Dobrý den.
Mám auto s LPG a sháním diagnostiku. Problém je že je to Koltec z Holandska. Děláte i tento systém?
Dobrý den Michaeli,
řídící jednotka Tartarini Tec 99 má dvoje napájení, od akumulátoru pokud se dobře pamatuji červenočerný drát, a červeným je napájena z okruhu zapalování (svorka 15). Zároveň mívala dva černé vodiče jako kostru. Pokud je jednotka dobře ukostřena, a po nastartování napájena z obou okruhů, můžete ještě zkontrolovat připojení konektoru zezadu do přepínače. Pokud nezjistíte vadné spojení, doporučuji návštěvu servisu specializujícího se na Vaše LPG zařízení (my Tartarini v nabídce nemáme). Je možné, že je vadná jednotka, a nebo kabeláž, ale to na dálku zjistit nelze...
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den, potřeboval bych malou radu. Mám v autě Citroen Saxo 1.1 44kW r.v. 1999 řídící jednotku na LPG model Tec 99 Tartarini a nedávno přestal fungovat. Přepínání plyn-benzín nesvítí a auto jezdí jen na benzín. Do řídící jednotky el. proud jde. Je někde něco jen vypojeného nebo řídící jednotka navždy vypověděla službu ? Děkuji.
Dobrý den pane Knotek,
Váš dotaz poměrně přesně vystihuje fámy a nálady provázející LPG pohon. Donedávna se zejména některé značkové servisy vyjadřovaly přesně v tom smyslu, že „LPG ničí motory“, „patří pouze do sporáku“ a tak dále. Tyto pomluvy (jako ostatně všechny pomluvy…) začaly žít svým životem, a pro někoho se staly určitým dogmatem. V současnosti, kdy „krize“ a pokles zakázek nutí i značkové servisy a prodejce nových vozů rozšířit svoji nabídku o přestavby na LPG, se tyto „zaručené zprávy“ obracejí proti svým původcům. Podle mého názoru není nic černobílé. Pravdou je, že pohon na LPG klade na motor o něco vyšší nároky (např.vyšší zatížení ventilů je vhodné eliminovat např. zmíněnými aditivy FlashLube, dbát na bezchybnou funkci zapalování zejména pravidelnou výměnou svíček atd.). Určitě však není pravda, že před rozšířením pohonu LPG se neprováděly opravy motorů, že by byly motoráři bez práce (vlastně že by tato odbornost ani neexistovala…).
Pokud se ptáte konkrétně na motor Renault 1,6 81kW, přestavovali jsme jej např. ve voze Megane z roku 2007 (viz zde: <a href="http://neptun-harfa.cz/Megane/3244.html">neptun-harfa.cz/Mega…</a> ), přestavbu jsme prováděli v dubnu 2012, a vozidlo se u nás podle mých informací od té doby neobjevilo (doufám tedy, že jezdí bez problémů…).
S pozdravem a přáním mnoha spokojených plynových kilometrů Ivan Vodička
Dobrý den pane Král,
Naopak aditivum JLM jsme testovali, a obsahuje srovnatelné množství účinné látky jako přípravky FlashLube a Vap Saver, které máme v nabídce.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den pane Zejda,
Aditivum Gas Lube jsme netestovali, proto se nemohu vyjádřit k množství účinné látky či účinnosti přípravku.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den pane Brázda,
Revizi LPG (zjednodušeně kontrolu těsnosti a mechanického upevnění) provádíme na počkání bez nutnosti předchozího objednání.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den, měl bych na Vás prosbiču. Jsem vlastníkem vozidla Renault Fluence 1,6 81KW r.v.2012. Zjistil jsem, že přímo v Renaultu provádějí přestavbu tohoto vozu na LPG všetně Flashlube a snímáním paliva, kdy používají zařízení značky TARTARINI. Na internetu jsem se však dočetl, že motory od renaultu špatně přestavbu na LPG zvládají, tak jsem se Vás jako odborníků chtěl zeptat, zda máte s tímto motorem nějaké zkušenosti a zda byste mi přestavbu doporučil či nikoliv. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, mám ve vozidle přimazávání ventilů JLM. Chci se zeptat, zda je aditivum JLM stejně kvalitní jako např. lety odzkoušené Flash Lube ? Děkuji S.Král
Dobrý den.
Chci se zeptat na výrobek Gas Lube? Je ho možné používat místo Flash Lube? Cena je podstatně menší než u FL. Děkuji.