Dobrý den,mám Formana 1994 se vstřikováním a systém BRC. Po automatickém přepnutí na LPG se motor při vyšších otáčkách od 2,5 tis začne dusit a netáhne. Po ubrání plynu se chová normálně. V benzínu to nedělá. Zatím sem vypozoroval,že stačí ujet tak 2km,stopnout motor,chvíli počkat a po nastartování je vše téměř v pořádku.Dříve se občas stávalo že při jízdě kolem 2-2,5 tis otáček motor sebou jemně škubal. Jen chvilku. Pak nic. V servisu vše vyčistili, seřídili a na nic nepřišli. Elektronika si údajně dělá co chce. Po nastavení a projetí se to opět rozladilo. Po seřízení sem ujel tahem 400km a dobrý. Další den se závada objevila zas.Dop kopců si to musím přepínat na benzín,abych nebrzdil provoz.Můžete poradit? Děkuji
Dobrý den pane Dušan,
do motorů AME používáme svíčky Denso K20PRU a jejich výměnu doporučujeme po cca 20000km.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den, chci se zeptat jaký typ svíček je vhodný na typ vozu: Škoda Fabia Combi 1,4 50kW rok výroby: 2001 typ motoru: AME a jaká je doporučovaná výměna? Děkuji předem za odpověď.
Dobrý den Kamile, do motorů Renault 1,2 16v 55kW používáme svíčky Denso XE20HRU9 - viz katalog Denso zde: <a href="http://www.globaldenso.com/…">www.globaldenso.com/…</a> . V katalogu je uvedeno Clio, ale se stejným motorem.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den prosím o radu.Jaké svíčky namontovat do thalie 1,2 16v 55kw LPG?Děkuji za odpovědˇ.
Dobrý den Davide,
Mazda CX-7 má motor s technologií přímého vstřikování benzinu do spalovacího prostoru (u koncernu VW značeno jako FSI, TSI, TFSI...). Vozidla s motory této technologie jsou pro přestavbu na LPG v současnosti poměrně „tvrdým oříškem“. Výrobci LPG zařízení vyvíjejí soupravy pro přestavby těchto motorů vždy pro každý konkrétní typ motoru. Při provozu na LPG je podle aktuální zátěže, otáček a dalších provozních podmínek do motoru částečně dávkován i benzin. Pro Vaši Mazdu CX7 již tato souprava na trhu je, to znamená, že přestavba je možná. Pro bližší domluvu event. další podrobnosti doporučuji telefonní kontakt na příjem zakázek 777 30 50 80, nebo mi napište el. poštou na adresu <a href="mailto:vodicka [zavinac] neptun-harfa.cz">vodicka [zavinac] neptun-harfa.cz</a> .
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den, měla bych zájem o přestavbu na LPG u Mazdy CX7, automat, dovoz z USA. Zajímá mne zda lze přestavit, pokud ano, můžete mi zdělit přibližnou cenu? Velice Vám děkuji.
Dobrý večer, mnohokrát děkuji za odpověď, teď už to tedy nechám na manželovi... :-D
Dobrý den paní Kolaříková,
Jak jsem psal i v předchozím příspěvku, s takto obecným vyjádřením se nedá rozumově polemizovat. Mohu pouze konstatovat – NENIČÍ. Jako jeden z argumentů bych použil i tu skutečnost, že některé automobilky nabízejí vybrané modely s alternativním pohonem na LPG (a to i přes fakt, že to pro ně přináší komplikace v zavádění nové malosériové technologie). Pokud by LPG nebylo vhodné palivo, automobilky by zcela jistě patřičně a věcně argumentovaly, a svoje vozy s LPG pohonem nenabízely. Každé palivo má své zastánce, ten kdo si zvykl za dlouhá léta jezdit na naftu ji bude vychvalovat, zrovna tak motorista preferující benzin bude doporučovat naftu pouze do traktorů nebo kamionů. A protože já mám výborné dlouholeté zkušenosti s plynovým pohonem, mohu Vám jej do Vaší Bory s motorem 1,6 77kW s klidným svědomím doporučit. Spotřeba stoupne oproti provozu na benzin o cca 1-2 litry, návratnost investice bude po cca 25-30 tis. ujetých km. Tabulku návratnosti si můžete vyplnit zde: <a href="http://neptun-harfa.cz/Kalkulacka-navratnosti/3171.html">neptun-harfa.cz/Kalk…</a> .
S pozdravem a přáním dobrého rozhodnutí Ivan Vodička
Dobrý den, máme VW Bora Variant 1.6 16v 77kw benzín, přemýšlíme nad naftou, ale i nad plynem, jenže s plyn prý dost ničí motory a že když je porucha tak v motorech.Průměrnou spotřebu máme cca 7litrů a denně jezdíme asi tak 50km,Co je na tom pravdy?A vyplatila by se nám přestavba nebo spíše koupit naftu?Prosím o radu.Děkuji 9_9