Dobry den.
Koupila jsem dnes VW Passat LPG r.v.2000,ktery byl dovezen z Holandska.Prodejce ho mel prihlasen na sebe a tudiz technicka, emise i revize LPG jsou hotove cca 6mes. Jen me sarazi, ze nikde neni uvedena platnost bomby LPG.V TP je pouze "LPG ze zeme puvodu" vsechny papiry jsme prostudovali a nikde ani zminka o platnosti.Mame i dokument s revizi LPG a take nic. Muzete mi prosim poradit, jak se to da zjistit? Diky
Dobry den,chci se zeptat co me ceka a nemine protoze k vam pojedu na kontrolu po 60 tis km na LPG.Jsou ukony uvedene v servisni knizce udelany automaticky vsechny nebo nektere jen pokud auto nejak zlobi? Jde mi treba o cisteni vstriku,skrtici klapky apod....jedna se o Felicii MPI,jaka je zhruba cena za kontrolu po 60 tis?,diky za info
dobry den mam dotaz jestli by se dal premontovat lpg system stag 100 s centralnim vstrikovačem z Škody Felicia MPI do škody fabie 1,2 htp pripadne pouzit nektere díly(toroidní nadrz, smesovac)
Dobrý den T.M.,
Pro Váš čtyřválcový motor 1,4 77kW je možno použít jak systémy AC Stag ve verzích 4 Plus, 300 Plus (ISA2), či 300 Premium, tak i BRC Sequent24MY11. Všechny tyto varianty máme skladem, se všemi uvedenými systémy bude Vaše vozidlo plně funkční, umožňují i dostatečné individuální přizpůsobení pro Vaše vozidlo.
Pokusím se stručně popsat rozdíly, byť vím, že to nemusí být pro laickou veřejnost dostatečně pochopitelné. Verze AC Stag 4 Plus a 300 Plus používají stejné algoritmy výpočtu, jednotka 300 Plus umožňuje používat vlastní samostatné adaptace (ISA2), ale jejich význam je spíše pro servisní nastavování, možnost jejich aktivního využití v provozu je individuální. Verze 300 Premium má navíc oproti 4/300 Plus možnost zapojení aktivních adaptací podle korekcí OBD (korekce, které provádí benzinová ŘJ, tyto korekce plynová ŘJ průběžně načítá prostřednictvím diagnostické zásuvky vozu). I pro jejich aktivní použití při provozu se rozhodujeme individuálně, jinak je to výborná pomůcka pro kontrolu a nastavení systému. Tato verze také standardně používá nové vstřikovače LPG.
Systém BRC pracuje na stejném principu jako AC Stag, ale používá jiné mechanické komponenty, a pochopitelně ŘJ LPG s odlišným, „přesnějším, či sofistikovanějším“ softwarem. Na rozdíl od výrobků AC STAG má podle našich zkušeností stabilnější parametry nastavení a dlouhodobě vyžaduje „méně pozornosti“ – je odolnější vůči vnějším vlivům – výkyvům v kvalitě plynu, vnější teplotě i stárnutí. To je zase dáno špičkovými mechanickými komponenty.
Rozdíl mezi jednotlivými systémy při běžné jízdě nepoznáte. Výkon bude na LPG nepatrně nižší, spotřeba se podle našich zkušeností zvyšuje oproti provozu na benzin o cca 1-2 litry (podle provozních podmínek město – dlouhé cesty…). Dalším kritériem pro použití toho kterého zařízení může být prostorové uspořádání motorového prostoru, cena, a nebo čistě Vaše sympatie a důvěra k italským či polským výrobkům…
Tolik k Vašemu dotazu, pokud se rozhodnete pro přestavbu u firmy Neptun Harfa, budu potěšen. Až to bude aktuální, můžete zavolat nebo se stavit a můžeme to probrat podrobněji.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den, koupil jsem si vůz KIA Ceed 1.4 77kW hatchback a uvažuji o montáži LPG. Zajímá mne, který systém by byl pro můj vůz lepší, zda BRC, nebo Stag 300+ a Premium? V cem se tyto systemy lisi? Montaz zvazuji po ujeti cca 10tis KM, coz bych mel zvladnout do konce roku. Bylo mi to doporuceno kvuli "sednuti" motoru. Dekuji za odpoved.
Dobrý den pane Dotlačil,
v současné době nedováží podle mých informací žádná firma toto kvalitní italské zařízení. Přesto jsem nedávno někde na internetu zaregistroval, že se někdo (tuším na moravě) prezentoval tím, že u Star*Gasu umí servis provádět. Zkuste popátrat...
S pozdravem Ivan Vodička
Debrý den,
mám v autě namontovné LPG od firmy stargas. Chtěl bych se zeptat jestli také servisujete auta s tímto LPG. Děkuji
Dobrý den pane Šotola,
Příčin „lehkého poškubávání při přidání plynu“ může být mnoho. Pravděpodobnost „uhádnutí“ té správné je srovnatelná např. se střelbou směrem k lesu – pokud budu mít štěstí, možná nějaké zvíře ulovím. Proto bych doporučoval spíše diagnostiku, zjištění skutečného stavu nejen svíček, ale celého zbytku vozu – a o tom nic nevím. Ale zpět ke svíčkám – Denso K20HRU11 mají vzdálenost mezi elektrodami 1,1 mm tak, jak předepisuje výrobce motoru. Při takto velké doskokové vzdálenosti dochází k poměrně velkému nárůstu přeskokového napětí, a to zatěžuje celou vysokonapěťovou část zapalovací soustavy, zejména s ohledem na izolační pevnost. Proto se u starších motorů snižoval odtrh na kontaktech svíčky, u Vámi zmiňované Škodovky i na 0,6 až 0,5 mm, a tím došlo ke snížení přeskokového napětí. V současnosti v naprosté většině dodržujeme předepsané doskokové vzdálenosti na svíčkách, a elektrody „nesklepáváme“. Pokud byste chtěl laborovat, můžete zkusit zmenšit vzdálenost elektrod, ale určitě bych nešel po nějakých 0,8mm. Je možné, že problém lehkého škubání na nějakou dobu zmizí.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den pane Navalaný,
Přestavba Vámi vybraných modelů je možná se systémy sekvenčního vstřikování a cenou přestavby do 30.000,- Kč podle použitého systému (viz ceník zde: <a href="http://neptun-harfa.cz/Cenik-montazi-LPG/3143.html">neptun-harfa.cz/Ceni…</a> ). Nicméně se jedná o malé vozy, a tak termín „plnohodnotná rezerva“ znamená pneumatiku 155/65/14, kterou bývají standardně tyto vozy vybaveny. Proto se obávám, že by se dala použít pouze „mini“ nádrž o výšce 180 mm a objemu 35 litrů, a i ta by byla vyšší, než Vaše rezerva (ta je vysoká 155 mm). Použití této nádrže ve větším voze než poptáváte (konkrétně v toyota Yaris) si můžete prohlédnout zde: <a href="http://neptun-harfa.cz/Yaris/3330.html">neptun-harfa.cz/Yari…</a> . Každá LPG nádrž se plní max. na 80%, to znamená že byste natankoval cca 28 litrů. Pro přesné posouzení přestavby těchto vozů bych doporučoval prohlídku konkrétního vozu.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den,
děkuji za radu ohledně svíček, které jsem vyměnil za denso a musím podotknout že jsem myslel že budou dražší . po výměně jel motor perfektně ale po cca 200 km začalo opět slabé cukání při přidání plynu. nevím jestli není nutné zmenšit malinko odtrh svíčky( znamý to tak dělá ale má felicii).
Děkuji