pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

14,40 Kč/l

-------------------------

13,90 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 7 a 5 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 3789)
3789 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.01.18 15:58
Dobrý den pane Hais,
Pro eventuelní další domluvu mne můžete kontaktovat mejlem nebo lépe telefonicky na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
3788 Michael Hais18.01.18 8:50
Díky za info i za nápad se Sprinterem, ale toho jsem zavrhl, jednak kvůli vysoké pořizovací ceně a motoru, na který jsem slyšel samé špatné reference, narozdíl od atmosférického 3litrového 4válce ve Fiatu. Čistě teoreticky, samozřejmě za náležitou peněžitou odměnu, bylo by možné se s Vámi domluvit na prohlídce konkrétního vozu od Fiatu tak, abyste mohl posoudit možnost přestavby? Nejsem si jistý, zda bych dokázal domluvit návštěvu s vozem přímo u Vás a bylo by patrně nutné v rámci Prahy někam zajet. Děkuji za odpověď
3787 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.01.18 8:42
Dobrý den pane Hais,
Ano, například malý dojezd vozů na CNG je jedním z omezujících faktorů CNG pohonu. Naproti tomu nejen Pražská plynárenská ale i stát podporují dotačně i daňově pohon na CNG (na rozdíl od LPG pohonu a paliva).
Bez prohlídky konkrétního vozu Vám neumím říci, zda by byla přestavba Fiatu Ducato CNG na alternativní pohon LPG možná. Z velkých dodávek mě napadl ještě Mercedes Sprinter, který se vyráběl s benzinovým motorem 1,8 Turbo a výkonem tuším 115kW. Nějaké přestavby jsme v Neptunu prováděli. Ale jestli se ještě vyrábí, neumím odpovědět.
S pozdravem Ivan Vodička
3786 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.01.18 8:42
Dobrý den pane Zámek,
Pokud bude pod víčkem tankování benzinu a v podběhu dostatek místa (tak aby to šlo fyzicky i z pohledu legislativy a bezpečnosti), je možné tam namontovat přípojku plnění LPG. U Mazdy Tribute v naší fotogalerii jsme přípojku montovali standardně na nárazník. U Vašeho vozu prohlédneme provedení, a pokud to bude možné, můžeme přípojku namontovat pod víčko.
S pozdravem Ivan Vodička
3785 Michael Hais18.01.18 6:33
Dobrý den, měl bych na Vás lehce netradiční dotaz. Vybírám vhodnou dodávku pro podnikání, denně rozvážím specifické zboží a chtěl bych se vyhnout naftě. Mým favoritem byl Fiat Ducato na CNG, na který navíc Pražská plynárenská dává štědré dotace, avšak velký problém je dojezd, který je velmi limitující. Napadla mě tedy varianta, zda by do Fiatu Ducato 3.0 Natural Power nešel zakomponovat ještě systém LPG. Vím že je to lehce překombinované, ale do nákladového prostoru by se vešla válcová nádrž klidně 200 l a v tu chvíli by byl dojezd naprosto dostačující s tím, že bych takoval CNG i LPG dle potřeby. Je tato kombinace možná prakticky i z hlediska legislativy? Bohužel jiná varianta dodávky mě nenapadá, v ČR jezdí vše na naftu a dovézt sem např. Ford Transit 3.5 V6 z USA vyjde na hodně peněz. Díky moc za odpověď.
3784 P. Zámek17.01.18 20:37
Děkuji pane Vodička za odpověď. Ještě drobný dotaz: Předpokládám, že plnící ventil LPG lze bez problémů namontovat vedle plnícího hrdla benzínu pod víčko. Je to tak?
3783 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.01.18 16:10
Dobrý den pane Zámek,
Pro přestavbu Mazdy Tribute 2,0 z roku 2002 můžeme použít Vámi uváděný systém BRC. Také Vám můžeme nabídnout levnější variantu přestavby – systém AC Stag Q-Box, který i vzhledem ke stáří vozu odvede bezproblémově svoji práci. Pro provoz tohoto vozu na LPG bych se přimlouval za nějaký ze způsobů dodatečné aditivace ventilů. Přestavby provádíme běžně během dvou dnů, pro konkrétní domluvu doporučím tel. kontakt na náš příjem zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
3782 P. Zámek16.01.18 15:01
Dobrý den,
plánuji instalaci systému LPG do mého vozu Mazda Tribute, r.v. 2002, motor 2.0i. S potěšením jsem zjistil, že obdobný typ vozu již přestavbu od Vás absolvoval (pouze s jiným motorem - 3.0 V6).
Mám dva dotazy:
1. Doporučujete použitou konfiguraci (systém BRC s podtlakovou ochranou ventilových sedel FlashLube)? Nebo je podle Vás přidaná ochrana vent. sedel u motoru 2.0 zbytečná?
2. Nejsem z Prahy ani z blízkého okolí. Lze montáž domluvit tak, že auto během jednoho pracovního dne přistavím a v dalším pracovním dni si jej vyzvednu?
Děkuji za odpověď.
3781 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.01.18 9:04
Dobrý den Radku,
Zkoušel jste jezdit s vozem několik dní po sobě pouze na benzin (bez jediného, byť krátkého přepnutí do plynu)? Pokud startovalo i v tomto provozu vozidlo špatně, bude pravděpodobně problém na straně mechaniky motoru či dávkování benzinu. Pokud při provozu na benzin je vše OK a problémy se vyskytují pouze při provozu na LPG, bude patrně v nepořádku mechanika LPG či jeho nastavení. Takže bych Vám doporučil zkusit provoz pouze na BA, a podle chování vozu následně opravu buďto benzinové nebo plynové části u specialistů na tu kterou práci a značku.
S pozdravem Ivan Vodička
3780 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.01.18 9:04
Dobrý den Antoníne,
Nejprve Vám děkuji za důvěru, se kterou se na nás obracíte.
Pro Váš dotaz není podstatný typ paliva (LPG či CNG), ale způsob schválení provozu na alternativní palivo.
Pro dodatečné přestavby vozidel původně vyrobených jako jednopalivové, předepisuje Revizi LPG na základě schvalovacího procesu vždy výrobce zařízení – tedy většinou držitel oprávnění pro Hromadnou přestavbu (lhostejno zda pro LPG nebo CNG). Tento interval bývá nejčastěji stanovován na 12 měsíců nebo 10.000km.
Zcela rozdílná je situace u vozidel vyrobených jako dvoupalivové přímo výrobcem vozu (ve Vašem případě VW). Podmínky pro provoz vozu jako celku jsou stanoveny při jeho celkovém schvalování, LPG (i CNG) pohon nemá žádné dodatečné či zvláštní podmínky. Výrobce pak předpokládá, že provozovatel bude dodržovat servisní prohlídky ve značkovém servisu, a kromě servisní knížky vozu nevydávají žádné další doklady. Ostatně nic jim to (na rozdíl od dodatečných přestaveb na LPG/CNG) nenařizuje.
S pozdravem Ivan Vodička
3779 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.01.18 9:03
Dobrý den Dane,
K Vašemu příspěvku bych si dovolil malé upřesnění. Při nesprávném uchycení pistole nebo netěsnosti mezi pistolí a koncovkou plnění nemůže, jak píšete, chrlit plyn z nádrže. Plyn, který při tom uniká, je plyn z hadice čerpací stanice. Koncovka plnění obsahuje kuličku ve funkci zpětného ventilu. Tato kulička není mechanicky nijak ovládána. Otevírá se pouze rozdílem tlaku a proudem kapalného plynu ve směru do nádrže. Pro otevření průchodu plněním tedy musí vždy být před kuličkou (v prostoru mezi pistolí a vlastním plněním) větší tlak, než za kuličkou (v prostoru potrubí k LPG nádrži). Ve chvíli kdy pistoli odpojíte, zavře se mechanicky ventil pistole. Odfoukne plyn z prostoru mezi pistolí a plněním, a rozdílem tlaku se zavře kulička v přípojce plnění.
I přes výše uvedené není Vámi popisovaná situace v pořádku, ale o plyn z nádrže Vás nepřipraví.
S pozdravem Ivan Vodička
3778 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.01.18 9:03
Dobrý den tazateli 3774,
No, co k Vašemu příspěvku, chyba bude buďto ve funkci některého z komponentů nebo celých skupin, nebo v nastavení plynového systému. Pokud se problém nepodařilo identifikovat ani odstranit dvěma plynařům, budete muset navštívit servis opět. Výběr servisu je stále jen na Vás. Já Vám popřeji, aby byly problémy Vašeho vozu brzy odstraněny.
S pozdravem Ivan Vodička
3777 Radek15.01.18 22:33
Dobrý den měl bych dotaz ohledně nastavení bohatosti směsi. na autě mám problém se studenými startydříve šlo auto nastartovat bez problémů na první pokusnásledně na druhý až třetía teď se mi povede zhruba nastartovat až na pátý Pokus s tím že musím plyn pořádně prošlápnoutJenom podotýkám že zapalování kompletně novéByl jsem u plynaře a ten se začalo vrtat nastavení bohatosti směsi auto po nastavení následně startovalo na první pokus ale hůře jelo tak mě zajímá Podle jakých parametrů se nastavuje protože mi přišlo že to střílel Podolka
3776 Antonín15.01.18 17:19
Dobrý den p. Vodičko, můj dotaz je možná lehce mimo, týká se totiž CNG, ale možná budete zorientovaný. Pořídil jsem ze Švédska VW Caddy Maxi Ecofuel a při dovozové STK jsem se ptal jak je to s revizemi. V podstatě mi sdělili, že žádné revize vidět nechtějí, ale bylo cítit, že vlastně moc nevědí. Netušíte jak je to u CNG s pravidelnými revizemi? Jsou povinné, nebo je jen na mě zda si auto nechám občas "očichat"? Event. umíte zemní plyn očichat? Jinak mě na jednu stranu mrzí, že jsem si nakonec nedotáhl velké benzínové auto, protože jsem měl v plánu u vás udělat přestavbu LPG (chtěl jsem Grand Voyager 3.3V6 nebo VW T5 2.0), na druhou stranu jsem s Maxíkem "maximálně" spokojenej, je v tom ještě ten archaickej litinovej dvoulitr, kterej by mohl něco vydržet a po najetých 20 tis. km jenom tankuju a náklady jsou směšný. Každopádně až budu kupovat druhý auto do rodiny a nebude to CNG, tak si ho nechám přestavět na LPG u vás, mám s vámi dobré zkušenosti. Díky
3775 Dan15.01.18 13:45
Zdravím.
Chci se podělit o jednu zkušenost z tankování LPG na CS MOL na D8 Zdiby směr Teplice.
V sobotu jsem jel okolo a rozhodl jsem se, že zde natankuji. Měli slušnou cenu. Tankuju zde i jindy, ale tentokrát i když jsem měl v nádrži cca polovinu tak mě cena zlákala. Ani na druhý pokus se mi nepodařilo uchytit tankovací pistoli k otvoru pro tankování. Vždy při uchycení se mi začal chrlit z nádrže plyn. Zavolal jsem obsluhu zda mi k tomu něco neřeknou. Paní se pokusila také dvakrát uchytit pistoli a stalo se jí to samé.
Již po mém prvním pokusu jsem rukou očistil celý otvor. Nic v něm nebylo. Druhá kolegyně jen dodala, že mají novou pistoli a že nejsem první komu se to stalo.

Tak si dejte pozor při tankování na CS MOL D8 Zdiby směr Teplice.
3774 Anonym12.01.18 19:34
Zdravím,tak nějak začnu ,koupil sem levně auto / fabia 1.4 mpi,(najeto cca 153 tis)tak něco málo zbylo na přestavbu Lpg Lovato,problém je v tom že při jízdě to nepravidelně cuká do 2 do 3,5 tis otáček, měněno svíčky,lišta ,laděno několikrát problem stále trvá,ani 2 plynař neodstranil .na benzin to jezdi ok
3773 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.01.18 16:51
Dobrý den paní Štěpová,
Díky za pochvalu, jsem rád, že jsme Vašemu vozu pomohli od potíží a že jste s LPG pohonem nyní spokojena. Vaše poděkování předám i konkrétnímu mechanikovi, který opravy Vašeho vozu prováděl.
S pozdravem Ivan Vodička

3772 Eva Stepova05.01.18 11:13
Dobry den,na podzim jsem u vas mela na opravu starsiho Forda ktereho jsem koupila s plynem z moravy. Po vasem zasahu to rano prepina naprosto bez problemu, a uz se ani jednou nestalo ze by to na dalnici prepnulo na benzin. Tak jsem chtela podekovat, Eva Stepova
3771 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.01.18 12:53
Dobrý den uživateli Vialle,
Systém Elpigaz nemáme v nabídce, proto Vám servis Vašeho vozu nemůžeme nabídnout. Doporučím, kontaktujte Vaši montážní dílnu (event. jiný smluvní servis systému Elpigaz).
S pozdravem Ivan Vodička
3770 Vialle@email.cz03.01.18 6:06
Dobrý den.
mám Octavia 1.6 74kw se systémem Elpigaz. Nyní když začaly klesat teploty, se při prvním přepnutí na plyn auto nechce táhnout, někdy dokonce chcípne motor. Nevíte čím by to mohlo být? Případně je možné, aby jste se na to podívali?
Předem děkuji za odpověď.
3769 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.01.18 12:28
Dobrý den pane Souček,
Je možné, že máte verzi ŘJ LPG s aktivovaným připojením k diagnostickému rozhraní OBD. Pak může být problém se současným čtením hodnot při emisním testu. Ale problém může být i v řídícím programu emisního přístroje, nebo jakémkoli dalším rušení, přechodových odporech na kontaktech atd. Takže Vám ani nemohu napsat, která z možností je pravděpodobnější.
S pozdravem Ivan Vodička
3768 soucek-zdenek@seznam.cz 02.01.18 9:48
Dobrý den, mám namontován systém elpigas. Při měření emisí zjistili, že na měřící soupravě při měření vypadává pravidelně po cca 5 sek. údaj otáček motoru (objeví se údaj "- - -" po dobu cca 1 sek) a také údaj teploty motoru (objeví se -40°). proto nelze naměřit emise lambda. Prosím o tip, kde je chyba, případně co ruší data z řídící jednotky. Děkuji.
3767 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 27.12.17 7:27
Dobrý den Petře,
Trvalou slevu 0,50 Kč na litru u naší čerpací stanice LPG nabízíme pro všechny u nás přestavované vozy. Při tankování se nárok na slevu prokazuje naší reklamní podložkou pod SPZ, kterou při montáži bezplatně měníme. Proto se při zadávání zakázky na přestavbu vždy ptáme, zda zákazníkovi podložky SPZ můžeme vyměnit (občas si to někdo nepřeje, tak abychom to nedělali bez domluvy s majitelem vozu). Pokud jsme se Vás nezeptali a podložky s logem Neptun Harfa Vám nedali, tak se dodatečně omlouvám. Zastavte se u nás kdykoli v pracovní době servisu (klidně hned po Novém roce), podložky dostanete. Pokud je máte, můžete bez dalšího přijet a po natankování Vám bude účtován plyn se slevou.
S pozdravem Ivan Vodička
3766 Petr23.12.17 20:19
Dobrý den,montovaly jste mi lpg do auta,ale nedostal jsem nic na slevu na Lpg a do myčky,diky za odpověd.
3765 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.12.17 6:37
Dobrý den Stando,
Váš dotaz se patrně nějakým nedopatřením zopakoval, odpověď zde již máte pod číslem 3763.
S pozdravem Ivan Vodička
3764 Standa20.12.17 16:27
Dobrý den,
mám VW Touran Bifuel 1,6 LPG, originální zástavba Landi Renzo. Od začátku mám problém s přepínáním na LPG při poklesu teploty pod 0. Při mrazu dojde během chvilky k přepnutí na LPG, ale vzápětí začne pískat jako při prázdné nádrži a automaticky přepne na benzin. Ohřátí motoru nemá na příčinu vliv. Když mrzne a na auto svítí slunce, funguje vše normálně. Při roční revizi nikdy nenašli žádný problém. Za tepla se to nikdy nestane. Připadá mě to jako by zamrzal nějaký ventil, který pouští LPG do palivového systému. Nevíte čím by to mohlo být?
3763 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.12.17 10:36
Dobrý den Stando,
Podle Vašeho popisu je možné, že skutečně vázne některý z plynových ventilů, studený nechce otevřít. Proto systém reaguje stejně, jako když dochází plyn – přepne na BA a píská. Druhou možností je teplota plynu. LPG systémy obecně mají nastaveno zpětné přepnutí na benzin, pokud je teplota plynu nižší, než je v programu zadáno. Je tedy možné, že systém podle teploty vodou vyhřívaného reduktoru (u originální zástavby Landi Renzo pro VW pravděpodobněji podle teploty motoru) přepne na LPG, ale vzápětí přepne zpět na BA, protože čidlo teploty plynu hlásí nízkou teplotu. Když na auto svítí sluníčko, nebo nemrzne, nemusí k tomuto jevu docházet.
To jsou dvě z mnoha možností, které mě podle Vašeho popisu napadly. Pravou příčinu však musí odhalit a odstranit Váš servis VW.
S pozdravem Ivan Vodička
3762 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.12.17 10:35
Dobrý den pane Hanák,
Ptáte se na rozdíl mezi Landi Renzo a BRC. Obě firmy sídlí v Itálii, v návaznosti na alternativní pohon vyrábějí různé výrobky, mají další výrobní i montážní střediska po celém světě (Amerika, Asie). Neptun Harfa montuje již velmi dlouho systémy BRC (postupně typy Sequent Fast, 24/56, PD, a nyní poslední generaci Sequent32). S touto řadou máme dlouhodobé zkušenosti, doporučujeme zejména pro vozy s velkým kilometrickým proběhem a pro motory s přísnými nároky na složení emisí. Systémy Landi Renzo dlouhodobě nemontujeme. O těchto systémech mám vpodstatě pouze teoretické informace ze školení v Itálii i u dovozce, vlastní praxi nikoli.
Myslím, že oba systémy mají výborné parametry. Používají rozdílnou elektroniku, algoritmy výpočtů i mechanické komponenty. Z logiky toho se liší ovládací programy, možnosti nastavení i různé nadstandardní strategie a vnitřní diagnostiky. Navíc oba výrobci produkují více řad jednotek (řekněme ekonomické a maximální), a nabízejí i různé typy reduktorů a vstřikovačů. Podle toho se pak liší i cena kompletní přestavby.
Rychlost vstřikovačů je velmi často zmiňovaný argument, ale myslím, že rychlost sama o sobě není všespasitelná. Pro pomoc s Vaším výběrem bych doporučil nezačínat od rychlosti vstřikovačů, ale od výběru firmy, které svoje vozidlo pro přestavbu svěříte. Vyberte si firmu ve Vašem okolí, a od nich si nechte doporučit pro konkrétní vozidlo a způsob jeho používání ten systém, za kterým si firma bude stát jak s ohledem na funkci, tak i životnost a následný servis.
S pozdravem Ivan Vodička
3761 Standa19.12.17 19:43
Dobrý den,
mám VW Touran Bifuel 1,6 LPG, originální zástavba Landi Renzo. Od začátku mám problém s přepínáním na LPG při poklesu teploty pod 0. Při mrazu dojde během chvilky k přepnutí na LPG, ale vzápětí začne pískat jako při prázdné nádrži a automaticky přepne na benzin. Ohřátí motoru nemá na příčinu vliv. Když mrzne a na auto svítí slunce, funguje vše normálně. Při roční revizi nikdy nenašli žádný problém. Za tepla se to nikdy nestane. Připadá mě to jako by zamrzal nějaký ventil, který pouští LPG do palivového systému. Nevíte čím by to mohlo být?
3760 Petr Hanák19.12.17 16:14
Dobrý den.
Mam dotaz ohledne lpg vstrikovacu, nebo i celeho lpg systemu. Jaky je rozdil mezi napriklad drahym BRC nebo Landi renzo? Pro me je nejdulezitejsi spolehlivost. V jednom voze mam Landi Renzo Omegas EVO AEB vstrikovace a jezdim 70000km bez problemu. Slysel jsem, ze BRC ma rychlejsi vstrikovace, ale co to prakticky znamena... Dekuji.
3759 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.12.17 16:00
Dobrý den Luďku,
Na konci roku 1979 vydala skupina Katapult jeden ze svých hitů s názvem Až.
Až se bude psát rok dva tisíce šest, Až se všichni přestěhujem do obrovských měst, Až dálnicí zeměkouli opředem, Až budem pyšni na všechno, co dovedem, Pak bude možná pozdě na to chtít se ptát: Co děti, mají si kde hrát?
Nejen podle tohoto textu nechci ani hádat, co bude dělat firma Neptun Harfa ani já osobně, až budou všude elektromobily…:-/  
Ale jako námět na předvánoční zamyšlení fajn otázka.;-)  
S pozdravem Ivan Vodička
3758 Luděk19.12.17 11:36
Dobrý den, co budete dělat až budou všude elektromibily?
3757 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.12.17 13:22
Dobrý den HonzoB,
Pokud by benzinová ŘJ byla vadná a negenerovala impulzy pro BA vstřikovač, neměla by LPG jednotka tento signál na vstupu. Proto by ani LPG jednotka nemohla generovat impulzy pro daný válec (protože nula na vstupu krát cokoli bude stále jen nula na výstupu…).
Osobně si podle Vašeho popisu myslím, že budete mít špatně zapojené pořadí válců na kabeláži LPG vstřikovačů (např. prohozeno pořadí jako celku, všech, nebo jen dvou válců mezi sebou – např. konektor pro vstřikovač 2. Válce bude napojen na vstřikovač 3. Válce a naopak). Neprováděl někdo nějakou opravu, po které to přestalo fungovat???
S pozdravem Ivan Vodička
3756 HonzB18.12.17 12:51
Dobry den. Dekuji Vam za odpoved. V programu Lovato pri deaktivaci plynoveho vstriku se ma nahradit toto vynechani benzinovym vstrikem. Tak to fungovalo do medavme doby. Nyni kdyz programove odpojim ja nebo mechanik lpg vstrik, auto bezi na 3 valce. Tzn ze se neaktivuje benz. vstrik. Mechanik zadnou chybu nenasel a mysli si ze js to chybou benzinove rj. LPG mam Lovato easy smart. Dekuji HonzaB
3755 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.12.17 12:15
Ještě jednou dobrý den Ladislave,
Ve výměně „originálního Opel“ filtru plynné fáze za „neoriginální“ se stejnou vložkou bych neviděl problém. Bude to kus za kus, pouze na tom novém bude jiné logo… Průměr 14mm používá vpodstatě pouze Landi Renzo, které běžně nemontujeme. Proto ani nemáme skladem polyesterový filtr plynné fáze o tomto průměru. Máme pouze polyesterové výměnné vložky pro filtry např. BRC, nebo papírové vložky různých průměrů.
S pozdravem Ivan Vodička
3754 Ladislav18.12.17 10:45
Dobrý den, navazuji na svůj dotaz ohledně typů filtrů. Mám na autě originální zástavbu LPG od Opelu. Filtr plyn. fáze má klasický tvar, je jednorázový s průměrem na vstupu i výstupu 14mm, uvnitř polyesterová vložka (při výměně jsem chtěl starý vrátit a doma jsem ho rozřezal, abych zjistil, co je uvnitř). Originál stojí s daní téměř 1200 Kč, nikde jsem ho neviděl prodávat levněji, resp. vůbec prodávat. Lze tedy (podle mě) předražený originální filtr vyměnit za běžný jednorázový filtr s polyesterovou vložkou a stejnými průměry? V případě, že to možné je (záruku výrobce neřeším, auto už je po záruční lhůtě), jaký filtr plynné fáze byste mi doporučili a v jaké cenové relaci? Máte u vás na firmě nějaký typ nebo výrobce, kterého preferujete? Děkuji za odpověď.
3753 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.12.17 8:06
Dobrý den HonzoB,
Zcela jsem nepochopil, co přesně máte na mysli – kdy se má odpojovat plynový vstřik a být nahrazen benzinovým a z jakého důvodu? A pak je otázkou, jakou ŘJ od firmy Lovato ve voze máte a s jakou verzí programu a FW. Takže asi doporučím buďto telefonické upřesnění, nebo návštěvu a prohlídku nastavení konkrétní ŘJ.
S pozdravem Ivan Vodička
3752 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.12.17 8:06
Dobrý den Ladislave,
Ohledně filtrace různých „parafinů“ a olejových úsad, je to ošidné. Pokud budou tyto složky v plynném stavu tak patrně stejně projdou. A to záleží na jejich složení a teplotě. A pokud budou v kapalné fázi, tak v podobné konzistenci jako med, který moc neteče… Takže jestliže někdo udává, že filtr plynné fáze je schopen odfiltrovat i „parafiny“ (jak Vy píšete), měl by udávat i jaké „parafiny“ a při jaké teplotě. Podle wikipedie je parafin: směs vyšších nasycených alifatických uhlovodíků. Jeho teplota tání se pohybuje od 42 °C (parafin měkký) do 65 °C (parafin tvrdý) i výše, teplota varu je zhruba 300 °C. Běžně bývá teplota plynu na vstřikovací liště od cca 0 °C v zimě (a to je velmi málo) do cca +90 °C v létě. Problémy činí spíše lehčí složky, (odparek – to co zbude po odpaření, povoleno pokud se pamatuji cca do 70mg na kilogram) které se odpařují již při teplotách v řádu 0-20 °C. Rozdíly ve filtrech plynné fáze jsou, ale cena 1.000,- Kč mi přijde neúměrná. „Laické“ pokusy s filtrací jsme dělali, ale přesný test velikosti propouštěných složek jsme nedělali. Ostatně neplatí, že čím jemnější filtr tím lépe - jemnější filtr se dříve se zanese. V poslední době se také „laboruje“ s tvarem – někteří výrobci začali používat těleso tvaru „sifonu“ proto, aby se neodpařené „olejové“ složky mohly usazovat ve spodní části a neucpávaly filtrační vložku. Někteří výrobci pro to dokonce používají obchodní označení „tajfunový efekt“ nebo tak něco…
Takže na filtru plynné fáze bych nešetřil, ale asi jako všude, extrémní cena nemusí znamenat extrémní přínos pro moje potřeby.
S pozdravem Ivan Vodička
3751 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.12.17 8:06
Dobrý den Pavle,
Pro motor 1,6 1ZR-FE v Toyotě Auris nemáme v našich podkladech informace o způsobu vymezení ventilové vůle. Zkuste dotaz přímo u výrobce.
S pozdravem Ivan Vodička
3750 HonzaB16.12.17 13:57
Dobry den. Rad bych pozadal o radu. V programu Lovato pri odpojeni plynoveho vstriku se ma zapnout benzinovy vstrik a ma ti byt videt. Me ani mechanikovi to vsak neukazuje. Delali mi novou hlavu, parkrat LPG rozpojovali. Ale mam 2x po revizi a porad to nejak nejde. Proste se nenahrazuje pln. vstrik benzinovym. Prosim o radu ci je to spatne nastavene, nebo je chyba v RJ benzinu? Jinak LPG jedd v pohode.
3749 Ladislav16.12.17 12:06
Dobrý den, rád bych se zeptal, zda jsou rozdíly v použitých materiálech vložek filtrů plynné fáze pro LPG. Prodávají se filtry papírové, polyesterové a bulprenové (u nich se píše, že bulpren jako jediný dokáže filtrovat i parafíny a má teplotní rozsah použití od -40 do +120 °C). Druhou otázkou by bylo, zda jsou podstatné rozdíly ve vlastním provedení (konstrukci) filtrů, protože např. většina jednorázových filtrů lze koupit v ceně kolem 100 Kč, ale některé (např. originál Landi Renzo – jednorázový, polyesterová vložka) stojí přes 1000 Kč. Platí tady, že čím dražší, tím kvalitnější nebo zákazník platí jenom za „značku“?
Děkuji za odpověď.
3748 Pavel15.12.17 18:07
Dobrý den. Uvažuji nad novým Auris 1.6. Nevíte prosím náhodou, jak se u něho seřizují ventily? Má hydraulické vymezení vůle? Děkuji.
3747 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.12.17 7:34
Dobrý den Pavle,
Tepelná hodnota svíčky vpodstatě určuje množství tepla, které je svíčka schopna přenést z elektrod do hlavy válců. Jako ideální teplota elektrod je uváděno nejčastěji rozpětí 500-800st.C. Při nižších teplotách se na svíčce mohou ve zvýšené míře tvořit úsady (samočistící teplota), při vyšších teplotách může docházet k detonačnímu hoření a samozápalům. Odvod tepla je řečen různě velkým přechodem izolátoru do kovového tělesa svíčky.
V současnosti již i pro provoz na LPG většinou doporučujeme stejnou tepelnou hodnotu svíčky, jakou předepisuje výrobce motoru. Pokud by bylo tepelné zatížení větší a rostla teplota elektrod tak, že by měl motor tendenci k detonačnímu hoření, pozná to elektronika auta (čidlo klepání) a má nástroje, jak tento jev potlačit (např. změnou předstihu). Ale když byste použil studenější svíčku, nemusí se zejména v režimech částečné zátěže ohřát na samočistící teplotu, budou se na ní usazovat karbony a tím se zhorší její funkce i životnost.
S pozdravem Ivan Vodička
3746 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.12.17 7:33
Dobrý den Roberte,
Děkuji, ale necítím se příliš jako odborník na to, abych posuzoval a porovnával jednotlivé motory. Navíc motorů 2,0 nejezdí zdaleka takové množství (jezdil jsem jen s pár vozy obecně v dost hanebném stavu…) jako motorů 1,6. Proto máme logicky nejvíce zkušeností s motory 1,6 75 kW. Tam bych se osobně vyhýbal motorům s váhou vzduchu a volil motory s MAP sensorem. Přijde mi, že se s nimi lépe zachází, odezva na pohyb plynovým pedálem je přirozenější.
Ale abych motory 2,0 nezatracoval, v létě jsem jezdil s jedním motorem 2,0 85kW (nevím přesný typ) na LPG, a je pravda, že dynamika je podstatně lepší než u motorů 1,6. Proto bych možná svoje dřívější preference 1,6 posunul k motoru 2,0 (pochopitelně za předpokladu, že oba budou v obdobně dobré kondici).
Protože mají tyto motory obdobnou konstrukci a koncepci, myslím, že budou srovnatelné i z hlediska náročnosti na údržbu. Spolehlivost si netroufám posoudit. Jestli byl v době vzniku některý z modelů spolehlivější, u auta staršího 10 let budou podle mého názoru rozdíly stářím srovnány. Podstatnější bude, jak správně píšete, to, co mají za sebou.
Pro přestavbu a provoz na LPG bych mezi nimi neviděl žádný rozdíl.
S pozdravem Ivan Vodička
3745 Pavel14.12.17 13:46
děkuji za odpoved p. Vodička. Znamená to tedy, že čím vyšší je tepelná hodnota svíček, tím vyšší je jejich teplotní zatížitelnost, jako že pracují efektivněji ve vyšších teplotách ? Což tedy předpokládám že u plynu je to záhodno. ( při jízdě na plyn se motor víc zahřívá než při jízde na benzín ). Děkuji za tip a volím tedy svíčky K20TT
3744 Robert14.12.17 7:57
Dobrý den pane Vodičko, chtěl bych se Vás jako odborníka zeptat na Váš názor a případné srovnání vozidel škoda octavia 1,6 MPI 75 kW vs. octavia 2,0 MPI 85 kW. Jedná se o vozidla vyrobená okolo roku 2005 a rád bych znal Váš názor na vhodnost jejich následné přestavby na LPG. pokud mi sdělíte, které je i celkově z hlediska spolehlivosti a nenáročnosti provozu vhodnější, budu Vám vděčen. S autem budu jezdit převážně kratší trasy okolo 20 km, dálniční provoz naprosto marginálně. jde mi hlavně o nenáročný servis a spolehlivost, předpokládaná vyšší spotřeba u modelu 2,0 i mi nevadí. Nerad jezdím každý měsíc servisovat (i když vím, že to je i záležitost toho konkrétního auta, najetých km, pečlivosti předchozího majitele apod). Každopádně budu vděčný i za obecné zhodnocení a srovnání.
3743 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.12.17 14:34
Ještě jednou dobrý den Pavle,
omlouvám se, ještě jeden rozdíl - číslo v označení svíčky označuje její tepelnou hodnotu.
3742 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.12.17 14:30
Dobrý den Pavle,
Klasická K20TT má elektrody ze slitin na bázi niklu - dvě "plošky" na obou elektrodách proti sobě. Používáme je v poměrně velmi často u motorů na pohon LPG, jejich výměnu doporučujeme každých 20.000km. Typ IK20TT má tenké elektrody s malými "pecičkami" proti sobě. Materiál elektrod na bázi iridia má podstatně vyšší mechanickou odolnost (i cenu...). Fotografie obou svíček si můžete prohlédnout na našem facebooku zde: www.facebook.com/nep… (na diskusním foru nám nelze umisťovat obrázky, proto tahle malá komplikace…)
S pozdravem Ivan Vodička
3741 pavel13.12.17 12:41
dekuji za odpoved p. Vodička. Mohl by jste mi jen říci v čem je tedy rozdíl mezi Denso K20TT a IK16TT ? dekuji
3740 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.12.17 8:53
Dobrý den pane Adam,
Multiventil (multifunkční ventil) má mj. i bezpečnostní funkce, je od výrobce nastaven tak, aby splňoval předepsané náležitosti. Nemá žádné nastavovací či seřizovací prvky (byť pochopitelně kovová tyčka plováku je ohebná…). Myslíte si, že se nádrž netankuje na oněch cca 80%, nebo naopak, že v ní i po nuceném přepnutí systému spojeném s pískáním přepínače něco zůstává? Jedná se o externí nebo interní toroid? Nejlépe zavolejte na náš příjem zakázek a domluvíme se jak dál postupovat. Jen bych upozornil, že eventuelní termín na servis bude patrně až po Novém roce – letos již máme plno.
S pozdravem Ivan Vodička
Vybrat stranu: 1
(Celkem 3789)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů