Dobrý den pane Kocián,
Vaše Berlingo bychom mohli přestavět se systémem AC Stag 300 s cenou přestavby 29.000,- Kč, a nebo s italským zařízením BRC Sequent24 s cenou přestavby 32.000,- Kč. Při Vámi udávaném ročním proběhu cca 25000km bych neviděl problém ani v jednom systému. Přimazávání FlashLube pro Váš motor není nezbytné. Přestavbu provádíme během cca dvou dnů, a je potřeba objednat se zhruba dva týdny dopředu. Zde: <a href="http://www.neptun-harfa.cz/CITROEN/3178.html">www.neptun-harfa.cz/…</a> si můžete prohlédnout přestavby Citroenů Berlingo v různých provedeních. Pokud se rozhodnete pro přestavbu u naší společnosti, doporučuji telefonický kontakt na tel. 777 30 50 80 pro konkrétní domluvu.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den,uvažuji o přestavbě Citroenu Berlingo 1.6i 80 kW,r.v.2008. Jaký systém LPG byste navrhoval? Kolik bude přestavba stát? Je nutné přimazávání ventilů (jízda po okreskách a po městě, denně z práce a do práce celkem 90 km)?Jak dlouho přestavba trvá a jaké jsou čekací lhůty (tj.objednám-li se hned, kdy auto přestavíte)?Děkuji mnohokrát za odpověď
Dobrý den pane Zsolt,
Vzhledem k platné legislativě se obávám, že LPG do svého vozu dodatečně nepřihlásíte. Pokud nemáte potvrzení o montáži od firmy vlastnící oprávnění k provádění přestaveb na LPG, eventuelně jiný doklad o původu komponentů použitých pro přestavbu, vidím to beznadějně. Pokud byste chtěl jezdit legálně na LPG tak si myslím, že je možná pouze reinstalace plynového systému (nahrazení Vašich komponentů novými).
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den,kúpil sem renault safrane 2.0 r.v.1997 112kw,lpg nezapsan v TP.Je to lovato rok montaže 2006 vic informace nemam.Jak by se dalo napsat oficialne do TP a kolik by to stálo.S pozdravem p.Nagy
Dobrý den pane Dadák,
Pokud se rozsvěcuje chybová kontrolka na palubní desce, znamená to, že benzinová ŘJ zaznamenala nějakou nestandardní odezvu od některého ze svých čidel. Může se jednat i o následek nesprávného dávkování paliva. Pokud není dávkování paliva v pořádku, nemůže vozidlo plnit předepsané emisní limity. V tu chvíli bude potřeba zjistit příčinu, a tu odstranit. Může se jednat pouze o změnu nastavení LPG, a nebo i nějaký servisní zásah. Ale na to bude nezbytná návštěva servisu a zjištění příčiny uvedeného problému.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den Petře,
Platnost tlakové zkoušky nádrže LPG je stanovena výrobcem na 10 let od data výroby nádrže. Tato doba se nesmí prodlužovat, po 10 letech je nutné nádrž vyměnit. Bližší o výměně nádrží zde: <a href="http://neptun-harfa.cz/LPG-nadrze---vymena-nadrzi/3377.html">neptun-harfa.cz/LPG-…</a> .
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den,
vlastním Dacii Logan 1.4 předělanou na LPG. V poslední době se při jízdě z kopce nebo při volnoběhu rozbliká kontrolka emisí. Po přidání plynu většinou přestane blikat. Při jízdě na benzín se tento jev neobjevuje. Může se jednat o závadu v dávkování LPG? V blízké době pojedu na technickou kontrolu. Mohu očekávat problémy s emisemi? Bude potřeba něco opravit nebo vyměnit? Děkuji.
Dobrý den,
měl bych dotaz ohledně životnosti nádrže (systému) LPG. Mám zájem o koupi auta ale bomba (prý originál montovaná od škody) končí životnost 12/2011. Tvrdili mi že je možné pomocí repasu a tlakových zkoušek tuto životnost prodloužit, moc se mi tomu nechce věřit protože podle vyhlášky může být bomba pouze 10 let.Je tedy možné nějak prodloužit životnost např o dalších 5 let? Děkuji za odpověď
Dobrý den pane Velecký,
Myslím že Chrysler jsme probrali, rok 2005 oproti mému odhadu 2002 nečiní v přestavbě podstatný rozdíl.Nyní pár slov k Vašemu dalšímu dotazu. Píšete vůz ze Slovenska se systémem Tartarini. Bohužel opět neuvádíte typ vozu, ale ani typ plynového systému, budu se tedy vyjadřovat pouze v obecné rovině . Tartarini je jeden z tradičních Italských výrobců systémů pro pohon na LPG. Dodává v zásadě tři principiálně odlišné systémy. Jedná se o klasický systém s centrálním směšovačem a elektronickou řídící jednotkou TEC 99, určený pro starší vozy s elektronickým řízením bohatosti směsi (cca 1994-2001). Jednotka TEC99 je nejlepší, se kterou jsem se za dobu svého působení v problematice LPG setkal jak z pohledu užitných vlastností, tak i možností nastavení. Další, z dnešního pohledu však pouze mezistupeň byl systém „kontinuálního vstřikování LPG“ , model Etagas. Toto zařízení sice bylo ve své době poměrně převratné, ale doznalo poměrně malého rozšíření, zejména proto, že záhy po jeho uvedení na trh se objevil jeho nástupce – systém sekvenčního vstřikování. Původní verze typu Sequent z roku cca 2005 má ještě poměrně omezené softwarové možnosti, ale dnešní modely jsou skutečně na špičkové úrovni. Pravdou však také je, že výrobky firmy Tartarini vždy patřily do vyšší cenové úrovně. Možná také proto nedoznal tento typ výraznějšího rozšíření. Ani naše firma nemá systémy Tartarini ve své nabídce (byť jsem se s nimi v minulosti osobně delší dobu zabýval).
Ohledně legislativy nepředpokládám žádné komplikace, je však nutné, aby byla přestavba na LPG zaevidována již v původním slovenském TP, do českého se pouze přepíše.
Ivan Vodička
A ještě bych poprosil o jednu radu. Plánuju zakoupit ještě jeden vůz ze Slovenska, který má už nainstalovaný systém Tartarini. Je to dobrý systém ? A čekají mě nějaké komplikace s přihlášením v česku kvůli LPG, popř. jaké ?
mnohokrát děkuji a cením si vašich rad.
Jste SUPER