Seznam příspěvků

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.03.2012 07:45

Dobrý den Jakube,
platnost tlakové zkoušky nádrže LPG je 10 let do data výroby nádrže. Pokud byla Vaše nádrž vyrobena v roce 2002, končí jí životnost letos, a je potřeba jí vyměnit. Více o výměně nádrží např. zde: <a href="http://neptun-harfa.cz/LPG-nadrze---vymena-nadrzi/3377.html">neptun-harfa.cz/LPG-&hellip;</a> .
S pozdravem Ivan Vodička

LPG Honda Jazz 1,4 model 2009 03.03.2012 15:03

Dobrý den,
uvažuji o přestavbě na LPG Honda Jazz 1,4 model 2009,typ (kód) motoru L13Z2. Doporučíte mi přimazávaní ventilů?U japonských motorů se tvrdí, že je lepší. Pokud ano tak Flash lube nebo jiný? (nechtěl bych ale elektr.dávkování prý je poruchové).Jakou má zařízení(Flash lube)spotřebu?
Způsob mé jízdy je spíše bez vytáčení(do 3000 otáček), tzv.na spotřebu.Doporučujete mi přístřik benzinu ve vyších otáčkách(zatíženích)? Pokud ano, je volitelný, nebo ho nastavíte při montáži?
Jinak mám dlouhá léta dobré zkušenosti s LPG u Hondy Accord 2.0 r.v.2000(LPG od r.2005),ale v té době ještě žádné přimazávání nebylo. Najel jsem cca 150 000 bez závad. Jen mi trochu vadilo při městské jízdě, že po nastartování běžel pokaždé motor cca 2minuty na benzin, i teplý? Je to řešeno nyní?
Děkuji za odpověď na více dotazů, ale chci mít jistotu, že nic nezanedbám.
Novák Petr

Jakub Novák 02.03.2012 19:15

Dobrý den, koupil jsem starší auto na plyn. V papírech od LPG je rok výroby nádrže 2002, ovšem odborná montáž proběhla v servise v roce 2004. Platnost 10 let se tedy bere od roku výroby, nebo montáže? Děkuji za odpověď

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.03.2012 07:09

Dobrý den pane Tirner,
prvním předpokladem pro úspěšnou montáž je bezchybný stav vozidla - a to píšete, že je. Návratnost investice je zase dána počtem kilometrů, které s vozidlem ještě najedete. Zjednodušeně se dá říci, že na provozních nákladech ušetříte zhruba 1 korunu na 1 ujetý kilometr (spotřeba při provozu na LPG stoupne zhruba o 1-2 litry oproti benzinu). Cena přestavby je odvislá od použitého plynového systému. V roce 2001 se do Fabií montovalo několik provedení motorů 1,4 MPI. Některé jdou přestavět za použití klasického systému s centrálním směšovačem za 17.000,- Kč, u jiných je potřeba použít pro přestavbu systém sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG (např. AC Stag4 Plus) s cenou 28.000,- Kč. Pro přesnější nabídku doporučuji podle velkého TP zjistit kód Vašeho motoru (např. AQW, AUM, AZE, ...) a zavolat na náš příjem zakázek 777 30 50 80.
S pozdravem Ivan Vodička

Tirner 29.02.2012 18:48

Dobrý den,vlastnim vůz škoda fabia 1.4mpi r.v.2001,ma najeto 230tis,po celou dobu servisovaný...bezproblémový.Zajímalo by mě jestli se vyplatí do vozu s těmito kilometry instalovat lpg??Kolik by instalace stála a jaká je zhruba spotřeba??Díky za info a přeji hezký den

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 28.02.2012 18:06

Dobrý večer pane Vančura (580),
i Vy jste poslední větou vystihl podstatu - Normální lidé...
Třeba nás to taky jednou potká (OK)
Jinak děkuji za Váš příspěvek, skvěle jste mě zastoupil.
Ivan Vodička

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 28.02.2012 18:02

Dobrý den pane Bugr,
ve Vaší poslední větě jste přesně vystihl podstatu - budete muset zajet k plynařům. Odborníkovi pak většinou stačí jediný pohled, a ví s jakým systémem má tu čest... Jak to popisujete, trochu se obávám, že se bude jednat o cca 8-10 let starého Megana s klasickým systémem s centrálním směšovačem, přestavěným právě před těma 10 lety se zařízením holandské výroby. Ale to jen hádám, pokud jezdíte kolem nás, zastavte se, podíváme se jak je to skutečně.
S pozdravem Ivan Vodička

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 28.02.2012 17:54

Dobrý den pane Franc,
pan Vančura v příspěvku 580 to popsal výborně - většinou redukci nepotřebujete, a kdybyste ji přeci jen (pro Váš klid) chtěl, dá se poměrně bežně koupit, i my je máme skladem.
s pozdravem Ivan Vodička

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 28.02.2012 17:42

Dobrý den Martine,
zařízení Elpigaz nemáme v nabídce. Ale některé problémy studeného přepnutí mohou být společné všem systémům. Mohlo by jít o kondenzáty a nečistoty na vstřikovačích, které jakoby "přilepí" jadýrka vstřikovačů. Po chvíli běhu se zahřejí, povolí a auto jede normálně. Pokud však zlobí motor i teplý, a nebo i pro Vaši kontrolu doporučuji navštívit specialisty na Váš systém.
S pozdravem Ivan Vodička

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 28.02.2012 17:31

Dobrý den Marku,
do Dacie Sandero pro přestavbu na LPG bych doporučil motor 1,6 62 i 64kW, eventuelně také 1,4 55kW. Provedení přestavby Sandera s těmito motory si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: <a href="http://neptun-harfa.cz/DACIA/3245.html">neptun-harfa.cz/DACI&hellip;</a> .
S pozdravem Ivan Vodička