Dobrý den,
tak dnes výlet do Prahy po D11... a ukazovalo to průměr 5,5 při průměru 100Km(hod...t.zn. teď to ukazuje o cca 1l méně...asi si tu už "sedá" .. :)
dik, mějte se....
                        
            
                        
                            Dobrý den pane Bartoň,
tak vítejte v rodině plynařů;-) . Palubní počítač by měl při jízdě na LPG ukazovat "podobné" hodnoty spotřeby jako při jízdě na BA. Rozdíl o 1,5l/100km by mě už vedl ke kontrole. Ale Vy máte systém nový, "sedá si". Pokud Vaše montážní firma doporučuje kontrolu nastavení po přestavbě, určitě jí využitje, a upozorněte je na tuto skutečnost. Pokud na doseřízení po přestavbě nejedete, sledujte údaje po delší dobu. Pokud se nerozsvítí kontrolka motoru na palubní desce, a rozdíl v zobrazované spotřebě se nebude zvětšovat, mělo by to být v pořádku. (pozn. skutečná spotřeba LPG bude cca o 1-2 litry větší než jste byl zvyklý z benzinu, ale nemusí to bezprostředně souviset s hodnotou zobrazovanou palubním počítačem).
P.S. děkuji za uznání, snažíme se.
S pozdravem Ivan Vodička
                        
            
                        
                            Dobrý den,
na plyn jsem už najel celých 200km .. :) .. Roomster 1,6 a Lovato... při jízdě na plyn ukazuje "počítač" okamžité a i průmrné spotřeby o cca 1,5l/100km více než před instalací. Čím to je, když tento údaj vychází z "benzínové" řídící jednotky ? Resp. jak to má být ?
Děkuji.
Jiří Bartoň, Hradec Králové
PS: vaše forum je nejlepší co jsem našel, "makáte" i za ostatní montážníky .... :)
                        
            
                        
                            Dobrý den Michale,
záleží na zapojení LPG systému - v minulosti jsem se setkával se systémy kde se napájení vstřikovačů spínalo relátkem. Já jsem vždy apeloval na to, aby bylo zapojení LPG provedeno tak, že v "mrtvém stavu" elektroinstalace LPG (např. s vyndanou pojistkou) auto jezdilo na BA bez omezení. Dnes montované systémy většinou už ani jiné zapojení neumožňují. Přesto je nutný dobrý kontakt u přepínače, nebo ŘJ LPG (podle toho, který komponent benzinový ohruh rozpojuje). A pokud by byl přechodový odpor na tomto okruhu, bude mít vozidlo s benzinovým pohonem problém. Ale bez pojistky by mělo jezdit.
S pozdravem Ivan Vodička
                        
            
                        
                            Dobry den,
u me felicie mpi se mi stalo ze pri startovani byl prepinac lpg zrejme bez proudu,nesvitil....auto neslo vubec nastartovat.Pri kontrole kabelu v motorovem prostoru jestli treba nejaky neni vypadly jsem zrejme nejakym zahybal a potom uz prepinac pod proudem byl a auto startovalo,zrejme nekde spatny kontakt...Chci se zeptat jestli je auto mozne pri vypadku napajeni lpg nastartovat a jet alespon na benzin a dojet do servisu? Diky za odpoved
                        
            
                        
                            Dobrý den Pavle z dotazu 760,
u systémů sekvenčního vstřikování LPG přepíná jednotka zpět na benzinový provoz ve chvíli, kdy nejsou správné provozní podmínky pro plynový provoz. Může to být nízký tlak plynu na vstřikovací liště, nízká teplota reduktoru, nízká teplota plynu, nízké otáčky motoru, nízké provozní napětí atd. Pochopitelně pokud bude některý z těchto signálů defektní, opět může docházet k přepínání na BA. Pro přesné zjištění je nejúčinnější vyvolat problém s připojenou diagnostikou.
S pozdravem Ivan Vodička
                        
            
                        
                            Dobrý den Pavle z dotazu 759,
ano, v pracovních dnech mezi 7,00 a 18.00 hod. si můžete v našem skladu koupit filtry kapalné i plynné fáze LPG. 
S pozdravem Ivan Vodička
                        
            
                        
                            Dobrý den přispivateli dotazu č. 758,
i ke mě se donesly o tomto voze podobné zvěsti. Ale bohužel žádná hodnověrná informace, Murana která jsme přestavovali jsou bez problémů, přestavby jsme doplňovali o ochranu ventilů - více zde: <a href="http://neptun-harfa.cz/Ochrana-ventilovych-sedel/3467.html">neptun-harfa.cz/Ochr…</a> . 
S pozdravem Ivan Vodička
                        
            
                        
                            Dobrý den Petře,
součástí každé LPG nádrže je i obslužná armatura, nejčastěji v podobě multifunkčního ventilu. Ten mívá elektroventil, který je bez proudu zavřený, a dále i ventilek který umožňuje mechanické zavření nádrže. Dnes většinou šroubovací.
S pozdravem Ivan Vodička
                        
            
                        
                            Dobrý den přispivateli dotazu č. 756,
nevím co Vás ke změně vede, výrobci to pochopitelně nedoporučují (ale to může být dáno i důvody ochrany svého jména - na nádobce máte nějaký název, ale kapalina mu neodpovídá). Ale domnívám se, že by to principielně bylo možné, pouze bude možná nutné zkontrolovat ev. upravit dávkování.
S pozdravem Ivan Vodička