Seznam příspěvků

Jaroslav Novák 09.02.2012 13:01

Dobrý den pane Vodička, často se mluví o přimazávání sedel ventilů. Můžete mi říci, kdy toto je potřeba, resp. vhodné a kdy potřeba není? Např. jestli je nutné toto u motoru 2.0, 107 kW (C-Max, 2008), systém BRC.

Jana 09.02.2012 07:38

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, co značí spodní blikající,levá dioda u systému BRC?
Předem děkuji.
S pozdravem Jana Dvořáková

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.02.2012 17:43

Dobrý den Honzo,
elektronický FlashLube jsme také nabízeli, ale po určitých zkušenostech a vzhledem k ceně jsme jej opět stáhli. Podle mého názoru není faktický přínos pro dávkování adekvátní výrazně vyšší ceně. Pokud budete chtít tento kit, a přinesete si vlastní, můžeme Vám jej namontovat. Ale pochopitelně ho můžeme bez problémů objednat a dodat. Pouze Vám nyní nejsem schopen sdělit aktuální cenu, pro objednání doporučuji tel. kontakt na sklad dílů 266 035 620.
S pozdravem Ivan Vodička

Honza 08.02.2012 16:44

Dobrý den,rádbych se zeptal na možnost namontování Flash Lube, který ale nemáte v nabídce. Na internetu lze sehnat Flashlube Electronic Valve Saver Kit, který je elektronický a ne mechanický. Lze ho u Vás (když ho přinesu) namontovat také?
Děkuji
J.S.

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.02.2012 14:47

Dobrý den pane Jan,
Jsem rád, že jste dostal kladná hodnocení na práci naší společnosti. O to více mne mrzí Vaše následné zklamání, a „rozpačitý“ dojem. Obecně i mě se v životě stává, že se moje očekávání nestávají s realitou, a máte pravdu, opět diplomaticky řečeno mě taková situace žádnou radost nedělá.
Možnost přestavby Vaší Acury nemohu nijak konkrétně komentovat – neuvědomuji si, že bych vozidlo někdy prohlížel (tím to ani nevylučuji – ale v hlavě mi podrobnosti technického provedení tohoto vozu nezůstaly…). Každá firma má své standardy které si stanovila jako předpoklad pro úspěšné provedení přestavby. Předpokládám, že při prohlídce vozu našel technik nějaké omezení (např. mechanické provedení sacího potrubí, prostorové uspořádání, možnost umístění nádrže atd.), které bylo podle jeho posouzení takového rozsahu, že by provedení přestavby nemuselo být na 100%. To se bohužel občas stane, objeví se nám zde nějaké netypické vozidlo, a při jeho bližší prohlídce zjistíme, že je přestavba z našeho pohledu velmi problematická, až nereálná, a v tu chvíli zakázku odmítneme. Přestože jsme přestavbu nerealizovali Vám přeji, aby se náš odhad ukázal jako nesprávný, a vozidlo na plynový pohon dobře sloužilo.
Otázku cenové politiky společnosti mi jako technikovi nepřísluší jakkoli hodnotit, tím méně veřejně objasňovat. Upřímně, nedovedu si představit, že by například ředitel vývojového oddělení Škoda Auto a.s. (ale vlastně kdokoli jiný…) na veřejnosti komentoval cenové rozdíly prodeje stejného modelu prodávaného v ČR a např. ve Velké Britanii. I kdyby věděl, jaké jsou s prodejem, propagací a celkovou režií prodejních sítí náklady v těchto zemích, pochybuji, že by je zveřejňoval na nějakém osvětovém fóru. Se mnou je to podobné – neznám nákupní ceny LPG ani režijní náklady, a i kdybych věděl – nezlobte se, nepovím. (Ostatně rozdílné prodejní ceny stejného výrobku u různých prodejců jsou v současnosti naprosto obvyklé – mě by překvapilo, pokud by byly všude stejné. Takové firmy by se pak pravděpodobně dostaly do hledáčku antimonopolního úřadu s podezřením na kartelovou dohodu…)
Jediné co mohu říci k cenám plynu – Neptun poskytuje již od svého založení slevu na tankování 0,50 Kč z každého litru pro všechna vozidla ve firmě montovaná. Pro představu, pokud si někdo nechal LPG namontovat např. v roce 1997 do tehdy fungl nové Felicie, dostává tuto slevu od firmy Neptun Harfa při každém tankování již 15 let (pokud to auto samozřejmě ještě provozuje). Tato sleva nebyla nikdy v minulosti přerušena či omezena. V půli ledna 2012 jsme měli běžnou cenu 17.50 Kč, takže naprosté většině našich stálých zákazníků jsme prodávali plyn po slevě za 17,00 Kč, což je hodnota pod Vámi udávaným průměrem. I přesto Vám věřím, že je možné natankovat levněji. Pokud je mi známo, Neptun Harfa o sobě nikdy netvrdil, že je, či bude nejlevnější na trhu.
Tolik k Vašemu nevšednímu dotazu, s pozdravem Ivan Vodička.

Jan 07.02.2012 19:25

Vážený pane Vodičko,
dovoluji si Vám touto cestou položit otázku týkající se cenové politiky Vaší společnosti. Vzhledem k faktu, že jsem na Vaši společnost dostal mnoho kladných hodnocení rozhodl jsem u Vás před několika měsíci přestavět vůz. Telefonická kalkulace činila 41 tis. Kč (systém BRC) s tím, že cena nemusí být vzhledem k náročnosti koncová. Při osobní prohlídce mi však technik po cca tří minutové prohlídce sdělil, že přestavbu nemůžete realizovat. Jednalo se o vůz Acura (motor Acura RL 5.0i 252KW; dovoz USA). Musím přiznat, že jsem byl trochu zklamaný (ač chápu: nejedná se o fabii 1,2 HTP a technici se na přestavbu zřejmě necítili). Montáž jsem tedy nechal realizovat v malé dílně ve středních Čechách. Vzhledem k tomu, že pracuji ve Vysočanech bych u Vás alespoň rád tankoval palivo. Řadu týdnů sleduji Vaši cenu LPG a stále čekám, kdy se cena dostane alespoň k průměru (týden 4. cena LPG ČR 17,30; zdroj český statistický úřad). Dnes jsem se změny ceny konečně dočkal. K mému údivu však opačným směrem (...) Ve středních Čechách od Vašeho dodavatele - společnosti Flaga tankuji již od začátku zimy za cenu 16,20Kč. Chtěl bych se touto cestou zeptat, zda-li se jedná o nevýhodně nastavenou smlouvu s Vaším dodavatelem (ovlivňující koncovou cenu), nebo jen o snahu zvyšování marže navzdory tomu, že cena za natural 95 (cena LPG se drží dlouhodobě cca na 48%) v tomto týdnu má opačný vývoj. Bohužel, přes všechna doporučení je můj osobní dojem z Vaší společnosti diplomaticky řečeno rozpačitý.
Předem děkuji za zpětnou vazbu.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Jan

Jaroslav Novák 07.02.2012 11:54

Dobrý den pane Vodička, děkuji za odpověď. Stalo se mi to poprvé, možná náhoda, uvidím. Zatím to nechám. Auto mám od září dovezené (C-Max, 2008, 2.0, 107 kW)a nějak se s plynem seznamuji. Chystám se navštívit nějaký servis a nechat se poučit o provozu na plyn, co a jak je třeba a tak podobně. Do Prahy jezdím často, takže asi se při první cestě zastavím. JK. Novák

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.02.2012 11:46

Dobrý den pane Novák,
předpokládám že se jedná o systém BRC s kulatým přepínačem (jako např. zde: <a href="http://neptun-harfa.cz/Superb/3465.html">neptun-harfa.cz/Supe&hellip;</a> ) a zapojenou indikací stavu LPG. Pokud blikají všechny 4 LED diody spodního půlkruhu, je vstupní signál ze snímače plynu vyšší, než je v programu zadáno jako úroveň "plná nádrž". To i odpovídá tomu, že po ujetí nějaké vzdálenosti na LPG klesne v nádrži plovák, a úroveň signálu se sníží na úroveň která je v SW nastavena jako "plná nádrž". Řešení je ve více krocích - kontrola, zda se do nádrže netankuje více než cca 80% kapacity, přenastavení snímače na nádrži, a nebo SW úprava přepočtu signálu.
S pozdravem Ivan Vodička

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.02.2012 11:39

Dobrý den pane Bartoň,
při provozu na LPG jsou skutečně slyšet vstřikovače LPG. Jedná se o charakteristické "cvakání", které se mění s otáčkami. To, že cvakání ve vyšších otáčkách neslyšíte je dáno tím, že je zvuk vstřikovačů přehlušen ostatními zvuky motoru. Každý typ vstřikovačů se ozývá trochu jinak, je to dáno mechanickou konstrukcí vstřikovačů, ale i tím, jak se zvuk přenáší přes uchycení a rezonuje na motoru. Předpokládám, že je cvakání slyšitelné při otevřené kapotě, když ji zavřete tak již méně, a pokud sedíte ve voze a máte zavřené dveře tak není slyšet vůbec, nebo pouze nepatrně, když zvuk "hledáte". Jestli však vydávají vstřikovače podle Vašeho názoru již "velký kravál" zastavte se, poslechneme si je a ev. zkusíme nějaké jiné uchycení či jinou možnost úpravy. Na "poslech" se můžete zastavit když pojedete kolem (pokud pravidelně jezdíte na Prahu 9), a nebo se to dá spojit i s kontrolou po přestavbě ev. s první revizí - jak Vám bude vyhovovat.
S pozdravem Ivan Vodička

Jaroslav Novák 07.02.2012 11:24

Dobrý den, měl bych dotaz ohledně kontrolek na ukazatelu stavu paliva na přepínači (BRC)a to, že mi nějakou dobu po natankování nádrže a jízdě (cca 10 km) blikaly najednou všechny kontrolky, které ukazují stav nádrže. Ještě jsem se s tím nesetkal a nevím, co to signalizovalo. Znám akorát to,že bliká jedna a signalizuje "rezervu", resp.že dochází plyn. Osvětlíte mi příčinu této signalizace? Děkuji. S pozdravem J. Novák