Dobrý den, mám Volvo XC90 2,5 Turbo, rok výroby 2003, dovezené z USA, najeto 160 000km, zajímalo by mě, jak velká nádrž se dá nainstalovat místo rezervy, která je umístěna zvenku pod vozem. Uvažuji o montáži ve vašem servisu. Můžete mi doporučit vhodný lpg systém a jeho cenu. Dále by mě zajímal možný termín montáže a jak dlouho montáž trvá. Děkuji za odpověď
Dobrý večer Honzo,
pro přestavbu bychom mohli použít jak systém AC Stag 300 Plus, tak i BRC Seq24. Aditivaci ventilů nevidím jako nutnost. Pokud byste se pro přestavbu rozhodl, můžeme posoudit převládajíci provozní podmínky vozu, Vaše představy a nároky, a podle nich vybrat optimální variantu přestavby.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den,
máme Renault grand scenic 2.0 16v rv 2006 a vážne uvažujeme o přstavbě na LPG. Jaký typ sekvenčního zařízení by jste nám doporučili? Je u tohoto motoru nutné přimazávání ventilů?
Dobrý den Honzo,
KME je značka řídících jednotek, v ČR jsou tyto jednotky nejčastěji prodávány pod obchodní značkou LovTec Magic. Otázkou je, jaké další komponenty montážní firma použila. Diagnostickou kabeláž a SW ke spojení máme, ohledně dalších komponentů budeme vědět až po prohlídce vozu. Eventuelní termín opravy si můžete domluvit na čísle příjmu zakázek 77 30 50 80, nebo 266 035 620.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den,
koupil jsem Fiat Marea 1,8 s lpg sekvencí KME montovanou v 2006 v Táboře. Pro mě neznámá značka. Umíte tento systém servisovat/poladit nebo dělá to někdo krom toho Tábora.
Děkuji
Dobrý den Tomáši,
provádíme i servis klasických systémů s centrálním směšovačem. Pro domluvu opravy Vám doporučuji tel. kontrakt na čísle 777 30 50 80 do příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den pane Kříha,
Při chodu motoru si ukládá benzinová řídící jednotka neustále korekční hodnoty časů vstřikování (odchylky od pevně nahraného programu) a tím se přizpůsobuje aktuálnímu stavu motoru. Toto se děje i při provozu na LPG. Pokud není funkce LPG v pořádku, může se benzinová jednotka při provozu na LPG „naučit“ korekce do té míry odlišné od původních „benzinových“ hodnot, že se po přepnutí na benzin motor „ani neuveze“. Ale jestli je to případ zrovna Vašeho vozu neumím odhadnout. To, že jste měnil Váhu vzduchu (podle našich poznámek patrně na přelomu let 2008/2009 a před cca 50.000 km) ještě neznamená, že je funkčně v pořádku, ani to se nedá přes diskusní forum odhadnout. Váš motor již podporuje diagnostiku OBDII, doporučuji vyčíst a vymazat paměť závad (pokud je tam nějaká chyba byť sporadicky zaznamenána), a potom zkusit jezdit nějakou dobu - cca 2-4 dny pouze na benzin (bez jediného ani krátkého přepnutí na plyn). Pokud se provoz na benzin upraví do normálu, mohou být na vině Vámi zmiňované posunuté korekce a plynový pohon (například při poslední návštěvě jsme Vám doporučovali repasi LPG vstřikovačů…). Pokud ne, bude závada pravděpodobněji v benzinové části.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobry den, rad by som sa informoval, ze ci vo vasom servise viete urobit nastavenie lpg splynovaca od BRC nesekvencne... bola menena membrana a tak potrebujem ten plyn poriadne nastavit. Dakujem za odpoved
Dobrý den,
mám od Vás přestavbu lpg v BMW E46 318i. Zatím bez problemu najeto 100 000km. Ale poslední dobou auto nejede na benzín. Skáče ,cuká dusí se tak že se s tim na benzin nedá v podstatě jen.Po ohřáti auto na benzin jede ale je přidušené ,je tam citelný ubytek výkonu.Na LPG celkem vpořádku.Váha vzduchu měněná. Já sázím na špatné benzinové vstřiky tak jak jsem to už musel řešit u minulého auta přestavěného na plyn.Ale byl mi sdělen ještě jeden názor že lpg ovlivnuje benzinovou mapu časem:
Adaptace se musí smazat přes diagnostiku, pokud by se to po smazání adaptací stratilo je potřeba seřídit pořádně LPG, pokud ne hledat chybu jinde. Adaptace je vlastně benzínova mapa, která se nejspíše ovlivňuje při jízdě na LPG což má za následek hromadu problémů při nesprávném seřízení LPG a může se pát stát že auto ani nenasrtaruje, (znám osobně člověka co mu LPG rozhodilo adaptace motoru natolik, že ani nenastartoval)
Je tento jev vubec možný? Děkuji za názor
Dobrý den Petře,
pro Vaši Hondu Jazz bych doporučil nějaký způsob aditivace ventilů - ať již přívstřikem benzinu (funkce VSR u systému BRC), a nebo pomocí přípravků FlashLube či VAP Saver. Přívstřik benzinu je dán nastavením v řídícím programu LPG jednotky, Vy jeho hodnoty volit nemůžete. Spotřeba kapaliny FlashLube je cca 1 litr na 10.000 km (originál půllitrová nádržka na cca 5.000 km).
Současné systémy sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG fungují tak, že motor vždy startuje na benzin, a po splnění nutných podmínek (např. dostatečné teploty reduktoru)se zařízení automaticky přepíná na LPG. Podmínka ohřátí reduktoru je dána technologií a fyzikálními vlastnostmi plynu - pro odpařování propanbutanu je dostatečná teplota nezbytná. Obráceně - pokud opětovně startujete již teplý motor, dojde k přepnutí bezprostředně po nastartování.
S pozdravem Ivan Vodička