pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

13,40 Kč/l

-------------------------

12,90 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 2 a 2 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 3254)
3254 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 01.12.16 15:48
Dobrý den paní Richterová,
Váš systém AC Stag 4 Plus je určen pro přestavby motorů s klasickým vstřikováním benzinu do sacího potrubí (MPI) – např. i do Fabie I s motorem 1.4 55, 59 nebo 74kW.
Naproti tomu pro motory s přímým vstřikováním paliva do spalovacího prostoru válce (FSI, TSI…) je nutné používat principielně jinou elektroniku pro řízení a dávkování plynu. Podrobnosti máme zde: www.neptun-harfa.cz/… . Proto není možné pro přímovstřikové TSI motory použít sadu Stag 4 Plus.
Pokud máte vozidlo s motorem TSI a uvažujete o provozu na LPG, pošlete mi nejlépe mejlem (a nebo zavolejte) typ vozu, rok výroby a přesný typ motoru (např. CJZA, CBZA atd, zjistíte ho ve velkém techničku zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Podle toho Vám nabídneme určité provedení přestavby, které bude pro Váš motor možné.
S pozdravem Ivan Vodička
3253 Z. Richterová01.12.16 12:56
Dobrý den pane Vodičko,
máme Fabii I, 1,4 16V a namontovaný STAG 4 Plus. Lze zařízení demontovat a znovu namontovat do Fabie II, 1,2 TSI, r.v.2012?
Děkuji za odpověď, s pozdravem
3252 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.11.16 17:26
Dobrý den tazateli JM,
Přemístění přípojky plnění je podmíněno tím, že pod víčkem nádrže bude dostatek místa, a přípojka tam půjde spolehlivě uchytit. To zjistíme po prohlídce Vašeho konkrétního provedení vozu. Pokud to bude technicky možné, budeme dávat pravděpodobně jinou přípojku plnění a přívodní potrubí od přípojky do nádrže. Cena se bude odvíjet od skutečně použitého materiálu a pracnosti.
S pozdravem Ivan Vodička
3251 JM29.11.16 14:38
Dobrý den, mám od Vás udělanou lpg přestavbu na fiatu doblo. Kolik by stálo dodělání přípojky plnění pod víčko benzínové nádrže?
3250 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 29.11.16 9:55
Dobrý den pane Žatecký,
systém Prins nemáme v nabídce, servis, opravy ani seřízení systémů tohoto výrobce neprovádíme. Doporučím obraťte se na některý servis sítě dovozce tohoto LPG systému.
S pozdravem Ivan Vodička
3249 V.Žatecký28.11.16 22:16
Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda provadíte seřízení plynového systému Prins VSI. Děkuji
3248 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.11.16 14:35
Dobrý den pane Sťahel,
tento týden nejsem v práci a nemám po ruce dostupné informace, tak zkusím odpovědět alespoň z hlavy. Pokud se nepletu, tak naši dodavatelé zatím nemají zpracovaný žádný motor s technologií ACT (vypínání prostředních dvou válců) ani s technologií AVL (změna zdvihu ventilů). Zrovna tak motory které používají současně přímé vstřikování benzinu do válců i MPI vstřikování do sacího potrubí patrně nebudeme schopni v dohledné době přestavovat.
S pozdravem Ivan Vodička
3247 Pavel Sťahel23.11.16 13:57
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli mate zkušenosti s motorem 1,4 TSI, 110kW ACT, kód motoru CZE.
Děkuji za odpověď S pozdravem Pavel Sťahel
3246 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.11.16 8:05
Dobrý den Michale,
Ani mě není znám žádný relevantní výsledek dlouhodobého testování účinnosti přívstřiku benzinu na životnost ventilů a jejich sedel při provozu na LPG. Máme k dispozici naše zkušenosti, a občas určitá doporučení výrobce a prodejců.
Jen bych k Vašemu dotazu poznamenal podstatnou maličkost. Představa, že někdo předepíše pro přívstřik benzinu X otáček a Y zatížení a v takovém případě nemůže k poškození dojít je lákavá, ale určitě nemá 100% platnost. Navíc jeden konkrétní motor může bez problémů fungovat i bez přívstřiku, a druhý se může rozbít i při nastavení přísnějších než předepsaných hodnot (dokonce i při provozu pouze na benzin – vždyť hlavy válců i motory se opravovaly vždy – ne jen u motorů které jezdí na LPG…). Vždy záleží i na faktickém stavu toho kterého motoru a na provozních podmínkách údržbě a zacházení.
S pozdravem Ivan Vodička
3245 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.11.16 8:05
Dobrý den Rosťo,
pokud bude Vaše LPG jednotka od přestavby zakodovaná, bude oprava problematická. Osobně bych hádal na vstřikovač LPG – 9 let je již dost. Ale potíž může být v tom, že po výměně vstřikovačů bude patrně nutná změna seřízení LPG, a to bez vstupu do jednotky není možné. Také bych Vás upozornil na to, že platnost tlakové zkoušky nádrže LPG je 10 let od výroby nádrže, a tento termín se Vám patrně také blíží. Pro další domluvu prosím telefonický kontakt na našem příjmu zakázek na čísle 777 30 50 80.
S pozdravem Ivan Vodička
3244 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.11.16 8:05
Dobrý den Tomáši,
Jsem rád, že se přestavba vydařila k Vaší spokojenosti, a děkuji za zpětnou vazbu i veřejné ocenění práce naší firmy i techniků z vývoje firmy Zavoli. Poděkování jim předám.
S pozdravem Ivan Vodička

3243 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.11.16 8:05
Dobrý den PEPE,
Pro Vámi poptávaný motor 1,2 H5FF4 96kW zatím nemáme k dispozici sadu pro přestavbu, proto Vám ji nemůžeme nabídnout.
S pozdravem Ivan Vodička

3242 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.11.16 8:05
Dobrý den Gabrieli,
Podle našich podkladů se v roce 2000 vyráběly Renaulty Espace s motory 2,2 pouze v naftovém provedení, tam přestavba není možná. Benzinové motory 2,0 z roku 2000 přestavět lze (viz naše fotogalerie zde: www.neptun-harfa.cz/… . U některých starších modelů může být s přestavbou problém, dá se to zjistit podle řízení ovládání a odporu BA vstřikovačů.
S pozdravem Ivan Vodička
3241 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.11.16 8:04
Dobrý den tazateli R.K.
Změna teploty přepnutí nemá vliv na nastavení dávkování směsi. Pouze to bude přepínat dříve.
S pozdravem Ivan Vodička
3240 Michal19.11.16 19:26
Dobrý den, jsou již známé výsledky ochrany ventilů a sedel přívstřikem benzinu? Všude jsou jen různé testy aditiv, ale test s přívstřikem není. Popis této ochrany také nikde není, např kolik % stačí nebo od jakých otáček. Děkuji za odpověď
3239 Ros%ta19.11.16 11:30
Ještě jednou dobrý den pane Vodičko,
chtěl jsem se ještě zeptat zada u tohoto motoru řešit přimazávání a přívstřik benzínu pokud to tedy vůbec lze.
Děkuji za odpověď.Rosťa
3238 Rosťa19.11.16 10:59
Dobrý den pane Vodičko,
prosím Vás o radu.Mám vůz Citroen Xsara Picasso r.v.2007 motor 1,6 16V 80kW.Typ motoru : NFU.System BRC montován v Itálii ( přihlašovací kod nemám ) Jinak kody dle papírů od LPG,které mám 3 a popisky na nich jsou : Protective box for LPG "BRC Europa" and "BRC Europa 2" (only for ring-shaped tanks ) code 11RM00100034.Na dalším : Harness with tight connections on the Europa multivalve (solenoid valve + resistive level gauge ) code 06LB50010064.Na posledním : Sequent harness 4 petrol injectors connection for PSA engines code 06LB50010117.Na motoru najeto 152.000km.Lpg je dle papírů montováno 5/2007,čili celou životnost vozu.
Nyní k problému:O   bčas mi motor jde na 3 válce.Vždy vynechá 4-tý válec.Po vypnutí a nastartování je opět vše ok ale jen po nějakou dobu.Jezdil jsem 2 týdny na benzín,vše ok.Potom jsem začal jezdit na LPG a po cca.50km opět porucha.Přeházel jsem el.přívody a odvody LPG na vstřikovací liště a 14 dní cca.150km na LPG vše ok.Poté jsem to zapojil na liště dle původního stavu a po cca.120km opět porucha.Nyní to opět zkusím přeházet jako před tím a uvidím.I když nevěřím tomu,že by to pomohlo vyřešit problém ale budu doufat,že se to projeví.Pokud opět na 4 válci tak bude asi špatný vstřik,pokud na válci na ktery jsem dal el. ovládání a odvod Lpg ze 4 válce tak to nejspíš bude v el.ovládání nebo v cestě za vstřikem,pokud si to myslím správně.Pokud by byl špatný tlak v soustavě,tak si myslím,že by to dělalo na všech válcích.Pokud by bylo např.špatné čidlo teploty tak také.Nebo se mýlím?Měnil jsem ventil na LPG a filtr před vstřikovací lištou.Jinak jsem měnil svíčky,zapalovací lištu a čidlo ot.kliky ( jelikož mi motor 2x zhasnul )Našel jsem kontaktní e-mailovou adresu na brc do Itálie a zkusím sehnat kod k přihlášení do systému LPG.Ale pokud bych to nesehnal co by jste mi prosím Vás radil?Jaký postup?V srvisu LPG jsem Byl viz.výměna vevtilu a filtru.Nyní mi radí vyměnit regulátor tlaku ale to se mi moc nezdá viz.výše.
Velice Vám děkuji za odpověď.Rosťa
3237 Tomáš18.11.16 23:59
Dobrý den, před 5 měsíci jste mi jako jediní v Praze a okolí byli schopni předělat novou Škodu Fabii Combi 1.2 TSI 66 KW na LPG.
Skoro po půlroce jsem pořád nadšen, auto jezdí suprově.
Náklady na 1 km v Praze cca 95 hal na km, mimo Prahu 60 hal na km. (Dálnici nepíšu, tam na to šlapu :)   )
Fakt spokojenost. Děkuji Vám.
3236 PEPE18.11.16 22:35
Dobrý den.Chci se zeptat co by jste doporučil za systém/popř.jaká je zkušenost a ohlasy/ do Renault Grand scenic 1,2Tce 96kw,kod motoru H5F F4.Děkuji
3235 dotaz 18.11.16 21:35
Dobrý večer chtěl jsem se zeptat jestli má cenu přestavovat renault espace 2.2l rok 2000 a na co si dát pozor děkuji Gabriel.
3234 R.K.18.11.16 17:52
Dobrý den pane Vodičko,
mám systém LPG Magic 2 a chtěl jsem se obecně zeptat,zda při změně teploty přepnutí z benzínu na lpg je nutné znovu provézt korekci palivových map?
Děkuji R.K.
3233 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.11.16 17:48
Dobrý den Davide,
Opel používal několik variant motorů se specifikací 1,4 66kW, od modelů Astra F až po Astru H. Přestavba na LPG je možná (viz naše fotogalerie). Někteří LPG výrobci pro motory Opel Twin Port aditivaci ventilů doporučovali, její typ bychom si domluvili před eventuelní přestavbou.
S pozdravem Ivan Vodička
3232 David18.11.16 13:32
Vážený pane Vodičko,
chtěl jsem se zeptat, jestli je nutné přimazávání u Opelu Astra 1,4 66kw r.v.2004. Děkuji za odpověď.
3231 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.11.16 7:49
Dobrý den Otakare,
diagnostické připojení i ovládací program a některé náhradní díly pro starší systém Zavoli Alisei máme k dispozici. Pokud tedy nebudete mít od montáže zablokovaný vstup do LPG jednotky, bude diagnostika Vašeho LPG systému možná. Pro domluvení podrobností a volného termínu si zavolejte na náš příjem zakázek na číslo 777 30 50 80. Opravu alarmu Vám pravděpodobně nebudeme schopni provést.
S pozdravem Ivan Vodička
3230 Anonym17.11.16 19:31
Dobry den mam wv Sharan a neprepina se mi to na plin a houka mi tam alarm potreboval bych udelat diagnostiku PLG ZAVOLI ALISEI mate tento program a jak dlouho to trva nebo jestli se auto u vas musí nechat dekuji za info p Otakar
3229 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 14.11.16 16:26
Dobrý den tazateli 3228,
Letní a zimní směs LPG se skutečně liší poměrem propanu a butanu. Proto může mít složení vliv na správné nastavení bohatosti. V naprosté většině případů to není o tolik, aby se rozsvítila kontrolka motoru. Zkuste dotankovat LPG, ale pravděpodobně bude nutné zkontrolovat dávkování paliva.
S pozdravem Ivan Vodička
3228 Chuda smes14.11.16 4:27
Dobry den pane Vodicko, asi je to na odhad priciny malo informaci, ale chtel jsem se jen zepta. Muze se objevit kontrolka motoru Prilis chuda smes pouze z duvodu asi mesic stareho lpg v nadrzi( letni smes)? Moc jsem toho ted nenajezdil a kontrolka naskocila v dobe kdy uz ranni teploty mohly byt pod nulou. Pritom jsem kupoval lpg, kdyz jeste mohlo byt kol 20ti pres den. Dekuji za odpoved
3227 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.11.16 18:56
Dobrý den Davide,
Na Váš dotaz se naprosto přesně hodí moje předchozí odpověď č. 3225. Nepíšete jaký LPG systém máte, ani na základě čeho Váš servis usoudil na problém membrán reduktoru. Ano, pokud by byly „špatné membrány“ reduktoru, mohlo by z toho důvodu docházet k poklesu tlaku plynu a následnému přepínání na BA. Ale jak jsem uváděl v předchozí odpovědi, je to pouze jedna z možností. A hádat na dálku co konkrétního funguje ve Vašem voze špatně si netroufám… Takže i Vám doporučím, najděte si ve svém okolí solidního plynaře který má s Vaším LPG systémem dostatek zkušeností, a jemu opravu vozu svěřte. Jinak se vystavujete neúměrnému riziku náhodné výměny komponentů s nejistým výsledkem.
S pozdravem Ivan Vodička
3226 DAVID10.11.16 11:23
Dobry den mam Skodu octavii 1,6 74kw s lpg a porad se my prepina sam odsebe na benzin jak kdyby tam nebyl plyn ale nam uplne plnou nadrz nekdy pri 2500 otackach a nekdy pri 3000 otackach v servisu my rekly ze mam vymenit menbrany tasou novi ale dela to porad
3225 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.11.16 10:05
Dobrý den pane Zatloukal,
Blikání a pískání přepínače u většiny systémů znamená, že LPG systém přepnul na benzin z důvodu nízkého tlaku plynu na vstřikovací liště. Běžně se to děje, když v LPG nádrži dojde plyn. To asi nebude Váš případ, u Vás půjde o nějakou poruchu. Může být vadné čidlo, které tlak snímá. Také může být omezen průchod plynu někde na cestě z nádrže až do vstřikovací lišty, ať již z důvodu mechanického, nebo elektrického. Doporučím, podle typu Vašeho LPG systému si najděte ve svém okolí důvěryhodný plynový servis, který závadu diagnostikuje a odstraní, a do budoucna se o Vaše plynové zařízení bude starat.
S pozdravem Ivan Vodička
3224 S přáním krásného dne Jakub Zatloukal08.11.16 6:18
Dobrý den. Včera jsem pořidil auto (fabia 1.4 16v rok 2005) na LPG. Chtel jsem se zeptat zda nahodu nekdo nevite mi poradit s problébem...
Když jsem jel na benzin nasledne se mi sám přepl na plyn tak po chvilce mi z "displeje" zmizel ukazatel množstvý plynu v nadrži (4zelená svetýlka) a začal blikat a pípat a zase se přepl na benzin, Problém zmizel po znovu nastartování ovšem zase se to stalo pozdej. nevíte čím to muže být?
Dávali mi tam novou bombu a natankovali plnou dekuji
3223 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.11.16 8:54
Dobrý den Michale,
Možná máte na mysli VW Passat VI z let 2011-2015 s motorem 2,0 TSI typu CCZB (typ motoru Vašeho vozu naleznete ve velkém TP zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Tento motor má přímé vstřikování benzinu do spalovacího prostoru. Podrobnosti o možnosti přestaveb těchto typů motorů máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… . Pokud jsem správně uhodl typ Vašeho motoru, je přestavba možná. Pro motor CCZB máme k dispozici sadu Alisei Direct italského výrobce Zavoli. Bližší podrobnosti o možnosti přestavby, jejích podmínkách a specifiku provozu těchto motorů na LPG bychom probrali osobně při event. domlouvání konkrétní zakázky.
S pozdravem Ivan Vodička
3222 Michal03.11.16 18:11
Dobrý den,
mám v úmyslu si koupit vůz WW Passat s motorem 155kW(211PS)
Lze tento vůz předělat na LPG?
Děkuji.
3221 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.11.16 18:06
Dobrý den Pavle,
Bohužel Vám bez prohlídky konkrétního vozu neodpovím. Mám obavu, že u těchto modelů není pro umístění nádrže pod vozem dostatek místa. Ale to je pouze můj odhad, na 100% by to bylo jasné až u konkrétného auta.
S pozdravem Ivan Vodička
3220 Pavel K.02.11.16 13:54
Hezký den,
zvažuji koupi Grand Voyageru/Caravanu/Town'n'Country páté generace (roky 2009-2011) s benzínovým motorem 3.3 nebo 3.6. Nevíte, jak velkou nádrž je možné dát pod auto na místo rezervy? Nepodařilo se mi to dohledat, většina přestaveb je ještě čtvrtá generace (do 2008) anebo jsou nádrže pod prostředními sedadly (což nechci). Děkuji za informaci.
3219 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 31.10.16 12:49
Dobrý den Adame,
Bzučák zvukové signalizace Stag 300 je samostatně. Bývá napojen na stejné kabeláži jako přepínač, hledal bych ho někde za přepínačem.
S pozdravem Ivan Vodička
3218 Adam31.10.16 10:32
Dobrý den, kde najdu bzučák u STAG 300 plus, nejde mi zvuková signalizace. Je tato komponenta součástí ovládání, nebo je zvlášť? Děkuji za info
3217 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 31.10.16 7:52
Dobrý den Davide,
Při první návštěvě v Neptunu (auto přepínalo na benzin a pískal přepínač) jsme u Vašeho vozu zjistili špatný průchod plynu do reduktoru a ten opravili. Při druhé návštěvě jste udával, že jízdně je vozidlo OK, požadoval jste výměnu nádrž po 10 letech, LPG filtrů, svíček a vlastní lambdasondy za katalyzátotrem. Podle Vašeho dnešního popisu se neodvažuji navrhnout jinému servisu postup oprav Vašeho vozu. Pokud se problém objevuje i na benzin i na LPG, dá se předpokládat, že problém může být v něčem co je oběma palivům společné ( mechanika či elektronika motoru nebo nějaké z čidel), nebo více závad na dávkování obou paliv (Vámi uváděné benzinové i plynové vstřikovače). Jediné doporučení, kterého se odvážím je to, dát vozidlo do pořádku v provozu na základní palivo (benzin), a potom se věnoval alternativnímu palivu (LPG).
S pozdravem Ivan Vodička
3216 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 31.10.16 7:52
Dobrý den Josefe,
Existují různé typy toroidních nádrží (místo rezervy) s různým vyústěním příruby pro multiventil. Ford C-Max má pouze mělký prolis na rezervu, a u Vašeho vozu ještě elektronická ruční brzda… Nejlepší by bylo, kdybyste se u nás i s vozem zastavil, změřili bychom prostorové možnosti a nabídli možná řešení.
S pozdravem Ivan Vodička
3215 David Havel27.10.16 20:24
Dobrý den, mám Fábii 85kw, motor AZL, systém Zavoli, najeto 205tkm, vše na LPG, servisovanou i u vás (naposled v lednu t.r. 7U9 657x) Auto opakovaně hlásí všechny možné chyby lambdasondy - žádný signál, nesprávný - pomalý signál, chyba vyhřívání. Lambda dvakrát vyměněna za novou (včetně zadní LS), vždy Bosh, ale chyby se neustále opakují. Na LPG téměř každou cestu - doslova po pár km, na benzin podstatně méně (stovky km). Emisemi jsem nicméně prošel na výbornou (téměř náhodou byly všechny readiness kody načteny). Předpokládám proto, že chyba je jinde, než v LS, že chyba LS by se na emisích projevila. S novou sondou je vždy chvilku klid (max však 1500 km), ale pak se stejná situace opakuje. Můžete mi dát prosím fundované tipy na které bych místní servis mohl navést? Praha je pro mne časově na dlouho nedostupná a nechci podcenit něco, co by mne mohlo mrzet, nicméně odmítám pořád dokola měnit LS, když chyba musí být přeci jinde (elektroinstalace opakovaně kontrolována), ale nerozumím tomu, proč ŘJ nezaznamená třeba chybu bohatá/chudá směs. Domnívám se, že problém by mohl být třeba ve vstřikovačích, ať už plynových nebo benzinových, přeci jen přes 200tkm je porce, ale to je jen teorie, měnit je pokusně si nemohu dovolit. Za každý tip podpořený praxí jsem předem vděčný. DH
3214 Josef27.10.16 18:22
Dobrý den,
měl bych dotaz ohledně umístění nádrže v mém Fordu C-max r.v.2005? Auto má elektronickou ruční brzdu, tj. ovládací motor pro lanovody je umístěn zvenku zespodu pod rezervou. Dá se i tak namontovat do mého auta toroidní nádrž místo rezervy?
Díky za odpověď
3213 Robert27.10.16 9:07
Dobrý den pane Vodičko,je to tak jak píšete.Mám podtlak s centrálním směšovačem a krokovým motorkem.Samozřejmě pokud má p.Slanec sekvenci, která je dnes nejrozšířenějším systémem, nebude možno mnou popsaný systém odpojení čerpadla zapojit. Nicméně po ČR ještě jezdí i dost lidí,kteří oceňují geniální jednoduchost a nenáročnost podtlakových systémů s centrálním směšovačem,mezi které se řadím i já.Škoda, že podobné systémy již nelze použít i na novější případně úplně nová auta. Při dnešní obecně rozšířené nekvalitě a choulostivosti technologií napříč celým automobilovým průmyslem by to byl úplný balzám na duši :-)  
3212 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 27.10.16 8:04
Dobrý den Roberte,
U Vaší Felicie budete mít patrně klasický LPG systém s centrálním směšovačem. Tam je možné odpojení BA čerpadla relátkem ovládaným elektroventilem plynu tak, jak uvádíte.
U sekvenčních vstřikování to takto proveditelné není. Elektroventil plynu se otevírá s určitým předstihem před vlastním přepnutí vstřikovačů. Při přepnutí na LPG se otevřou plynové ventily, systém zkontroluje tlak plynu na vstřikovací liště a následně postupně přepne z provozu benzin na LPG jeden vstřikovač po druhém. Naopak při přepnutí z LPG na benzin systém nejprve postupně přepíná jednotlivé válce z LPG na benzin, a až po přepnutí se odpojí napájení elektroventilů LPG. Při použití odpojování čerpadla BA uvedeným způsobem by tedy nebyl v okamžicích přepínání k dispozici správný tlak benzinu a proto to takto není možné.
Pan Slanec neuvedl typ LPG systému, a protože sekvence dnes převládají, odpovídal jsem na tu méně příznivou variantu.
S pozdravem Ivan Vodička
3211 Robert26.10.16 15:02
Dobrý den, dovolím si reakci k dotazu 3198, p. Slanec.Sám mám felicii 1,3 MPI s automaticky odpojitelným benzínovým čerpadlem.Odpojení mám realizováno přes relé k elektromagnetickému uzávěru u nádrže LPG,tzn.když je LPG v provozu,rozpojí se kontakt k čerpadlu a přeruší se jeho napájení. Souhlasím s p.Vodičkou,že ideální bude opravit vstřiky, ovšem já jsem žádný takový problém neměl a odpojení čerpadla mám provedené.Navíc jediný slabý moment jak zmiňoval p.Vodička je při přepnutí z LPG zpět na benzín (při opačném přeputí se dá nastavit v ŘJ LPG souběh obou paliv, aby motor nezdechnul). Tento slabý moment se projeví tak,že otáčky klesnou z 800 na 550-600 ot/min na cca 2 vteřiny (při volnoběhu), než naběhne plný tlak v benzínovém okruhu,ale motor nezdechne.Je samozřejmě vhodné najít pro zpětné přepnutí na benzín vhodnou chvíli,není dobré to dělat např.v dopravní špičce při výjezdu z vedlejší na hlavní.Nicméně odpojení má velmi cenná pozitiva,jako neopotřebení benzínového čerpadla,násobně delší životnost paliv.filtru (u některých aut prasecký přístup při výměně),menší zanesení benzínové soustavy,nižší odběr elektřiny a tím menší zátěž alternátoru. Navíc čerpadlo se při každém startu a jízdě do přepnutí na LPG dostatečně protočí,takže nehrozí jeho zatuhnutí.Mám tuto úpravu již několik let a již na druhém autě a mohu ze zkušenosti doporučit.
3210 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.10.16 10:53
Dobrý den Jiří,
Děkuji za Váš příspěvek. Z něj vyplývá poznatek, že aditivace účinkuje. Sami jsme si to odzkoušeli na vlastních vozech, potvrzují to i testy ze zahraničí. Další důležitá skutečnost kterou uvádíte, je správné dávkování. Každá z metod - přisávání podtlakem (do společné komory sacího potrubí, nebo „pavoukem“ do jednotlivých větví sacího potrubí), ale i elektronické tlakové (před vstřikovací lištu LPG nebo do jednotlivých větví sacího potrubí) má svoje výhody i slabá místa. Zároveň je nutno podotknout, že žádná není všemocná. Téměř každý motor se dá „uštvat“ i na benzin. Proto se opět opakuji, a doporučuji věnovat dostatečnou pozornost minimálně spotřebě aditiva za provozu (po cca 1000km by mělo z nádobky ubýt cca 100ml aditiva. Vím, že zrovna ve Vašem konkrétním případě by tato základní kontrola neodhalila problém s ucpanou jednou tryskou – to je právě nevýhoda „pavouka“, která se jen obtížně eliminuje. Ale i já mám ve Fordu „pavouka“ a občas se podívám, jestli se v hadičkách něco mění…
S pozdravem Ivan Vodička
3209 Jiri25.10.16 8:11
Byly tu kdysi dohady ohledne aditiva, jestli vůbec funguje. Mam cerstvou zkusenost v suzuki swift 1.3 meril jsem ventilove vule. Jeden valec vyfuk i sani uplne bez vule. Mam podtlakove primazavani flashlube a u tohoto valce jsem zjistil, ze je ucpana tryska. Ostatni valce jsou mazane a jsou ok. Takze flashlube funguje!! Akorat to chce elektronicke tlakove mazani, to je vetsi jistota.
3208 Jiri24.10.16 19:37
Byly tu kdysi dohady ohledne aditiva, jestli vůbec funguje. Mam cerstvou zkusenost v suzuki swift 1.3 meril jsem ventilove vule. Jeden valec vyfuk i sani uplne bez vule. Mam podtlakove primazavani flashlube a u tohoto valce jsem zjistil, ze je ucpana tryska. Ostatni valce jsou mazane a jsou ok. Takze flashlube funguje!! Akorat to chce elektronicke tlakove mazani, to je vetsi jistota.
3207 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.10.16 15:30
Dobrý den Filipe,
Pokud jsem správně identifikoval Vaše BMW, tak jsme při první návštěvě našli nezapojenou hadičku podtlaku reduktoru (ta je nutná pro správnou funkci reduktoru), pak Vám vozidlo přestalo přepínat na benzin a pískat přepínač. Při další návštěvě jste si stěžoval na úbytek výkonu při rychlostech cca 140-150km/h, a občasné poškubávání. Kolega kontroloval a lehce upravoval nastavení LPG i za jízdy, ale pochopitelně pouze v zátěžích a rychlostech, které jsou na našich silnicích povolené a v aktuálním provozu možné… Reduktor po 100.000km již skutečně může mít svá nejlepší léta za sebou, ale podle našich podkladů nic nenasvědčovalo pro nutnost jeho výměny. Ani diagnostika vozu (ještě nepodporuje normu OBD) nám nic o příčinách neprozradila. Cena reduktoru podle jeho typu je cca do 3.500,- vč. DPH. Další domluvu bych doporučoval řešit telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
3206 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.10.16 15:30
Dobrý den Jiří,
Pro provoz Hondy Civic i Toyoty Auris na LPG bych doporučoval některý ze způsobů dodatečné ochrany ventilů, podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… . Zatím jsme se u těchto modelů nesetkali s problémy při provozu na LPG, jako další variantu bych Vám nabídl například Hondu Accord – ty našim zákazníkům jezdí na LPG již delší dobu. Různé varianty provedení přestaveb těchto vozů si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
3205 Filip K24.10.16 11:04
PS, jaká je taková životnost? od montaže LPG nebyl měněn reduktor a momentálně je to cca něco málo přes 100tis km najeto
Vybrat stranu: 1
(Celkem 3254)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů