pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

12,90 Kč/l

-------------------------

12,40 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták
dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 5 a 4 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 3166)
3166 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.09.16 13:56
Dobrý den Ondro,
BMW řady 1 jsme zatím nepřestavovali. Proto bych před vlastní přestavbou doporučil, zastavte se u nás i s vozem. Prohlédneme si zejména prostorové uspořádání motoru a prostoru pro LPG nádrž. Na základě toho Vám nabídneme konkrétní provedení přestavby. Elektronické dávkování aditivace existuje, s naší nabídkou se můžete seznámit zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
3165 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.09.16 13:56
Dobrý den Thomasi,
Pokud Vaše auto jezdilo na LPG delší dobu bez problémů a nyní chybová kontrolka motoru signalizuje bohatou směs, patrně se něco změnilo (netuším, jaký servis jste vozidlu během posledních 40.000km provozu na LPG dopřával). S velkou pravděpodobností může jít o změněné mechanické parametry LPG vstřikovačů (zaklepané, event. znečištěné). Pokud je to pouze malá odchylka, může být dostatečným řešením úprava parametrů dávkování LPG (seřízení plynu). Příčinu problémů Vašeho LPG pohonu nejlépe posoudí za pomoci odpovídající diagnostiky Váš plynař.
S pozdravem Ivan Vodička
3164 Ondra30.09.16 8:51
Dobrý den,
pořídil jsem si BMW 120i s motorem N46B20 a zvažuji ho přestavět na LPG. Jaký systém přimazávání by jste zvolil? Přivstřikovat benzín nebo externí přimazávání? Prý existuje nějaký elektronický přimazávací systém, je nutné ho použít?
Předem díky za informace.
3163 Thomas29.09.16 8:09
Dobrý den,
mam dodge caliber 1.8 benzin, předělaný na plyn systém tartarini, auto ma najeto 65000km, plyn je montovan posledni čtyři roky najeto cca 40tis, za normalni jizdy na rovince se mi rozsvitila kontrolka motoru, diagnostika ukazala příliš bohata smes, chyba se vymazala, po ujeti 200km na benzin vse ok, po prepnuti na plyn a ujeti cca 50 km ta sama chyba.Prosim o radu cim to muze byt?
3162 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.09.16 21:15
Dobrý den pane Veselý,
Z Vašeho popisu jsem pochopil, že s motorem startér normálně točí, ale trvá velmi dlouho, než motor chytne. Po nastartování i studený již běží bez problému na benzin, po částečném ohřátí přepne na LPG a i na LPG drží volnoběh bez problému. V tom případě bych zkusil přepnout do provozu pouze na benzin a cca 3 dny jezdit pouze na benzin bez jediného byť krátkého přepínání na LPG. Pokud se tímto problém odstraní a vozidlo začne chytat normálně, bude patrně problém v nastavení či funkci LPG systému, a bude vhodné se obrátit na Vašeho plynaře. V opačném případě se může jednat o problém na motoru či jeho řízení, a měli by Vám pomoci v Dacii.
S pozdravem Ivan Vodička
3161 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.09.16 21:15
Dobrý den Mariane,
Saab 2,3 T je možné přestavět na LPG za použití systému sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG. V tom problém nevidím. Ale provoz v kombinaci E85/LPG by záležel na typu a způsobu povedení přestavby na E85. Legislativně v přestavbě na LPG není problém, ale opět je podstatné, zda máte legislativně ošetřený provoz na E85. Nejlépe se u nás i s vozem a doklady zastavte a domluvíme možné varianty.
S pozdravem Ivan Vodička
3160 Veselý21.09.16 19:32
Dobrý den.mám dácii dokker 1,6 8v.přestavěnou na lpg.po zabudování jelo auto jak má a vše fungovalo.pak začaly za studena špatné starty.v servise mi vyměnily svíčky,ale nepomohlo.pak mi bylo zděleno ,že je špatná škrtící klapka,proběhla výměna.Po vyměně to nestartovalo sko vůbec.oprava-údajně si tu klapku sistém nenačetl.oprava-údajně nové načtení řídicí jednotky na benzín.outo stále špatně startuje a je pořád horší.mam sistém lavato.na plyn po nastartování jede uplně bez problému.v renoltu nevý co stím.Že tento problém ještě neměly.nemáte nějaký nápad co by to mohlo být.mam najeto na plyn 9000km.děkuji.přepínání z plynu na benzín a obráceně podle kontrolek funguje
3159 Marian21.09.16 11:17
Dobrý den,

mám SAAB 9-5 2,3t, rok 2002, motor 235E, 4 válce, turbo. Je předělaný na E85. Chci se zeptat, jestli je možná přestavba na LPG, případně se zachováním E85? Díky Marian
3158 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.09.16 7:35
Dobrý den pane Polák
Můžete se podívat, zda nebude typ LPG systému uveden v dokladech (pokud jste něco od plynu dostal), můžete se podívat např. na nápis na řídící jednotku LPG (pokud tam nějaký bude), nebo můžete požádat o radu někoho, kdo se v problematice LPG alespoň částečně vyzná. Ale k tomu, aby Vám kdokoli odpověděl, bude potřebovat vozidlo nebo LPG komponenty vidět, nejlépe osobně, nebo alespoň na obrázcích. Doporučím, najděte si nějakého plynaře ve Vašem okolí, navštivte ho i s autem, a nechte si od něj poradit.
S pozdravem Ivan Vodička
3157 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.09.16 7:34
Dobrý den Miloši,
Systém Omegas je konstruován tak, aby při výpadku napájení LPG systému (např. prasklá pojistka u akumulátoru, výpadek napájení od zapalování, problémy na ukostření elektroinstalace…) jelo vozidlo na benzin. Sice nebude svítit přepínač, ale motor pojede a jako palivo bude používat benzin. Pouze v případě přerušení kabeláže k řídící jednotce LPG, nebo odpojení konektorů od LPG jednotky nepůjde do motoru ani jedno palivo. Proto si myslí, že ve Vašem případě nebude problém v elektronice LPG, ale někde jinde. Málokdy by se přerušilo za jízdy vedení současně ke všem válcům najednou. Přesnou příčinu Vašich potíží však bude muset zjistit nejlépe Vaše montážní firma po prohlídce vozu.
S pozdravem Ivan Vodička
3156 Zbynek Polak18.09.16 11:59
Dobry den,mam takovy dotaz jak muzu zjistit jaky tip lpg mam v aute namontovany mam dovoz z
3155 Miloš18.09.16 0:47
Dobrý den, auto mi nedávno za jizdy přestalo, při jízde na LPG. Po zastavení jsem zjistil, že nesvítí přepínač LPG a nejde ani na benzín. Jde o LPG Landi Renzo. Řici jednotka je Landi Renzo Omegas 5-6-8 Cylinders. Vhledem k tomu že nejde ani na benzín ma podezření a řídící jednotku LPG. Je tohoto LPG nějaké relátko, nebo pojistka (mimo tu u baterky), která by mohla tyto problémy způsobit ?
3154 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.09.16 12:43
Dobrý den pane Klouček,
Píšete, že máte v pořádku zapalování, reduktor i vstřikovače LPG, a plynový systém je seřízený. Přesto však auto nefunguje dobře. Myslím si, že některý z těchto (nebo souvisejících) komponentů nefunguje správně i přes to, že byl nedávno vyměněn. Asi by bylo dobré, kdyby vozidlo ve chvíli, kdy nefunguje dobře, viděl Váš plynař. Když se problém vyskytuje, tak by mohla být vysledovatelná i jeho příčina. Zkuste se obrnit trpělivostí, a opět navštivte Vašeho plynaře (nebo jiného, který má s Vaším systémem bohaté zkušenosti – my systémy Magic nemontujeme).
S pozdravem Ivan Vodička
3153 Klouček14.09.16 19:02
Dobrý den.

Mám problém s lpg magic.Auto po nastartování jede jako z praku ale po par kilometrech při volnoběhu nedrží otáčky,při záběru cuká a nemá ten správný výkon.Na benzín vše ok.Svíčky a zapalovací cívky byli měněny.Reduktor,filtry a vstřikovače asi před rokem.Nedávno jsem byl i na seřízení ale problém stále trvá.Plyn ani nikde neutíká.Nesetkali jste se někdy s podobný problémem?Už jsem opravdu zoufalí a nevím kam dál.Předem díky za odpověď.
3152 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.09.16 12:36
Dobrý den pane Šodek,
Pokud se zhoršil chod motoru, patrně nebude správné dávkování – jak Vy píšete špatná bohatost směsi. To má ve většině případů nějaký mechanický původ – nesprávný tlak či regulaci tlaku plynu, špatný chod některého vstřikovače atd. Rozsvěcení varovných kontrolek vozu je pouze následek, který upozorňuje řidiče na nesprávnou funkci vozu. Pak je nutné zjistit příčinu problému, tu odstranit a následně LPG systém na nové komponenty či hodnoty tlaku seřídit. Vzhledem k tomu, že se jedná o LPG z originální výroby VW, budete muset navštívit Vašeho prodejce vozu.
S pozdravem Ivan Vodička
3151 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.09.16 12:36
Dobrý den Ondro,
Netroufám si radit s nákupem vozu. Dvoulitrový 4válec v trojkové řadě BMW by měl jít přestavět, pouze se nejsem jistý, jak je to u tohoto modelu s možností umístění nádrže – to bychom si domluvili po prohlídce vozu. Dobrá zkušenosti máme např. s motory koncernu VW, mohu doporučit např. motor 1,8T 110kW.
Já jezdím s obstarožním Focusem, dříve jsem jezdil i s Octavií s motorem 1,8T (pochopitelně stále na LPG)
S pozdravem Ivan Vodička
3150 Šodek03.09.16 18:49
Dobry den, mam dotaz ohledne LPG. LPG je origo jiz od vyroby na aute VW Golf VI 1.6, a najednou zacali cvakat asi vstriky do sani a kolisaji volnobezne otacky. Chod motoru je nepravidelny. Jedna se pouze o bohatosti smesi nebo mam ocekavat neco horsiho? 2x mi uz RJ prepla z LPG na BA s chybou ESP a zvukovou signalizacia pote se rozsviti i kontrolka motoru. Predem dekuji za odpoved.
3149 Výběr vhodné motorizace na dlouhé přesuny02.09.16 22:09
Dobrý den pane Vodičko. Zvažuji nákup benzínového auta a předělání na LPG. Dá se doporučit motorizace od BMW N46B20 (nepřímé vstřikování)? Měl by jste tip na nějaký další spolehlivý agregát jakéhokoliv výrobce? Jaké by jste zvolil auto za cca 200 tis kč, nájezd 40 tis km (90% po dálnici), alespoň 100kW? Čím jezdíte:-)   ? Díky Ondra
3148 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.09.16 8:18
Dobrý den pane Šimek,
Většina současných LPG systémů na základě poklesu tlaku plynu na vstřikovací liště usoudí, že v nádrži dochází plyn. V tu chvíli přepne na provoz na benzin, přepínač bliká a píská. To by se částečně shodovalo s Vaším popisem. Ale myslím, že žádný LPG systém v tu chvíli nespouští ventilátor. Takže buďto se jedná o náhodu a dva různé problémy, nebo je projev problému jiný než jsem z Vašeho popisu pochopil. I Vám doporučím, navštivte Vaši montážní firmu. Tam provedou kontrolu funkce, a pokud se problém projeví, je možné jej identifikovat a odstranit.
S pozdravem Ivan Vodička
3147 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.09.16 8:18
Dobrý den pane Macho,
Nezlobte se, ale na Vaše dotazy neumím odpovědět. Vždyť ani nevím jaký LPG systém ve Vašem Passatu FSI máte… Ale pokud se problém projevuje pouze při teplotách pod 10 stupňů, bude patrně souviset s nedostatečným vyhříváním reduktoru, nebo nekvalitním snímáním teploty. Doporučím, až na podzim klesnou teploty, navštivte Vaši montážní firmu. Tam provedou kontrolu funkce, a pokud se problém projeví, je možné jej identifikovat a odstranit.
S pozdravem Ivan Vodička
3146 J Macho02.09.16 7:10
Dobry den,jen bych chtěl dodat k předposlednímu članku.Tento problém je pokud venkovní teplota klesne pod 10stupnu.Děkují za odpověd.
3145 petr simek01.09.16 17:13
petr
mam lpg jel sem dnes najednou me zhasli kontrolky na lpg blikala kontrolka lpg a zaclo to piskat a spustil se ventilator prepnul sem to na benzin prestalo to piskat a ventilator se vypnul nevim co stim dekuju
3144 J Macho01.09.16 12:35
Dobry den.Mam passata 2.0 fsi,lpg start vpohode přepne na lpg,ale po ujetí asi 10km přepne na benzin. mockrat děkují zaodpověd.
3143 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 31.08.16 17:21
Dobrý den Petře,
Jméno, pod kterým je LPG zástavba schválena (Novagas) ani typ LPG systému na výběr svíček není nijak podstatný. Svíčky jsou dány typem motoru a doporučením jeho výrobce. Podívejte se, jaké máte doporučení v servisní knížce (patrně něco jako Eyquem RFN 58 HZ , event. Bosch FR7ME). Pak existují katalogy nabízející ekvivalenty svíček od různých více či méně známých výrobců, (např. Bosch 0242236578, NGK LFR6B, Febi13435, Brisk Aline 40, Brisk ER15YC-1 atd.). U některých je v katalogu uváděn údaj o životnosti např. až 60 či 80 tis. Km – ale pochybuji, že to někdo v reálném provozu na LPG zkoušel, moje zkušenosti s drahými svíčkami takové životnosti neodpovídají… Pokud mohu radit, jestli Vám auto jezdilo bez problémů, použijte ten typ svíček, které máte ve voze nyní – proč měnit to, co se osvědčilo. Jinak my používáme pro auta na LPG dlouhodobě (již přes 10 let) svíčky značky Denso, (katalog zde: www.globaldenso.com/… ), pro tento motor konkrétně typ K20PRU, nebo současný inovovaný model Denso K20TT. Výměnu doporučujeme po 20.000km.
S pozdravem Ivan Vodička
3142 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 31.08.16 17:21
Dobrý den pane Kubišta,
Pro přestavbu na LPG u nových nebo zánovních vozidel bych vybíral mezi vozy koncernu VW a motory s nepřímým vstřikováním (MPI) – např. Caddy 1,6 75kW motory BSE nebo BSF.
Jinak obecně bych si vybíral motory s dostatečným výkonem a nepřímým vstřikováním (MPI), u některých modelů bych dodal ještě přídavnou aditivaci ventilů (podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… ).
Pokud byste chtěl nové auto a to již mělo v nabídce pouze motory s přímým vstřikováním (obchodní označení FSI, TSI, TFSI, Ecoboost, THP, TCe atd), doporučil bych nejprve zjistit přesný typ motoru a dotázat se, zda je přestavba technicky proveditelná (podrobnosti o přestavbě motorů s přímým vstřikováním máme zde: www.neptun-harfa.cz/… ).
Tolik ve stručnosti, pokud budete mít vybraný nějaký konkrétnější model, můžete zavolat a domluvíme se podrobněji.
S pozdravem Ivan Vodička
3141 Petr31.08.16 15:17
Dobrý den, prosím o radu jaké svíčky na LPG Novagas Peugeot 307 SW 1,6 80 kw r.v. 2007, motor NFU. Děkuji.
3140 Petr31.08.16 13:29
Dobrý den, prosím o radu jaké svíčky na LPG Novagas Peugeot 307 SW 1,6 80 kw. Děkuji Petr
3139 Kubišta31.08.16 2:57
Dobrý den, uvažuji o pořízení ideálně nové nebo velmi lehce ojeté menší dodávky typu Caddy, Doblo, Combo atd. bylo by nějaké doporučení na jakou motorizaci u kterého vozidla si dát pozor nebo naopak jí zakoupit? Dříve dělal třeba Fiat přestavby sám nebo přes dealery. Dnes se bohužel všichni ženou do CNG. Nerad bych pořídil něco co se LPG nemusí.
3138 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.08.16 16:11
Dobrý den Mirku,
Podle roku výroby můžete mít buďto svíčky Dento Q20PRU pro motor LUJ/LUK, nebo pro novější motor L1E model Denso TV16TT.
S pozdravem Ivan Vodička
3137 Mirek30.08.16 10:03
Dobrý den prosím poradit jaké svíčky na lpg na ford escort 1,6 16V 66kw kombi 1998 děkuji
3136 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 29.08.16 9:38
Dobrý den Honzo,
Určitě systém sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG. Ale to, kterého výrobce a s jakým modelem použijeme pro Vaše konkrétní auto, se domluvíme před zadáním zakázky. Zohledníme Vaše očekávání, požadavky, předpokládané provozní podmínky i eventuelní oblibu či zkušenosti. Podle toho zvolíme konkrétní LPG systém a k pro Ford Focus bych doporučil i odpovídající aditivaci ventilů. Cena pak bude odpovídat domluvenému provedení přestavby. Pro konkrétnější domluvu mne můžete kontaktovat telefonicky na příjmu zakázek, a nebo i osobně.
S pozdravem Ivan Vodička
3135 Honza27.08.16 9:43
Dobrý den,
mám Forda Focuse 1.6 16v 74kw z roku 2009. Měl byc zájem přestavit ho n lpg. Chtěl bych se prosím zeptat, jaký systém by jste pro toto auto doporučil?

Děkuji
3134 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.08.16 9:26
Dobrý den pane Slanec,
Systém LPG Tech nemáme v nabídce, jeho montáž ani servis neprovádíme. Proto neznám jeho slabé stránky a nedokážu odhadnout, který z komponentů by byl s větší pravděpodobností příčinou. Obecně bych hádal na nějaký váznoucí ventil nebo reduktor. Ale příčinou může být i problém v elektronice. Takže asi Vám doporučím vydržet obtíže, nebo provoz na benzin a po návratu z dovolené Vašeho plynaře.
S pozdravem Ivan Vodička
3133 Honza Slanec26.08.16 8:58
Dobrý den , začal se mi sám od sebe vypínat provoz lpg , dále se mi ho podaří zapnout třeba až na poosmé ... Asi před měsícem začal špatně ukazovat ukazatel. Jsem na dovolené a do servisu daleko :-)   ... asi poradit nejde co by to mohlo být ???
Renault Espace III , LPG TECH.
Moc děkuji za odpověď. Honza S.
3132 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.08.16 8:03
Dobrý den Pavle,
Ptáte se mě, zda postup, který zvolila Vaše montážní firma, je normální? Nevím, jaké LPG zařízení s jakou nádrží a jakým snímačem množství Vám montovali ... Firma provedla montáž a nastavení parametrů (předpokládám že správně). Po Vašem zjištění, že čidlo ve svém rozsahu nezobrazuje dobře, Vám doporučili určitý postup, který používají pro jeho kalibraci. Na těchto faktech nic nenormálního nevidím.
Zobrazování množství LPG na přepínači je „nejslabší“ článek LPG pohonů. Je to dáno způsobem získávání této informace z nádrže. Na hladině kapalné fáze LPG v nádrži se pohupuje plovák. Ten je spojen s magnetem na svém konci, a podle pochybu nahoru-dolu se pozice magnetu natáčí. Vně nádrže je v oválných otvorech našroubován snímač. V něm je elektronicky přes stěnu multiventilu snímáno natočení magnetu v nádrži, které se převádí na určité napětí nebo odpor (podle typu snímače). V programu ŘJ LPG se následně zadá odpovídající typ snímače, na přepínači pak na daných úrovních postupně zhasínají LED diody. V naprosté většině případů je tímto postupem zajištěna odpovídající funkce zobrazování. Pokud však bude určitý (úhlově nepatrný) rozdíl v nastavení magnetu uvnitř multiventilu, či upevnění snímače na nádrži, nebude zobrazení správné. Pak je nutné udělat individuelní přizpůsobení. U námi nabízených systémů preferujeme úpravu prázdná – plná, Vaše montážní firma (jak píšete) preferuje úpravu zadáním hodnoty půlky nádrže - proč ne. Při znalosti skutečného stavu LPG v nádrži se v systému kalibruje převod tak, že aktuální hodnotě signálu ze snímače se přiřadí odpovídající hodnota naplnění nádrže.
Tak vydržte a věřte těm, které jste si pro přestavbu vybral
S pozdravem Ivan Vodička
3131 Pavel25.08.16 6:28
Dobrý den, minulý týden jsem si nechal nainstalovat LPG pohon na vůz Dacia (v minulosti jsem už jednou měl vůz stejné značky s LPG, ale nainstalovaným jinou firmou). Nyní mi indikátor paliva neukazuje správně, když mám v nádrži zhruba 3/4 objemu rozsvítí se mi rezerva. Na dotaz firmě mně bylo sděleno, že si mám odměřit (natankovat) půlku nádrže a pak přijet, aby mohli indikátor správně nastavit. To znamená dojet na plyn až na doraz, pak naplnit plnou. Po opětovném dojezdu na doraz naplnit půlku nádrže a přijet k nastavení. Můj dotaz je: Je toto normální? Není možné a běžné nastavit indikátor správně ihned při montáži, když předpokládám, že technik věděl, kolik litrů do nádrže natankoval? Zdůrazňuji, že při minulé instalaci mi indikátor ukazoval správné množství ihned po převzetí vozu a žádné takové harakiri s plněním jsem vůbec nemusel dělat, nehledě na to, že mi o nutnosti nastavit měřič množství paliva takovým způsobem při převzetí vozu neřekli.
3130 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.08.16 10:58
Dobrý den Matus,
Jen pro Vaši informaci a pro upřesnění. Reguktor neudržuje konstantní tlak plynu na vstřikovací liště, jak se někdy ve zjednodušení nepřesně říká. Reduktor má za úkol mj. udržovat konstantní rozdíl tlaku mezi vstřikovací lištou a sacím potrubím. V sacím potrubí se tlak za chodu motoru pohybuje podle úrovně sešlápnutí plynového pedálu. U atmosférických motorů v hodnotách od cca 200 do 1000 mBar, u přeplňovaných pak podle stupně přeplňování do cca 1800mBar. Na vstřikovací liště LPG je při správné funkci tlak plynu o cca 1000-1500 mBar vyšší než tlak vzduchu v sacím potrubí. Některé LPG programy zobrazují tlak plynu na vstřikovací liště v jeho absolutní hodnotě, jiné zobrazují hodnotu rozdílu mezi lištou a sáním.
S problémy tlaku u turbomotorů (nejen u nich) se setkáváme. Vždy se snažím zjistit skutečné hodnoty. Když nejsou v očekávaném rozsahu, musím zjistit příčinu (proč tam plyn není v dostatečném množství a tlaku) a tu odstranit.
S pozdravem Ivan Vodička
3129 Matus23.08.16 19:28
Dakujem pekne za odpoved.
Trochu som sa hrabal po forach a nasiel som, z obdobny problem s vyenchavanim zapalovania mavaju turbom preplnane benzinove motory an LPG pohon. Pozeral som sa do LOGu z jazdy a tam som nasiel ze pri problemovych 3000-3500ot./min narasta tlak z 1,3BARu na 1,8BARu. Kedze tlak reduktora je u mna 1,3Baru, tak ma napadla suvislost s tym, ze pokial prekona tlak v sani tlak reduktora, musi reduktor zareagovat a v tomto okamihu nastane nedostatok paliva, pretoze ma reduktor asi reakcny dobu a preto ten misfire na poslednych dvoch vstrekovacoch na LPG liste. Mam reduktor Tartarini RPG05S a na webe som nasiel, ze obsahuje regulator tlaku.
Kazdopadne som este nemal moznost to nechat nastavit na tlak ktory bude prevysovat maximalnu hodnotu tlaku v sani a to je 2,1 Bar.od 4000ot./min.
Dava mi to logiku, no som v tomto amater. Aky je Vas nazor nato? Stretli ste sa s podobnym problemom u turbomotorov?
Vdaka
3128 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.08.16 17:41
Dobrý den Matus,
Jedna věc je Vámi udávaný tlak plynu na vstřikovací liště. Každý slušný LPG systém tento tlak měří, a podle jeho velikosti koriguje délku otevření plynového vstřikovače tak, aby nadávkoval správné množství paliva. Pokud dojde k poklesu tlaku pod stanovenou hodnotu (ta pokud se nepletu je u systému Tartarini napevno daná výrobcem a nedá se editovat), systém přepne na benzin a píská přepínač obdobně, jako když dojde v nádrži plyn. Další problém s možným poklesem tlaku je ten, že při nízkém tlaku plynu může být vypočítaná délka vstřiku vzhledem k otáčkám motoru větší, než je doba od jednoho impulzu k druhému a tudíž nejde zrealizovat. V tom případě zjednodušeně řečeno většina ovládacích programů jednotek Tartarini „rozdělí“ palivo tak, že chybějící množství plynu „doplní“ benzinem. Vzhledem k motoru 1,8T 132kW je to s největší pravděpodobností i Váš případ, ale je otázka, jak je tato situace v nastavení LPG ošetřena.
Nemyslím si, že je problém pouze v poklesu tlaku plynu ale v nastavení správného dávkování LPG včetně režimů kdy jsou LPG vstřikovače otevřené na maximální možné doby. Vzhledem k tomu, že neznám možnosti Vašeho LPG systému (systémy Tartarini používají několik typů řídících jednotek, které se liší svými možnostmi) ani konkrétní hodnoty v režimech kdy k problému dochází, nemohu být konkrétnější. Doporučím, navštivte firmu, která má dostatek zkušeností s Vaším LPG systémem a jim vozidlo svěřte.
S pozdravem Ivan Vodička
3127 Matus16.08.16 10:13
Dobry den,

mam Skodu Octavia 1 1.8T 132kW AUQ s nainstalovanym LPG systemom Tartarini. Na LPG je nabehanych cca 140 000km a pred asi 12 000km som nechal vymenit vstrekovace za EVO8, pretoze, jeden vstrekovac na starej liste uplne vypovedal sluzbu. Robili mi ja repas membran reduktora.
Odvtedy ma vsak trapia problemy s vynechavanim zapalovania na poslednych dvoch lpg vstrekovacoch pri 3000-3500ot. Skusali mi vymenit ine vstrekovace EVO8, ci nie su na vine tie, ale robi presne to iste.
Skusali sme nastavenie LPg pocas jazdy, a technik mi povedal, ze mi pri problemovych otackach klesne tlak v lpg rampe ked mi stupa tlak v sani. Napadlo ma dvihnut tlak skrutkou na lpg rekuktore, kedze teraz je len okolo 1,2-1,3 baru ( podla lpg diagnostiky)

Viem, ze pred repasom reduktora bol tlak nastaveny na 2 bary, a nerobilo mi to ziadne problemy.

Na benzin to ide bez zavahania, takze tam problem vylucujem. Mam tam nove sviecky NGK V-Line, zapalovacie moduly a bezo zmeny. Ked skusam prehadzovat lpg vstrekovace na ine valce, vzdy robia problem so zapalovanim len valce pripojene k poslednym dvom lpg vstrekovacom na liste.
Mate skusenost s poodbnym problemom.
Dakujem
3126 Makyková15.08.16 17:08
Dobrý den, děkuji za vaši odpověď, i vaše snaha se cení.(OK)   lagunu máme starou, 1998. A na benzín už ani nejezdí
. nepřepíná. Plánujeme koupi nového vozu, ale ještě bychom potřebovali pár měsíců počkat. Děkuji a přeji vám pěkný den.
3125 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.08.16 16:12
Dobrý den paní Makyková,
Omlouvám se, ale asi Vám mnoho neporadím. Nevím, o jak starou Lagunu jde, jaké typ LPG systému ve voze máte – špatně se hádá. Je to podobné, jako bych hádal z kávové sedliny na dně hrníčku, jaké bude na vánoce počasí… Obecně bych tipoval na to, že se nějaká elektrická součástka ohřeje a přestane fungovat (např. i obyčejný konektor). Můžete zkusit přepnout na benzin a jezdit pouze na benzin, také auto po 40km přestane jet? Je totiž možné, že závada není na LPG systému, ale například na elektronice vozu.
S pozdravem Ivan Vodička
3124 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.08.16 16:12
Dobrý den Martine,
Pro přestavbu Mondea ST220 3,0 V6 z roku 2002 bych v současnosti doporučil AC Stag Q-Max. Současně s přestavbou Vám můžeme provést kontrolu a čištění benzinových vstřikovačů ultrazvukem systémem ASNU (podrobnosti zsde: www.neptun-harfa.cz/… ). Pokud plánujete výměnu rozvodů, doporučuji ji udělat ještě před montáží LPG systému.
S pozdravem Ivan Vodička
3123 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.08.16 16:11
Dobrý den Petře,
Prostou náhradou benzinového paliva palivem LPG nedojde ke zvýšení výkonu motoru, ale naopak k jeho nepatrnému (cca 5% ) poklesu. Pro zvýšení výkonu je nutná změna mechanických komponent či úpravy řídícího programu motormanagementu, nejlépe obojí.
S pozdravem Ivan Vodička
3122 Makykova lenka15.08.16 14:17
Dobrý den, moc ráda bych Vás poprosila o radu. Bude to dotaz od absolutního amatéra. Máme starší auto na plyn-renault lagunu. Auto vždy šlapalo, ale poslední dobu se nám začal objevovat problém. Po ujetí min. 30 km-dřív ne, auto přestane uplně jet. Musíme počkat a třeba po 3 minutách auto opět nastartuje. Manžel je automechanik, ale s plynem nemá zkušenosti, ale nedá si říct a zkouší sám (KO)   a ptá se.... Vyčistil sítko a ještě vyměnil nějakou součásktu u plynu- vím je to široký pojem, ale problém pořád přetrvává. Nikdy se to nestane dřív jak po 30-40 km. Neporadil by jste nám, co ještě by tento problém mohlo způsobit? díky moc.
3121 Martin 15.08.16 12:39
Zdravim chtel bych se zeptat co by jste mi doporucil od vas za vyrobce do ford mondeo 2002 ST220 (3.0 v6) combi
Pred prestavbou bych si chtel take nechat vycistit vstrikovani ultrazvukem a po prestavbe daji se normalne na aute udelat rozvody nebo jak to zasahuje do servisnich intervalu dekuji za odpoved
3120 Petr H.14.08.16 23:13
Dobrý den,
slyšel jsem že se u atmosférických motorů dá za pomocí LPG zvýšit výkon je to pravda?
3119 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 12.08.16 9:10
Dobrý den pane Kůrka a jardah,
Oba se ptáte na to, zda je nový typ motoru vhodný pro provoz na LPG. Rád bych Vám nějak odpověděl, ale nemohu. Výrobci nám neposkytují žádné „tajné či skryté“ údaje o nových motorech, ani nové motory „netestují na odolnost“ při provozu na jiná paliva či jejich směsi (LPG, CNG, E85,…). Proto při našich doporučeních můžeme vycházet pouze ze zkušeností získaných našimi vozy, vozy našich zákazníků a dalšími případy vozů které se k nám dostávají na plynový servis. Dalším zdrojem pak jsou zkušenosti zprostředkovávané výrobci či dovozci jednotlivých systémů. U nového motoru, kde nemám nijak doloženo, že bude provoz na LPG bez problémů, musím zákazníkovi doporučit všechny technologicky dostupné varianty, které mohou provoz na LPG učinit bezpečnější a kvalitnější. Pro tyto motory nemám žádné relevantní zprávy o jejich životnosti při provozu na LPG bez aditivace ventilů. Proto i Vám doporučím pro provoz na LPG dodatečnou aditivaci ventilů.
Dacii Dokker 1,6 75kW i Citroen C-Elisee je možné na LPG přestavět, technologicky by tomu nemělo nic bránit. Pro přestavbu bych z naší nabídky doporučil systémy BRC Seq24, nebo Stag Q-Next Plus, doplněné o některý ze způsobů externí aditivace ventilů. Oba nabízené LPG systémy umožňují nastavení přívstřiku benzinu, pokud tuto funkci aktivujeme, tak vždy po domluvě se zákazníkem.
S pozdravem Ivan Vodička
3118 jardah11.08.16 14:47
Dobrý den,uvažuji o přestavbě.V příspěvku 3078 je dotaz na motor Dacia(Dokker) 1,6SCE 75kW. Pokud už máte informace o tomto motoru,je vhodná přestavba? Jaký systém(značku) byste doporučil vzhledem k spolehlivosti a ceně oprav,když čtu,že LPG má v Česku různou kvalitu? Jaký spolehlivý typ přimazávání? Přívstřik benzínu se mi moc nelíbí,je asi provozně dražší? Děkuji.
3117 Kůrka11.08.16 7:45
Dobrý den, uvažuji o pořízení nového Citroenu C-Elysée 1.2. Jak je tento motor vhodný na přestavbu, myslím hlavně z hlediska možného poškození ventilů/sedel?
Vybrat stranu: 1
(Celkem 3166)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů