Dobrý den Romane,
Na základě zkušeností jsem dospěl k názoru, že ke zvýšenému opotřebovávání ventilů a jejich sedel dochází při vyšším zatížení motoru. Pokud bude vozidlo jezdit v klasickém městském a příměstském provozu, může se obejít bez aditivace. Ale pokud ten samý motor bude pravidelně jezdit po dálnici (a navíc to bude např. maloobjemový motor, takže rychlost 130 již bude „téměř limitní“), může docházet k zaklepávání ventilů. Jsou motory, o nichž je již dostatečně známo, že tímto mohou trpět, jsou motory kde je dostatečně ověřeno, že problémy nemají, a pak existují motory, kterých na LPG jezdí málo, a u nich zkušenosti chybí. Instalací FlashLube (či např. přípravku Vap Saver event. i dalších) se do sacího potrubí přisává látka, která (podobně jako dříve používané olovnaté přísady v benzinech) vytváří na povrchu materiálu ventilů a sedel jakousi povrchovou vrstvičku, která zaklepávání omezuje (výsledky testu účinnosti přípravku FlashLube Valve Saver, které provedla prestižní německá zkušebna TŰV již brzy zveřejníme na našich stránkách).
Jinou cestou ochrany ventilů jde např. výrobce zařízení BRC (ale i jiných značek). Tam je možné nastavit určitý přídavek benzinu ve vysoké zátěži motoru. Při programování se zadá hranice otáček, zatížení motoru a procento přívstřiku benzinu. Pokud se za jízdy dostanete nad zadané parametry, elektronika o zadané procento sníží dávku LPG, a chybějící palivo doplní vypočteným množstvím benzinu (pochopitelně pro každou dávku paliva a pro každý válec). Když zatížení motoru poklesne pod zadané parametry, opět se dávkuje pouze LPG.
Doufám, že toto vysvětlení je pro Vás dostatečné, pokud budete mít dotaz na konkrétní vozidlo, můžete se obrátit nejlépe telefonicky na příjem zakázek na čísle 777 30 50 80.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den Michale,
mnohem více zkušeností je pochopitelně s přestavbami motorů koncernu VW 1,6 75kW, kde problémy nejsou. Přestavba Mazdy 6 2,0 je také možná, ale doporučil bych ochranu ventilů. Přestavby motorů FSI v současnosti nabízíme pouze pro několik konkrétních motorů (přesně daných motorkódů) tak, jak je postupně uvádějí na trh výrobci BRC a Landi Renzo (a nyní již i AC Stag).
S pozdravem Ivan Vodička
Dobry den,
chtel bych se zeptat jestli byste mi mohl vysvetlit v jakem momentu dochazi nejcasteji k tzv zaklepani ventilu.Dochazi k tomu "autoamticky" pri jizde na plyn a nebo treba pri caste jizde ve vysokem zatizeni motoru cili teplotne hodne namahanych ventilech/sedel apod.Instalace flashlube tedy maze ci spise ochlazuje ventilovy prostor tedy? Diky R.
Dobrý den,v současnosti se rozhoduji pro koupi OII kombi 1,6 MPI 75 Kw 2007, nebo Mazdu6 2,0 16V 107Kw 2007. Prosím Vás o radu,který motor je pro LPG přestavbu vhodnější? A ještě dotaz ohledně TSI motorů,budou sady pro tyto motory ? Moc děkuji za odpovědi. S pozdravem M.Marek
Dobrý den Jaro,
přestavby vozů Fabia 1,2 HTP se provádějí v poměrně velkém množství. Pokud u tohoto motoru dochází ke komplikacím, tak pramení zejména z "přetěžování". Tento motor je primárně zaměřen na nízkou cenu a úsporný provoz, nikoli velký výkon a dlouhou životnost. Takže přestavby těchto motorů na LPG ANO, použití tohoto motoru (byť na benzin) např. jako zásahové vozidlo bezpečnostní služby nebo rozvoz novin (papír je velmi těžký náklad...) NE.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den pane Horák,
Předně bych Vám poděkoval za důvěru, se kterou se na nás obracíte, a nyní se pokusím odpovědět na Vaše dotazy. K poškození katalyzátoru může dojít pouze v případě, že není v pořádku řízení bohatosti směsi (pak je lhostejné, zda k tomu dojde při provozu na benzin či plyn). Proto je důležité kvalitní provedení přestavby včetně zvolených komponentů a správného nastavení programu řídící jednotky. Sady pro přestavby motorů o výkonu nad 75kW (do cca 100kW) se skutečně budou lišit pouze v nastavení systému. Pro přestavbu tohoto vozu bych doporučil systém BRC – toto zařízení nyní používá Hyundai i pro prodej nových vozů s LPG systémem.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den,
doporučujete (jaké máte zkušenosti) s provozem na LPG Fabia 1.2, 47 kw (3-válec)? Údajně není lpg vhodné, vzhledem k vysokému zahřívání motoru. Děkuji za odpověď
Dobrý den pane Vodičko,
uvažuji o montáži LPG do vozidla Hyundai I30, 1,6, 93kW,rv 09. Auto mám 1/2 roku (jsem 2.majitel) a protože mě bude čekat garanční prohlídka, tak jsem si dělal průzkum v autorizovaných servis, zda mě neodmítnou udělat prohlídku, když budu mít LPG. V zásadě nebyl problém, ale byl jsem upozorněn, že si mohu zadělat na problém v podobě poškozeného katalyzátoru. Údajně tam měli několik aut značky Hyundai s tímto problémem (co pamatuji říkal SantaFe). I30 tedy neříkal. Chtěl bych se zeptat, co může způsobit poškození katalyzátoru? A ještě bych měl s dovolením jeden dotaz. Zda je případně nějaký rozdíl v montážní sadě LPG pro motor 1,4 a 1,6. 1,4 má výkon 80 kW a 1,6 ná 93kW, což spadá do jedné kategorie nad 75 kW. V jednom autorizovaném servisu mi chtěli nabídnout montáž bez ztráty záruky (mám ji 5let), ale že to montují pouze do 1,4. Což je mi divné, dyť jediný rozdíl dle mě, bude v nastavení řídící jednotky.
Na cenu montáže se již neptám, protože jsem byl u vás minulý týden osobně a vpřípadě, že budu provádět montáž, tak ve vaší firmě.
Děkuji. Martin Horák
Dobrý den Davide,
do Felicií 1,3 jsou schváleny tzv. Hromadné přestavby, nádrž se používá toroidní o obsahu 40 litrů (tankuje se do ní max. cca 32 litrů). V minulosti se do těchto vozů používaly méně praktická nádrže válcove o objemech 45 nebo i 60 litrů, ale dnes bych volil určitě toroid místo rezervy.
S pozdravem Ivan Vodička
Dobrý den Honzo P
Pokud máte podezření na únik plynu (cítíte plyn), bez opravy jednoznačně NEdoporučuji plynový pohon používat.Jedná se o bezpečnost, vždyť pokud by Vám tekl benzin, také byste s opravou neotálel. Na opravu se objednejte hned, servis po 40.000 km se může udělat současně, a nebo přijedete ještě příští měsíc. Záruku pochopitelně uplatněte, ale zda bude uznána, a nebo bude oprava účtována Vám nejsem schopen odpovědět - to záleží na posouzení stavu systému, a tomu, kde a proč plyn uniká (mechanické poškození, neodborné zásahy třetí osobou, atp).
S pozdravem Ivan Vodička