Seznam příspěvků

Marek Bartoň 07.02.2012 09:33

Dobrý den,
cca před týdnem jsem si u Vás nechal namontovat LPG do Hondy Stream(STAG300+). Na volnoběh a nízké otáčky slyším cvakání z motorového prostoru...dle mého názoru jsou to vstřiky. Je to oproti provozu na benzín o dost hlučnější. Je to normální nebo jsem chytil nějaký hlučný kus?
Díky za info.

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.02.2012 17:56

Dobrý večer Jano,
naprostá většina standardně dodávaných olejů je dostatečně kvalitní, vyberte si olej, který běžně doporučuje výrobce Vašeho vozu. Nemusí se jednat o stejného výrobce, ale o stejnou viskozní třídu (např 10W40) a stejnou nebo lepší výkonnostní specifikaci (např API SL/CF). Naopak varuji před překračováním intervalu výměny - nejčastěji bývá určen na 10-15.000 km, a nebo jedno zimní období.
S pozdravem Ivan Vodička

Jana 06.02.2012 16:28

Dobrý den, ráda bych se zeptala jaký motorový olej mám koupit do auta, který se přestavěný na LPG? Musí se kupovat nějaký speciální? Děkuji za odpověď a hezký den.

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.02.2012 14:56

Dobrý den všem zmrzlým ;-)
V posledním týdnu se množí dotazy na problematiku přepínání na LPG, proto se pokusím všeobecně vysvětlit i čtenářům našeho fóra:
Přepínání na LPG v extrémních mrazech které panují v současnosti může být v určitých případech problematické. Systémy sekvenčního vstřikování přepínají u většiny systémů na LPG běžně při překročení nastavené teploty snímané na reduktoru. Pokud po nastartování promrzlého motoru najedete např. na volnou silnici a pokračujete rychlostí 90km/h, může byt proudění mrazivého vzduchu pod kapotou tak silné, že i po delší jízdě voda která má vyhřívat reduktor vystydne dřív, než se do něj potrubím z motoru dostane, a nezvládne ho ohřát na teplotu dostatečnou pro přepnutí. Jednou z možností jak eliminovat tento problém, je nechat motor lépe prohřát. V minulých mrazivých letech se mi osvědčilo, když jsem ráno nastartoval, nechal motor na volnoběh, oškrábal okno, a pomalu vyjel. U první benzinky ( u mě po 3 kilometrech a i se škrabáním skla běžel motor podle palubního počítače cca 7 minut…) jsem zastavil, došel si pro kafe, a než jsem ho vypil, nechal motor opět na volnoběh. Protože předchozí jízdou se částečně ohřál motor, a během toho, než jsem koupil a vypil kafe se pod kapotou zavlažilo i příslušenství (nebylo ofukováno ledovým náporovým vzduchem, ale sdílením okolního tepla se prohřálo), tak dodávka tepla již stačila k přepnutí na LPG, a většinou i k následné bezproblémové jízdě na plyn. Tento postup se mi pochopitelně vyplatil pouze při jízdě na delší vzdálenost, pokud jezdíte jako já převážně krátké jízdy, budeme podle aktuální předpovědi patrně ještě týden jezdit více na benzin…:-|
S přáním menších mrazů Ivan Vodička

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.02.2012 14:18

Dobrý den Františku,
Pro Vašeho Focuse nemám žádného "favorita" - můžeme použít jak AC Stag4 Plus, tak i BRC Seq24 - podle Vašich preferencí, to bychom probrali při eventuelní domluvě zakázky, stejně tak jako aditivaci ventilů (viz zde: <a href="http://neptun-harfa.cz/Ochrana-ventilovych-sedel/3467.html).">neptun-harfa.cz/Ochr&hellip;</a> V současnosti máme cca na měsíc dopředu obsazeno.
S pozdravem Ivan Vodička

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.02.2012 14:13

Dobrý den pane Holeček,
s přestavbami vozů Opel s motory Twinport jsou poměrně protichůdné zkušenosti - někteří LPG výrobci tyto motory přestavovat nedoporučují, jiní (dokonce mi to na přímý dotaz potvrdil i technik z vývoje) s těmito motory nemají problém a běžně je přestavují i nové pro prodejce. My jsme s těmito motory nezeznamenali žádné problémy, pro přestavbu bych Vám doporučil systém BRC Seq24 a aditivaci ventilů (více např. zde: neptun-harfa.cz/Ochr… ). Vozidlo by u nás bylo cca 2 dny, v současnosti máme cca na měsíc dopředu obsazeno.
S pozdravem Ivan Vodička

František 06.02.2012 11:00

Dobrý den chtěl bych se zeptat na montáž LPG do vozu Ford Focus 1.6 16V, r.v. 2003, automat. Jaký systém mi doporučujete. Jaké máte v součastnosti čekací lhůty na objednání. Děkuji.

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.02.2012 10:38

Dobrý den pane Brázda,
vzhledem k roku výroby by pro Vaši Octavii byl plně dostačující systém sekvenčního vstřikováno plynné fáze LPG AC Stag 4 Plus s cenou přestavby 29.000,- Kč. Vozidlo by u nás bylo dva dny, v současnosti máme zhruba měsíční převis poptávek. Pro domluvu konkrétního termínu doporučuji telefonický kontakn na čísle příjmu zakázek 777 30 50 80.
S pozdravem Ivan Vodička

Holeček 06.02.2012 09:41

Dobrý den,
chtěl bych namontovat pohon LPG do vozu: Opel Astra H (krátká), 1,6XEP, 77 kW, r.v. 2004. Doporučte mi prosím vhodný systém a napište cenovou nabídku s toroidní nádrží a ukazatelem množství plynu. Současně se ptám, je-li vůbec možné instalovat do mého vozu LPG (se systémem uzavírání sacího potrubí - twinport) a jaké jsou s tím provozní zkušenosti.
Děkuji za odpověď

Brázda 04.02.2012 18:14

Dobrý den pane Vodička.
Měl bych zájem o montáž lpg s toroidní nádrží do Octavie kombi 2.0 r.v.2002.Co se týče systému bych dal na vaše doporučení.Ale chtěl jsem se zeptat jak dlouho trvá montáž.jak dlouho bych byl bez auta.
Děkuji za odpověď Brázda.