Seznam příspěvků

Michal 29.10.2012 02:06

Dobrý den. Začínám uvažovat o přestavbě na LPG a chtěl bych se zeptat:
1. Jak dlouho trvá provedení přestavby? Dojíždím denně do Prahy, takže kdybych ráno auto přistavil, mohl bych večer opět odjet s hotovým autem?
2. Mám auto na leasing a je ještě v záruce. Předpokládám, že je nutné vyžádat souhlas leasingové společnosti. Kvůli záruce bych určitě předem kontaktoval i svůj autorizovaný servis, abych měl jistotu, že nebudou později problémy. Jaké máte zkušenosti s leasingovými společnostmi a značkovými servisy?

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.10.2012 17:04

Dobrý den Tomáši,
Ukazatel na nádrži a ventil omezující plnění vycházejí ze stejného „zdroje informací“ - z polohy plováku. Pokud je plovák na určité úrovni odpovídající cca 80% naplnění nádrže, zavře se vstup do nádrže. A tato poloha plováku je zároveň zobrazována ukazatelem množství plynu. Takže pokud dojde k zastavení tankování, je zároveň zobrazována plná nádrž. Takhle to zní složitě, ale jestli k nám jezdíte tankovat, stavte se v příjmu zakázek. Ukážu Vám (a nebo kolegové, pokud bych tam nebyl…) přímo na multiventilu jak to funguje. Zároveň bychom se mohli domluvit na kontrole, opravě či výměně.
S pozdravem Ivan Vodička

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.10.2012 17:04

Dobrý den Honzo,
Příčin může být více – jednou z nich může být i kvalita benzinu. Můžete zkusit jízdou na benzin vyprázdnit benzinovou nádrž, dotankovat kvalitní benzin u nějaké frekventované čerpací stanice, a event. doplňte nějaký čisticí přípravek. Pokud se provozem na BA startování zlepší, můžete opět jezdit na LPG. Pokud problémy neustoupí, doporučil bych kontrolu v servisu, můžete se domluvit na čísle 777 30 50 80.
S pozdravem Ivan Vodička

Tomáš 24.10.2012 09:51

Dobrý den pane Vodičko, ještě bych se rád vrátil k dotazu 954. Chápu, že nelze každou záležitost na dálku identifikovat. Rozumím tomu, že se do plynové nádrže nevejde pokaždé úplně stejné množství paliva. Nedovedu si však vysvětlit, proč při tom menším doplnění, kdy by tedy neměla být nádrž plná a zdá se tak velmi nízká spotřeba, ukazuje ukazatel přímo na nádrži, plnou nádrž. Pochopil bych, kdyby právě v tomto případě ukazatel nebyl na plné nádrži, ale ukazoval o něco méně. Ukazuje vlastně "nelogicky" plnou při menším dotankování. Pokud zakývu vozidlem, ručička se nepatrně pohne na obě strany společně s hladinou plynu. Nevypadá, že by byl ukazatel zaseklý. Tuto sobotu jsem opět dotankoval s neuvěřitelně krásnou a ještě lepší spotřebou 5,7 litrů/100 km. Na ukazateli na nádrži je opět plná. Zřejmě se objednám na kontrolu.

Honza 24.10.2012 09:15

Dobrý den pane Vodičko. Mám od vás přestavěnou Felici 1.3MPI, na plyn jezdí pěkně a nemůžu si stěžovat. Mám teď od přestavby najeto asi 12tis km a objevily se potíže s teplým startem. Motor nechce naskočit vůbec, nebo jen velmi neochotně až potom, co mírně přidám plyn (studený startuje dobře). Nemůže se něco zanášet v benzínovém systému? Jezdím výhradně nap plyn, na benzín právě jen startuju a zahřívám studený motor. Pomohlo by, pokud bych motor projel čistě na benzín na nějaké delší trase? Díky za odpověď.

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.10.2012 07:46

Dobrý den Tomáši,
Vysvětlil bych si to tak, že se nádrž nenaplnila na oněch cca 80%, ale tankování skončilo dříve. Z toho důvodu se mohlo zdát, že jste měl poměrně velmi malou spotřebu. Ale protože jste ve skutečnosti měl v nádrži méně plynu, ujel jste i méně kilometrů. A pokud další tankování proběhlo na 80 %, natankujete více plynu než odpovídá najetým km, a spotřeba se pak zdá naopak vyšší. Po zprůměrňování několika tankování se tyto rozdíly vymažou. To, že natankujete pokaždé trochu jiné množství je normální, Vámi uváděný rozdíl už běžný není, ale je to možné. Pokud by se tyto rozdíly opakovaly, doporučil bych kontrolu event. výměnu multiventilu. Nádrž (ani země jejího původu) s tím nemají nic společného.
S pozdravem Ivan Vodička

Tomáš 19.10.2012 14:58

Dobrý den, zajímalo by mne, zda-li jste se někdy setkal s podobnou záhadou u toroidní nádrže, objemu tuším 39 litrů ?Jezdím tankovat jen na Vaší pumpu. Tím chci říci, že jsou srovnatelné podmínky náklonu vozu a patrně stejný plnící tlak při tankování a možná i stejná náplň plynu mezi dvěma tankováními.Plním vždy do plna (respektive co to dovolí na nějakých 80% celkového objemu). U tankování do plna byla jednou náhle nižší spotřeba - vešlo se o 50% méně paliva, než je obvyklá spotřeba. Ukazatel na nádrži však zobrazoval plnou nádrž. Následující tankování zase vykázalo právě o těch 50 % větší spotřebu. Mezi tankováními bylo ujeto vždy více než 200 km, proto bych početní chybu a malou odchylku plnění vyloučil. Průměrnou spotřebu mám kolem 9 litrů, jezdím stejné trasy, odchýlím se minimálně. Ta nízká spotřeba byla pro názornost 6 litrů a vysoká 12 litrů. Tento jev se mi stal v průběhu letošního září a října. Nádrž je cca 4 roky po výměně. Nádrže se tuším vyrábějí v polsku. Dá se toto vysvětlit i jinak, než zemí původu ? :o)

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.10.2012 14:41

Dobrý den Jane,
Do Vašeho vozu můžeme použít všechny systémy sekvenčního vstřikování z naší nabídky, výkon i spotřeba budou se všemi srovnatelné. Úbytek výkonu při provozu na LPG bude minimální, při běžné jízdě jej ani nepoznáte. Spotřeba vzroste zhruba o 1-2 litry oproti provozu na benzin. Rozdíl mezi jednotlivými systémy je podle našich zkušeností zejména v přesnosti dávkování paliva a životnosti komponentů. Kvalitnější systémy tudíž doporučujeme do technologicky novějších vozů s přísnějšími ekologickými limity, a nebo do vozů s vysokým kilometrickým proběhem.
S pozdravem Ivan Vodička

Jan M. 18.10.2012 09:32

Dobrý den,
chtěl jsem se Vás zeptat, mám Seat Leon, 2003, 1,4, 55kw, 109 tis najeto, jaký LPG systém by byl pro tento vůz nejvhodnější, aby byl výkon zachován. Je velký rozdíl mezi A/C stag a BRC? Díky za odpověď

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.10.2012 17:57

Dobrý den pane Merhaut,
s holandským systémem Koltec Vám bohužel nepomůžeme - nemáme žádné podklady.
S pozdravem Ivan Vodička