ivan Vodička
3384 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.02.17 15:05
Dobrý den Libore,
Nemyslím, že odpojením jednotky by se mělo cokoli změnit. Nastavení si jednotka pamatuje i při odpojení napájení od aku, a je lhostejno zda napájení odpojíte u akumulátoru nebo na konektoru ŘJ. Bílý dým z výfuku bývá kondenzovaná vodní pára, čím méně je prohřátý výfuk, vlhčí vzduch a chladněji, tím bývá intenzita silnější.
S pozdravem Ivan Vodička
3383 Jan Novak02.02.17 9:03
Dobrý den.
Chtel bych se zeptat na tlakové elektronicke mazání. Logickou uvahou prichazim k tomu, ze kdyz se pouzije centralni davkovani do listy vstrikovacu, ze olej sezere prvni a na ostatni se nedostane. Mam landi renzo evo a vstrikovace AEB. Je mozna montaz mazani pred jednotlive vstrikovace, i kdyz jsou na centralni liste? Popripade, je mozna montaz do kazde vetve sani (4 valec)? Dekuji. Novak.
3382 Libor01.02.17 21:00
Dobrý den pane Vodičko,
děkuji mnohokrát za Vaši odpověď.Abych svoji otázku upřesnil,měl jsem obavu z následku odpojení a opětovného připojení kabelového svazku ŘJ LPG když jsem předtím neodpojil autobaterii.Jinými slovy,nebyl jsem si jist,zda jsem před odpojením ŘJ LPG ze svazku neměl nejdříve odpojit autobaterii a tím třeba ŘJ LPG nepoškodil.Před tímto odpojením se problém projevoval sporadicky,dejme tomu jednou týdně,po tomto odpojení ŘJ LPG je provoz na LPG problematický nepřetržitě.Na BA95 bez problémů.Odpojoval jsem kromě dříve zmiňovaných věcí i krokový motorek,ale nezdálo se mi,že by zde byl špatný kontakt.S ladícími prvky reduktoru jsem nehýbal.Při běhu motoru na volnoběh (na LPG) jde z výfuku hustý bílý dým,podobně jako třeba při prasklém těsnění pod hlavou.Při běhu na BA95 vše OK.No zřejmě budu muset navštívit plynaře,nicméně budu Vám vděčen za Váš názor.Děkuji ještě jednou
3381 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 01.02.17 18:37
Dobrý den Libore,
ŘJ Stag 100 nemá žádné vnitřní adaptace, nic si „nepamatuje“ (vyjma zadaných hodnot a parametrů), proto se ani provozem nic „nenaučí“. Zjednodušeně podle okamžitých údajů lambdasondy otevírá a zavírá krokový motůrek.
Vaše Felicie může mít spoustu problémů, jen najít ty pravé, které Vás trápí… Z kontaktů bych zmínil kvalitní ukostření z důvodu správného odečtu napětí lambdasondy (rozdíl 0,5V mezi potenciálem kostry jednotky a lambdasondy již by mohl způsobit problém). Systém Stag 100 má např. velmi jemné piny na konektoru u krokového motorku – setkal jsem se na tomto konektoru se špatným kontaktem – ŘJ sice dávala impulzy k otvírání, zobrazovala polohu „otevřeno např. na 150“, ale ve skutečnosti byl krokáč zavřený – díky problému pouze uzavíral a neotvíral. Ale nejen elektronika – je také nutné mít v pořádku mechaniku – např. nastavení reduktoru.
Mnoho štěstí, Ivan Vodička
3380 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 01.02.17 18:35
Dobrý den Jirko,
Zrovna s aditivací ventilů je to nejednoznačné. Výrobci LPG systémů u kterých jsem na školeních byl, shodně a dlouhodobě říkají, že aditivace ventilů není potřebná. Zároveň se všichni z nich postupně „chlubí“ nově implementovanou funkcí „přívstřik benzinu“ – tak jak ji začali vpodstatě všichni výrobci postupně do svých programů implementovat (někteří tuto strategii nabízejí už léta, jiní až v posledních modelech). Tak co platí???
Setkal jsem se s konkrétním motorem, kde se ventily zaklepaly, ale zároveň se k nám dostal identický motorkod montovaný v zahraničí při prodeji, s evidentně velmi „omšelými“ LPG vstřikovači i reduktorem, oboje „téměř nebylo k poznání“ pod nánosem letitých nečistot. Stejně na tom bylo i víko ventilů a spoj motor – hlava. Proto si myslím, že na motoru nebyla prováděna v poslední době žádná větší oprava a LPG komponenty byly původní. Auto mělo přes 200 tis. km na tachometru, bez dodatečné aditivace ventilů a u nás to fungovalo bez problémů. Tak co platí???
Z faktů bych pak zmínil testy aditiv ventilů provedených oficielními zkušebnami. Výsledků testů existuje více u různých vozů i přípravků, nyní jsem v rychlosti našel např. tento: www.lpg-additive.com… týkající se aditiva ERC. Také jsme si nechali udělat chemické rozbory aditiv různých výrobců (máme je uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… ), abychom se ujistili, že nabízíme přípravky, které mají šanci fungovat. Ostatně některé vzorky vyšly vysloveně špatně, proto je v nabídce nemáme.
A proto pokud existuje podezření, že některé motory jsou při provozu na LPG náchylnější k problémům s ventily, a máme zde laboratorně potvrzenou účinnost některých přípravků, nebo doporučení výrobců pro přívstřik benzinu, považoval bych za hloupé je zákazníkům nenabízet.
Systém LPGTech podrobně neznám, nebudu komentovat. Pouze vím, že je to již třetí firma z Bialystoku, která začala vyrábět LPG systémy - patrně nějaké lepší město…
S pozdravem Ivan Vodička
3379 Libor01.02.17 7:44
Dobrý den pane Vodičko,
obracím se na Vás s prosbou.Mám felicii 1,3 MPI,LPG systém STAG 100 a poslední dobou se občas stalo,že se LPG pohon nechoval korektně.Nabyl jsem pocit,že by chyba mohla být někde v elektroinstalaci,proto jsem rozpojil některé svorkovnice (lambda,snímač otáček,snímač teploty vody,snímač teploty/tlaku vzduchu a také ŘJ samotnou) a prostříkl kontaktsprejem.Bohužel hned poté se LPG pohon projevil velmi nestabilně,kolísají otáčky,motor zhasíná,nereaguje na akcelerační pedál a dusí se.Připojil jsem diag.kabel k LPG jednotce,předpokládal jsem,že se vynulovaly nastavené hodnoty.Hodnoty zůstaly nezměněné,jen se objevila chyba napájení,kterou jsem smazal.Problém i tak přetrvával.Tedy jsem zvolil funkci "tovární nastavení" a poté vložil původní hodnoty nastavené plynařem.Problém i tak zůstává. Ujel jsem dnes 20 km v naději, že si nastavení "sedne",leč nestalo se tak.Chci se zeptat,zda se v ŘJ LPG také ukládají nějaké adaptační hodnoty jako v ŘJ motoru a bude chvíli trvat,než se provozem obnoví a uloží,nebo v čem je problém.Měl jsem strach,zda jsem odpojením a připojením ŘJ LPG tuto nepoškodil,ale zdá se že funguje korektně,je možné se k ní připojit a libovolně měnit hodnoty.VAG bez závad.Děkuji mnohokrát
3378 jirka01.02.17 7:32
Dobrý den,
já děkuji za vyčerpávající odpověď. Tam kam jsem mířil, je názor, zda přimazávat či nikoli. Tady by měla být shoda. Ale máte pravdu, je potřeba vybrat tu správnou firmu. Jenže to jde těžko, protože orientovat se na základě referencí je také obtížné, protože vždycky je jedna skupina spokojených a druhá nespokojených.
Můžete mi ještě říct Váš názor na LPG-TECH. Vážně o něm uvažuji. Má na internetu i velmi dobře propracovaný marketing. Pokud jsem dobře četl, je tu od 2015. Děkuji.
3377 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 31.01.17 19:17
Dobrý den Jirko,
Váš dotaz, který plyn je pro konkrétní auto nejlepší, je obdobný např. tomu, zda jsou pro Octavii lepší zimní pneumatiky Michelin, Continental, Pirelli, Dunlop, …. Také se obdobným způsobem můžeme ptát, zda je lepší Škoda Octavia nebo Hyundai I30, Superb nebo Passat atd atd. Otázky jsou to regulérní, správné. Ale myslím si, že na ně neexistuje jediná správná a univerzální odpověď.
Málokterý plynař zná úplně do puntíku všechny v ČR nabízené systémy (natož ty, které se zde běžně nevyskytují) aby mohl objektivně a nezávisle posuzovat. Něco zná podrobněji, něco „pouze z rychlíku“. S něčím získal lepší zkušenosti, s něčím horší. U nějakého LPG systému má firma lepší dostupnost ND, technické podpory (to je myslím podstatná otázka), diagnostických nástrojů, přehlednosti a srozumitelnosti ovládacího software, operativních dodávek dílů, ale i obchodních podmínek, než u jiného systému. A tak si každá firma na základě svých podmínek vybere systém (nebo více systémů), které upřednostňuje, systémy které na slušné úrovni zvládá a systémy kterým se vyhýbá. Nevidím v tom nic divného, přijde mi to logické (i když ne jednodušší pro koncového uživatele…)
Proto doporučuji zájemcům o přestavbu, aby si vybrali dobře firmu, (a ne plynový systém) která (pokud možno) oprávněně získá jejich důvěru. A pokud svému plynaři důvěřujete, s klidem si nechte poradit od něj. Přece by bylo hloupé, aby Vám doporučil něco, s čím bude mít sám problémy. Vždyť každý rozumný člověk by měl chtít, abyste byl s přestavbou spokojený a po letech se k němu zase vrátil…
Tak se nezlobte, že nezastávám Vaši představu o jednotných názorech a doporučeních. V těch mých jsou zastoupeny mé znalosti technických možností jednotlivých systémů (tam by se jednotliví plynaři lišit neměli) a zkušenosti s jejich reálným provozem, servisem i nastavováním.
S pozdravem Ivan Vodička

3376 jirka31.01.17 13:47
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat na Váš názor, když na jeden stejný model auto doporučeno několik různých systémů, jak se pak mám rozhodnout. A podotýkám, že nikdy nezmiňuji cenu za kterou bych to chtěl pořídit. Chci pro své auto neklepší. Bohužel i partneři mívají jiný názor než hlavní. A přitom se uvádí na stránkách jednotlivých servisů odborné školení u výrobce daného systému, tak si myslím, že by měly být informace jednotné.
3375 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 31.01.17 12:38
Dobrý den Martine,
Netuším, jak přesně bude ve skutečnosti vypadat platba mýta na německých dálnicích. V tomto článku ekonomika.idnes.cz/k… na českém webu se píše, že vozidla s LPG (CNG, LNG, vodík, elektřinu…) pohonem budou od placení mýta osvobozena. Ale jak je to v originál návrhu – zda se bude jednal o vozidla Dual Fuel (a také současné hybridy benzin – elekřina) nebo pouze o vozidla s pohonem výlučně na ekologické palivo (bez benzinu či nafty) – to netuším.
S pozdravem Ivan Vodička
3374 Martin31.01.17 9:25
Dobry den,
nevim, jestli se to tady uz neresilo. Docetl jsem se, ze vozidla na LPG jsou v Nemecku osvobozena od myta. Ja to pravda? Diky za odpoved.
3373 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 31.01.17 8:25
Dobrý den Michale,
Váš dotaz by se měl týkat motoru G4FC. S názorem „někde jsem četl, že LPG zničí motor…“ se těžko polemizuje. Nevíme proč, z jakých důvodů a zda motor skutečně odešel, jak s ním majitel zacházel, jaký mu dopřával servis. Mnohdy nám přijede vozidlo, které má pouze minimum oleje na měrce a zákazník ani neví, kdy ho naposledy měnil – pouze říká, že s ním jezdil do servisu… Ale uvědomuji si, že tato moje věta je podobně nicneříkající, jako Vámi citovaný názor.
V naší databázi (bohužel neumí vyhledávat podle typu motoru) jsem našel nějaké I30 s motorem G4FC, které jsme přestavovali u nás, ale zatím pouze s nájezdem do 100.000km. Navíc nově vyrobené motory se mohou v některých detailech (třeba i materiálem na ventilech) lišit od těch dříve vyrobených, a pak by předchozí zkušenosti (pozitivní i negativní) nebyly vůbec relevantní. Motor G4FC 1,6 88kW se podle našich podkladů vyrábí od roku 2013 a pokud mám správné informace, Hyundai v současnosti prodej této motorizace na LPG nenabízí.
Hyundaie přestavujeme povětšinou se systémem BRC doplněným o elektronickou aditivaci ventilů, eventuelně doplněnou přívstřikem benzinu ve vyšších zátěžích. Tím nabízíme zákazníkovi to nejkvalitnější jak z pohledu dávkování paliva, tak i dodatečné ochrany ventilů a ventilových sedel.
S pozdravem Ivan Vodička
3372 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 31.01.17 8:25
Dobrý den Aleši,
Pokud Octavii (myslím že dobrá volba), tak doporučím motory MPI. Může to být 1,6 MPI, nebo 1,8 T 110kW. To jsou motory, kterých jezdí na LPG poměrně velké množství, provoz je bez problémů.
S pozdravem Ivan Vodička
3371 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 31.01.17 8:25
Dobrý den Jurawood,
Potíž může nastat v tom, že u jednotky nebude možné provést kalibraci, ani do ní nahrát nový program, nastavit ji.
Dostupnost a cenu nové jednotky Vám řekne skladník, můžete se na něj obrátit telefonicky nebo mejlem, kontakty máme zde: www.neptun-harfa.cz/… , sklad ve spodní části.
S pozdravem Ivan Vodička
3370 Michal30.01.17 21:12
Dobrý den , plánuji koupit nové vozidlo Hyundai i30 kombi
s benzínovým motorem 1,6 MPI D-CVVT 88 kW a 6stupňovou manuální převodovkou.Je toto vozidlo vhodné pro LPG ? Někde jsem četl že LPG zničí motor tak do 100k km.
3369 Aleš30.01.17 17:14
Dobrý den, chci koupit auto kombika kolem 200 tis. a dát si ho nově do LPG. Potřeboval bych poradit jaké auto s jakým motorem si s LPG rozumí. Díval jsem se na Octavii kombi r.v. 2012 1.6MPI ale je ji strašně málo na prodej. Tak bych chtěl další tipy podobné motoru Octavii. Základ asi taky bude aby měl hydroštely, že ať nepodpálím ventily. Díky za tip.
3368 Jurawood30.01.17 9:54
Ještě bych poprosil k odpovědi 3352 (BRC origo Ford P&D) a vlastně i k té poslední...

Nebylo by řešení jednotku komplet vymazat/resetovat funkcí earse? Podaří se ji poté znovu nastavit? Uvědomuji si, že to jít nemusí ani tak a jednotka by se pak musela někam zasílat nebo online připojovat na servis výrobce.
Vidím řešení v nákupu jednotky P&D (klik by stála přes vás?), a nebo díky filozofii firmy BRC přechod třeba na STAG a to budou stovky až tisíce aut v brzké době řešit.. dle mě ke smůle pro BRC..
3367 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.01.17 9:51
Dobrý den Martine,
Auta z dovozu s LPG systémy skrývají (kromě jiného…) určité nebezpečí. To spočívá v tom, že některé přestavby ze zahraničí mohou mít nějakým způsobem zablokovaný diagnostický vstup LPG řídící jednotky. Týká se to zejména přestaveb prováděných prodejcem, ale není to jednoznačné vodítko. Pokud by to byl případ Vašeho uvažovaného vozu, většinou se nedá jednotka odblokovat. To má za následek nemožnost jakékoli diagnostiky, a tudíž ani opravy. Ve výjimečných případech se může podařit odblokování jednotky, ale to může zařídit pouze dovozce LPG systému. Servis systémů Landi Renzo provádíme, ale pouze v omezené míře.
Obecně nejsem příznivcem koupě vozu se starým LPG systémem, ale je to vždy rozhodnutí Vaše, záleží na konkrétní nabídce (možná je tam LPG systém montován nedávno, může být téměř nový – to pochopitelně nevím…)
S pozdravem Ivan Vodička
3366 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.01.17 9:51
Dobrý den Milane,
Mým favoritem je sekvenční vstřikování italské firmy BRC. Provedení přestavby tohoto vozu na LPG právě se systémem BRC si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . Pochopitelně můžeme použít i jiné systémy, např. AC Stag, zde bych nabídl poslední verzi – Q-Box Plus/ Q-Next.
S pozdravem Ivan Vodička
Vybrat stranu: 1
(Celkem 3415)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů