Dobrý den pane Laube,
bohužel potvrzujete častý problém - ne všechny v zahraničí montované systémy se dají v ČR servisovat. Kabeláž a SW vybavení systému Zavoli bohužel nemám. Pokud byste nesehnal servis, dala by se nahradit elektronika, ev. další části. Ale vhodný typ a cenu bych nechtěl hádat bez prohlídky ostatních LPG komponentů - např. bychom museli nastavit v programu ŘJ LPG ty vstřikovače které máte ve voze. Protože však nevím jaký typ vstřikovačů (teplotnách čidel, tlakových čidel) máte ve voze, nemůžu ani doporučit, ve které jednotce půjdou nastavit Vaše komponenty. Takže pokud by to bylo aktuální, tak po prohlídce zbytku plynového systému a komponentů.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den. Dovezl jsem si z Německa octavii I s LPG systémem Zavoli Alisei Zeta. Zatím funguje systém bezchybně, ale zjistil jsem, že systém Zavoli se v ČR moc nevyskytuje. Máte k dispozici diagnostiku pro tento systém? Je možné v případě problémů případně vyměnit ŘJ za jiného v česku rozšířeného výrobce se zachováním původní nádrže a vstřiků? Jaká je odhadem cenová náročnost. Děkuji
Dobrý den pane Kotek,
Pokud je LPG systém montován výrobcem, může být řídící jednotka skutečně zablokována. Ale neřeknu Vám, co to pro Vás konkrétně bude znamenat. Např. Škoda Auto a.s. má blokován vstup do řídící jednotky Landi Renzo úplně, běžným způsobem a programem od Ladni Renzo nenavážeme s LPG jednotkou žádnou komunikaci. Naproti tomu jsme se setkali s prvomontáží LPG BRC např. v čínském voze Great Wall Hover. Tam jsme se sice s LPG jednotkou spojili, ale mohli jsme pouze kontrolovat skutečné hodnoty, nemohli jsme provádět žádné úpravy programu. Takže Vám nejsem schopen říci, do jaké míry je přístup do jednotky ve Vašem konkrétním voze blokován. Ale když přihlédnu i k neochotě ze strany značkové sítě Peugeot, a pokud ještě vozidlo nevlastníte, poohlédl bych se po jiném voze (např. stejný typ Peugeota, ale bez LPG – to nechat domontovat v ČR). Pokud bych měl podle druhého dotazu z Vašeho výběru doporučit konkrétní typ, tak výborné zkušenosti s přestavbou na LPG máme s koncernovým motorem 1,4 63kW který se montoval např do Fabií (viz zde: <a href="http://neptun-harfa.cz/Fabia-II-/3214.html">neptun-harfa.cz/Fabi…</a> ) či např. do Seata Ibiza (zde: <a href="http://neptun-harfa.cz/Ibiza/3497.html">neptun-harfa.cz/Ibiz…</a> ) .
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den, ještě jeden dotaz.
V současné době najedu po Praze 3-4 tisíce kilometrů měsíčně a náklady jdou za mnou. Chtěl bych nějaké menší a lehčí auto pro dva na plyn. Určitě máte zkušenosti, do kterých aut a motorů se plyn lépe montuje a je větší spolehlivost. Mám na mysli Fabia, Auris, P207, Ceed, Twingo a pod. Co by jste doporučil, když bych kupoval auto přímo pro montáž plynu?
Dobrý den,
chtěl bych koupit P207 1,4 54kW dovezený z I s plynem BRC originál od výrobce Peguot. Ptal jsem se u vás i jinde, jak je to se servisovamím v ČR. V servisu Peguot ani nevědí, že se takové auto vyrábělo a nechtějí ho pustit do dílny kvůli plynu B-).
Co to znamená, že je řídící jednotka zablokovaná od výrobce? (nemožnost diagnostiky, seřízení?)
Dobrý den,
Emisní norma Euro5 klade vyšší nároky na přesnost dávkování paliva. Proto je nutná přesná reakce vstřikovačů – pokud dojde k odchylce dávkování paliva větší, něž je povolená aktuálním softwarem benzinové řídící jednotky, rozsvítí se kontrolka motoru a v paměti závad se uloží závada o nesprávném složení výfukových plynů. Zejména při krátkých impulzech je důležité minimalizovat časy, které trvá otevírání ale i zavírání vstřikovače (hovořím o řádu jednotek milisekund). Právě z tohoto požadavku vzniká označení „rychlý“ vstřikovač. Vstřikovače Hana patří mezi ty s přívlastkem „rychlé“. My však vstřikovače Hana zatím nepoužíváme – nevidím pro to žádný podstatný důvod. V nabídce máme zařízení BRC, které pro přestavby vozů plnících Euro5 preferujeme Tento systém není „poskládán z různých komponentů různých výrobců“, ale je vyvinut a odladěn jako komplet italským výrobcem BRC. Pro tento systém vstřikovače Hana nepotřebujeme. A pokud bychom doplňovali vstřikovače Hana do systémů AC Stag, dostali bychom se cenově na úroveň BRC, a pak je opět vhodnější použití tohoto již osvědčeného systému. Naopak vozy plnící starší „volnější“ emisní normy přednost těchto vstřikovačů prakticky nevyužijí.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den, prosím proč je nutné pro vozidla s EURO 5 používat tzv rychlé vstřikovače na plyn? Jakou má vazbu rychlost vstřiků a rozsvěcení kontrolky motoru? Které vstřiky by jste pro euro pětku doporučil? Hany?
Dobrý den pane Krupka,
Pro Fabii 1,2TSI 63kW typ motoru CBZA je vyvinuta souprava pro přestavbu na LPG.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den pane Vodičko,
chtěl bych se zeptat, zda je již vyvinuta přestavba LPG na Fabii, resp. motor 1,2 TSI 63 kW 5MP rok výroby 2011. Ať nezdržuji, stačí jen ano či ne.
S díky Lubomír Krupka
Dobrý den pane Fiala,
asi Vás zklamu, ale nejsem schopen Vám po pravdě odpovědět. Píšete, že máte stejný problém jako jiný pán. Ale to je popis toho, jak se problém projevuje, nikoli označení příčiny problému.(Zjevnější je to na příkladu toho, že např. vozidlo táhne ke straně. Příčinou táhnutí doprava může být např špatná geometrie po projetí nějaké díry na silnici, a nebo podhuštěná přední pneumatika. A pak na stejný projev budou dvě různá řešení – seřízení geometrie, a nebo dofouknutí kola…). Proto bude nutné nejprve zjistit příčinu problémů Vašeho vozu, a následně ji odstranit (nevylučuji ani pouhé vyčištění toho, co bude znečištěné). Příčin může být mnoho, některé jsou pravděpodobné více, jiné méně. Ale pokud bych nyní nějakou řekl, je to jen hádání a střelba od boku. Pro začátek mohu poradit např. jezdit 2-3 dny pouze na benzin (bez jediného přepnutí na LPG), zda problém vymizí, či bude přetrvávat. Následně pochopitelně návštěva servisu za účelem odhalení a odstranění příčin problémů.
S pozdravem Ivan Vodička