Dobry den.Chtěl bych se prosím informovat na vozidlo Toyota Avensis 2005, obsah motoru 2.0 vvti 107kw.Jestli je mozna prestavba,cena,co je potreba...primazavaní atd. Dekuji za odpoved.
Dobrý den pane Ulbrycht,
Cukání motoru obecně způsobují nezápaly. Jejich příčina může být jak v zapalování (svíčky, cívka, kabely...), tak i v dávkování směsi, a v provozu na LPG je projev vždy výraznější - propanbutan se obtížněji zapaluje, klade na zapalovací soustavu větší nároky. Takže bych doporučil kontrolu zapalování, a následně kontrolu řízení bohatosti směsi. Pokud systém přepíná sám z plynu na benzin, může to být např. z důvodu nízkého tlaku plynu nebo nízké teploty reduktoru, a nebo ztráty signálu otáček, či napájení elektroniky LPG zařízení. To jsou asi nejběžnější příčiny Vámi zmiňovaných problémů. Pokud byste chtěl navštívit náš servis, zavolejte na tel. číslo příjmu zakázek 777 30 50 80, domluvíme si podrobnosti (typ LPG zařízení, termín, ...)
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den Tomáši,
Pokud má Vaše Mondeo 1,8 SCi motor typu Duratec CFBA o výkonu 96kW, tak Vám přestavbu na LPG bohužel neprovedeme. Jedná se o motor s přímým vstřikováním benzinu do spalovacího prostoru, a pro přestavby těchto motorů je zapotřebí speciální sada s programem určeným vždy pro konkrétní typ motoru. Pro Váš motor tato souprava není k dispozici.
S pozdravem Ivan Vodička
Zdravím, při jízdě na LPG mi při přidání plynu motor začne cukat (při jízdě na benzin cukání není tak výrazné, ale také pociťuji, že je něco špatně) a dnes jsem zaregistroval, že se sám i přepne zpět na bezín, nevíte v čem je problém? Mám VW Bora 2,8 V6. Děkuji za odpověď
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda se mi vyplatí přestavba auta Ford Mondeo 1.8SCI rok 2006 na LPG, když najezdím pouze cca 1000 km za měsíc? Moje nejčastější jízda je pouhých 5 km do práce a 5 zpět (i proto se moje aktualní spotřeba pohybuje kolem 10L/100km. A v případě, že ano, kolik by tato přestavba stála.Děkuji předem za odpověď.
Dobrý den pane Petr,
Správní ventilová vůle je pro chod motoru důležitá. Pokud je vymezována hydraulicky, dá se při správné funkci „hydroštelů“ předpokládat, že je během provozu stále stejná. Pokud dochází k postupnému zaklepávání ventilů, je vůle průběžně udržována na předepsané hodnotě, až do chvíle, kdy jsou „hydroštěly na doraz“. Pak již je oprava hlavy nevyhnutelná.
V opačném případě je kontrola ventilových vůlí doporučována, zejména při provozu na LPG. Pokud máte ventilové vůle nastavené pomocí seřizovacích šroubků (tak jak zná většina dříve narozených mechaniků např. ze starých škodovek), tak je dobré provádět v určitých intervalech kontrolu, a pokud je nutné i doseřízení předepsané ventilové vůle – pro Vaše vozidlo podle našich podkladů je to u studeného motoru 0,30mm pro výfuky a 0,20mm pro sání. Pokud je tato ventilová vůle vymezena napevno přesně broušenými podložkami nebo hrníčky, je správné nastavení ventilové vůle nejsložitější. Bohužel nevím, zda má Váš motor seřizovací šrouby či napevno zbroušené podložky, ale to by Vám specialisté na Hyundai měli prozradit (vzhledem k americké verzi Vašeho vozu bych však spíš doporučoval podle toho, co skutečně uvidí v motoru, než podle katalogů…).
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den Pane Vodičko,
velice děkuji za odpověď č. 265. Obyvlášť za taovou pozornost, kterou jste mi věnoval těsně před dovolenou. Ještě bych se však vrátil k mému vozu. Není problém zejména to, že u toho motoru musí být seřizování ventilů prováděno manuálně v odborném servisu - tedy nemá tzv. "hydroštely". Omlouvám se, že možná kladu hloupé dotazy, ale snažím se najít cestu. Možná kdybych ventilům u vozidla věnoval větší pozornost (častěji nechával seřizovat ventily) a investoval do vámi uváděného nového systému, tak by to bylo pro mne řešením. Samozřejmě, že já s vozidlem jeydím spíše trasy 100 km a více. Velice vám děkuji za odpověď.
Dobrý den Petře,
Ve Vašem případě bude nutné provést kontrolu chodu motoru prostřednictvím patřičných diagnostických nástrojů. Zavolejte (na náš příjem zakázek, 777 30 50 80) typ Vašeho LPG systému, pokud jej budeme schopni servisovat, domluvíme se na termínu Vaší návštěvy. Jakékoli předchozí hádání čím by to mohlo být je do té míry neurčité, že jej ani nebudu dělat.Protože např. pokud by byla směs či zapalování v nepořádku, vozidlo by pravděpodobně nemohlo plnit emisní limity...
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrá den pane Musil,
jak jsem zde uváděl již vícekrát, přestavba motorů s přímým vstřikováním (což je i Váš motor 1,8 TSI) je složitější, je nutné použít speciální sadu včetně patřičného SW určeného vždy pro konktétní typ motoru daný motorkodem. Pokud se ve Vašem případě jedná o typ motoru BZB, nemáme zatím sadu k dispozici. Podle údajů technika vývoje italské firmy BRC (z května letošního roku) je sada pro tento motor v provozních zkouškách, a pokud dopadnou dobře, lze očekávat její udenení na trh údajně do konce roku. Pak by přestavba byla možná, ceny odhaduji na cca 45.000,- Kč.
Pokud máte motor s jiným kodem než mnou hádaný BZB, pošlete (zavolejte na 777 30 50 80) typ motoru, a pak budu konkrétnější
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den pane Neuman,
Váš dvanáctiválcový motor na LPG bohužel nepřestavíme. Výrobci LPG systémů vyrábějí a dodávají soupravy a řídící jednotky maximálně pro osmiválcové motory.
S pozdravem Ivan Vodička