pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

12,40 Kč/l

-------------------------

11,90 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 4 a 4 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 4336)
4336 Lukáš Darebníček07.04.20 14:32
Zdravím a moc díky za odpověď, zastavím se u Vás pro svíčky.
4335 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.04.20 14:01
Dobrý den pane Darebníček,
Pro motor AEE a provoz na LPG používáme svíčky Denso W20TT. Ty bych Vám doporučil.
Pro provoz na LPG se nám neosvědčily svíčky s více elektrodami, proto bych nedoporučoval NGK BUR6ET (má tři kostřící elektrody).
Zapalovací svíčka NGK pro LPG bude patrně typ 1497 Laser Line 2. Jedná se bezesporu o velmi kvalitní svíčku, má iridiovou elektrodu a udávanou prodlouženou životnost. Nevýhodou je její vysoká cena. Otázkou je, zda její kvality a prodlouženou životnost dokáže Váš koncepčně starý motor AEE (vznikl cca před 25 lety) s vysokým nájezdem kilometrů využít.
S pozdravem Ivan Vodička
4334 Lukáš Darebníček07.04.20 13:25
Dobrý den,
pane Vodičko, doporučil by jste mi prosím nějaké dobré svíčky na LPG (Octavia 1,6 MPI, rok 99, motor AEE) - uvažuji nad NGK pro LPG nebo výrobcem doporučených NGK Bur6Et. Auto mi zaškubává jak na plyn, tak na benzín (trochu míň), rozdělovač jsem zkontroloval a vyčistil, stejně jako palec a vše se zdá být OK. Rozhodl jsem se vyměnit ještě kabely a svíčky (obojí min 50 tisíc najeto), než se budu pouštět do větších akcí... V servisu s LPG jsem byl u vás na Harfe na začátku roku (revize, kontrola, výměna filtrů), takže v tomto směru snad vše OK. Moc díky za radu.
4333 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.04.20 11:20
Dobrý den Petře,
BMW řady 3 z let 2005-2013 ve fotogalerii skutečně nemáme. Pokud je ve voze volný prolis pro plnohodnotnou rezervu, měla by existovat možnost umístit do tohoto prostoru toroidní nádrž LPG. Pro konkrétní posouzení se u nás můžete s vozem zastavit. Prohlédneme prostorové uspořádání vozu a nabídneme Vám konkrétní varianty a z nich vyplývající ceny.
S pozdravem Ivan Vodička
4332 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.04.20 11:19
Dobrý den Čestmíre,
Doporučím Vám, najděte si ve svém okolí firmu, která má v nabídce systémy výrobce HL Propan (a která vzbudí Vaši důvěru). Ať Vám vozidlo prohlédnou a navrhnou Vám způsob opravy.
S pozdravem Ivan Vodička
4331 Petr03.04.20 23:54
Dobrý den p.Vodička
Chtel by se zeptat na bmw e91 318i ohledne predelani lpg nadrze a jestli ste to uz delali a jestli to ma vubec cenu.?Ve fotogalerii sem nic nenašel ale na netu je x foto ze ta nadrz je nejak vytvarovana v zavazadlovem prostoru pod deklem.Mam valcovou a ta mi tedy moc překáží.Dekuji
4330 Čestmír03.04.20 23:30
Dobrý den pane Vodička, tak jsem v dokladech vyčetl, že by měl být značky COMPACT, řídící jednotka MAGIC a tlaková nádrž HL/GZWM - HL PROPAN. Dívám se do papíru - osvědčení v polštině k této tlakové nádobě a tam píšou objem 41,5 litru....Když jsem tankoval před 14 dny do vyjeté nádrže a chtěl plnou, tak to vzalo jen 19 litrů plynu, takže to nechápu. Jinak já jsem bohužel až z Moravy, tak nevím jestli by se mi k vám podařilo na prohlídku přijet.
4329 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 01.04.20 13:58
Dobrý den Čestmíre,
Nepíšete, jak velkou nádrž ve voze máte. Proto netuším, zda je natankované množství správné. Obecně každá LPG nádrž se plní maximálně na cca 80% svého objemu.
Nepíšete, jaký LPG systém ve voze máte. Obecně, přepínání na benzin spojené s pískáním a blikáním přepínače má příčinu v tom, že LPG systém zaregistruje chybu neumožňující provoz na LPG. V tu chvíli systém přepne na benzin a zvukovým signálem a blikáním přepínače dává řidiči na vědomí, že „má problém“ a jako palivo používá benzin. Příčinou může být např. i nízký tlak na vstřikovací liště LPG vstřikovačů v motorovém prostoru (např. pro ucpané potrubí, vadný regulátor tlaku, nebo některý z elektroventilů).
Signalizace množství plynu v nádrži (počet svítících LED diod ukazatele) naopak nesouvisí nijak s tlakem plynu v nádrži ani v motoru, je to pouze přenos polohy plováku pro informaci řidiče.
Pro provoz na LPG tedy není nijak relevantní počet svítících LED diod ukazatele množství (systém tuto informaci nijak nevyužívá), ale stavová dioda přepínače. Podle Vašeho popisu se patrně bude jednat o více problémů současně.
S podrobnostmi mne můžete kontaktovat mejlem nebo telefonicky na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4328 Čestmír31.03.20 0:01
Dobrý den Ivane,
chtěl bych poprosit o radu ohledně nespolehlivého diodového ukazatele stavu LPG. Nejvíc se problém projevuje po načerpání prázdné nádrže LPG. Nejprve po načerpání dlouho trvá, např. minutu, než naskočí všechny diody signalizující plný stav nádrže, následně zase, během několika minut diody zhasnou a začně to ˇřvát" / pískat, že je prázdná nádrž, takže musím prstem manuálně přes tlačítko u diod na palubovce odpojit a zase zapojit plyn, což se ne vždy napoprvé povede, když to hlásí prázdnou nádrž....To se stane po dočerpání nádrže klidně opakovaně třeba i půl hodiny až hodinu po jejím dočerpání. (možná tomu jednou "dopomohla i jízda do kopce")Skoro si říkám, zda nemůže být dokonce problém někde u nádrže u ventilu, který ten plyn pouští z nádrže, když nejprve je tam plynu dostatek a pak zanedlouho systém hlásí prázdnou nádrž a nedostatek paliva klidně opakovaně za sebou i když se zdá, že je již vše OK. Pak se chci ještě zeptat, zda je normální, že do této nádrže typu anuloid (místo rezervy) se mi vešlo jen cca 19 litrů-prostě necelých 20 litrů paliva...? Děkuji moc za radu.
4327 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.03.20 8:44
Dobrý den pane Poláček,
Jestli jsem dobře pochopil, špatná funkce motoru, blikání chybové kontrolky motoru se děje pouze po prvním studeném přepnutí na LPG. Po delší jízdě (prohřátí komponentů) a když je motor teplý to již přepíná OK. Pak bych hádal na zatuhlé nečistoty v reduktoru či LPG vstřikovačích. Ale jistěji se to dá říci po prohlídce vozu, vyčtení chybového kódu, který se ukládá v paměti BA jednotky atd.
S pozdravem a přáním dobrého zdraví Ivan Vodička
4326 Jan POLÁČEK17.03.20 7:07
Dobrý den,

Mám vůz škoda octavia 2.0 mpi se zástavbou lpg lovato. Poslední dobou se mi stává, že při přepnutí na lpg se mi rozbliká oranžová kontrolka motoru. Vždy pak přepnu zpět na benzín a chvíli jedu na benzín a kontrolka tímto zhasne. Pak po nějaké době zase přepnu na plyn a kontrolka motoru se již nezobrazuje a lpg systém se normálně přepne na plyn a funguje bez závady. Nevíte čím by tato závada mohla být vyvolána? Napadlo mě, že by to mohlo být nekvalitním plynem, ale opravdu jen hádám.

Děkuji za Vaši odpověď
4325 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.03.20 17:14
Dobrý den Aleši,
To, že Vám nepřepne vozidlo na LPG může být vadnou řídící jednotkou. Ze zkušeností nebývá příliš často vadná jednotka. Mnohem častější je vada některého z čidel nebo kabeláží od těchto čidel. Přepínač je úplně potmě, nebo bliká, ale nepřepne? Nebo ihned přepíná zpět na benzin a píská? Nejlépe by bylo zkontrolovat mechanicky kabeláž, následně signály tak jak je čte ŘJ LPG a za pomoci těchto parametrů usoudit na příčinu. Ale omlouvám se, podle částečných zprostředkovaných informací se dá pouze hádat… S konkrétnostmi se na nás můžete obrátit např. telefonicky na našem příjmu zakázek 777 30 50 80.
S pozdravem Ivan Vodička
4324 Aleš H.16.03.20 15:40
Dobrý den, přestal mi fungovat v autě LPG typ STAG 300, nejde to zapnout ani tím vypínačem vedle volantu. Nejprve to začalo špatně ject, na volnoběh to kuckalo a teď už se ani nezapne. Mohla by to být nějaká chyba ŘJ?
4323 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 12.03.20 8:59
Dobrý den Radku,
Neuvádíte jaký LPG systém v jaké motorizaci kterého vozu máte, zda se jedná o motor s přímým vstřikováním benzinu, nebo motor MPI, zda máte aktivovanou funkci přívstřiku benzinu ve vyšších zátěžích či nikoli, v jakých provozních podmínkách jezdíte, kolik litrů plynu jsou Vaše 4 nádrže … Protože neznám žádné podrobnosti, nedokážu říci, zda je to v pořádku nebo nikoli…
Běžné LPG systémy sekvenčního vstřikování bez nestandardních nastavení fungují následovně: motor startuje na benzin, a do doby částečného ohřátí reduktoru motor běží pouze na benzin. Poté se automaticky přepne na LPG a spotřebovává pouze LPG. Při teplotách kolem 0 stupňů Celsia může dojít k přepnutí na LPG po např. 2 km jízdy. Zjednodušeně pak platí následující:
Pokud je jednotlivá jízdy dlouhá 10 km, jedete první 2 km na benzin a zbylých 8 km na LPG. V tom případě tvoří spotřeba benzinu 20% a spotřeba plynu 80%.
Pokud je jednotlivá jízdy dlouhá 100km, jedete první 2km na benzin a zbylých 98km na LPG. V tomto případě tvoří spotřeba benzinu 2% a spotřeba plynu 98%.
Abych byl konkrétnější, mohu uvést hodnoty mého provozu na LPG. Zapisuji si všechna tankování benzinu i plynu společně se stavem tachometru. Od 06/2019 do 02/2020 jsem najel 11.455 km, natankoval 947 litrů plynu a 88 litru benzinu. To znamená, že průměrnou spotřebu mám 8.27 litru LPG a k tomu 0,77 litru BA.
Podle tohoto návodu můžete změřit Vaše skutečné spotřeby, které porovnáte s Vašimi provozními podmínkami.
Pokud byste chtěl podrobnější informace, napiště mi mejlem nebo zavolejte – nejlépe i s nějakými konkrétnostmi.
S pozdravem Ivan Vodička
4322 Radek12.03.20 7:49
Zdravím,
jakou máte průměrnou spotřebu benzínu při provozu na LPG? Mám pocit že mi to žere nějak moc. Na 4 LPG nádrže asi 20L benzínu. A mám právě podezření, že to papká i při provozu na LPG. Při asi 20tém km jízdy na LPG se mi najednou rozsvítila kontrolka rezervy benzínu.
Je to správně?
Díky.
4321 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.03.20 13:15
Dobrý den pane Kempf,
Pokud si nejste jist, doporučuji svěřit zásah do programového nastavení Vašemu plynaři, nebo nějaké firmě, která provádí montáže systému Magic. „Amatérské“ zásahy nedoporučujeme.
S pozdravem Ivan Vodička
4320 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.03.20 13:15
Dobrý den Michale,
Na Váš dotaz jsem již reagoval odpovědí 4316. U nás to provádíme tak, že demontujeme zavřenou LPG nádrž i se zbytkovým plynem. Pokud ji plánujete použít do jiného vozu, nic by technicky nebránilo její montáži do jiného vozu i se zbytkem plynu. Na Vašem nejvhodnějším postupu se můžete domluvit s plynařem, který bude provádět montáž do nového vozu. Pokud byste chtěl nějaké další podrobnosti, můžete mne kontaktovat nejlépe telefonicky na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4319 Jiří Kempf11.03.20 10:19
Dobrý den, chtěl bych vypnout přívstřik benzínu u LPG magic4 . Software mám magic G4 4.0.10.0 , ale nemůžu to tam najít. Děkuji za odpověď.
4318 Michal N. 10.03.20 7:22
Dobrý den. Mám takový "menší" problém. Mám Citroën C5 Break na LPG, plnou 55L nádobu ale když přepnu na plyn tak to ihned chcípne. Myslím že bude problém v převodovce ale nevím. Teď mi ale končí technická a chci si auto nechat na díly a beru si "novou" C5. Nedá se nějak ten plyn odsát abych to mohl demontovat?
4317 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.03.20 8:48
Dobrý den pane Kulda,
připouštím, že to může být pouze rozdíl ve způsobu značení. V našich podkladech se např. vyskytuje označení: D4F-732 (F7) u motoru 1149ccm 55kW palivo pouze benzin, a D4F-734 (F7) u motoru 1149ccm 55kW palivo benzin/LPG. A je možné, že v technickém průkazu mohou mít obě varianty zapsán stejný údaj v provedení D4F7. U motorů Dacia doporučujeme pro provoz na LPG některou variantu dodatečné ochrany ventilů a ventilových sedel – podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
4316 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.03.20 8:47
Dobrý den Michale N. ,
Nejsme schopni odsát plyn z nádrže ve voze. Při demontáži nádrže nebo po výměně posíláme nádrže i s plynem na externí pracoviště.
S pozdravem Ivan Vodička
4315 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.03.20 8:47
Dobrý den pane Dvořák,
Kiu Picanto 2012 jsme ještě na LPG nepřestavovali. Před ev. montáží by bylo vhodné vozidlo prohlédnout i z prostorových důvodů (jak v motorovém prostoru, tak i s ohledem na typ a velikost možné LPG nádrže atd). Podle toho bychom Vám nabídli provedení přestavby, v. použití dodatečné aditivace ventilů a z toho vyplývající cenu přestavby.
S pozdravem Ivan Vodička
4314 Kulda07.03.20 15:06
Zdravím Vás p. Vodičko, nevíte prosím jaký je rozdíl v kódu motoru u Dacia Sandero 1.2, první je D4F 732 a druhý je D4F F7? Je v těchto kódech nějaký rozdíl z hlediska přestavby lpg (jiná hlava a ventily)? Je u motorů Dacia 1.2 problém po lpg přestavbě s ventily/sedly? Děkuji
4313 Michal N. 05.03.20 16:16
Dobrý den. Mám takový "menší" problém. Mám Citroën C5 Break na LPG, plnou 55L nádobu ale když přepnu na plyn tak to ihned chcípne. Myslím že bude problém v převodovce ale nevím. Teď mi ale končí technická a chci si auto nechat na díly a beru si "novou" C5. Nedá se nějak ten plyn odsát abych to mohl demontovat?
4312 Kia Picanto 1,0 rok 201204.03.20 21:08
Dobry den, manzelka ma nyni Kia Picanto rok 2012 a motor 3-valec 998ccm s 51Kw. Protoze jsme vzdy meli auta na LPG a mame i rodinne auto na plyn, rad bych nechal predelat i Picanto. Je, prosim, tento motor na montaz LPG vhodny? Je s tim zkusenost? Primazavani je pripadne treba? Predem moc dekuji. V. Dvorak
4311 Anonym04.03.20 20:11
Dobrý večer pane Vodička,
po dotazu u prodejce KIA Sportage 1.6 gdi, (viz dotaz níže), jsem odpověď prodejce asi takto cituji " především pak motory GDi nepodporujeme pro přestavbu na LPG a to především z důvodů špatných zkušeností. Pokud není motor z výroby připraven na LPG je nutné použít všechny dostupné prostředky pro ochranu ventilů, jelikož Kia používá měkčená ventilová sedla. No a když jsem mu řekl, že jsem se dotazoval u firem přstavují Kia Sportage 1.6 GDI typ motoru G4TD, tak se z odpovědí opakoval...jako kolovrátek, tak nevím.. má někdo zkušenost z LPG u výše uvedenéh vozidla z nájezdem min. 20000 km. Děkuji za informace Pavel
4310 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.03.20 11:17
Dobrý den Jirko,
Podle Vašeho popisu uděláte letos v létě Emise a STK, a příští rok před koncem platnosti tlakové zkoušky nádrž vyměníte. Výměnu LPG nádrží provádíme během jednoho dne.
Platnost tlakové zkoušky nádrže je (v naprosté většině) 10 let od data výroby. Do Emisních protokolů a protokolů STK uvádí technik pouze měsíc a rok platnosti tlakové zkoušky. Pokud je STK provedena v období do konce platnosti nádrže, bude vyhovující (na 2 roky). Pokud přijedete na Emise či STK s prošlou platností tlakové zkoušky nádrže, měla by to být závada kategorie B, a platnost emisí či STK je omezena na 30 dnů. Po odstranění závady byste šel na opravné měření emisí či STK. (pochopitelně by bylo vhodnější před emisemi zjistit platnost, a v případě potřeby nádrž vyměnit ještě před emisemi a STK, ušetřilo by Vám to čas i peníze).
S pozdravem Ivan Vodička

4309 Anonym03.03.20 18:54
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na pár věcí ohledně nádrže lpg a emisí. Letos v létě mi končí stk a emise a příští rok mi končí platnost lpg nádrže a chtěl bych se zeptat jestli na letošní stk a emise musim mít novou nádrž nebo jestli stačí udělat výměnu až před dalši stk v roce 2022. Pokud ano,tak jak je výměna časově náročná,nádrž je v rezervě.Dekuji za vaší odpověď. Jirka.
4308 Anonym03.03.20 18:40
Dobrý den pane Vodička,
děkuji za vyčerpavající informace, samozřejmě sjedu za prodejcem a zeptám se na záruku. Přeji pěkný den Pavel
4307 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.03.20 17:14
Dobrý den Pavle,
Přestavby motorů s přímým vstřikováním mají svoje přísné podmínky, podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… . Pro motor G4FD dodává přestavbovou sadu několik LPG výrobců, přestavba by tedy byla možná. Eventuelní domluvu konkrétního systému a provedení přestavby by bylo nejlepší osobně nebo telefonicky. Prodloužená 7 letá záruka je smluvní vztah Vás a Vašeho prodejce (prodejci nabízejí dobrovolně něco nad rámec povinnosti dané zákonem, a k tomu si stanovují určité podmínky). Proto záleží na prodejci zda, a jakým způsobem by smluvní záruku po přestavbě omezil.
S pozdravem Ivan Vodička
4306 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.03.20 17:13
Dobrý den Marcelo,
Pokud máte obavy, že Vaše auto nefunguje dobře (motor se zdá, že se při přeřazení přidusí…), nechte si jeho funkci zkontrolovat. Poradit si nechte od někoho, ke komu máte důvěru, komu můžete věřit. Nejlépe od nějakého LPG servisu, který je ve Vašem okolí a má dostatek zkušeností s montáží a servisem LPG systémů BRC (předpokládám, že máte ve voze tento LPG systém).
Na jednu stranu Vás v „servisu vždy děsí řečmi, že plyn Vám zničí motor“ – to jsou více či méně (mnohdy méně…) podložené řeči. Na druhou stranu - Vy víte, že na plyn jezdíte s konkrétním autem 7 let, najezdila jste 110.000km a do motoru či plynového pohonu jste za tu dobu investovala x korun, měla jej x krát na opravě… To jsou Vaše konkrétní zkušenosti. Porovnání je na Vás. Nechci tvrdit, že motor je při provozu na LPG nezničitelný a bude bez známek opotřebení fungovat navždy – desítky let, a miliony najetých kilometrů… Ale i při provozu na benzin (analogicky i na naftu…) se každý motor postupně opotřebovává, a jeho služba je konečná. Jde tedy o to, dát při LPG provozu motoru takové podmínky, zacházení a údržbu, aby sloužil pokud možno bezproblémově co nejdéle.
Vámi zmiňovaná Revize LPG je skutečně „pouze“ kontrola těsnosti, kompletnosti a mechanického stavu LPG systému (souvisí s bezpečností).
Pokud chceme u nás zkontrolovat funkci LPG systému, vždy ji kontrolujeme v reálném provozu v zátěži za jízdy s diagnostikou. Jen v tu chvíli můžeme zkontrolovat reálné dávkování paliva ve všech běžných režimech otáček a zatížení motoru. Takto na dálku Vám skutečně neřeknu, zda s vozem něco je, zda můžete LPG systém bez problémů provozovat, atd.
S pozdravem Ivan Vodička
4305 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.03.20 17:13
Dobrý den Borisenko007,
Nemyslím si, že chyba P0171 uložená v benzinové ŘJ je následkem použití 100 oktanového benzinu. Ukládá se opakovaně chyba P0171 i při provozu pouze na benzin? Pokud ano, bude problém pravděpodobně v mechanice motoru nebo okruhu lambdaregulace řízení bohatosti směsi. Pokud se při provozu na BA (několika dnech ježdění na benzin bez jediného přepnutí na plyn) žádná chyba neuloží a zobrazí se až po přepnutí a provozu na LPG, patrně bude chyba v některém LPG komponentu nebo nastavení LPG systému.
S pozdravem Ivan Vodička
4304 Anonym03.03.20 16:34
Dobrý den,
kopil jsem KIA Sportage 1.6 GDI, r.v.2015, nájezd 31200 km. Mám dotaz je vhodný motor typ G4FD k montáži LPG. Když ano, zůstane 7 letá záruka? Jaký systém je vhodný k montáži LPG na výše uvedený typ motoru. Děkuji za informaci Pavel
4303 Marcela03.03.20 12:39
Dobrý den. Obracím se na vás s prosbou o radu.Mám Hyundai i 30 r.výroby 2013-najeto cca 110000 km s LPG. Dosud vše v pořádku. Nyní během asi 14 dnů se mi zdá,že při přeřazení rychlosti(možná ne jenom při přeřazení,omlouvám se,jsem žena absolutně neznalá věci) se auto jakoby maličko přidusí. Trochu mě to děsí,protože mi vždy v servisu říkají,že mi LPG zničí motor a že s tím nechtějí nikde moc nic mít. Když jsem byla vloni na revizi-přišel pán,něco poměřil-jen tak ťuk,ťuk a to bylo vše. Prý v pořádku. Nevím,jestli někdy něco v servisu měnili-myslím,že ne. Moc prosím o radu ,co s tím a jestli se mám bát a přestat LPG používat. Asi hloupé otázky,ale opravdu už nevím kdo by mi poradil. Moc děkuji za odpověď. S pozdravem Marcela
4302 borisenko00703.03.20 10:16
Dobry den.

Mam Fabiu II 2010 a namontovany system Lovato FAST01. Na diagnostike mi vypisalo chybu P0171 - chudobna zmes. Priblizne pol roka dozadu som zacal tankovat iba 100 oktan benzin, predtym iba 95. Moze to byt tato chyba teoreticky iba dosledok prechodu na viacoktanovy benzin, prosim?
4301 Robert02.03.20 15:13
Dobrý den paní Jitko,
je mi Vás líto, že místo přemýšlení nad novým kočárkem pro dítko musíte řešit takové problémy s LPG zařízením. Souhlasím s níže napsaným, ideální bude změnit LPG servis a nejlépe na základně pozitivních hodnocení na netu vyzkoušet někoho, kdo servisuje BRC a bude Vám umět zjistit závadu a alespoň předběžně sdělit cenu za opravu. Pokud oprava z nějakého důvodu nebude možná, případně bude příliš nákladná, zvážil bych další postup.

Z ekonomického hlediska nedává příliš smysl do 12 let starého auta investovat za nový systém (20.000 Kč) a vzápětí ho prodat. Demontáž za 5500 Kč také nedává příliš smysl, očekávám, že by ještě mohl vzejít spor s tím vypečeným servisem o tu zánovní nádrž, kterou byste navíc jen horko těžko prodala za těch 5500 kč, aby se Vám alespoň vrátila investice za demontáž. Navíc existují lidé, kteří si LPG systém umí demontovat sami a ještě třeba prodají některé jeho komponenty. Takže z mého pohledu placená demontáž také smysl nedává. Pokud vozidlo na benzín funguje korektně, popište seriózně případnému kupujícímu problém s LPG pohonem a ponechte na něm, jak ho vyřeší. Vás to nebude nic stát a kupující bude třeba rád, že dostal LPG systém v autě vlastně zadarmo.

Pro stanovení orientační ceny Vašeho auta můžete použít různé servery např. sauto.cz, mobile.de, tipcars.com atd. To že auto má LPG systém bych nezohledňoval pokud se Vám nepodaří závadu lacino odstranit. Já osobně bych už do takového auta (opravy LPG systému) investoval co nejméně, protože ty peníze už zpátky nikdy nedostanete. Opravit bych to nechal pouze pokud by se jednalo o nějakou velmi jednoduchou závadu, rozhodně bych nedopustil aby cena opravy překročila 5000 Kč, spíš bych se snažil aby to bylo mnohem méně.

Tak snad jsem Vám alespoň trochu pomohl a budu držet palce, ať se Vám podaří problém rychle vyřešit a hlavně ať se Vám narodí krásné a zdravé dítě. :-)   Vše ostatní je podružné
4300 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.03.20 8:58
Dobrý den Jitko,
Systém BRC je kvalitní italské zařízení. Určitým omezením bude fakt, že je patrně nějak blokovaný vstup do diagnostiky LPG jednotky. Navíc některá zapojení takto přestavovaných vozů postrádají některá z čidel LPG systému, a hodnoty si načítají přes OBD diagnostiku. To muže určitým způsobem komplikovat či znemožňovat zjišťování závad, seřizování a opravy. Dalším problémem je faktické stáří LPG komponentů, zejména reduktoru a vstřikovačů. Naopak LPG nádrž (pokud je běžného typu vyrobená v loňském roce) je možné i nadále použít. Takže pokud by se ve Vašem voze měnila např. LPG jednotka, nebo celá motorová část LPG systému, může se LPG nádrž používat i nadále. Bez prohlídky konkrétního vozu, jeho skutečného stavu, složení i SW možností Vám neumím poradit jak dále postupovat.
Jeden rok starou LPG nádrž nejlépe „zrecyklujete“ tak, že ji nabídnete k prodeji. Myslím, že nějakého zájemce najdete. K cenám se nebudu vyjadřovat, jsou vždy věcí domluvy, většinou bývají alespoň v základu zveřejňovány na stránkách atd. Pokud máte nedůvěru k jedné firmě, klidně s autem zajeďte do jiného servisu, nejlépe tam, kde BRC také montují.
Pokud by se měnil LPG systém lze použít LPG nádrž ( pouze pro systémy vstřikování kapalné fáze LPG jsou nádrže jiné, ale to předpokládám, že se Vaší situace nebude týkat).
Hádat hodnotu auta, které jsem ani neviděl, nebudu. Připadal bych si jako pan Lorenc z filmu Na samotě u lesa… 
Ze stejných důvodů (za základě neúplných a pouze zprostředkovaných informací) nebudu hádat příčinu potíží Vašeho vozu. Tu se musí pokusit odhalit technik při prohlídce a kontrole na základě skutečného stavu a projevů vozu.
S pozdravem Ivan Vodička
4299 Jitka01.03.20 16:47
Zdravím :)   obracím se na všechny zkušené s dotazem, budu ráda za jakékoli názory/připomínky. Hned zkraje chci zmínit, že jsem anti-technický typ a že auto není ani moje, ale přítele. Přítel je cizinec, takže všechno řeším já - čili není jiná možnost, proto se právě obracím na zkušenější v rámci této skupiny. Musím vám avšak povyprávět náš příběh od začátku. Začnu autem: Subaru Impreza, rok výroby 2008, přítel je druhý majitel, kilometry při koupení: 76 000, momentálně najeto okolo 112 000 km. Koupeno přes bazar, nejspíš dovezeno z Itálie (servisní knížka v italštině). Auto jede jak na benzín tak na LPG. S autem nebyly problémy až když jsme před rokem jeli na STK, tu nebylo ani možné začít kvůli tomu, že nádoba na LPG je starší 10ti let. Nádobu jsme nechali vyměnit, ale od té doby se nám začaly střádat problémy. Auto nešlo startovat, v servisu nám vyměnili vše, co mohli, ale na příčinu nedošli. Poté nám někdo poradil, at zkusíme přepnout na benzín ještě před tím, než zaparkujeme, že se nám třeba nepřepíná LPG a benzín automaticky. Samozřejmě, že jsme nemohli startovat, když palivo nebylo přepnuté na benzín automaticky čili plyn nebyl zahřátý. (omlouvám se za moje vysvětlování :D   ) Opravdu to pomohlo a i nějakou dobu fungovalo, až nám asi tak po dvou měsících praktikování tohoto začaly svítit kontrolky na olej a CRUISE dohromady, což nám znemožnilo používat auto úplně. V servisu nám řekli, at si najdeme specializovaný LPG servis a mezitím LPG nepoužíváme. Tak momentálně jezdíme na benzín. Mezitím jsme se rozhodli, že potřebujeme auto prodat a koupit větší, protože se naše rodinka rozroste o jednoho člena a do našeho kufru bychom kočárek prostě nenasoukali. Nedalo mi to a kontaktovala jsem servis, v kterém nám vyměnili LPG nádobu s tím, že je nechci obvinovat, ale problémy začaly po vyměnění a doufala, že by něco mohli zjistit. Ti byli velmi ochotní, nedokázali se avšak na systém auta připojit, protože se jedná o zahraniční systém (systém BRC) a tak, že se prostě nedozvíme kvůli zakódované řídící jednotce o jakou chybovku se jedná - čili problém nemůžeme odstranit. Naskytly se nám přirozeně následující možnosti:
pídit se po autoservisu nebo někom, kdo se na auto dokáže napojit, podle typu chybovky závadu spravit. To by bylo nejideálnější, ale do auta jsme vrazili už opravdu hodně peněz a bez výsledku a tlačí nás čas - konkrétně dítě :)   .
LPG systém z auta kompletně odstranit. Tohle by nás stálo prý 5 a půl tisíce, nejvíc na tom stojí prý likvidace. Prosím koukněte na otázky, které mi z toho vyplynuly.
LPG systém vyměnit. Tohle by nás vyšlo na dvacet tisíc. Museli by prý vyměnit jak nádrž tak i systém. Prosím koukněte na otázky, které mi z toho vyplynuly.

Moje otázky jsou následující:
Která z možností Vám přijde nejlogičtější?
Při odstranění LPG systému z našeho auta, není trochu zvláštní, že nám chtějí zlikvidovat i nádrž, která je opravdu pouze rok nová? Nedá se prodat nebo je pro každý LPG systém speciální nádrž (i jako lajk si myslím, že nádrž je prostě stejná pro jakýkoliv systém, že se pouze liší v rozměru)? Pokud se prodat dá, za kolik? Zde mi přijde, že v autoservisu chtěli očividně využít mé absolutní neznalosti. Prosím o radu. Za výměnu nádrže jsme před rokem zaplatili skoro devět tisíc.
3) Při kompletní výměně LPG systému - musela by se vyměnit i LPG nádrž, která je NOVÁ z minulého roku? Třeba ano, jen mi to opravdu nepřijde logické.
4) Kolik si myslíte, že má naše auto hodnotu?
s odstraněným LPG systémem
se spraveným LPG systémem
s neodstraněným a neopraveným LPG systémem

Předem děkuji za jakékoli názory.
4298 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 25.02.20 16:27
Dobrý den ještě jednou tazateli 4295,
Jestli jsou všechny komponenty původní, 9 let v provozu, může být problém spíš v mechanice některého LPG komponentu než v elektroinstalaci. Doporučoval bych kontrolu funkce jednotlivých komponentů a následně ev. opravy.
S pozdravem Ivan Vodička
4297 429525.02.20 13:51
Děje se to už od doby co jsem auto koupil. Když déle stojím tak je to horší ale hned po vypnutí motoru se to děje také. LPG bylo montováno v roce 2011 u vás. O ultrazvukovém vyčistění jsem již přemýšlel také ale chci zjistit jestli to má vůbec smysl.
4296 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 25.02.20 13:40
Dobrý den tazateli 4295,
Podle Vašeho popisu se může skutečně jednat například o to, že propouští některý palivový vstřikovač. Další možností je netěsný reduktor LPG, nebo problém v elektroinstalaci a zapojení LPG systému. BRC vstřikovače jsou nerozebíratelné, daly by se pouze vyčistit v ultrazvukové lázni nebo proplachem. Děje se tak od nějaké konkrétní doby, servisního zásahu na voze? Nebo se projevy začaly postupně zhoršovat? Je to horší když startujete ihned po vypnutí motoru nebo po delší době stání? Jak stará je el. Instalace, vstřikovače, reduktor? Pro eventuelní zjištění příčiny a opravu můžete kontaktovat náš příjem zakázek nejlépe telefonicky na čísle 777 30 50 80.
S pozdravem Ivan Vodička
4295 Anonym25.02.20 12:31
Dobrý den, Audi A6 2.7 Biturbo, BRC. Při chcípnutí motoru na plyn trvá než znova nastartuje. Je možné, že třeba vstřikovače propouští plyn do sání, když nemá? Je to na repas vstřikovačů nebo by mohl být problém někde jinde?
Děkuji za odpověď.
4294 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.02.20 11:12
Dobrý den Jane,
Odpověď na Váš dotaz jsem se pokusil zformulovat do předchozího příspěvku 4292. Pokud byste chtěl podrobnější zdůvodnění, konkrétnější doporučení, zavolejte na náš příjem zakázek, kontakty máme zde: www.neptun-harfa.cz/… . Popovídáme si, a podle Vašich nároků a očekávání Vám zkusím poradit, doporučit.
S pozdravem Ivan Vodička
4293 Jan24.02.20 8:36
Dobrý den,
rád bych nechal přestavět na LPG Fiat 500l 1.4 95hp. Četl jsem, že je to vhodný motor na přestavbu ale netuším jaký systém je pro nej nejlepší - nejspolehlivější -a na kolik přestavba vyjde. Děkuji za odpověď
4292 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.02.20 8:21
Dobrý den Jane,
Některá provedení přestavby Fiatu 500 na LPG (v jiných motorizacích) si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . Ohledně dohadů typu „který LPG systém je nejlepší“ jsem opatrný. Vždy se jedná o kombinaci mnoha parametrů, aspektů. Někdo jezdí s vozem sice každý den ale pouze 10km dlouhou jízdu – popojíždění v městské koloně, jiný jednou týdně 70km dlouhou jízdu po volné meziměstské silnici. Oba najedou stejný počet kilometrů, ale v naprosto odlišných provozních podmínkách. Někdo si velmi cení technických parametrů, jiný zase snadnosti a cenové dostupnosti následných servisů.
Ostatně i v jednom klasickém filmu je zobrazena vášnivá diskuze o tom, zda je kančí maso lepší s knedlíkem a se zelím, nebo se šípkovou omáčkou :-)   .
Z naší nabídky bych podle Vašich preferencí (ale také podle očekávaných provozních podmínek nebo např. prostorového uspořádání motorového prostoru) volil mezi systémy AC Stag a BRC seq32. Oba systémy montujeme nepřetržitě více než 10 let, a máme s nimi výborné zkušenosti. Pokud se tedy rozhodnete, zavolejte. Popovídáme si, a podle Vašich nároků a očekávání Vám zkusím poradit, doporučit. Ceny přestaveb máme uvedeny v našem ceníku zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
4291 Jan23.02.20 19:33
Dobrý den,
rád bych nechal přestavět na LPG Fiat 500l 1.4 95hp. Četl jsem, že je to vhodný motor na přestavbu ale netuším jaký systém je pro nej nejlepší - nejspolehlivější -a na kolik přestavba vyjde. Děkuji za odpověď
4290 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.02.20 13:03
Dobrý den pane Černý,
Holandské systémy AG Autogas systems nemontujeme, neprovádíme opravy ani servis. Nemáme k nim servisní podklady, ND ani SW vybavení.
S pozdravem Ivan Vodička
4289 M. Černý20.02.20 10:11
Dobrý den, mám Š Octavia II. Systém LPG je EZ SGI AG AUTOGAS SYSTEMS. Provádíte servis a revize tohoto sytému? Pokud ano, jaká je Vaše cena? Děkuji za odpověď
4288 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.02.20 15:18
Dobrý den tazateli 4286,
Turbo není pro přestavbu na LPG komplikace. Naopak komplikací je přímé vstřikování benzinu do spalovacího prostoru (podrobnosti o možnosti přestavby přímovstřiků máme uvedeny zde: neptun-harfa.cz/Syst… ). Ve Vašem případě je pravděpodobné, že máte nějaký z motorů s přímým vstřikováním. Zjistěte tedy přesný typ motoru, a kontaktujte mne mejlem, telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4287 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.02.20 15:12
Dobrý den Jirko,
U nás jsme (pokud se dobře pamatuji) Forda S-Max s toroidem nemontovali, právě z prostorových důvodů v zadní části vozu. Vyrábějí se i LPG nádrže o průměru 565mm a výšce 180mm,ta by se pod vůz možná vešla… ale asi by Vám nevyhovovala z pohledu kapacity – natankuje se do ní cca 28 litrů plynu. Proto se obávám, že u tohoto vozu jsou možnosti smysluplné přestavby na LPG podstatně omezené.
S pozdravem Ivan Vodička
Vybrat stranu: 1
(Celkem 4336)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů