Seznam příspěvků

Pavel 23.11.2012 08:43

Dobry den prajem,
Prosim o radu. Mam namontovany LPG tartarini do BMW 330i rv 2001. Najazdil som uz cca 5000km na LPG, ale pri dlhsej jazde som zistil, ze sa mi system svojvolne prepne na benzin a naspat na plyn to neprepnem az kym nevypnem motor a znovu nastartujem. Prvykrat mi to zrobilo po 130 km trase v jednom kuse a potom uz aj po 20 km. Mate skusenost co by to sposobovalo? Uz mi menili nejake teplotne cidlo u LPG ale dnes rano ma to zase zhodilo na benzin a to po 5 km a zase trebalo vypnut motor a nastartovat a jelo to zase na LPG. Diky moc

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.11.2012 15:29

Dobrý den pane Chytil,
pokud jsem správně uhodl Vaše vozidlo, máte namontovámu jednotku AC Stag 300 Plus ISA2, a jsem rád, že je provoz bez problémů. V této jednotce je možno nastavit maximální otáčky provozu na LPG, a pokud dojde k jejich překročení, systém přepne na benzin. Po poklesu otáček pod tuto hranici se opět automaticky přepne na LPG. Tuto funkci nemáte aktivovanou. Pro další konzultace se na mě můžete obrátit i mejlem nebo telefonicky na příjem zakázek 777 30 50 80.
S pozdravem Ivan Vodička

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.11.2012 15:19

Dobrý den pane Šourek,
to není nic tajného - musí se vyndat multiventil, a zkontrolovat zda plovák nenaráží do trubky výstupu, ev. je přihnout tak, aby se to nedělo. Ale pokud bude plovák ve svém pohybu narážet do stěn nádrže, nenapadá mě, jak mu v tom zabránit. Tyto práce může provádět pouze autorizovaný servis, toto určitě není pro svépomocnou úpravu. Proto důrazně doporučuji, obraťte se na Vaši montážní firmu.
S pozdravem Ivan Vodička

Děkuji Chytil 22.11.2012 09:25

Dobrý den,
Mám Megana 1,6, r.2010. Tento červen jste mi montovali systém Stag - zatim bez problémů. Mohl byste mi zjistit,jestli v mém případě jde v jednotce nastavit,aby se motor při jistých otáčkách sám přepínal zpět na benzín (kvůli šetření ventilů).

Jindřich Šourek 21.11.2012 18:21

Můžete prozradit tu úpravu,nebo mám šanci se k Vám objednat.
Jsem z Hradce Králové.
Děkuji

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.11.2012 14:50

Dobrý den pane Šourek,
vertikální toroidní nádrže (na stojato) mají po mechanické stránce komplikovanější přenos pohybu plováku v nádrži, a i podle našich zkušeností bývá jeho pohyb slyšitelný. Je možné provést jeho úpravu, ale vzhledem k mechanickému provedení těchto multiventilů nedokážu slíbit spolehlivé odstranění zvuků.
S pozdravem Ivan Vodička

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.11.2012 14:46

Dobrý den pane Koutský,
Holandský systém AG SGI nemáme v nabídce, proto ani nebudeme schopni provést jeho diagnostiku. Váš popis problémů a oprav je srozumitelný a dává mi logiku. Ale nevím, jaké vstřikovače LPG máte, a co v nich servis našel při repasi. Také se nezmiňujete o stavu zapalování – svíčky či cívka – i ty dokáží plynový pohon potrápit. Pokud se nyní závada projevuje stále, je to pro opravu výhoda – lépe se dá zjistit příčina, event. i zkontrolovat úspěšnost opravy. Takže Vaše řešení považuji za správné – nechte si zjistit a odstranit příčinu u specialistů na AG SGI, nejlépe ve Vaší montážní firmě.
S pozdravem Ivan Vodička

Jakub Koutský 21.11.2012 12:17

Dobrý den,
mám Škoda Fabia II 1.2HTP 44KW rv.2007, přestavba na LPG 2009(20.987km). Systém LPG by podle papírů měl být SGI AG AUTOGAS SYSTEMS TH-08. V poslední době(cca rok nazpět) se mi začal objevovat tento problém: při rychlosti nad cca 110km se rozblikala kontrolka CHECK, motor přestal táhnout a po vyřazení rychlosti zhasl. Nastartování se povedlo cca na 3.-4. pokus a s manuálně vypnutým LPG(bylo cítit plyn-pouze venku,nikoli uvnitř), dále na volnoběh byl chod motoru velmi znatelně neklidný(pouze na LPG, benzin OK)- také jsem měl pocit že běží 2 ze 3 válců. Vždy po revizi a seřízení bylo vše ok cca 3-4dny, potom se vše vrátilo zpět. Vzhledem k tomu, že jsem již najel přes 60.000km, bylo mi v servisu řečeno, že je třeba repase vstřikovačů - prý jsou stavěny s touto životností. Řekl jsem ok, hlavně že auto bude cajk, bohužel ale po opravě vstřikovačů se na LPG v tuto chvíli vlastně jezdit nedá. Po přepnutí za jízdy(start za studena) motor začne cukat a po chvíli se rozbliká kontrolka CHECK a je konec(cca od 40km/h, toto se opakuje stále dokola. Dále ještě, při startu - pokud je motor teplý - při rozjezdu a následném zastavení/vyřazení motor občas zhasne. V servisu to měli podruhé po repasi vstřiků (vyměněno čidlo vačky a oprava vtřiků), ale hned za branou po přepnutí na LPG, motor opět opakoval chybu č.1 - vrátil jsem se do servisu, udělali diagnostiku ale prý se auto tváří v pořádku. Následná cesta domů byla v pořádku, jenže včera (2.den po servisu) se chyba opět opakuje a nyní již stále nikoli nahodile. Nemáte prosím ideu, co by mohlo být špatně? Popřípadě bych k Vám třeba přijel na nezávislou diagnostiku. Dnes to chci opět odvézt a reklamovat-celý systém je ještě v záruce - resp. právě je na konci záruky a nechci platit něco, co by mohla být očividně chyba instalace atd. Předem moc díky, S pozdravem J.K

Jindřich Šourek 20.11.2012 17:09

Suzuki Grand Vitara používám BRC systém + přimazání s nádrží
která /vypadá jako rezervo ale na stojato/ z nádrže se ozývá ťukání a skřípění /asi od plováku/ dá se to odstranit ?

Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.11.2012 15:36

Dobrý den pane Plocek,
pro tento vůz bych doporučil BRC. Jedná se o vozidlo z roku 2010 s poměrně "přísnými" emisními limity. Pro tyto nové vozy upřednostňujeme systémy s přesnějším dávkováním LPG, a v tomto parametru je BRC určitě velmi kvalitní. Dále bych určitě doporučil nějaký ze způsobů ochrany ventilů a ventilových sedel. Možná je aditivace FlashLube či podobné, a nebo Vámi zmiňovaný přívstřik benzinu ve vyšších zátěžích motoru. Ten umožňuje zařízení BRC i Lovato, AC Stag nikoli. Přívstřik benzinu je možné kombinovat s "přimazáváním" FlashLube.
S pozdravem Ivan Vodička