Dobrý den,
Dozvěděl jsem se o vaši firmě od kamaráda,který si nechal u vás montovat LPG do auta a je 100% spokojeny.A já bych potřeboval poradit ohledně mého auta.Mám felicii 1.6 MPI rok.1998 ma najeto 165 000 jen na benzin a teď 5000 na LPG a pořad mi všichni automechanici řikaji že mi to jede na 3-válce když jedu na plyn hlavně při volnoběhu se mi třepe celý motor.Čim by to mohlo být?Co je tam špatně?Mohl by jste mi prosím poradit?Předem děkuji za odpověď Michal Olmik
Dobry den.
Chcem vas poprosit o radu.Mam vo fabii 1,2HTP/2004 namotovane LPG LOVATO v roku 2009 a terz mi zacina problem pri prepinani LPG ale len pri zahriatom motore a prejdeni asi 20km, mi LPG prepne a auto zhasne.Bol som aj v dvoch servisoch anikto nevie co dalej.V tretom servide mi dali auto na pocitac ale benzin a napisalo chyba EGR.Povedali ze to moze mat vpliv na prepinanie LPG prizahriatom motore.Preto sa chcem spytat ci nemate skusenost s takymto problemom?A ci to moze bit ten EGR ventil?A co dalej kupit novy,alebo zaslepit a nechat tak?Dakujem za vasu radu Peter
Dobrý den, obdržel jsem na Vás dobré doporučení a mám dotaz ohledně zástavby LPG. Mám s provozem na LPG nějaké zkušenosti, vlastnil jsem již 3 vozy s tímto pohonem a systém v poměru výkon/cena mi plně vyhovuje. Bohužel jsem měl ve všech případech kromě zástavby v Holandsku problém s nevyladěním systému. Poslední vůz jsem měl Jaguar S-Type 4,2 r.v.2003 a systém mi ladili cca 1/2 roku a dva servisy měli velký problém doladit tlaky benzínu a LPG, nyní přetrvává rozsvěcování kontrolky motoru atd. Nyní uvažuji o zástavbě do vozu Jaguar S-Type "R" r.v. 2009. Jelikož se jedná o kombinaci proměnlivého časování ventilů a kompresoru a výkonu 400 koní, mám dotaz, zda máte nějakou zkušenost s instalací do tohoto vozu a jaký systém doporučujete, případně dále zda garantujete 100% funkčnost Vámi zabudovaného systému LPG. Vozidlo má najeto 50t km a je v kondici 1A. Děkuji za odpověď Michal
Dobrý den pane Gabriel,
Některé plynové systémy umožňují přistřik benzinu ve vyšších zátěžích. Většina systémů umožňuje nastavení maximálních otáček na LPG, po jejich překročení se provoz přepne na BA. Ale to, že systém něco umožňuje ještě neznamená, že je funkce použita – některé varianty se přímo vylučují. Pokud jsme Vám montovali systém AC Stag do Mazdy, myslím, že ani jedna výše uvedená varianta u Vás nenastává.
Teplota motoru je regulována termostatem, a při popojíždění v koloně nebo stání ještě ventilátorem chladiče. Tyto komponenty tedy určují provozní teplotu motoru. Při provozu na LPG dochází k většímu tepelnému zatížení motoru, a právě systém chlazení zajišťuje dodržení správné provozní teploty. Ale pokud se Vám častěji spíná ventilátor, nemyslím si, že je to z toho důvodu, že jede motor na LPG.
Pokud budete mít konkrétnější dotazy k Vašemu vozu, pošlete mi nejlépe mejlem nějaký identifikátor (nejlépe RZ Vašeho vozu), a pokud mám údaje o nastavení Vaší jednotky v databázi, mohu ohledně použitého nastavení i konkrétně odpovědět.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den do Brna Milane,
Doporučím, zkuste jezdit např jeden týden pouze na benzin – bez jediného ani krátkého přepnutí na LPG. Pokud problém vymizí, jsou problematické studené starty a neklidný zejména volnoběh s největší pravděpodobností následkem provozu na LPG. Pokud problém přetrvá, bude příčina s největší pravděpodobností na straně benzinové části (elektronické řízení, ale třeba také mechanika motoru). Podle toho se následně můžete obrátit na specialisty na Citroena, a nebo na Váš LPG systém. Podle toho, jak problém popisujete se obávám problémů na ventilových vůlích (i když má Váš motor hydraulické vymezování a na měření kompresních tlaků se zatím nic neprojevilo).
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den ještě jednou
Je také pravda, že se agregát spalující LPG více zahřívá (pokud vím, plyn má vyšší výhřevnost)? Ventilátor se mi teď spouští znatelně častěji.
Mám u vás přestavěnou Mazdu 6 2,0 2003 AC Stag
Děkuji
Dobrý den,
je pravda, že se LPG systémy nastavují tak, že ve velmi vysokých otáčkách (nad 4000) přepínají zpět na benzin nebo přivstřikují benzin z důvodu toho že by nestíhali vstřikovat plyn? Nebo je to jen pověra?
Děkuji
Dobrý den,mám 2,5 roku namontován LPG (komponenty LOVTEC a STAKO)v Xsaře piccaso 1,8,16V. Posledního půl roku mám problémy s kolísáním volnoběhu při studeném motoru a dva měsíce se studenými starty - stále se zhošují. Startuji i na 10x, pak chytne tak na dva válce, pak se přidá další a až se motor zahřeje , tak jen lehce kolísá volnoběh. Při teplém motoru starty bez problémů. Auto bylo ve dvou servisech, diagnostice, kontrole tlaků,sání,klapky, atd. Nakonec mě odeslali na servis LPG - tam mi zase po kontrole jen lehce obohatili směs na volnoběh a jinak prý v pořádku. Auto chytá ještě hůř.Už nevím, kam se obrátit.
Dobrý den Pepo,
obě varianty jsou možné. Plyn bych pochopitelně namontoval do toho vozu, se kterým chci jezdit - aby se investice vrátila. Ale abych Vám radil zda máte jezdit v nové Octavii a nebo staré Felicii - to je složité. Záleží kolik km, k jakému účelu, jak často, v jakém stavu Felicie ještě je atd atd. Pokud bych si měl vybrat já, určitě bych chtěl jezdit novou Octavií. Je pohodlnější, bezpečnější a komfortnější. Ale konečné rozhodnutí je samozřejmě na Vás. Cena montáže je v našem ceníku zde: <a href="http://neptun-harfa.cz/Cenik-montazi-LPG/3143.html">neptun-harfa.cz/Ceni…</a> , Felicii 1,3 přestavíme za 15-18 tis, Octavii 1,6 MPI za 25.900 až 32.800,- Kč.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den Aleši,
Cena výměna filtrů LPG je do 1000,- Kč. Dále bývá potřeba Revize LPG za 360,- Kč, ev. výměna svíček - podle typu cca 100-300 za kus. Přesnější ceny Vám neumím říci - momentálně nejsem v Neptunu. Na tento servis je potřeba se objednat na příjmu zakázek 777 30 50 80.
S pozdravem Ivan Vodička