Seznam příspěvků

T.Otáhal 20.01.2011 19:35

Dobrý den,
jezdím Hondou Civic 1,6 rv. 2002. Jezdím každý den po dálnici do práce a ročně najedu tak 40 tis km. Chci se zeptat jaký systém LPG byste mi doporucil a kolik by u vás jeho montáž stála. Zajímalo by mě také jestli je do tohoto auta doporučené dát FlashLube + případně cena. Děkuji

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.01.2011 13:59

Dobrý den pane Horák,
Děkuji za Vaše slova uznání, a jsem rád, že je pro Vás naše fórum přínosem.
Ivan Vodička

Milan Horák 17.01.2011 11:53

Dobrý den,
děkuji panu Vodičkovi za zajímavé informace ohledně přimazávání ventilů. Mám to také na svém Mondeu cca půl roku (nyní VapSaver, předtím GreenADD). Dost jsem si o tom zjišťoval a není lehké se v tom zorientovat a hlavně tomu uvěřit... Všichni výrobni si svůj produkt chválí, to je jasné (Flashlube, VapSaver, GreenADD, ValveCare, ValveProtector aj.) Je dobré vědět, že některým věříte více. Někteří montážnící LPG tvrdí, že to k ničemu není, že se to spálí ve válci a výfukové ventily se tak nemažou. To je chybná úvaha, ne? Mělo by v tom být něco jako olovo ve starých benzínech nebo jeho náhrada, něco, co se nespálí a namaže. Dá se říct, co je to za látku? Dává se to už i přímo do LPG, který tankujeme?
Jinak k tomu seznamu: Určitý seznam s motory vhodnými pro přimazávání uvádí firma PRINS, dá se to stáhnout z jejich stránek v PDF (uvádí problémy s ventily do 100 tis. km s LPG). Jsou to jen jejich zkušenosti a zkušenosti uživatelů, jako základní vodítko by to mohlo některým váhajícím pomoci. Prins má také vyvinutý el. řízený sekvenční systém přimazávání pro každý válec zvlášt Valve Care,což je asi lepší, ale samozřejmě výrazně dražšínež klasické přikapávání do sání. Pěkný den, omlouvám se za dlouhý text.

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 14.01.2011 08:03

Dobrý den Mirku,
Myslím, že to do uvedeného vozu není nezbytné. Pokud však chcete pro svůj motor udělat maximum, a nebo jezdíte často dlouhé trasy po dálnici, montáži aditivace nic nebrání.
Ivan Vodička

Mirek 13.01.2011 22:05

Dobrý den,
je potřeba přimazávání ventilů u citroena C5 V6?

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.01.2011 10:36

Dobrý den,
Problematika ventilů, ventilových sedel a jejich ochrany je snad ještě rozporuplnější než např. zapalovací svíčky na LPG… To je ostatně vidět i z Vašeho dotazu – některé firmy téměř nechtějí provést přestavbu bez současné montáže nějaké ventilové aditivace, a jiné firmy tvrdí, že jsou to vyhozené peníze. Inu, každý vychází ze svých zkušeností, a právě proto, že jsou to JEHO vlastní zkušenosti, tak bývají různé. Podělím se s Vámi tedy o své zkušenosti a názory.
V minulém roce se nám ve firmě sešlo více nabídek různých prodejců aditiv pro LPG. Protože podle údajů na přebalu se nedá stanovit, jak bude který účinný, zaplatili jsme si chemické rozbory a konzultovali je s odborníkem z ústavu Paliv a maziv. Na základě těchto výsledků jsme ponechali v naší nabídce přípravky FlashLube Valve Saver a VAP Saver. Neexistuje žádný seznam značek, výrobců či typů motorů, které mají materiál ventilových sedel takzvaně „na hraně“, a při vyšší tepelné zátěži při provozu na LPG by mohly nastat problémy. Proto se při doporučení zda aditivaci použít či nikoli řídíme – jak jinak - našimi zkušenostmi. Do konkrétního vozu tuto přísadu doporučujeme jako podstatnou, (např. do některých francouzských motorů) a nebo nedůležitou (např motory koncernu VW). Také zohledníme převažující provozní podmínky – pokud jezdí auto pouze s dětmi do školy, na zájmové kroužky a na nákupy, je motor určitě výrazně méně zatížen než u vozu, který jezdí plně vytížený několikrát měsíčně služebně do přes půl Evropy… Ohledně Vaší „starší Suzuki“ – pokud byste chtěl informace, můžete se ozvat telefonicky na tel. 777 30 50 80.
S pozdravem Ivan Vodička

Oneway 09.01.2011 10:21

Dobrý den,mám dotaz ohledně ochrany ventilů a ventil. sedel. při provozu na LPG (dle některých firem je to zbytečné, dle jiných nezbytné). Mám na mysli přípravky jako Flash Lube, Gas Lube Premium, Liqui Moly lpg apod. Většinou jsou v nádobě a dávkují se při jízdě hadičkou do sání, některé lze přimíchat do benzínu a občas auto projet na benzín. Zajímalo by mě u jakých typů aut je nezbytné tyto přípravky používat, jak je to např. se staršími vozy Suzuki? Jak je to s přípravky, které nejsou určené přímo pro lpg - mám na mysli různé čističe ventilů, které se dají koupit i v hypermarketech, samozřejmě s tím, že by se přimíchaly do benzínu a auto by se nechalo projet na benzín třeba po 2 tis. km, je tato ochrana dostatečná?

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.01.2011 08:33

Dobrý den Pavle, chybně odeslaný příspěvek jsem smazal, a doufám, že Vám moje odpověď v rozhodování o pořízení Dobla a jeho přestavbě na LPG pomohla.
Ivan Vodička

Pavel 06.01.2011 19:17

Prosim o vymazani prispevku nize , nejak se mi spatne ukoncil prohlizec a zprava se odeslala znovu .Jinak dekuji za odpoved .

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.01.2011 10:31

Dobrý den pane Čejka,
Vaši Felicii 1,3 MPI můžeme přestavět na LPG za použití klasického systému s centrálním směšovačem a el. řídící jednotkou. Velikost a typ nádrže bychom upřesnili podle provedení umístění rezervy a typu podlážky v nákladovém prostoru tak, aby Vás přestavba co nejméně prostorově omezovala. Standardní podmínky splátek si můžete prohlédnout zde: <a href="http://www.neptun-harfa.cz/Moznosti-splatek/3060.html">www.neptun-harfa.cz/&hellip;</a> a tabulku výše jednotlivých splátek zde: <a href="http://www.neptun-harfa.cz/pict/fotogalerie/leasing/Priklady_mesicnich_splatek.xls">www.neptun-harfa.cz/&hellip;</a> . Pro eventuelní využití akční slevy kontaktujte naši přijímací kancelář na tel. 777 30 50 80.
S pozdravem Ivan Vodička